Stránka 2 z 8
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 11:37
od Komi
Ford sa akoze pripojil ked motor bol uz skoro hotovy z dovodu ze potreboval motor diesel , ak myslis ze koli nemu menil PSA specifikacie tohoto motora (oleja) tak to snad nie...preto si myslim ze je dobre sa pozret aj tom co doporucuje skutocny vyrobca motora a nielen auta...druha vec je ze u tohoto motora je dolezitejsie ako druh oleja jeho vcasna vymena...riedenie oleja naftou pri regeneracii DPF je daleko vacsi problem ako ci pouzit formuluF alebo Total vyvijany pre PSA a testovany na Peuge s DPF trebars v takych podmienkach ako 24hod LeMans...
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 12:12
od kaminek
Komi píše:Ford sa akoze pripojil ked motor bol uz skoro hotovy z dovodu ze potreboval motor diesel , ak myslis ze koli nemu menil PSA specifikacie tohoto motora (oleja) tak to snad nie......
Jak si na to přišel Komi ,nic ve zlým

,že si myslím že PSA k měnil specifikaci k kvůli Fordu .Můžeš mi napsat jaký olej doporučuje Ford pro své auta typu Ford Focus II 1.8 TDci 80 kw s DPF ?
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 12:33
od Komi
neviem ci som dobre porozumel otazke, PSA odporucuje Total a je vyrobca tohoto motora, Ford samozrejme ze musel nejaky svoj olej doporucit, velky vyber nema..este tak formulu S pre motor VW...
Můžeš mi napsat jaký olej doporučuje Ford pro své auta typu Ford Focus II 1.8 TDci 80 kw s DPF ? priznam sa ze takyto motor nepoznam , takze sa k tomu nemozem vyjadrit - 1,8 vyzera ako motor Ford ale ani 80kW ani pri nom DPF som este nepocul...
pozeram na nemeckej stranke nic noveho v ponuke su uz dlhsi cas len PSA dizle 1,6 a 2,0 a zasa 1,8 od forda je jediny dizel ponukany v Rusku ...
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 12:39
od BobTDCi
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 13:42
od kaminek

Bobe TDci samozřejmě máš pravdu , že jsem se přeťuknul a Komi ,jak se toho hned chytil

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 14:02
od Radegast
Olej pro tento motor jsme tu již řešili. PSA předpisuje pro tento motor olej se specifikací:
ACEA A3/B3/B4 a doporučujou značku TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 ( nebo TOTAL QUARTZ 7000 5W-40).
No a protože technologicky tento motor vyvíjela hlavně skupina PSA, a Ford tu byl jen jako přívažek, tak si PSA tuto specifikaci asi dobře odzkoušelo když ji předepisuje. Že Ford pro tento motor doporučuje jinou specifikaci, to má zřejmě jiné důvody
Ale toto jsme tu již řešili a názor nato si musí udělat každý sám

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 16:01
od BobTDCi
kaminek píše:Ahoj Bobe TDCI ,čtu tady ve vlákně jaký máš problémy s přibývajícím olejem v motoru,tedy s tím že se ti tam dostává nafta a tím ti ho zároveň i znehodnocuje.Dost jsem tady toho už pročetl i o olejích a napadlo mě, jestli je to pro tebe ten správný olej , myslím tedy ACEA A1/B1 , protože má nízkou viskozitu ,tedy slabý olejový film,ale o to nejde ,sice je to olej pro Fordy, jenže když se zředí naftou... nevím ,já osobně bych měl o ten motor strach a raději bych tam dal olej s vyšší vyskozitou ,ze silnějším a tedy i pevnějším filmem A3/B3/B4 .Samozřejmě nechci ti radit , ber to jen jako příspěvek do diskuze

No tie problémy má každý "nositeľ" DPF - ja by som ich práve už mať nemal...ale bol som nepozorný a nesledoval to.
Ale teraz to sledujem - takže budem poznať realitu.
Inak máš samozrejme pravdu s tým - druhom oleja a pravdu má Komi, ktorý ma na to - že motor je viac PSA ako ford a ten doňho leje 5W40-ku. Neštudoval som čo tam dáva Volvo a čo Mazda.
Takže určite je lepší 5W40 - ak hovoríme o vlastnostiach olejového mazacieho filmu, aby nedošlo k treniu kov na kov.
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 16:50
od kaminek
Bobe,já jsem jen reagoval na to, že ti jde nafta do motorového oleje a tím ti ho degraduje. A že by bylo lepší tam dát olej s pevnějším filmem ,Komi měl hned námitky ,že to je vlastně motor PSA , no a co? Jedná se přeci o tvůj motor a ty tam máš olej s viskozitou A1/B1 . Já osobně taky používám 5w40 jako Komi ,ale příští výměnu tam dám Mobil 1 5w50 ,už ho mám doma .Bratr žije v Německu tak mi ho dovezl .Kdybych měl tvoje auto , tak jedině tento olej ,tam je ten film opravdu pořádnej ,ale Bobe ber to jenom jako můj názor. :lol:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=838
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 17:44
od tomason
Hlavně se nehádejte pan Cimbu řekl:Co obstojí na závodech obstojí i na silnici

Už sem to uváděl Ford Focus s půl milionu kilometrů který skutečně urazí denně i více ,jak 700km jezdil na tento olej 5W-50 při extrémním tepelném zatížení může dojít k selhání oleje A1/B1.Jinak Peugeot používá A5/B5 Total Quartz INEO
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1091
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 18:29
od Radegast
To je nově vyvinutý olej pro Peugeot. Něco jako nová Formula F pro Ford.
Jinak tam od začátku pro ten motor dávali olej co jsem psal výše.
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 31.01.2010 18:37
od tomason
Ano LOW SAP

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 02.02.2010 11:46
od BobTDCi
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 03.07.2010 11:39
od Zed_ZRJ
Ahoj,
nevíte někdo jak je kalibrovaná měrka oleje ve FF II TDCi 2007 ?
Našel jsem že objem oleje při výměně je cca. 4L. To je maximum plastové měrky, nebo střed ?
A plní se olej při výměně na střed, nebo na maximum?
Dík
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 04.07.2010 23:50
od foki
je tam kolem 4l a plni se to pod horni rysku .
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Napsal: 07.07.2010 12:46
od V12
Ja mam v mojom 2.0 TDCi Castrol EDGE 5W - 30, nabuduce ale dam 5W - 40 Turbodiesel. Ani jeden z nich nema sice specifikaciu A1/B1 a ani tu specialnu fordacku, no vyhovuju triede A3/B3. Odporucal mi ho mechanik - pretekar. Je drahy ako svina, no raz za rok ma to nezruinuje. DPF nastastie nemam, hladinu ale aj tak kontrolujem zhruba raz za 2 tyzdne, po 6 tisic km od vymeny je hladina zatial nezmenena.