Stránka 2 z 8

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 11:37
od Komi
Ford sa akoze pripojil ked motor bol uz skoro hotovy z dovodu ze potreboval motor diesel , ak myslis ze koli nemu menil PSA specifikacie tohoto motora (oleja) tak to snad nie...preto si myslim ze je dobre sa pozret aj tom co doporucuje skutocny vyrobca motora a nielen auta...druha vec je ze u tohoto motora je dolezitejsie ako druh oleja jeho vcasna vymena...riedenie oleja naftou pri regeneracii DPF je daleko vacsi problem ako ci pouzit formuluF alebo Total vyvijany pre PSA a testovany na Peuge s DPF trebars v takych podmienkach ako 24hod LeMans...

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 12:12
od kaminek
Komi píše:Ford sa akoze pripojil ked motor bol uz skoro hotovy z dovodu ze potreboval motor diesel , ak myslis ze koli nemu menil PSA specifikacie tohoto motora (oleja) tak to snad nie......
Jak si na to přišel Komi ,nic ve zlým :lol: ,že si myslím že PSA k měnil specifikaci k kvůli Fordu .Můžeš mi napsat jaký olej doporučuje Ford pro své auta typu Ford Focus II 1.8 TDci 80 kw s DPF ?

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 12:33
od Komi
neviem ci som dobre porozumel otazke, PSA odporucuje Total a je vyrobca tohoto motora, Ford samozrejme ze musel nejaky svoj olej doporucit, velky vyber nema..este tak formulu S pre motor VW...
Můžeš mi napsat jaký olej doporučuje Ford pro své auta typu Ford Focus II 1.8 TDci 80 kw s DPF ? priznam sa ze takyto motor nepoznam , takze sa k tomu nemozem vyjadrit - 1,8 vyzera ako motor Ford ale ani 80kW ani pri nom DPF som este nepocul...
pozeram na nemeckej stranke nic noveho v ponuke su uz dlhsi cas len PSA dizle 1,6 a 2,0 a zasa 1,8 od forda je jediny dizel ponukany v Rusku ...

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 12:39
od BobTDCi
Zjavne mal na mysli 1.6TDCi 80kW s DPF - podľa mňa....
8O :? :idea: :roll: 8)

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 13:42
od kaminek
:wink: Bobe TDci samozřejmě máš pravdu , že jsem se přeťuknul a Komi ,jak se toho hned chytil :roll:

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 14:02
od Radegast
Olej pro tento motor jsme tu již řešili. PSA předpisuje pro tento motor olej se specifikací:
ACEA A3/B3/B4 a doporučujou značku TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 ( nebo TOTAL QUARTZ 7000 5W-40).
No a protože technologicky tento motor vyvíjela hlavně skupina PSA, a Ford tu byl jen jako přívažek, tak si PSA tuto specifikaci asi dobře odzkoušelo když ji předepisuje. Že Ford pro tento motor doporučuje jinou specifikaci, to má zřejmě jiné důvody :mrgreen:
Ale toto jsme tu již řešili a názor nato si musí udělat každý sám 8)

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 16:01
od BobTDCi
kaminek píše:Ahoj Bobe TDCI ,čtu tady ve vlákně jaký máš problémy s přibývajícím olejem v motoru,tedy s tím že se ti tam dostává nafta a tím ti ho zároveň i znehodnocuje.Dost jsem tady toho už pročetl i o olejích a napadlo mě, jestli je to pro tebe ten správný olej , myslím tedy ACEA A1/B1 , protože má nízkou viskozitu ,tedy slabý olejový film,ale o to nejde ,sice je to olej pro Fordy, jenže když se zředí naftou... nevím ,já osobně bych měl o ten motor strach a raději bych tam dal olej s vyšší vyskozitou ,ze silnějším a tedy i pevnějším filmem A3/B3/B4 .Samozřejmě nechci ti radit , ber to jen jako příspěvek do diskuze :lol:
No tie problémy má každý "nositeľ" DPF - ja by som ich práve už mať nemal...ale bol som nepozorný a nesledoval to.
Ale teraz to sledujem - takže budem poznať realitu.
Inak máš samozrejme pravdu s tým - druhom oleja a pravdu má Komi, ktorý ma na to - že motor je viac PSA ako ford a ten doňho leje 5W40-ku. Neštudoval som čo tam dáva Volvo a čo Mazda.
8O :? :idea: :roll: 8)
Takže určite je lepší 5W40 - ak hovoríme o vlastnostiach olejového mazacieho filmu, aby nedošlo k treniu kov na kov.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 16:50
od kaminek
Bobe,já jsem jen reagoval na to, že ti jde nafta do motorového oleje a tím ti ho degraduje. A že by bylo lepší tam dát olej s pevnějším filmem ,Komi měl hned námitky ,že to je vlastně motor PSA , no a co? Jedná se přeci o tvůj motor a ty tam máš olej s viskozitou A1/B1 . Já osobně taky používám 5w40 jako Komi ,ale příští výměnu tam dám Mobil 1 5w50 ,už ho mám doma .Bratr žije v Německu tak mi ho dovezl .Kdybych měl tvoje auto , tak jedině tento olej ,tam je ten film opravdu pořádnej ,ale Bobe ber to jenom jako můj názor. :lol:http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=838

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 17:44
od tomason
Hlavně se nehádejte pan Cimbu řekl:Co obstojí na závodech obstojí i na silnici 8) Už sem to uváděl Ford Focus s půl milionu kilometrů který skutečně urazí denně i více ,jak 700km jezdil na tento olej 5W-50 při extrémním tepelném zatížení může dojít k selhání oleje A1/B1.Jinak Peugeot používá A5/B5 Total Quartz INEO
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1091

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 18:29
od Radegast
tomason píše:Jinak Peugeot používá A5/B5 Total Quartz INEO
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1091
To je nově vyvinutý olej pro Peugeot. Něco jako nová Formula F pro Ford.
Jinak tam od začátku pro ten motor dávali olej co jsem psal výše.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 31.01.2010 18:37
od tomason
Ano LOW SAP :wink:

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 02.02.2010 11:46
od BobTDCi
LOW SAP oleje sú ešte "iná" zvláštna família olejčekov...len motorom veľmi nie sú po chuti - sú to zasa kvôli "kváziekologickosti" o prísady "šizené" oleje...ktoré vyslovene nevoňajú turbám...
Nemajú na ne dosť tých správnych "ingrediencií" a turbá i motory s týmito olejmi obvykle majú nižšiu životnosť... Paradoxne sú za menej prísad v nich drahšie...to mi niečo pripomína. :idea: :roll: 8O :? :x

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 03.07.2010 11:39
od Zed_ZRJ
Ahoj,
nevíte někdo jak je kalibrovaná měrka oleje ve FF II TDCi 2007 ?
Našel jsem že objem oleje při výměně je cca. 4L. To je maximum plastové měrky, nebo střed ? :roll:
A plní se olej při výměně na střed, nebo na maximum? :wallbash:
Dík

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 04.07.2010 23:50
od foki
je tam kolem 4l a plni se to pod horni rysku .

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 07.07.2010 12:46
od V12
Ja mam v mojom 2.0 TDCi Castrol EDGE 5W - 30, nabuduce ale dam 5W - 40 Turbodiesel. Ani jeden z nich nema sice specifikaciu A1/B1 a ani tu specialnu fordacku, no vyhovuju triede A3/B3. Odporucal mi ho mechanik - pretekar. Je drahy ako svina, no raz za rok ma to nezruinuje. DPF nastastie nemam, hladinu ale aj tak kontrolujem zhruba raz za 2 tyzdne, po 6 tisic km od vymeny je hladina zatial nezmenena.