Stránka 2 z 5
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 01.03.2010 19:38
od corado4
Dnes som zaslepil presne tento egr ..
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 03.03.2010 18:20
od rob45
Ahoj napis jak a jestli to chodi
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 05.03.2010 19:12
od corado4
Odzadu do sacieho ide plechová (zvlnená) trubka asi 30mm priemer. Pod ňu som dal 2.5mm mosadzný plech v tvare prírubky (ovál s dvoma dierami). Zatiaľ systém nič nespozoroval - testujem. Motor ide rovnako ,no predtým ako som zaslepil, mi po ustálenej jazde a následnom zošľapnutí plynu zareagoval motor s oneskorením asi 2s.
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 06.04.2010 18:58
od 1strakoss1
papouch22 píše:u VW AGR, u forda EGR
to je turbo
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 08.04.2010 22:23
od zuntak
mám c-maxe 05,2.0 Tdci,100kw a chtěl bych zjistit jestly mám EGR ventil jak nejsnáz to poznám?
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 08.04.2010 22:58
od Radekjo
zuntak píše:mám c-maxe 05,2.0 Tdci,100kw a chtěl bych zjistit jestly mám EGR ventil jak nejsnáz to poznám?
Myslíš to vážně!?

Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 09.04.2010 17:15
od zuntak
tak já tyhle motory neznám tak mě to zajímá nejsem automechanik takže nevím kde ho hledat a u jakejch aut je
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 23.01.2011 08:10
od palko
A nedá se to nějak preventivně vyčistit nějakým prostredkem na ten sajrajt ? Z té ceny za opravu mi málem uběhlo

Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 25.01.2011 18:39
od spanel
K čmu je EGR? Je to ta eko součástka, jejíž životním úkolem je snižovat emise. Kdysi kdosi přišel na to, že když při režimu motoru od určitých otáček vrátím do sání část výfukových plynů, udělám sice chudší směs, ale úpravou směsi přes ŘJ i tuto chudší směs při vyšším výkonu motoru spálím a to s vyšší účinností a výsledkem jsou o něco menší emise a to hlavně NOx. EGR ventil se otvírá pro vpouštěmí spalin do sání motoru při vyšších otáčkách a tím, že přes něj jde část spalin do sání motoru se časem zanáší. Čím horší spaliny, tím větší bordel do sání jde. (I proto je dobré tankovat kvalitní palivo, používat aditiva a občas čističe a mít v pořádku svíčky, vstřky, ...) Vzhledem k tomu, že se jedná o karbon-saze, ... může časem dojít k takovému zanešení ventilu, že se buď neotvírá, nebo se nezavírá. ŘJ to obvykle vyhodnocuje jako chybu a třeba při nižších otáčkách, kdy by normálně EGR neměl být otevřený, a otevřený je to dělá motoru ne dobře. Pokud lze samostaně EGR vymontovat lze jej obvykle jednoduše vyčistit (přípravkem na dekarbonizaci), pokud není vada na cívce tohoto elmag ventilu. Funkce EGR při vymontování jednoduše vyzkoušíte 12V autobaterií, nebo zdrojem). U některých motorů lze EGR zaslepit a obvykle je to u motorů s jednou lambdou, která hlídá pouze účinnost katalyzátoru. U motorů se dvěma lambdami -může ŘJ vyhodnotit při režimu motoru "otevřený" EGR složení spalin jako nevyhovující a nahlásí chybu. Ale nemusí to být pravidlem. Záslepka musí být dle druhu motoru tvarována tak, aby dle typu EGR nebránila jeho pohybu, který je kontrolován ŘJ. Někde stačí tenčí Al či mosaz plech, někde musí být silnější a je do něj potřeba udělat důlek, aby kužel ventilu nenarážel. S funkcí turba nemá EGR nic společného - turbo je poháněno jiným kanálem od výfuku a chlazení turba je také jinou cestou.
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 25.01.2011 18:50
od spanel
1strakoss1 píše:papouch22 píše:u VW AGR, u forda EGR
to je turbo
Není to turbo, je to část sání s EGR ventilem.
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 25.01.2011 19:10
od zuntak
Já mám EGR u 2.0TdCi(r.v.05),namontovaný u vody co jde na topení když ho budu měnit nevíte někdo estly mi nevyteče voda s topení a jedna technická nevíte kolik stojí a nějaký výkres technický nebo alespon zapojení elektrické na konektoru?Vyfotil jsem ho aby se vědělo o čem tu běží.Akorád tam mám odpojenou nerez. trubku co jde k sání,je tam vydět jen příruba.A právě na levé straně je vidět hadice se sponou která jde do kabiny k topení.Jak vypadá nový EGR je to i s tím náltkem s přírubou?
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 26.01.2011 09:16
od spanel
No, ten motor neznám, ale je mi podezřelá ta voda. Šlo by to hodit sem pár fotek - jednu celkový pohled na motor a pak pár detailů?
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 27.01.2011 16:09
od palko
Zdravím Spanela!
Koukám,že máme stejný ročník se stejným motorem - já mám najeto 97 000 km a právě se už do předu zajímám,jestli je možné předejít problémům s tím EGR ventilem tím odkarbonováním. Máš s tím čištěním nějakou zkušenost? Nebo třeba někdo jiný,tak ať sem hodí nějaký rozum. Čest Palko

Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 27.01.2011 17:00
od spanel
Na Focusu zatím ne, ale u Vectry B - benzín jsem jej vyčistil a pak zaslepil, ale tam je umístění jinde a i ten elekrtoventil je daleko jednodušší. Po demontáži jsem jej namočil do STP čističe vstřikovací soustavy a nechal působit, pak jsem jej vyčistil jemným kartáčkem a mechanicky rozhýbal, propláchl a vyzkoušel na zdroji. Pak jsem vyrobil záslepku a namontoval zpět.
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Napsal: 27.01.2011 18:09
od palko
A nechces to zkusit i u Focuse? Ze bys potom dal vedět
