Stránka 2 z 3

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 16.11.2011 13:09
od V12
A co myslis, preco v motoroch 1.6 TDCI 80kW vybavenych s DPF s velkou oblubou rastie hladina oleja ? Pretoze sa riedi naftou z pridavnych vstrekov urcenych na regeneraciu DPF, no cast z nej zostava na stenach valcov a stieracie kruzky ju stahuju do oleja.

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 25.11.2011 13:39
od Seliz
podpolanec píše:A po zalozeni novej vahy si resetol RJ?
Lebo ak nie, RJ motor riadi podla starej mapy
ale uz s inymi hodnotami z MAF => cuka
Jasně, ŘJ jsem resetoval. Jinak chybu to psalo tušim p 101 a 102.
Teď jsem zkusil: odpojil jsem trubku z EGR do sání, odpojil jsem kabel od egr. Nastartoval a z trubky nic nešlo. Tím jsem zjistil, jestli je egr zavřený a nezůstal seknutý. Pak jsem EGR vyndal, mechanická část byla ok, ale přesto jsem jí ještě vyčistil, klapka se volně otvírá. Pak jsem elektonickou část píchnul na 12 v, elkektromagnet (podle mě tam teda je) byl ok, akorát mě připadalo, že se nevrací. Tím, že přijde na elktromagnet signál, se pootočí spolu s klapkou egr. jenže když jsem odpojil 12 v, tak se emagnet nevrátil. Pak jsem to dal vše dohromady, trubku egr -sání jsem nechal odpojenou, abych zjistil kdy otvírá egr. Když jsem tam měl vadnou váhu, tak se to chovalo jinak, než když jsem tam dal novou. Se starou (s kterou auto jezdí normálně), se egr při určitých otáčkách zavíral. U nové váhy se nezavřel nikdy, a proto to asi při popojíždění a volnoběhu cuká. Nakonec jsem se naštval a egr zaslepil. Mám najeto cca.100 km ve městě, auto jede v poho a zatím se na mě MIL nezamračila :huraa: pokud se rozsvítí, tak budu dál dumat a zkoušet. Nechce se mně věřit, že mám takové štěstí, a odešla by váha vzduchu zároveň s egr ventilem. :shocked:

Tak mám najeto s odpojeným EGR ventilem přes 3 tis. km a zatím OK. Spotřeba na dálnici na tempomat stejná ( cesta 400 km).

Edit: po třech letech váha vzduchu zase KO. Koupil jsem novou, ale mám na ponku dvě staré. Při hledání se mně podařilo najít přímo servisní postup , resp. testování váhy vzduchu.

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 30.11.2011 07:48
od vita_k
Vubec si nemyslim, ze ti to cuka kvuli vaze vzduchu. Mel jsem chybu p0100 casto pote, co mi auto cukalo, pote co jsem si nechal vydelat DPF. Od doby co jsem si nechal prehrat SW v jednotce, tak chyba zmizela. P0100 rika, ze byl maly objem vzduchu a jeden z duvodu MUZE byt spatna vaha vzduchu.
Po prehrani novym SW cukani i chyba ukazujici na vahu vzduchu zmizela. Muj nazor je, ze vaha je ok

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 06.05.2012 21:22
od vita_k
tak mam trochu nove poznatky:
P0102 je odpojeny konektor vahy. Je to bez elektriky.

P0100 a P0103 se mi ted objevuje kdovi proc. Nejak to auto ma pomalejsi reakce.
Nekde jsem cetl, ze se vaha vzduchu nema nic moc radsi cistit, aby se neposkodila. Nema s tim nekdo zkusenosti?

Jeste teda muze odchazet trochu turbo...

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 07.05.2012 07:13
od Komi
ked som asi pred rokom pozrel na vahu a zistil ze je dost zaolejovana, jemne som ju povytieral vatickou s liehom a mal som dojem akoby reakcie motora najma pri malom zatazeni boli rychlesie, takze moja skusenost je dobra

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 11.05.2012 22:12
od vita_k
asi zkusim ten CRC cistic na Maf. Po nejake dobe klidu se mi P0100 a P0103 znovu objevila. Zacnu od nejlevnejsiho.

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 03.09.2014 22:22
od djcraty
Omlouvám se, že otvírám takhle staré téma, ale nechci zakládat zbytečně nový, když jsem našel co jsem potřeboval :D

Jde mi o to, jestli má někdo zkušenost s odporem na MAF neboli váhu vzduchu u tohodle francouze? Jestli je to tak snadný jak u tdička, jenom spojit dva piny.

Napsal: 04.09.2014 07:17
od vita_k
A co se tím dosáhne?

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 04.09.2014 08:16
od V12
Chiptuning :idea:

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 04.09.2014 12:58
od djcraty
Nvm no.. k čipu bych to nepřirovnával :-)

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 04.09.2014 13:27
od V12
Vaha vzduchu osrata odporom = stare silne cmudiace TDIcko so zasranom za volantom. A ano, mas pravdu, s chipom sa to porovnavat naozaj neda.

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 04.09.2014 14:07
od djcraty
Napsal jsi to moc hezky :palec_nahoru: proto jsem rád, že auto mi nedělá pou a nečmoudí. Jen mě zajímá, jestli tady někdo už experimentoval s váhou a odporama jako je to na denním pořádku u koncernu.

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 04.09.2014 20:09
od V12
Asi nie, pretoze s Fordami nejazdia pubertalni vyrastci, ktorych mokry sen je silne natuzena OI TDI na hlinach, f metle a plne palbe, co tahne typico vodspod. Okrem toho, nie som si isty, ci sa na koncernoch sachuje s odpormi aj na poslednych commonrailoch. Pretoze hratky s nim su podstatne zlozitejsie, ako s rotacnym cerpadlom, alebo pumpjetom. Obvykle totiz plati, ze ked nieco neurobis tak ako treba, commonrail sa Ti odvdaci prepalenymi piestami. A "chipovanie" odpormi nie je nic ine, ako koledovanie si o pruser.
Commonrail vs rotacka je ako pocitac vs gulickove pocitadlo.

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 04.09.2014 20:15
od djcraty
Zajímavý počtený, každopádně tady mi asi nikdo na mojí otázku neodpoví. Nic proti tobě V12, ale nepotřebuji poučovat nebo že jsem pubertální adolescent. Myslím si, že už tohle mám dávno za s sebou. Jen jsem se slušně zeptal.

Chci mít upravený nový motor a ukázat lidem, že se svět netočí kolem starých tdi a tddi :wink:

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Napsal: 04.09.2014 20:24
od V12
Ked chces mat upraveny motor, tak mas v principe 3 moznosti :
1. dat odpor na MAF, MAP a skoncit s prepalenymi piestami
2. kupit odladeny BlueFin
3. ist do firmy, ktora sa ladeniu motorov venuje (pozor na ABC Tuning - http://www.autotuning.sk/auto/poradna/a ... bc-tuning/), v CZ je udajne dobry Camp Performance, na Slovensku MM Racing, Profituning atd.

Chcem ta len upozornit, ze 1.6HDI nie je dobry kandidat na chiptuning. To radsej 1.8 TDCI, alebo este lepsie 2.0 TDCI.