Stránka 2 z 6
Re: Bily kour
Napsal: 09.11.2011 16:41
od MedWed
tak neco dost podobnyho dnes potkalo me...
jedu po dalnici, 110kmh, pohodicka... jedu do kopecka pred Olomouci a mel jsem petku malicko pod optimalnima otackama, ale nic strasnyho... najednou dym za zadkem, tak sjedu z dalnice, jdu to zkouknout, a byl to jemny dym bile barvy, dost mastny, bud jako nespalena nafta, nebo jako olej. Ale asi spis ta nafta. Kourilo to i za volnobehu. Tak jsem to chcipnul, otevrel kapotu, kouknul na olej, pripadny smrad nebo neco... a nic, vse ok...
Tak jsem to po chvili nastartoval (zadny dym) za chvili trochu protocil (zadny dym) a dojel domu (cca 30km se zastavkou) zatim nic, zadne dalsi projevy.
Mam kratce vyndany DPF... a premyslim, jestli to s tim nemuze mit souvislost... jestli neco, co melo zustat v DPF proste jen nevyletelo ven (takze pro me zadny problem, pro prirodu smrt

)
Re: Bily kour
Napsal: 12.11.2011 15:04
od phofy
Doporučuju přečíst si jak na ford focus, někde jsem tam našel, když tam je DPF tak se občas stane, že z výfuku vychází bílý kouř

Re: Bily kour
Napsal: 15.11.2011 13:43
od MedWed
... a kdyz tam DPF neni??
Re: Bily kour
Napsal: 15.11.2011 17:42
od V12
Zeby turbo prepustalo do sania olej ? To je zaciatok jeho konca...
Re: Bily kour
Napsal: 15.11.2011 18:42
od MedWed
V12 píše:Zeby turbo prepustalo do sania olej ? To je zaciatok jeho konca...
to by nedelalo za podminek, jako to dela me... tj. po delsi jizde a s ostatnimi symptomy (bezici sahara atd.)
Re: Bily kour
Napsal: 15.11.2011 20:56
od V12
Tak to potom moze byt kilometricka regeneracia DPF - piaty / siesty vstrek nafty do otvorenych ventilov ma zvysit teplotu DPF aby sa prepalil. Kedze DPF tam nie je, nafta hori za inych podmienok, ako to bolo navrhnute a to moze sposobovat ten biely dym.
Re: Bily kour
Napsal: 15.11.2011 21:36
od MedWed
a DPF vypaluje pri zavrenem plynu??
Re: Bily kour
Napsal: 16.11.2011 07:18
od V12
Vypalovanie DPF sa robi dodatocnym vstrekom nafty do valcov pri otvorenych vyfukovych ventiloch. Za beznej prevadzky commonrail vstrekuje palivo na viac krat. Prvy je pilotny vstrek minimalneho mnozstva aby sa mierne zvysil tlak a teplota vo valci, potom nasleduje seria 2 - 3 vstrekov rychlo za sebou - zabezpeci sa tym tichsi proces spalovania, pretoze rast tlakov vo valci nie je skokovity (preto klasicke "mechanicke" diesle tak klepocu - cely vstrek ide naraz), okrem toho to aj redukuje emisie. A ak je vozidlo vybavene DPF, nasleduje 5., za specialnych okolnosti dokonca 6. vstrek vo faze vyfukovania plynov. Pritom nie je vylucene, ze pri brzdeni motorom sa realizuju iba posledne 2 vstreky (detaily strategie vypalovania nepoznam - je to know-how PSA). Kedze DPF uz neexistuje a ani sa do nafty nedavkuje aditivum, vo vyfuku su ine teplotne pomery a tak sa moze vyparovat / horiet nafta v zakutiach vyfuku, ktora tam bola vstreknuta pri jazde pod plynom.
Toto mam z technickej dokumentacie CommonRail Siemens/Conti a plati to pre motory DW10 (PSA 2.0 HDI FAP / Focus a C-Max 2.0TDCI DPF). Rovnakym principom by mali fungovat aj DV6 (PSA 1.6HDI FAP / Ford 1.6TDCI DPF) s CR systemom Bosch.
Rozumne a inteligentne firmy to maju vymyslene daleko lepsie - priamo do tela DPF (obvykle pod autom - aky debil vymyslel strcit DPF pred motor ???) je zavedeny vstrekovac nafty. Takze pri vypalovani DPF nedochadza k flambovaniu ventilov a turba, co je inak jeden z hlavnych dovodov chronickych problemov s turbom na 1.6/2.0 TDCI DPF.
Vstrek paliva rozlozeny na viac faz je zasa hlavny dovod kratkej zivotnosti CR vstrekovacov - urobia minimalne 4x viac jednotlivych vstrekov, ako tie stare mechanicke - preto maju po 200k km dost, pricom priamovstrekove mechanicke rotacky vedeli najazdit pol mega bez problemov so vstrekmi.
Re: Bily kour
Napsal: 16.11.2011 07:36
od MedWed
Hm, to by mohlo davat smysl... Je pravda, ze kour je bily, s pachem nespalene nafty. Ale ted jak to odstranit? Pokud mi kuchli DPF, snad je logicke, aby v ridici jednotce tyhle posledni vstriky zakazali, pokud to jde ne?!
Kazdopadne diky za delsi odpoved nez jen "nech ziju jazdene diesle"

Re: Bily kour
Napsal: 16.11.2011 07:41
od V12
Podla viacerych uzivatelov de-fapovanych aut sa vsetky regeneracie odstranit nepodarilo. Primarne sa riesi iba ta, ktora sa spusta na zaklade podnetu cidla diferencneho tlaku na DPF - teda ked sa pripcha filter, tlak na vstupe je o x mbarov vyssi, ako na vystupe. No DPF sa preventivne vypaluje po cca 500 - 700 km jazdy aj ked je diferencny tlak pod spustacou hodnotou. Toto vedia iba ludia z fapoff firiem. Zjavne to este nemaju vsetko vyriesene na 100%. A preto -
Nech ziju diesle s DPF, obzvlast tie jazdene !

Re: Bily kour
Napsal: 16.11.2011 08:13
od MedWed
no uz jsem cekal, ze to ani nereknes...
... uvidime, me se to dymeni spousti tak po 30-100km na dalnici...
nevim, sere me to

Re: Bily kour
Napsal: 16.11.2011 12:45
od V12
Ak sa to spusti po urcitom case a specialne na dialnici, na 99% sa bude jednat o pokus o kilometricku regeneraciu. Je to otravne, ale nepomozes si do doby, kym fachmani nevymyslia, ako tie regeneracie uplne vypnut. Zachytil som tu uz ale sumy, ze FapOff.cz nieco ma.
Re: Bily kour
Napsal: 16.11.2011 13:35
od MedWed
no dobre, ale co ostatni projevy? bezici sahara a pocukavani auta?
sakra na to me meli pri vypinani DPF upozornit :-/
Re: Bily kour
Napsal: 16.11.2011 18:25
od V12
Reklamacie vo FapOffe. Bohuzial, zda sa, ze je to snandard po defapovani

Re: Bily kour
Napsal: 16.11.2011 19:05
od MedWed
mel jsem to jinde... a pojedu to tam pristavit pristi tyden... ale i tak je to nemile...

ale co, hlavne, kdyz se to odstrani...