Stránka 2 z 3

Re: Turbo KO

Napsal: 22.05.2010 19:11
od Christina
tomason: jj to jsi napsal výstižně :mrgreen: :mrgreen:

risomas: souhlas, to ale uděláš při nějakém tom předjíždění nebo kopečku, aje to taková chvilková záležitost, ale ty diagnostiky, stk, to je masakr.....

venca: díky

Re: Turbo KO

Napsal: 22.05.2010 21:58
od ACEMajky
Jj, proto kdyz davam kamosoj auto kvuli STK, tak se me vzdy pta, zdali me zajimaji emise, ja rikam, ze ho nebudem trapit :)

Re: Turbo KO

Napsal: 23.05.2010 07:49
od pava
Je to nesmysl, dělám to podobně. :)

Re: Turbo KO

Napsal: 23.05.2010 18:46
od Christina
jsem to řešila s manžou a říkal, že se u nás taky dá domluvit, takže jim to řekne;))))

Re: Turbo KO

Napsal: 25.05.2010 19:43
od johnyram
Tak dnes mám čerstvé turbo po repasi ( měl jsem zatuhlé naklápění lopatek) , nejdřív jsem si chtěl opravit jen ty lopatky, ale když už jsem ho měl vytažené, tak jsem ho nechal preventivně udělat celé nové :palec_nahoru:
K té stk a vytáčení motoru, normálně ho taky netočím, ani toho nejsem zastáncem. Ale každý si musí uvědomit, že ten motor to musí vydržet. A strach o turbo při ohřátém motoru je naprosto bezpředmětný a zbytečný. Benzíny točí daleko víc a mají daleko vyšší teploty, tom to možná hrozí, ale nám těžko. To jsou jenom strašáci JPP :D A kdyby tam byla nějaká chyba, tak se to třeba i včas objeví, né pak v noci v lese bez signálu :D

A k té výměně: lištu jsem nevyndával, ani hadice jsem neodpojoval, nebyl důvod, ani katík ne, jen jsem ho povolil z těch dvou šroubů a odklonil na stranu. Nejhorší byl asi ten šroub na přírubě trubky k egr ventilu na straně u motoru, tam není přístup nic moc. A pak ještě zmiňovaný pravý šroub na parozích, je na něm navěšeno kde co, jinak pohoda.Naštěstí je to u Mondea celkově poměrně přístupné. Pár hodin a je to :palec_nahoru:

Cena za repasi + tesnění zhruba 7 tisíc, což si myslím ujde, záruka 6 měsíců 3 x :hhura: :hhura: :hhura:

Re: Turbo KO

Napsal: 25.05.2010 20:43
od Venca a Martinka
Jenom chci podotknout že zážehový agregát je stavěný jinak než vznětový.Tzn. jiný kompres,zdvih a celková jakost použitých materiálu atd. atd.Zážehový motor sem točil i do 7000 a nic mu to neudělalo ale dej vznětovému motoru 7000ot\min.To samé konstrukce turba.U zážehového motoru třeba u motoru VW 1.8T je turbo chlazeno vodou aby nedošlo k přehřátí.U Mondea jsou 2 druhy regulátorů.Podtlakový a elektronický a ty zajistí optimální otáčky na turbu to je MAX 180 000!!! Jak tohle selže tak je pomalu konec.Hřídel turba je uložená v kluzných ložiscích kam je pod tlakem vháněn olej (stejná pro celý agregát),stačí uvolnění usazeniny ale i nepřesnost výroby a turbu se zkracuje životnost,teď k tomu všemu ještě nějaký maník na STK pěkně 3x vyžene pavouky z trubky a jeto.

Re: Turbo KO

Napsal: 25.05.2010 20:47
od pava
Problém při vytáčení do přeběhových otáček je rozvod. Stačí mít napínák řetězu, který už není v té správné kondici a při těch otáčkách bez zatížení to může být pro motor konečná. A už vůbec nemluvím o motorech, které mají rozvod poháněný řemenem, mají původní řemen a na počítadle 150tkm.

Dělá se to minimálně třikrát, protože poprvé a podruhé to pšoukne saze jako z komína. Zajímavé je, že u dieselu se měří jen ty saze nic jiného.

Re: Turbo KO

Napsal: 25.05.2010 20:50
od Venca a Martinka
JJ tak tak :palec_nahoru:

Re: Turbo KO

Napsal: 26.05.2010 07:17
od Brehowicz
Chlapi nestrašte.pokud přijedete na emise s teplým motorem a cestou to trochu poturujete tak to motoru nemuže ublížit,od toho jsou omezovače aby to nešlo do nebezpečných ot.
A k tomu řemenu pokud někdo má rozvod. řemen na autě vědomě do 150 tis. tak je to debil a dobře mu tak že to pak střeli.Tohle omlouva snad jen to že se koupi auto a předchozí majitel se dušuje že řemen vyměnil tehdy a tehdy.

Re: Turbo KO

Napsal: 26.05.2010 07:29
od ACEMajky
Jenom si to upresim, myslite opravdu rozvodovy remen, nebo retez?

Re: Turbo KO

Napsal: 26.05.2010 09:06
od Venca a Martinka
S těmi otáčkami to můžeš vysvětlit tomu předchozímu turbu :cry: .Je dost možné že bylo nahlodané a že ho to jenom dorazilo ale i tak omezovač nepomohl a celkem by mě zajímalo jak by se to řešilo kdyby to kleklo při emisích.Jinak Ford má podle modelu prodloužený interval výměny rozvodového řemene,už to není jak kdysi že se u nafty musel měnit co 60 000Km už je to i nad 160 000 Km a více než 5 let.Samozřejmě záleží na modelu.U řetězu je to údajně po 250 000 Km doporučeno ale není to podmínka.

Re: Turbo KO

Napsal: 26.05.2010 09:54
od ACEMajky
hlavne TDCi maji retez, proto sem psal, jestli fakt myslite remen

Jinak pokud ti to klekne pri emisich, tak ti reknou, ze auto neni OK a at si to das dokupy

Re: Turbo KO

Napsal: 26.05.2010 09:59
od Venca a Martinka
Tohle mě vždycky fascinuje oni to zprasí a ty to zaplatíš :dih:

Re: Turbo KO

Napsal: 26.05.2010 18:22
od Brehowicz
U těch řemenu jsem to myslel všeobecně na všech značkách né jen u Forda.U těch co maji na motoru řetěz není do 300tis. co řešit.
Venca-myslím si že pokud ti turbo odešlo po tom turovani na stk a měl jsi teplý motor tak bylo jen otázkou kdy se vysype uplně.A možna je to lepší když je to někde v blízkosti domova než potom někde třebas na dovolence v např. chorvatských serpentínach.

Re: Turbo KO

Napsal: 26.05.2010 19:10
od johnyram
Přesně, nesváděl bych to na emisáky, ale na špatný stav motoru. Ten musí lítat jako víno, bez ohledu na cokoliv. Já bych třeba doma nespolehlivou chajlu nechtěl :lol: