
nevýhody dieselu (poradte)
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: nevýhody dieselu (poradte)
já jsem zatím s TDCI spokojenej, mám ho dva roky a zatím akorát prasklá hadice od turba, což žádná velká pálka nebyla (dneska sem přijel z opravy - diky Foki
). Zatím sem najel nějakých 30000 km za necelý dva roky...V zimě, v létě, jezdí spolehlivě....

"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 09.06.2010 21:51
Re: nevýhody dieselu (poradte)
to tomason - Vím a rozum mi taky říká, vem benzín, přesto jen zjišťuju info i o této variantě
. Ale logicky bych měl vzít 1.6 16V 74KW.

- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: nevýhody dieselu (poradte)
Další nevýhody nafty (když pominu, že smrdí a rachotí) poznáš v zimě, až bude zase tak mrznout, jako minulou zimu. Nafta ráda parafinuje a taky startér (resp. baterie) má s motorem víc práce než u benzínu. Brácha má mondeo s TDCI a jednou skoro neodjel do práce 

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7238
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: nevýhody dieselu (poradte)
benzin vs. diesel
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 88#p418788

ides kupovat nové alebo jazdené? lebo nový diesel býva oproti novému benzínu drahší... preto sa píše že treba mať vyšší ročný nájazd km aby sa úspora na nafte vyrovnala vrazeným peniazom do diesla.. je tu o tom kopec debaty, vid vlákno ktoré som tu dalfanhob8 píše: jeden dotaz ohledně mého výběru nového auta.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: nevýhody dieselu (poradte)
To IMHO platí i u staršího dieselu, protože sice ho třeba pořídíš za srovnatelnou cenu jako benzín, ale údržba a hlavně opravy tě vyjdou dráž - když budeš mít smůlu, tak o dost (turbo, vstřiky).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: nevýhody dieselu (poradte)
"ale údržba tě vyjde dráž"...
Najezdil jsem 90 tisíc za čtyři roky. Ano, odešlo čerpadlo, holt smůla. Ale jinak v pojmu dražší údržba vidím nesmysl. Leju tam jen olej a naftu. Olej měním zásadně mezi 10 a 15 tisíci a dělám to kvůli motoru a dělal bych to i u benzínu. O chlup větší objem oleje je v penězích něco kolem stovky.... A že se něco může odporoučet? Na benzínu snad ne? Jasně, vstřiky, turbo a čerpadlo benzín nemá. Ale komu (statisticky) to odešlo všechno? Jak drahá je údržba benzínu? Kamarád má benzín a v podledních dvou letech zaplatil na údržbě cca 3x víc než já - odchází mu elektronika, ale mě podvozek, což se dobře hledá a napravuje.
Startování a parifinování v zimě???? Bez funkčních svíček do -15°C. Naftu neberu v Kotěhůlkách...
Jediný rozumný argument pro benzín je ta zima v zimě. To je snad až tragedie.... Pak i ten smrad. Ale náklady na ÚDRŽBU neberu. Přece opravy si dopředu odhadnete těžko....
Najezdil jsem 90 tisíc za čtyři roky. Ano, odešlo čerpadlo, holt smůla. Ale jinak v pojmu dražší údržba vidím nesmysl. Leju tam jen olej a naftu. Olej měním zásadně mezi 10 a 15 tisíci a dělám to kvůli motoru a dělal bych to i u benzínu. O chlup větší objem oleje je v penězích něco kolem stovky.... A že se něco může odporoučet? Na benzínu snad ne? Jasně, vstřiky, turbo a čerpadlo benzín nemá. Ale komu (statisticky) to odešlo všechno? Jak drahá je údržba benzínu? Kamarád má benzín a v podledních dvou letech zaplatil na údržbě cca 3x víc než já - odchází mu elektronika, ale mě podvozek, což se dobře hledá a napravuje.
Startování a parifinování v zimě???? Bez funkčních svíček do -15°C. Naftu neberu v Kotěhůlkách...
Jediný rozumný argument pro benzín je ta zima v zimě. To je snad až tragedie.... Pak i ten smrad. Ale náklady na ÚDRŽBU neberu. Přece opravy si dopředu odhadnete těžko....
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- boby
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 30.11.2009 07:24
Re: nevýhody dieselu (poradte)
10 let s dieselem, 270t km, celkem cca 30 000 Kč v opravách, ale většinou jen spotřební zboží jako destičky, rozvody, žárovky, přední stabilizátor, řemen, řemenice, ventilátor topení, gumy. Filtry a oleje nepočítám, ale to jsou taky zanedbatelné položky. Samozřejmě jde do toho narvat mnohem víc, ale když to ještě drží, tak preventivně nic měnit nechci. Co se týká výhod dieselu, že se vyplatí jen na větší vzálenost proti benzínu vzhledem ke spotřebě, tak toto bych chtěl rozporovat alespoň u mých dvou aut. V největší zimě pojíždky po městě max 7l/100 nafty, s benzínem jsem to jezdil za 10l/100 km. Na větších vzdálenostech se ten rozdíl ale setřel u obou motorů na cca 5.3 l/100 km. Benzínem myslím 1.6, 16V VW Golf. Nehledě k tomu, že u Golfa jsem za 1 rok do něj narval i 20 000 Kč !!!
. A startování v zimě? Ano, v největších mrazech, jako byly tutu zimu - 20, musím chvilku točit startérem, ale u 6 let staré baterie a nežhavících žhavičů s tím počítám. Někdy vložím i video pro zasmátí, jak auto chytlo po cca 15 sekundách a co se vyvalilo z výfuku:) Já jsem s dieselem spokojený a ještě se mi líbí i zvuk motoru, proti kvílení vysokootáčkových benzínů, i když v tom VW toho zase není tolik slyšet.

1.8 TDDi, r.v. 1999, zrezivělý dříč
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: nevýhody dieselu (poradte)
pkadecka píše:Další nevýhody nafty (když pominu, že smrdí a rachotí) poznáš v zimě, až bude zase tak mrznout, jako minulou zimu. Nafta ráda parafinuje a taky startér (resp. baterie) má s motorem víc práce než u benzínu. Brácha má mondeo s TDCI a jednou skoro neodjel do práce


Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: nevýhody dieselu (poradte)
Já mám 2005 TDCI Kent najeto 100500km při koupi měl 57700 na autě zatím nebyla jediná vážná závada.Nastartoval sem zatím vždy a na poprvé.Tyhle motory vydrží hravě čtvrt milionu s kvalitní naftou a podmínkou je normální řidič ne dement, jen dvouhmota vydrží kolem 150-200 ,ale ta odchází u všech i VW Škoda.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: nevýhody dieselu (poradte)
tohle jsem taky resil a nakonec si koupil benzin, ze je jistejsi z hlediska poruch. Zatim odesel termostat (6000) a musel jsem menit sani (10000) + spotrebak (desticky, tlumice vzadu), ktery by vysel u dieselu nastejno. Termostat muze odejit i na naftaku a sani byla konstrukcni vada. Najel jsem za 2 roky asi 30 000 km, rozdil v palivu pocitam tak 2l/100km, cili asi 60 hal /100km a na me km asi 18 000 CZK. Nafta by mela si drazsi pojistku. Kdybych si koupil naftu a nepodelalo se na ni vubec nic (ani termostat), jsem asi tak na nule
porizovaci cena ojetin by byla zhruba stejna.
S benzinem muzu vzit palivo klidne u Globusu, s naftou bych si hodne vybiral
Ale s naftou by se urcite jezdilo lip. Mozna ji priste taky zkusim

S benzinem muzu vzit palivo klidne u Globusu, s naftou bych si hodne vybiral
Ale s naftou by se urcite jezdilo lip. Mozna ji priste taky zkusim

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: nevýhody dieselu (poradte)
Ma.rt ,kdyby se ti na nafťáku nic nepodělalo jak píšeš ,tak bys byl v plusu 18 ooo kč (myšleno dieslem) protože pojistka je stejná ,ja např.platím 3000 kč ročně a mám v tom i přední sklo. 

Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: nevýhody dieselu (poradte)
Mart teď si napsal pěknou nepravdu a Globus nově dodává palivo Unipetrol (rafinerie)aditivovaná paliva Ultradiesel a Ultranatural,kdo chce prodávat tyto paliva je pod kontrolou SGS a pumpa je zařazena do programu
http://www.dobrapumpa.cz/cs/zakaznik/kdo-je-drzitel-pk/
http://www.dobrapumpa.cz/cs/zakaznik/kdo-je-drzitel-pk/
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: nevýhody dieselu (poradte)
sorry sorry, zrejme nasledky zbytkoveho alkoholu
jasne, jsem -16000 za opravy a jeste dalsich -18000 za palivo
to je dukaz toho, ze ani s benzinem to nemusi byt az takova vyhra... realne bych nepocital ten termostat, ten se vyse*e kdekoliv, ale i tak.
pojistka u mondea by vsude stejna nebyla, vetsinou je tam hranice 1850 a pojistka na 2.0 TDCi by asi byla tedy drazsi
Proti palivum z Globusu nic nemam, jen proste ta nafta u nas neni uplne super...


pojistka u mondea by vsude stejna nebyla, vetsinou je tam hranice 1850 a pojistka na 2.0 TDCi by asi byla tedy drazsi
Proti palivum z Globusu nic nemam, jen proste ta nafta u nas neni uplne super...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: nevýhody dieselu (poradte)
Ma.rt ,ta pojistka byla myšlena na tvý součastný Mondeo ,co máš teďMa.rt píše: ale i tak.
pojistka u mondea by vsude stejna nebyla, vetsinou je tam hranice 1850 a pojistka na 2.0 TDCi by asi byla tedy drazsi
...

Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: nevýhody dieselu (poradte)
je to tak, no... tak naftu mozna priste 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host