Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Odpovědět
Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Komi » 31.01.2010 11:37

Ford sa akoze pripojil ked motor bol uz skoro hotovy z dovodu ze potreboval motor diesel , ak myslis ze koli nemu menil PSA specifikacie tohoto motora (oleja) tak to snad nie...preto si myslim ze je dobre sa pozret aj tom co doporucuje skutocny vyrobca motora a nielen auta...druha vec je ze u tohoto motora je dolezitejsie ako druh oleja jeho vcasna vymena...riedenie oleja naftou pri regeneracii DPF je daleko vacsi problem ako ci pouzit formuluF alebo Total vyvijany pre PSA a testovany na Peuge s DPF trebars v takych podmienkach ako 24hod LeMans...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od kaminek » 31.01.2010 12:12

Komi píše:Ford sa akoze pripojil ked motor bol uz skoro hotovy z dovodu ze potreboval motor diesel , ak myslis ze koli nemu menil PSA specifikacie tohoto motora (oleja) tak to snad nie......
Jak si na to přišel Komi ,nic ve zlým :lol: ,že si myslím že PSA k měnil specifikaci k kvůli Fordu .Můžeš mi napsat jaký olej doporučuje Ford pro své auta typu Ford Focus II 1.8 TDci 80 kw s DPF ?
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Komi » 31.01.2010 12:33

neviem ci som dobre porozumel otazke, PSA odporucuje Total a je vyrobca tohoto motora, Ford samozrejme ze musel nejaky svoj olej doporucit, velky vyber nema..este tak formulu S pre motor VW...
Můžeš mi napsat jaký olej doporučuje Ford pro své auta typu Ford Focus II 1.8 TDci 80 kw s DPF ? priznam sa ze takyto motor nepoznam , takze sa k tomu nemozem vyjadrit - 1,8 vyzera ako motor Ford ale ani 80kW ani pri nom DPF som este nepocul...
pozeram na nemeckej stranke nic noveho v ponuke su uz dlhsi cas len PSA dizle 1,6 a 2,0 a zasa 1,8 od forda je jediny dizel ponukany v Rusku ...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 31.01.2010 12:39

Zjavne mal na mysli 1.6TDCi 80kW s DPF - podľa mňa....
8O :? :idea: :roll: 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od kaminek » 31.01.2010 13:42

:wink: Bobe TDci samozřejmě máš pravdu , že jsem se přeťuknul a Komi ,jak se toho hned chytil :roll:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Radegast » 31.01.2010 14:02

Olej pro tento motor jsme tu již řešili. PSA předpisuje pro tento motor olej se specifikací:
ACEA A3/B3/B4 a doporučujou značku TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 ( nebo TOTAL QUARTZ 7000 5W-40).
No a protože technologicky tento motor vyvíjela hlavně skupina PSA, a Ford tu byl jen jako přívažek, tak si PSA tuto specifikaci asi dobře odzkoušelo když ji předepisuje. Že Ford pro tento motor doporučuje jinou specifikaci, to má zřejmě jiné důvody :mrgreen:
Ale toto jsme tu již řešili a názor nato si musí udělat každý sám 8)
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 31.01.2010 16:01

kaminek píše:Ahoj Bobe TDCI ,čtu tady ve vlákně jaký máš problémy s přibývajícím olejem v motoru,tedy s tím že se ti tam dostává nafta a tím ti ho zároveň i znehodnocuje.Dost jsem tady toho už pročetl i o olejích a napadlo mě, jestli je to pro tebe ten správný olej , myslím tedy ACEA A1/B1 , protože má nízkou viskozitu ,tedy slabý olejový film,ale o to nejde ,sice je to olej pro Fordy, jenže když se zředí naftou... nevím ,já osobně bych měl o ten motor strach a raději bych tam dal olej s vyšší vyskozitou ,ze silnějším a tedy i pevnějším filmem A3/B3/B4 .Samozřejmě nechci ti radit , ber to jen jako příspěvek do diskuze :lol:
No tie problémy má každý "nositeľ" DPF - ja by som ich práve už mať nemal...ale bol som nepozorný a nesledoval to.
Ale teraz to sledujem - takže budem poznať realitu.
Inak máš samozrejme pravdu s tým - druhom oleja a pravdu má Komi, ktorý ma na to - že motor je viac PSA ako ford a ten doňho leje 5W40-ku. Neštudoval som čo tam dáva Volvo a čo Mazda.
8O :? :idea: :roll: 8)
Takže určite je lepší 5W40 - ak hovoríme o vlastnostiach olejového mazacieho filmu, aby nedošlo k treniu kov na kov.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od kaminek » 31.01.2010 16:50

Bobe,já jsem jen reagoval na to, že ti jde nafta do motorového oleje a tím ti ho degraduje. A že by bylo lepší tam dát olej s pevnějším filmem ,Komi měl hned námitky ,že to je vlastně motor PSA , no a co? Jedná se přeci o tvůj motor a ty tam máš olej s viskozitou A1/B1 . Já osobně taky používám 5w40 jako Komi ,ale příští výměnu tam dám Mobil 1 5w50 ,už ho mám doma .Bratr žije v Německu tak mi ho dovezl .Kdybych měl tvoje auto , tak jedině tento olej ,tam je ten film opravdu pořádnej ,ale Bobe ber to jenom jako můj názor. :lol:http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=838
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od tomason » 31.01.2010 17:44

Hlavně se nehádejte pan Cimbu řekl:Co obstojí na závodech obstojí i na silnici 8) Už sem to uváděl Ford Focus s půl milionu kilometrů který skutečně urazí denně i více ,jak 700km jezdil na tento olej 5W-50 při extrémním tepelném zatížení může dojít k selhání oleje A1/B1.Jinak Peugeot používá A5/B5 Total Quartz INEO
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1091
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Radegast » 31.01.2010 18:29

tomason píše:Jinak Peugeot používá A5/B5 Total Quartz INEO
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1091
To je nově vyvinutý olej pro Peugeot. Něco jako nová Formula F pro Ford.
Jinak tam od začátku pro ten motor dávali olej co jsem psal výše.
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od tomason » 31.01.2010 18:37

Ano LOW SAP :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 02.02.2010 11:46

LOW SAP oleje sú ešte "iná" zvláštna família olejčekov...len motorom veľmi nie sú po chuti - sú to zasa kvôli "kváziekologickosti" o prísady "šizené" oleje...ktoré vyslovene nevoňajú turbám...
Nemajú na ne dosť tých správnych "ingrediencií" a turbá i motory s týmito olejmi obvykle majú nižšiu životnosť... Paradoxne sú za menej prísad v nich drahšie...to mi niečo pripomína. :idea: :roll: 8O :? :x
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Zed_ZRJ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 01.06.2010 19:45

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Zed_ZRJ » 03.07.2010 11:39

Ahoj,
nevíte někdo jak je kalibrovaná měrka oleje ve FF II TDCi 2007 ?
Našel jsem že objem oleje při výměně je cca. 4L. To je maximum plastové měrky, nebo střed ? :roll:
A plní se olej při výměně na střed, nebo na maximum? :wallbash:
Dík
Ford Focus Kombi 1,6 TDCi 80KW, born 31.7.2007 Saarlouis

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od foki » 04.07.2010 23:50

je tam kolem 4l a plni se to pod horni rysku .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od V12 » 07.07.2010 12:46

Ja mam v mojom 2.0 TDCi Castrol EDGE 5W - 30, nabuduce ale dam 5W - 40 Turbodiesel. Ani jeden z nich nema sice specifikaciu A1/B1 a ani tu specialnu fordacku, no vyhovuju triede A3/B3. Odporucal mi ho mechanik - pretekar. Je drahy ako svina, no raz za rok ma to nezruinuje. DPF nastastie nemam, hladinu ale aj tak kontrolujem zhruba raz za 2 tyzdne, po 6 tisic km od vymeny je hladina zatial nezmenena.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host