Ja bych si dovolil pripomenout ze s velikosti disku se meni profil gumy tak, aby vnejsi obvod zustaval porat stejnej (+- par mm), takze je jedno jestli budes mit 14ky s profilem 65 nebo 17ky s profilem 40 a samozrejme vhodne sirky k diskum. Je to kazdeho individualni volba co si vybere. Takze nikdy nemuzes rict ze na fofo sou 15ky sou moc velky nebo nejsou delany

Na fofo mk1 nejsou delany treba 13" a menci, pac by se do nich nevesly brzdy ...
Prumer rafku se prapuvodne zacal v motorsportu zvecovat s potrebou vecich brzd. U beznych aut jde spis o wow efekt a MI

pokud nemas v merku taky nakou tu upravu brzdove soustavy. Samo ze pneu s vyssim profilem, se muze v zatacce vic deformovat a tim (byt minimalne) zhorsovat jizdni vlastnosti, ale imho na to ma veci vliv konstrukce pneu nez jeji profil. Kdybych chtel bejt detailista tak kolikrat vyjdou hmotnostne 15ky s vyssi pneu lip nez treba 17ky s nizsi pneu a neudpruzena hmota ma na jizdni vlastnosti imho horsi vliv nez vyssi bocnice, ale to uz sem v tomhle vlakne dost OT
Takze v ramci racionalniho uvazovani ... pokud mas doma novy 14" pneu, tak si k nim kup vhodny rafky, 14", asi 6" siroky, spravna stredova dira, nebo stredici podlozky, roztece sroubu 4*108 (pro mk1) a vhodny ET, coz u focusu dela neco mezi 52 a 35 - myslim ze v tomhle intervalu te nemuze potkat zadnej problem.
Lopi píše:... říká že ty 15 co měl předtím myslim gumy letní tak že je za jednu sezonu sjel jako nic a že byli sjetý i zevnitř že tam dřeli
Budto je mnel na rafku se spatnym ET, nebo jezdil na podhustenejch, pak se pneu po krajich vic sjizdej. Nebo najede za sezonu 40kkm a pak se neni cemu divit
