ST 225 - Mezichladiče
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ST 225 - Mezichladiče
Jde o to, jestli a jaký je rozdíl mezi aluminiovým intercoolerem a intercoolerem, který nastříkali na matnou černou (klasickým lakem)
Vzhledem k tomu, že černá barva má nejvyšší vyzařovací (i pohlcovací) schopnosti, tak bez proudění vzduchu (např pokud auto stojí) je černý mezichladič výrazně účinnější...
Hodnoty byly:
ALU: -30°C IN/OUT bez proudění vzduchu, -100°C IN/OUT s prouděním
ČERNÁ: -77°C IN/OUT bez proudění vzduchu, -97°C IN/OUT s prouděním
I když standardně se černá barva chladiče dělá eloxem, takže by to bylo dle mě stejné (tím lakem vlastně dodali tenkou izolační vrstvu...)
Vzhledem k tomu, že černá barva má nejvyšší vyzařovací (i pohlcovací) schopnosti, tak bez proudění vzduchu (např pokud auto stojí) je černý mezichladič výrazně účinnější...
Hodnoty byly:
ALU: -30°C IN/OUT bez proudění vzduchu, -100°C IN/OUT s prouděním
ČERNÁ: -77°C IN/OUT bez proudění vzduchu, -97°C IN/OUT s prouděním
I když standardně se černá barva chladiče dělá eloxem, takže by to bylo dle mě stejné (tím lakem vlastně dodali tenkou izolační vrstvu...)
- moskito
- .
- Příspěvky: 982
- Registrován: 31.08.2010 21:10
- Bydliště: Liberec a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ST 225 - Mezichladiče
Zítra běžim do OBI pro černej sprej a nalakuju Radteca!
BTW: I LOVE MIGHTY CAR MODS!!!
BTW: I LOVE MIGHTY CAR MODS!!!
Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz
mojeauto.cz
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 379
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: ST 225 - Mezichladiče
Delaj se i jinak barevny barvy s vysokou emisivitou, mam doma bilou s 97% emisivitou.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*2015*White
Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
A k čemu to je dobré? Ze to vic chladí, zvysim tím výkon? Sorry za blbe dotazi ale nějak technickým věcem nerozumím...
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: ST 225 - Mezichladiče
No jde o to, ze klasickej IC je pri nizkym proudeni vzduchu(nizka rychlost, stani) prakticky k nicemu oproti tomuhle
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
Jasné ale k čemu to tam je ten intercooler? Neb proč se to dělá aby to chladilo víc?
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: ST 225 - Mezichladiče
Je to kvuli oturbenejm motorum, IC je mezi turbem a sanim, kde ochlazuje ten brutalne prehratej vzduch z turba, protoze cim nizsi teplota vzduchu, tim lepsi spalovani(samozrejme v mezich). -> Bez IC by ti oturbenej motor vubec nejel, protoze by nasavana teplota byla nekde kolem 140ti stupnu.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
Aha takže vzduch co nasaju u narazniku jde k turbu odtam zase k narazniku a pak do spalovací komory? A čím blíže je teplota vzduchu v komoře pokojové teplotě tim lepší? Chápu to dobře?
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: ST 225 - Mezichladiče
http://cs.wikipedia.org/wiki/Intercooler ... počti a pochopíš ... a vliv černé barvy už popsal Dr.Romca
Ford Focus 2005 2,0 TDCi
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
Takže si ho nabarvím na černo a bude
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ST 225 - Mezichladiče
Některý hodně starý TD mezichladiče neměly, jestli se pamatuju dobře...
A u mezichladiče taky jde o druhou věc - jakýkoliv plyn se teplem roztahuje - řídne, takže na stejný objem je pak méně molekul kyslíku, ochlazením se jeho hustota zvětšuje a tím pádem je v motoru ke spálení více kyslíku...
A u mezichladiče taky jde o druhou věc - jakýkoliv plyn se teplem roztahuje - řídne, takže na stejný objem je pak méně molekul kyslíku, ochlazením se jeho hustota zvětšuje a tím pádem je v motoru ke spálení více kyslíku...
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: ST 225 - Mezichladiče
Jak rika romca
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- PaulP
- Pokročilý
- Příspěvky: 729
- Registrován: 26.05.2012 22:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ST 225 - Mezichladiče
Takže výsledek je ano .... neskutečně .... pozdravujte v OBI v oddělení sprejů
FieSTa ST, -38 Kg, Coil. AP Sport., Yokohama Advan Neova AD08R, Ferodo Racing DS2500, 4-b. pásy, Catback Jap Parts, Decat, Chlaz. serva D1 Spec + Millers, Cust. Carbon Intake, Silent. převodovky Powerflex, Perf. Blue, Pruhy.
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
Obi uz v Brně nemáme ale zajdu do bauhasu
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
- ST Max
- Nováček
- Příspěvky: 77
- Registrován: 10.06.2012 21:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: ST 225 - Mezichladiče
Delal jsem ted test chladice univerzalniho FMIC vs original. Mam ted v dilne od kamarada S-Maxe 2,5T jen s chipem jinak vse serie a sveho kde je uni intercooler.
Usek mezi obcemi, zadna dalnice.
Venkovni teplota cca 25 C
Teplota motoru cca 95 C
Lehke zatizeni teplota katu cca 730 C a za origo IC bylo 30 C a za FMIC 27 C
Plne zatizeni teplota katu cca 910 C a za origo IC bylo 42 C a za FMIC 29 C
Test jsem delal hned po sobe na plne zahratych motorech a na uplne stejnem useku ihned po sobe. Usek byl dlouhy asi 10 km a skladal se z nekolika rovinek cca dlouhych 1km kde jsem to drzel co to da Udaje byly na konci rovinky vzdy stejne. Pri delsim useku by teplota u origo IC asi sla jeste vys ale slo me hlavne zjistit jestli je v nich vubec nejaky rozdil a pripadne jak velky.
Usek mezi obcemi, zadna dalnice.
Venkovni teplota cca 25 C
Teplota motoru cca 95 C
Lehke zatizeni teplota katu cca 730 C a za origo IC bylo 30 C a za FMIC 27 C
Plne zatizeni teplota katu cca 910 C a za origo IC bylo 42 C a za FMIC 29 C
Test jsem delal hned po sobe na plne zahratych motorech a na uplne stejnem useku ihned po sobe. Usek byl dlouhy asi 10 km a skladal se z nekolika rovinek cca dlouhych 1km kde jsem to drzel co to da Udaje byly na konci rovinky vzdy stejne. Pri delsim useku by teplota u origo IC asi sla jeste vys ale slo me hlavne zjistit jestli je v nich vubec nejaky rozdil a pripadne jak velky.
S-Max 2,5T,
Performance Chip Stage 3, DeCat, FMIC, otevřené sání CodeRed + filtr Simota, downpipe Moongose Focus RS, Spojka RS, Millers Oil CFS, EBC brzdy, 20" MS Design
Performance Chip Stage 3, DeCat, FMIC, otevřené sání CodeRed + filtr Simota, downpipe Moongose Focus RS, Spojka RS, Millers Oil CFS, EBC brzdy, 20" MS Design
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host