Turbo KO

Uživatelský avatar
Christina
Junior
Junior
Příspěvky: 292
Registrován: 16.12.2009 21:49

Re: Turbo KO

Příspěvek od Christina » 22.05.2010 19:11

tomason: jj to jsi napsal výstižně :mrgreen: :mrgreen:

risomas: souhlas, to ale uděláš při nějakém tom předjíždění nebo kopečku, aje to taková chvilková záležitost, ale ty diagnostiky, stk, to je masakr.....

venca: díky
Mondeo

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo KO

Příspěvek od ACEMajky » 22.05.2010 21:58

Jj, proto kdyz davam kamosoj auto kvuli STK, tak se me vzdy pta, zdali me zajimaji emise, ja rikam, ze ho nebudem trapit :)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

pava
Junior
Junior
Příspěvky: 413
Registrován: 17.10.2008 22:29
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo KO

Příspěvek od pava » 23.05.2010 07:49

Je to nesmysl, dělám to podobně. :)

Uživatelský avatar
Christina
Junior
Junior
Příspěvky: 292
Registrován: 16.12.2009 21:49

Re: Turbo KO

Příspěvek od Christina » 23.05.2010 18:46

jsem to řešila s manžou a říkal, že se u nás taky dá domluvit, takže jim to řekne;))))
Mondeo

Uživatelský avatar
johnyram
Junior
Junior
Příspěvky: 250
Registrován: 16.05.2010 17:58
Bydliště: Liberecko

Re: Turbo KO

Příspěvek od johnyram » 25.05.2010 19:43

Tak dnes mám čerstvé turbo po repasi ( měl jsem zatuhlé naklápění lopatek) , nejdřív jsem si chtěl opravit jen ty lopatky, ale když už jsem ho měl vytažené, tak jsem ho nechal preventivně udělat celé nové :palec_nahoru:
K té stk a vytáčení motoru, normálně ho taky netočím, ani toho nejsem zastáncem. Ale každý si musí uvědomit, že ten motor to musí vydržet. A strach o turbo při ohřátém motoru je naprosto bezpředmětný a zbytečný. Benzíny točí daleko víc a mají daleko vyšší teploty, tom to možná hrozí, ale nám těžko. To jsou jenom strašáci JPP :D A kdyby tam byla nějaká chyba, tak se to třeba i včas objeví, né pak v noci v lese bez signálu :D

A k té výměně: lištu jsem nevyndával, ani hadice jsem neodpojoval, nebyl důvod, ani katík ne, jen jsem ho povolil z těch dvou šroubů a odklonil na stranu. Nejhorší byl asi ten šroub na přírubě trubky k egr ventilu na straně u motoru, tam není přístup nic moc. A pak ještě zmiňovaný pravý šroub na parozích, je na něm navěšeno kde co, jinak pohoda.Naštěstí je to u Mondea celkově poměrně přístupné. Pár hodin a je to :palec_nahoru:

Cena za repasi + tesnění zhruba 7 tisíc, což si myslím ujde, záruka 6 měsíců 3 x :hhura: :hhura: :hhura:
Mondeo 06' kombi Tdci 6kvalt 96kw, xenony, vyhřívané skla, denní svícení, sony mp3, tažné...

Uživatelský avatar
Venca a Martinka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 01.01.2010 22:31
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo KO

Příspěvek od Venca a Martinka » 25.05.2010 20:43

Jenom chci podotknout že zážehový agregát je stavěný jinak než vznětový.Tzn. jiný kompres,zdvih a celková jakost použitých materiálu atd. atd.Zážehový motor sem točil i do 7000 a nic mu to neudělalo ale dej vznětovému motoru 7000ot\min.To samé konstrukce turba.U zážehového motoru třeba u motoru VW 1.8T je turbo chlazeno vodou aby nedošlo k přehřátí.U Mondea jsou 2 druhy regulátorů.Podtlakový a elektronický a ty zajistí optimální otáčky na turbu to je MAX 180 000!!! Jak tohle selže tak je pomalu konec.Hřídel turba je uložená v kluzných ložiscích kam je pod tlakem vháněn olej (stejná pro celý agregát),stačí uvolnění usazeniny ale i nepřesnost výroby a turbu se zkracuje životnost,teď k tomu všemu ještě nějaký maník na STK pěkně 3x vyžene pavouky z trubky a jeto.
Ford Mondeo Kombi 2001 2.0 TDDI 85KW KO
Ford Mondeo Kombi 2001 2.0 107KW prodáno
Ford Mondeo 2002 2.0 TDCI 96KW
Ford Mondeo 2004 2.5 V6 125Kw

pava
Junior
Junior
Příspěvky: 413
Registrován: 17.10.2008 22:29
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo KO

Příspěvek od pava » 25.05.2010 20:47

Problém při vytáčení do přeběhových otáček je rozvod. Stačí mít napínák řetězu, který už není v té správné kondici a při těch otáčkách bez zatížení to může být pro motor konečná. A už vůbec nemluvím o motorech, které mají rozvod poháněný řemenem, mají původní řemen a na počítadle 150tkm.

Dělá se to minimálně třikrát, protože poprvé a podruhé to pšoukne saze jako z komína. Zajímavé je, že u dieselu se měří jen ty saze nic jiného.

Uživatelský avatar
Venca a Martinka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 01.01.2010 22:31
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo KO

Příspěvek od Venca a Martinka » 25.05.2010 20:50

JJ tak tak :palec_nahoru:
Ford Mondeo Kombi 2001 2.0 TDDI 85KW KO
Ford Mondeo Kombi 2001 2.0 107KW prodáno
Ford Mondeo 2002 2.0 TDCI 96KW
Ford Mondeo 2004 2.5 V6 125Kw

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Turbo KO

Příspěvek od Brehowicz » 26.05.2010 07:17

Chlapi nestrašte.pokud přijedete na emise s teplým motorem a cestou to trochu poturujete tak to motoru nemuže ublížit,od toho jsou omezovače aby to nešlo do nebezpečných ot.
A k tomu řemenu pokud někdo má rozvod. řemen na autě vědomě do 150 tis. tak je to debil a dobře mu tak že to pak střeli.Tohle omlouva snad jen to že se koupi auto a předchozí majitel se dušuje že řemen vyměnil tehdy a tehdy.

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo KO

Příspěvek od ACEMajky » 26.05.2010 07:29

Jenom si to upresim, myslite opravdu rozvodovy remen, nebo retez?
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Venca a Martinka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 01.01.2010 22:31
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo KO

Příspěvek od Venca a Martinka » 26.05.2010 09:06

S těmi otáčkami to můžeš vysvětlit tomu předchozímu turbu :cry: .Je dost možné že bylo nahlodané a že ho to jenom dorazilo ale i tak omezovač nepomohl a celkem by mě zajímalo jak by se to řešilo kdyby to kleklo při emisích.Jinak Ford má podle modelu prodloužený interval výměny rozvodového řemene,už to není jak kdysi že se u nafty musel měnit co 60 000Km už je to i nad 160 000 Km a více než 5 let.Samozřejmě záleží na modelu.U řetězu je to údajně po 250 000 Km doporučeno ale není to podmínka.
Ford Mondeo Kombi 2001 2.0 TDDI 85KW KO
Ford Mondeo Kombi 2001 2.0 107KW prodáno
Ford Mondeo 2002 2.0 TDCI 96KW
Ford Mondeo 2004 2.5 V6 125Kw

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo KO

Příspěvek od ACEMajky » 26.05.2010 09:54

hlavne TDCi maji retez, proto sem psal, jestli fakt myslite remen

Jinak pokud ti to klekne pri emisich, tak ti reknou, ze auto neni OK a at si to das dokupy
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Venca a Martinka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 01.01.2010 22:31
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo KO

Příspěvek od Venca a Martinka » 26.05.2010 09:59

Tohle mě vždycky fascinuje oni to zprasí a ty to zaplatíš :dih:
Ford Mondeo Kombi 2001 2.0 TDDI 85KW KO
Ford Mondeo Kombi 2001 2.0 107KW prodáno
Ford Mondeo 2002 2.0 TDCI 96KW
Ford Mondeo 2004 2.5 V6 125Kw

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Turbo KO

Příspěvek od Brehowicz » 26.05.2010 18:22

U těch řemenu jsem to myslel všeobecně na všech značkách né jen u Forda.U těch co maji na motoru řetěz není do 300tis. co řešit.
Venca-myslím si že pokud ti turbo odešlo po tom turovani na stk a měl jsi teplý motor tak bylo jen otázkou kdy se vysype uplně.A možna je to lepší když je to někde v blízkosti domova než potom někde třebas na dovolence v např. chorvatských serpentínach.

Uživatelský avatar
johnyram
Junior
Junior
Příspěvky: 250
Registrován: 16.05.2010 17:58
Bydliště: Liberecko

Re: Turbo KO

Příspěvek od johnyram » 26.05.2010 19:10

Přesně, nesváděl bych to na emisáky, ale na špatný stav motoru. Ten musí lítat jako víno, bez ohledu na cokoliv. Já bych třeba doma nespolehlivou chajlu nechtěl :lol:
Mondeo 06' kombi Tdci 6kvalt 96kw, xenony, vyhřívané skla, denní svícení, sony mp3, tažné...

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host