hora píše:Ahoj.
Volal jsem automechanikovi, aby mi upřesnil ten začínající problém, ale nebere mi tel.
Mezichladič komprimovaného vzduchu (ani sem do teď nevěděl, co to je)...Bouraný by být nemělo.
Zítra to doufám osvětlím sobě i Tobě (tu závadu).
Jedno vím ale jistě: že mi prý nehrozí destrukce turba, prý jen snížení výkonu = takže hrozí zničení turba a to už je ranec co ? Snad 14 - 35 000,- kč nebo né ??
1) Včera jsem se dočetl, že se mezichladič čistí ? pomohlo by to něčemu ?
2) Ucpaný sítko karbonem = omezené mazání turba by se tímto způsobem neprojevilo ?
3) Nebo zakarboněná hadice = přepad z turba ?
4) Můžu nějak (kromě výměny mezichladiče) zabránit poškození jeho samotného, nebo poškození turba? - jinými slovy: poškození mezichladiče se bude zvětšovat ?
5) Může se turbo kvůli načatýmu mezichladiči podělat při rychlejší jizdě po dálnici ?
6) Jak se k tomu mám postavit - potřebuju, aby to vydrželo aspoň do příštího jara.
Neplaš sa - ak sa na to pozerali - tak je IC tesný, predpokladám, že by ti to povedali ak by nie.
Čistenie IC? Zvonka - po rozobratí - demontáži sa zo zadnej strany IC priloží hadica a necháva pretekať voda štrbinkami a vyplavuje nečistoty, ktoré tam nafúkalo za jazdy.
Ak myslíš čistenie vnútorné, tak neviem - ale logicky by to malo byť nejaké odmastňovadlo - tech.benzín, alebo C6000?
Sítko v "banjo"skrutke na prívode oleja do turba - ak by bolo upchaté, tak by si mal turbo po smrti...to isté platí pri upchatom odvode oleja z turba - nebol by umožnený prítok oleja v potrebnom množstve+väčšia tendencia pre "kŕmenie" IC olejom cez upchávky turba.
Ak bol IC poškodený neodbornou tlakovkou - tak už sa zväčšovať nebude. Ak to bolo vplyvom neotvorenia obtoku turba keď mal otvoriť a došlo k pretlakovaniu sania - v takom rozsahu, že vydulo IC - bola to určite závada, ktorá ho vtedy hodila do núdzového režimu - ak sa to nestalo pri poruche snímača tlaku v saní. V takom prípade - ak je potenciálne riziko, že sa to bude "pokračovať". Asi ideálne dať si preveriť snímač tlaku v saní - pri určitých podmienkach s napichnutou diagnostikou to servisman vie nasimulovať a vie akú hodnotu(V) pri konkrétnych otáčkach má mať snímač na výstupe - tlak v priamej úmere zodpovedá napätiu, alebo odporu. Podobne se premeriava napríklad váha vzduchu. Ale to nechaj na dobrého mechanika.
mohlo by sa - ale mal by si pravdepodobne za sebou kúdoľ dymu - nie ako Avia do kopca, ale niečo podobné v menšom pomere. Nechcel som ťa vyplašiť - stačí ak sa normálne o tom porozprávaš s mechanikom, čo vie čo a ako.
Hlavne pokoj - žiadna panika.

"Žiadna kaša sa neje taká horúca, ako sa navarí"...
