Stránka 2 z 6
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 10.11.2009 08:47
od VH123
Norman píše:Este jedna otazocka kupoval si to za 165$ alebo menej ? Vaham nad ponukou, lebo pocas poslednych mesiacov isli par krat aj po 125$ tak ci im mam dat offer na menej alebo to nema zmysel a davaju teraz len za 165$. Americky eBay mi nezobrazi za kolko boli v skutocnosti kupene, nemecky resp. ostatne ano

Už asi dva měsíce jsem na německé Ebay pokukoval po Waeco MS-50, pak mi asi 2x utekl tenhle kit na ebay.com za nižší cenu, tuším že se oba vydražily kolem 135$. Takhle bych čekal ještě rok, tak jsem to koupil za těch 165$. Co si dneska koupíš za 30$...

Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 10.11.2009 09:03
od Norman
OK, vdaka, pockam este na tvoju skusenost s postou a preclenim a pojdem do toho.
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 11.11.2009 13:20
od karolkopictures
foki píše:nejde protoze to taha za tahlo na klapce sani a tu ty nemas . akorat nevim co budes delat s tou osklivou bezovou barvou volantu

. cerna vypada jinak .
volant nepotrebujem ten mám-modro čierny

ale inak ma to dosť hnevá že to nejde na TDCi
kua,kua

Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 11.11.2009 13:30
od karolkopictures
nedá sa ta klapka nejako obísť?že bi to ťahalo za plynový pedal alebo niečo podobné?
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 11.11.2009 16:48
od Norman
karolkopictures: da sa to spravit vyssimi modelmi Waeco. Oni maju aj na elektronicke plynove pedale tempomaty.
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 13.11.2009 08:37
od karolkopictures
ale mne ide o to orig.ovládanie,a to sa mi vidí s niečim iným nespojazdním,alebo sa mýlim?
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 13.11.2009 09:42
od VH123
karolkopictures píše:ale mne ide o to orig.ovládanie,a to sa mi vidí s niečim iným nespojazdním,alebo sa mýlim?
Všechno jde. Zkusím doma najít mail od člověka, který se zabývá převodníky dálkových ovládání rádií různých značek. Ty tlačítka v tempomatu jsou protažené přes kroužek pod volantem třemi dráty, stačila by krabička, která by rozlišila podle velikosti odporu konkrétní zmáčknuté tlačítko a pak univerzální tempomat co se ovládá pěti tlačítky. Tlačítka samotná se na americké ebayi objevují docela často. Sám už tlačítka mám, ale ta co mi (jak doufám) přijdou v balíku už jsem i s volantem závazně slíbil.
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 16.11.2009 18:42
od VH123
Update k objednanému tempomatu - ode dneška mi leží na místní poště, clo a DPH se tudíž alespoň v tomhle případě nekoná (nezaručuji že nenarazíte na pečlivějšího celníka). Papír z pošty zavalily letáky, takže jsem ho našel až hodinu po zavření pošty. Info k balíku dodám tedy až pozítří.
Pro ostatní co by chtěli univerzální tempomat na nafťáka a originální tlačítka na volant přikládám korespondenci s autorem převodníků mezi dálkovým ovládáním a rádiem různých značek. Stejný postup už pro mne ztrácí smysl, budu mít originální zapojení.
http://pavel.lajsner.sweb.cz/swc/
Cituji z jeho odpovědi:
Převodník co vyrábím (a vlastně i obvody uvnitř rádií) dekódují tato tlačítka velmi jednoduše:
http://pavel.lajsner.sweb.cz/swc/swc-kx8.sch.pdf
společný vývod se pomocí přes odpor připojí k napájecímu napětí a při stisku tlačítek vzniká ve středním uzlu různé napětí, podle dělícího poměru odporů. Mikroprocesor toto napětí měří, něco málo filtruje a vyhodnocuje, podle situace pak buď posílá "digitální" povely do rádia (všechny značky kromě Sony a Pioneer), nebo na vstup DO rádia připojuje zase jiné odpory (to je ten řetízek R1-R9, Sony a Pioneer), čímž emuluje původní Sony Joystick.
Pokud bych znal hodnoty odporů u Fordu, mohl bych jen málo modifikovat software v mém převodníku tak, aby se na výstupech objevovaly aktivní úrovně např. log. "0" a ty by pak (buď přímo nebo přes tranzistory nebo přes relé) spínaly tempomat. Všechno je uskutečnitelné...
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 18.11.2009 10:55
od VH123
Tak balík už mám doma, viz foto. Je k tomu ještě další návod, takže nakombinuju s návodem na foka24.de. Přišlo to bez cla a tedy i bez doplacení DPH, kdyby s tím měl někdo další problém, můžu naskenovat papíry co k tomu zvenku byly jako precedens

.
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 18.11.2009 10:58
od zirafak
Asi mate kamaradskejsich colnikov v CZ
Mne filtre vtedy preclili,ale je pravda ze boli 4 ks a tvoj volant je iba jeden.Preto to asi beru ako pre vlastnu potrebu,ale moje 4 filtre uz brali ako tovar na kseft

Inak si to vysvetlit neviem.
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 18.11.2009 11:36
od Infinter
VH123 píše:Tak balík už mám doma, viz foto. Je k tomu ještě další návod, takže nakombinuju s návodem na foka24.de. Přišlo to bez cla a tedy i bez doplacení DPH, kdyby s tím měl někdo další problém, můžu naskenovat papíry co k tomu zvenku byly jako precedens

.
Na kolik tě to teda kompletně vyšlo? O tempomatu hodně uvažuju, jsem rozmazlenej z oktávky

(Tam mi ho montoval kámoš, celý to vyšlo asi na 1000, oproti ceníku z výroby je to sakra znát

)
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 18.11.2009 12:19
od VH123
Infinter píše:Na kolik tě to teda kompletně vyšlo? O tempomatu hodně uvažuju, jsem rozmazlenej z oktávky

(Tam mi ho montoval kámoš, celý to vyšlo asi na 1000, oproti ceníku z výroby je to sakra znát

)
222,5$, z účtu mi odešlo 4080,37 Kč. Bez dopravy 165$, což je míň než 150€, což je podle současně platných předpisů zboží nepatrné hodnoty (nepatrná hodnota pro mě je třeba cena balíčku žvejkaček, asi jsem sociální případ

). Otázka je jestli do celkové ceny započtou nebo nezapočtou cenu dopravy, tady asi nezapočetli.
Taktéž jsem rozmazlený, můžu srovnat služební Oktávku a Megana, víc mi vyhovují tlačítka na volantu u toho druhého. Poměrně často jezdím pozdě v noci po D8 a v podstatě to znamená ve Zdibech zapnout, 1 km před garáží vypnout.
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 18.11.2009 13:42
od VH123
Poslední problém vestavby - mám přístrojový panel bez tří kontrolek v otáčkoměru, takže nemůžu použít původní kontrolku tempomatu. Nevíte jestli je kontrolka mezi airbagem a signalizací otevřených dveří osazená žárovkou? Pak mě napadlo použít kontrolku ESP, protože to v autě nemám a ani mít nebudu. Aspoň co vím tak dodělat ESP se tady nikdo nepokoušel. Nějaký další nápad? Rozebírat panel a vrtat díru pro diodu se mi nechce, ještě by na mě podle Etzolda vytekl silikon.
UPDATE!!!
Pokud nemáte v poli otáčkoměru 3 kolečka pro kontrolky, nic se neděje. Pravděpodobně je po FL nahradili podsvícenými obrázky přímo v rovině tachometru, dokud se nerozsvítí, nejsou absolutně vidět. Můžete si je zobrazit jednoduchým testem (viz přiložený odkaz). Svítí mi kontrolka tempomatu i O/D off (=OverDrive, což by mělo být cosi ohledně režimu automatické převodovky).
Test ve zkratce:
- zmáčknout a držet nulování počitadla km (vedlejší efekt testu je že se smaže)
- otočit klíčkem do polohy II
- až se rozsvítí na prvním řádku displeje TEST, pustit tlačítko nulování
- postupným mačkáním tlačítka procházet jednotlivé režimy (je to třetí test - bulb, rozsvítí LEDKY a všechny kontrolky spínané v přístrojovém panelu elektronikou)
- až vás to přestane bavit, staí vrátit klíček do polohy 0
http://www.focushacks.com/?modid=37&ht= ... tic%20Mode
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 18.11.2009 14:05
od Infinter
A je nutné mít diodu? Teoreticky můžeš mít pořád zaplý tempomat, a jen ho aktivuješ když bude potřeba, ne??
Re: Originální kit na tempomat?
Napsal: 18.11.2009 14:11
od Infinter
VH123 píše:222,5$, z účtu mi odešlo 4080,37 Kč. Bez dopravy 165$, což je míň než 150€, což je podle současně platných předpisů zboží nepatrné hodnoty (nepatrná hodnota pro mě je třeba cena balíčku žvejkaček, asi jsem sociální případ

). Otázka je jestli do celkové ceny započtou nebo nezapočtou cenu dopravy, tady asi nezapočetli.
Taktéž jsem rozmazlený, můžu srovnat služební Oktávku a Megana, víc mi vyhovují tlačítka na volantu u toho druhého. Poměrně často jezdím pozdě v noci po D8 a v podstatě to znamená ve Zdibech zapnout, 1 km před garáží vypnout.
To zní dobře, sice to je relativně dost peněz, ale ten luxus při jízdě + úspora benálu. Doufám že při montáži použiješ foták a hodíš nám sem návod
