Vymena zadneho loziska fofo I.

Odpovědět
Uživatelský avatar
Gromin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.04.2008 20:10
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od Gromin » 14.01.2011 10:12

Ahoj,

já již měnil postupně obě zadní ložiska- druhé odešlo půl roku po prvním . První jsem dělal svépomocí a druhé svěřil servisu- už jsem na to neměl nervy a možnosti.
Ze zkušenosti mohu říct, že ložisko jde vyndat velmi, ale opravdu velmi špatně- bylo nutné rozbít vnitřek ložiska a pak do ložiska navařit svářečkou housenku. Po vychladnutí bylo možné zbytek ložiska pěkně vylisovat. Kroužek na ABS jsem neřešil- byl poškozený (kolo mělo takovou vůli, že se roztrhal o čidlo) a tak jsem nový jenom opatrně naklepal. Cenově jsem se svépomocí dostal na cenu 1500,- s použitím orig. dílů a v servisu na dvojnásobek.
Práce to není hezká, ale když víte jak na to, máte při ruce svářečku a lis můžete jistě zvládnout sami.
Jinak od výměny mám najeto asi 30tis km a zdá se ok.
Combi 1.8 TDDI 66kW/200Nm r.v. 2000 EGR OFF Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13427
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od miki21 » 14.01.2011 10:42

já to dělal bez svářečky a bez lisu :cooler: Staré vymlátit přez velkou ložiskovou kuličku.nové ložisko do mražáku a buben nahřát na sporáku-pěkně tam pak sedne(tepelná roztažnost kovů :mrgreen: )Práce cca na 1,5hodiny a cena jen za nové ložisko.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Gromin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.04.2008 20:10
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od Gromin » 14.01.2011 11:01

Samozřejmě dle odvahy a zkušeností každého soudruha. Já do toho řezal lecčíms a ložisko se nehlo ani o píď- pak jsem si nechal poradit najednou to byla otázka půl hodiny (včetně osazení nového). Při použití hrubého násilí hrozí poškození náboje a to jsem nechtěl riskovat. Jinak při koupi nových ložisek hraje roli jestli máte vzadu kotouče, nebo bubny- já mám kotouče.
Combi 1.8 TDDI 66kW/200Nm r.v. 2000 EGR OFF Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od foki » 15.01.2011 00:14

Gromin píše: Jinak při koupi nových ložisek hraje roli jestli máte vzadu kotouče, nebo bubny- já mám kotouče.
ja mam pocit ze to je jedno .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

marfi78
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 31.05.2010 15:01
Bydliště: PRAHA

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od marfi78 » 05.04.2011 12:40

Zdravim,

mam dotaz, kdyz jedu do leve zatacky tak se mi od praveho zadniho kola ozyva drhnuti (zvuk jako kdyz drhne desticka o kotouc, ale kratce, prerusovane v pravidelnych intervalech jak se toci kolo, asi ). Mam vzadu kotouce. Kdyz jedu rovne, do prava nebo pres nerovnosti tak je to v poradku. Napada me spatne lozisko, ale nehuci to, jen to vrzani/dreni do leve zatacky. Co myslite ze to muze byt ?
Diky za pomoc.

Tak vyreseno, drhl zadni kotouc o plechovy kryt ktery je za nim, uz byl dost orezly a pokrouceny. Problem byl ze jsem celou dobu myslel ze zvuk jde z prave zadni strany a nakonec to bylo z leve zadni strany.


Ford Focus 1.6i Trend Automat 5DV 1999
Ford Focus 1.6i Automat 1999

Uživatelský avatar
Ondřej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 04.03.2010 11:05

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od Ondřej » 03.08.2011 23:11

Tak dneska jsem si střihnul akci výměna bubnu a ložisko dát původní. Tak to trochu popíšu. První věc, sendání krytky matice. Mě se osvědčila metoda kulatiny a klidně ze třech směrů udělat důlek a směrem ven vytlouct. Taky si pamatuju, že to šlo hodně ostrym šroubovákem. Pokud se to nerozmlátí, tak to v pohodě slouží dál. Povolit matici. Já mám vcelku bytelnej stahovák, kdo nechce rozmlátit ložisko tlučením kladivem na hranu a vykláním bubnu, popřípadě páčením, stačí vyvrtat do pásoviny tři díry, přišroubovat za matice kola a přes matku ve středu, aspoň M12, pomalu stahovat. Pokud to nejde, máte zataženou ručku, přiseklej štelovák nebo tak vydřený bubny, že to nepřetáhnete přes rantl. Sendání kroužku ABS vcelku snadná věc, vytlučou se šrouby kola a vzniklou dírou ze 4 stran se tupym šroubovákem jemně vyklepne ten ABS kroužek. Vypáčí se plechový těsnící kroužek, sendá segrovka, kdo na to nemá kleště, stačí i malý zahnutý kombinačky. Strčí se dovnitř do ložiska šroubovák a směrem ven k disku se zevnitř jemně vytluče kuželíkový ložisko spolu s plechovým těsnícím kroužkem. No a teďka začíná ta mechanika. Kdo bude měnit ložisko a nechává buben, tak dovnitř vrazí tyč a vytluče proti kuželu ložisko ven a tim ho samozřejmě zničí. Není tam prakticky žádný místo, jak ho bez poškození vytlouct ven, navíc je tam dost narvaný. Pomůže celej buben nahřát a dovnitř rychle stříknout na ložisko sprej s chladivem pro elektrikáře a hned vytlouct. Já jsem celý buben upnul do soustruhu a na férovku odsoustružil osazení ložiska a ložisko (vnější kroužek) mi vypad ven. Jinak to asi opravdu nelze. Práce asi na půl hodiny. Všechno umejt, rozdejchat, že to doteď jezdilo úplně bez vazelíny a šup s ložiskem do mrazáku. Buben pořádně nahřát v troubě nebo hořákem a pod lisem nalisovat studený ložisko do bubnu. I tak to jde dost blbě. Já lis nemám, tak po rantl přes plocháč pořádnym kladivem narazit a dál jsem si vytočil jednoduchou vycentrovanou vložku, přes kterou jsem to narazil do konce. Pak namazat kuželíky, nandat všechno zpátky, opatrně kousek po kousku naťuknout kroužek ABS, namazat dosedací plochy paken, samoštel a buben nasadit zpátky. Momenťák nemám, dotahuju golou co jde, nandám trubku a ještě o čtvrt otáčky dojedu. Vnitřek naplním tepluodolodnou vazelínou, i když je to zbytečný, hlavně kvůli vodě. Když to mám sendaný, odvzdušním a vyšlapu starou brzdovku a zkusmo zaberu, jestli nemá kolo vůli a volně se otáčí. Celkově práce na půl dne, hlavně kvůli tomu, že jsem chtěl zachránit dobrá ložiska a musel to soustružit. Při výměně ložiska je to na hodinku na každý kolo. Snad jsem někomu pomoh zase jiným postupem.
FoFo I, 1,6 16V, r.v. 2003, kombi, 180k km

Blesk90
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 29.03.2011 16:11

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od Blesk90 » 14.03.2012 23:29

Já si myslím, že nejlepší varianta je taková, že si to člověk shodí sám v garáži a s bubnem si zajede za nějakým známým do servisu (za předpokladu že tam má lis) a poprosit ho o vyndání starého a zalisování nového) díky tomu člověk markantně ušetří a to jak peníze za práci (myslím, že takové dvě stovky nebo flaštička známého uspokojí) tak i nervy a čas :-)
Ford Focus 1.8 TDDI r.v 2000

RacingCOBRA
Příspěvky: 1
Registrován: 01.04.2012 05:21
Bydliště: Praha

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od RacingCOBRA » 29.06.2012 22:19

Tak už to mám taky za sebou.. včera auto začalo plavat a 17 drhnout o podběh.. ložisko dřelo už par týdnů.. v centru prahy se ozvalo křupnutí, pak loupání,že se lidi otáčeli.. dojel sem do Nuslí ráno se šel kouknout o co jde.. prave zadní kolo normalní vůle..levé zadní vůle 2 cm (upozorňuji že sem auto zatím nezvedal nahever,stálo na kolech a stejně sem stím vrklal).. telefon mechanikovi (oba sme jezdili rallye.. pochopíte :-).. řekl "určitě nejezdit,za 20 sem tam.." Přiletěl za 15 i s ložiskem.. šup,šup na ulici kolo dolu.. středová krytka.. vzal nástavec na golu a rukou povolil matku.. vzal obří kladivo a dal pár ran dokola.. a buben nešel dolu.. ještě poklep a buben je na zemi a kolem všude válečky.. ložisko puklo v pulce.. koupil sem rovnou nové bubny a za pomoci obřího gola ořechu a toho hrozného kladiva to naklepl dohromady.. cca.max hodka práce.. nebojte se,nejhorší je zkusit.. :-)

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13427
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od miki21 » 29.06.2012 22:27

Ložisko moc mlácení rádo nemá :nnou: Lepší je jít cestou tepelné roztažnosti kovů.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Dragic
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3773
Registrován: 14.12.2010 19:36
Bydliště: Liberec

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od Dragic » 29.06.2012 22:54

No nevím taky bych ho moc neohříval bál bych se že se spálí vazelína.
Už jsem měnil 4x ložisko a vždy lisem. Poprvé to šlo stuha ale naposledy jako po másle :mrgreen:
Ford Mustang r.v.1967
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004

Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13427
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od miki21 » 29.06.2012 23:29

Nahřeješ buben, ložisko je v mražáku :wink: :mrgreen:
A když nemáš lis k dispozici, tak je to nejlepší řešení bez rizika destrukce nového ložiska. :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od Jardak » 30.06.2012 05:58

Není třeba nahřívat nějak zuřivě. Stačí nějakých 200 - 250 °C a ložisko tam vpluje bez jedinýho úderu a to nemuselo bejt ani v mrazáku.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
olso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od olso » 28.10.2012 09:53

Chlapi, ake lozisko ste pouzili? Ja mam na vyber Meyle, Optimal, FAG, SKF. Tie prve dve su za cca 40 eciek, druhe dve za 70 eciek? Predajca povedal, ze nema problemy zo ziadnymi, ze su v pohode vsetky.
Ford Focus II 1.6TDCi, 109k, Generation X, Sea Grey Wagon
Ford Focus Combi I 1.6, r.v. 2004 - kralovska modra, Fiat Grande Punto 1.2 rodicovske - silver

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od Jardak » 28.10.2012 10:55

Dávam většinou FAG je to celkem sázka na jistotu.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vitr73 » 28.10.2012 13:16

..jj FAG.Rozumnej pomer mezi cenou a zivotnosti si myslim
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host