Stránka 2 z 9

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 14.01.2011 10:12
od Gromin
Ahoj,

já již měnil postupně obě zadní ložiska- druhé odešlo půl roku po prvním . První jsem dělal svépomocí a druhé svěřil servisu- už jsem na to neměl nervy a možnosti.
Ze zkušenosti mohu říct, že ložisko jde vyndat velmi, ale opravdu velmi špatně- bylo nutné rozbít vnitřek ložiska a pak do ložiska navařit svářečkou housenku. Po vychladnutí bylo možné zbytek ložiska pěkně vylisovat. Kroužek na ABS jsem neřešil- byl poškozený (kolo mělo takovou vůli, že se roztrhal o čidlo) a tak jsem nový jenom opatrně naklepal. Cenově jsem se svépomocí dostal na cenu 1500,- s použitím orig. dílů a v servisu na dvojnásobek.
Práce to není hezká, ale když víte jak na to, máte při ruce svářečku a lis můžete jistě zvládnout sami.
Jinak od výměny mám najeto asi 30tis km a zdá se ok.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 14.01.2011 10:42
od miki21
já to dělal bez svářečky a bez lisu :cooler: Staré vymlátit přez velkou ložiskovou kuličku.nové ložisko do mražáku a buben nahřát na sporáku-pěkně tam pak sedne(tepelná roztažnost kovů :mrgreen: )Práce cca na 1,5hodiny a cena jen za nové ložisko.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 14.01.2011 11:01
od Gromin
Samozřejmě dle odvahy a zkušeností každého soudruha. Já do toho řezal lecčíms a ložisko se nehlo ani o píď- pak jsem si nechal poradit najednou to byla otázka půl hodiny (včetně osazení nového). Při použití hrubého násilí hrozí poškození náboje a to jsem nechtěl riskovat. Jinak při koupi nových ložisek hraje roli jestli máte vzadu kotouče, nebo bubny- já mám kotouče.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 15.01.2011 00:14
od foki
Gromin píše: Jinak při koupi nových ložisek hraje roli jestli máte vzadu kotouče, nebo bubny- já mám kotouče.
ja mam pocit ze to je jedno .

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 05.04.2011 12:40
od marfi78
Zdravim,

mam dotaz, kdyz jedu do leve zatacky tak se mi od praveho zadniho kola ozyva drhnuti (zvuk jako kdyz drhne desticka o kotouc, ale kratce, prerusovane v pravidelnych intervalech jak se toci kolo, asi ). Mam vzadu kotouce. Kdyz jedu rovne, do prava nebo pres nerovnosti tak je to v poradku. Napada me spatne lozisko, ale nehuci to, jen to vrzani/dreni do leve zatacky. Co myslite ze to muze byt ?
Diky za pomoc.

Tak vyreseno, drhl zadni kotouc o plechovy kryt ktery je za nim, uz byl dost orezly a pokrouceny. Problem byl ze jsem celou dobu myslel ze zvuk jde z prave zadni strany a nakonec to bylo z leve zadni strany.


Ford Focus 1.6i Trend Automat 5DV 1999

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 03.08.2011 23:11
od Ondřej
Tak dneska jsem si střihnul akci výměna bubnu a ložisko dát původní. Tak to trochu popíšu. První věc, sendání krytky matice. Mě se osvědčila metoda kulatiny a klidně ze třech směrů udělat důlek a směrem ven vytlouct. Taky si pamatuju, že to šlo hodně ostrym šroubovákem. Pokud se to nerozmlátí, tak to v pohodě slouží dál. Povolit matici. Já mám vcelku bytelnej stahovák, kdo nechce rozmlátit ložisko tlučením kladivem na hranu a vykláním bubnu, popřípadě páčením, stačí vyvrtat do pásoviny tři díry, přišroubovat za matice kola a přes matku ve středu, aspoň M12, pomalu stahovat. Pokud to nejde, máte zataženou ručku, přiseklej štelovák nebo tak vydřený bubny, že to nepřetáhnete přes rantl. Sendání kroužku ABS vcelku snadná věc, vytlučou se šrouby kola a vzniklou dírou ze 4 stran se tupym šroubovákem jemně vyklepne ten ABS kroužek. Vypáčí se plechový těsnící kroužek, sendá segrovka, kdo na to nemá kleště, stačí i malý zahnutý kombinačky. Strčí se dovnitř do ložiska šroubovák a směrem ven k disku se zevnitř jemně vytluče kuželíkový ložisko spolu s plechovým těsnícím kroužkem. No a teďka začíná ta mechanika. Kdo bude měnit ložisko a nechává buben, tak dovnitř vrazí tyč a vytluče proti kuželu ložisko ven a tim ho samozřejmě zničí. Není tam prakticky žádný místo, jak ho bez poškození vytlouct ven, navíc je tam dost narvaný. Pomůže celej buben nahřát a dovnitř rychle stříknout na ložisko sprej s chladivem pro elektrikáře a hned vytlouct. Já jsem celý buben upnul do soustruhu a na férovku odsoustružil osazení ložiska a ložisko (vnější kroužek) mi vypad ven. Jinak to asi opravdu nelze. Práce asi na půl hodiny. Všechno umejt, rozdejchat, že to doteď jezdilo úplně bez vazelíny a šup s ložiskem do mrazáku. Buben pořádně nahřát v troubě nebo hořákem a pod lisem nalisovat studený ložisko do bubnu. I tak to jde dost blbě. Já lis nemám, tak po rantl přes plocháč pořádnym kladivem narazit a dál jsem si vytočil jednoduchou vycentrovanou vložku, přes kterou jsem to narazil do konce. Pak namazat kuželíky, nandat všechno zpátky, opatrně kousek po kousku naťuknout kroužek ABS, namazat dosedací plochy paken, samoštel a buben nasadit zpátky. Momenťák nemám, dotahuju golou co jde, nandám trubku a ještě o čtvrt otáčky dojedu. Vnitřek naplním tepluodolodnou vazelínou, i když je to zbytečný, hlavně kvůli vodě. Když to mám sendaný, odvzdušním a vyšlapu starou brzdovku a zkusmo zaberu, jestli nemá kolo vůli a volně se otáčí. Celkově práce na půl dne, hlavně kvůli tomu, že jsem chtěl zachránit dobrá ložiska a musel to soustružit. Při výměně ložiska je to na hodinku na každý kolo. Snad jsem někomu pomoh zase jiným postupem.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 14.03.2012 23:29
od Blesk90
Já si myslím, že nejlepší varianta je taková, že si to člověk shodí sám v garáži a s bubnem si zajede za nějakým známým do servisu (za předpokladu že tam má lis) a poprosit ho o vyndání starého a zalisování nového) díky tomu člověk markantně ušetří a to jak peníze za práci (myslím, že takové dvě stovky nebo flaštička známého uspokojí) tak i nervy a čas :-)

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 29.06.2012 22:19
od RacingCOBRA
Tak už to mám taky za sebou.. včera auto začalo plavat a 17 drhnout o podběh.. ložisko dřelo už par týdnů.. v centru prahy se ozvalo křupnutí, pak loupání,že se lidi otáčeli.. dojel sem do Nuslí ráno se šel kouknout o co jde.. prave zadní kolo normalní vůle..levé zadní vůle 2 cm (upozorňuji že sem auto zatím nezvedal nahever,stálo na kolech a stejně sem stím vrklal).. telefon mechanikovi (oba sme jezdili rallye.. pochopíte :-).. řekl "určitě nejezdit,za 20 sem tam.." Přiletěl za 15 i s ložiskem.. šup,šup na ulici kolo dolu.. středová krytka.. vzal nástavec na golu a rukou povolil matku.. vzal obří kladivo a dal pár ran dokola.. a buben nešel dolu.. ještě poklep a buben je na zemi a kolem všude válečky.. ložisko puklo v pulce.. koupil sem rovnou nové bubny a za pomoci obřího gola ořechu a toho hrozného kladiva to naklepl dohromady.. cca.max hodka práce.. nebojte se,nejhorší je zkusit.. :-)

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 29.06.2012 22:27
od miki21
Ložisko moc mlácení rádo nemá :nnou: Lepší je jít cestou tepelné roztažnosti kovů.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 29.06.2012 22:54
od Dragic
No nevím taky bych ho moc neohříval bál bych se že se spálí vazelína.
Už jsem měnil 4x ložisko a vždy lisem. Poprvé to šlo stuha ale naposledy jako po másle :mrgreen:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 29.06.2012 23:29
od miki21
Nahřeješ buben, ložisko je v mražáku :wink: :mrgreen:
A když nemáš lis k dispozici, tak je to nejlepší řešení bez rizika destrukce nového ložiska. :cooler:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 30.06.2012 05:58
od Jardak
Není třeba nahřívat nějak zuřivě. Stačí nějakých 200 - 250 °C a ložisko tam vpluje bez jedinýho úderu a to nemuselo bejt ani v mrazáku.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 28.10.2012 09:53
od olso
Chlapi, ake lozisko ste pouzili? Ja mam na vyber Meyle, Optimal, FAG, SKF. Tie prve dve su za cca 40 eciek, druhe dve za 70 eciek? Predajca povedal, ze nema problemy zo ziadnymi, ze su v pohode vsetky.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 28.10.2012 10:55
od Jardak
Dávam většinou FAG je to celkem sázka na jistotu.

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Napsal: 28.10.2012 13:16
od vitr73
..jj FAG.Rozumnej pomer mezi cenou a zivotnosti si myslim