Zahřívání zadního kotouče (levá strana)

stana007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 30.11.2011 16:39
Bydliště: Vizovice

Re: Zahřívání zadního kotouče (levá strana)

Příspěvek od stana007 » 29.03.2017 08:47

Ahoj, ano první kotouče a desky Bremba byly sjeté na 8 mm, respektive na plech. Kolem na heveru točím navolno, zhruba tak jak přední. Při otáčení navolno je slyšet jen takové "šustění". Jel jsem pár km téměř bez brzdění až auto zastavilo skoro samo a zadní kotouče horké, neudržím ruku, přední jen cca 40°C. Ale je zajímavé, že zhruba po 10 minutách od zastavení, jsou z. kotouče již vychladlé. Zatuhlý brzdič asi není, vlevo jsou třmen a hadice úplně nové, lanko je volné, ložisko jsem po jízdě zkoušel, bylo studené, kotouč horký. Brzdím málo, přední brzdy by měly brzdit více než zadní, ale ty jsou jen teplé. Jinak díky
Ford Focus C-Max 1,8/88kW, 2004

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Zahřívání zadního kotouče (levá strana)

Příspěvek od zuntak » 29.03.2017 09:44

Tak jestli ti kolo na heveru jen šustí tak je to ok,to je těžké ti takhle říct kolik má stupňů nikdy jsem to neměřil,ještě můžeš preventivně ten starý brzdič rozebrat očistit namazat,ale když se kola točí lehce tak není asi proč.Ruční brzda by měla být tak na 3-4 zoubky na první ještě ztuha otočíš kolem.Vím že třeba tohle přibrždování dělají bovdeny kudy vedou lanka na ručku jsou vyrezlé nebo zalomené a lanko nechodí plynule a zadrhává se a tím přibržduje.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 647
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Zahřívání zadního kotouče (levá strana)

Příspěvek od vladka1 » 29.03.2017 11:29

Po roztočení kola rukou by mělo kolo udělat aspoň tři otočky. Pokud udělá míň, tak je něco zatuhlýho. 1) ložisko - to by ale byl horký náboj a kotouč chladnější. 2) desky třou o kotouč - 2a) vodicí čepy třmenu nebo plochy po kterých se šoupou desky/ třmen (vnější pevná deska tře o kotouč) = vyčistit a namazat keramikou nebo mědí, v nouzi grafitkou) 2b) zatuhlý pístek ve třmenu - nevrací se, 2c) zatuhlý mechanismus ručky v brzdiči (nejpravděpodobnější možnost) = repas, rozebrat, vyčistit. 2d zatuhlá ručka - lanovody.

Pokud je zadní kotouč horký a přední vlažný, tak tam něco z toho je na 100%
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

stana007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 30.11.2011 16:39
Bydliště: Vizovice

Re: Zahřívání zadního kotouče (levá strana)

Příspěvek od stana007 » 29.03.2017 17:40

Po roztočení kolo udělá max 2 točky.
1) po zkušební jízdě jsem si šáhl na ložisko, ale bylo chladnější než kotouč. Zkoušku hýbáním kolem jsem prováděl, ale žádnou vůli jsem nezaznamenal, ale při točení jen ložiskem jsem slyšel takové nepatrné lupkání! Na obou kolech stejně.
2) to vím
2a) vše nastříkáno keramikou ve spreji
2b+c) levý třmen je úplně nový - komplet, pravý původní se chová stejně
2d) mám elektronickou ručku, mechanismus na třmenu je na dorazu a lanko trčí ještě 0,5 cm ven, takže lanovodem to nebude
Ford Focus C-Max 1,8/88kW, 2004

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 647
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Zahřívání zadního kotouče (levá strana)

Příspěvek od vladka1 » 29.03.2017 21:57

= desky třou o kotouč. Kluzné plochy na třmenu - jen nastříkat nestačí, chce to očistit nánosy (rez) škrabákem a až pak namazat.
Nový třmen neznamená že je OK. Třmeny jsem měnil před 2 rokama a s novým kolo těch otoček udělalo 5 - můžeš zkusit třmen roztáhnout aby se desky nedotýkaly kotouče a uvidíš kolik to brzdilo.
Ještě by to mohla být špatně průchodná brzdová hadice - tlak pustí tam ale zpátky ne, to poznáš povolením odvzdušňováku - pokud se tím odbrzdí, tak byl brzdič pod tlakem i bez sešláplé brzdy...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

stana007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 30.11.2011 16:39
Bydliště: Vizovice

Re: Zahřívání zadního kotouče (levá strana)

Příspěvek od stana007 » 30.03.2017 08:10

Díky za nápady.
Samozřejmě jsem před nastříkáním vše očistil.
Jak jsem psal výše, hadice je také nová, ale s tím odvzdušňovákem to zkusím. Ještě pro upřesnění, na levém kole je nový třmen ABS a hadice Meyle, kotouč i desky ATE, na pravém původní třmen a hadice, nový kotouč i desky ATE, obě dvě strany se chovají stejně.
Ještě dotaz: Může se použít keramický sprej na pryžové díly?
Ford Focus C-Max 1,8/88kW, 2004

stana007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 30.11.2011 16:39
Bydliště: Vizovice

Re: Zahřívání zadního kotouče (levá strana)

Příspěvek od stana007 » 20.04.2017 21:40

Tak abych to uzavřel. Po postupu od Nneta (díky za rady) to ještě nebylo ono, tak jsem koupil i pravý nový třmen i hadici, sesadil a zdá se, že je to v pořádku.
Zde ještě postup při výměně zadních brzd s EPB:
1. Zatáhnout ruční brzdu a zajistit auto
2. V kastlíku za ruční brzdou vytáhnout dno. Tam je lanko za které zatáhnout a tím se odblokuje ruční brzda úplně. Neboj se za to tahat.
3. Pak pokračuješ klasicky, zvedneš auto, zašroubuješ pístky, zkompletuješ brzdy.
4. Našlapeš brzdu, aby se třmeny vytáhly, pak aktivuješ EPB, mělo by se to zatáhnou tak na 2x a tím je nastaveno
Ještě jednou díky za rady
Ford Focus C-Max 1,8/88kW, 2004

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host