Celoroční pneu
- ZonixX
- Test driver
- Příspěvky: 3165
- Registrován: 14.07.2009 22:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celoroční pneu
celorocni pneu maji minimalni samocistici schopnost - na snehu jsou absolutne nepouzitelne
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10
ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200
Honda Civic FK2 '10
ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200
-
- Junior
- Příspěvky: 279
- Registrován: 24.11.2010 09:50
- Bydliště: Praha
Re: Celoroční pneu
Asi záleží kde v Praze. U nás "na horách" (Stodůlky) je sněhu každý rok dost a i když chatu mám kousek od Prahy, řetězy jsem tam nandaval mnohokrát a bez zimáků bych se asi nehnul. Takže ani Praha nejde házet do jednoho pytle (Praha má nadmořskou výšku od 177m do 400m a to je znát)HonzaFF píše:A i když v Praze je opravdový sníh málokdy, tak ten rozdíl mezi "univerzály" a zimními gumami je ve s...kách při teplotě kolem nuly propastný. A co teprve tam, kde je sníh doopravdy - bohatě stačí zde zmiňovaná Vysočina.
- tmx
- Nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 29.08.2011 14:33
- Bydliště: Bohnice
Re: Celoroční pneu
Na starém autě dojíždím zimní Pirelky i přes léto, není absolutně žádný problém s tím. Spotřeba není vyšší (v rámci nějakého postřehnutelného rozdílu do 0,2 l / 100 km), 170 km/h na dálnici zvládají taky bez problémů, uvažuju, jestli se svým nájezdem vůbec kupovat letní, když se mi zimní v létě takto osvědčily. Navíc třeba do Chorvatska se prý často jezdí na zimních, protože na tamní zvláštní dálnice, ze kterých se za deště stává kluziště, jsou výrazně lepší... Takže spíš než celoroční bych já asi doporučil zimní na celý rok (do nájezdu 10 tisíc ročně bez problémů).
Ex: Ford Focus Combi 1.8 85kW, 2002, modrá Metropolis
Nyní: Hyundai i30 HB 1.6 MPI 88kW, 2014
Nyní: Hyundai i30 HB 1.6 MPI 88kW, 2014
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celoroční pneu
Celoročně na zimních gumách jezdí u nás přibližně 1/3 lidí. Což je překvapivě dost. Pochopím to u těch co jezdí jenom po městě z domova do Tesca a zpátky. Letos jsem přezouval začátkem května když už bylo dost teplo a jízda na zimních gumách byla utrpením, rozdíl obrovskej ( jezdím trochu svižněji) - auto v zatáčkách plave, gumy pískaj. Vůbec bych neriskoval jezdit na nich celý léto. Navíc i styčná plocha se silnicí je menší díky větším mezerám mezi lamelama. A když už někdo chce starý zimáky přes léto dojezdit, měl by patřičně zvolnit.
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2977
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celoroční pneu
Souhlasím. Když bylo na jaře okolo 20°C a jel jsem na zimákách ostřeji, tak auto plavalo, gumy v zatáčkách začínaly pískat. Nedokážu si to představit třeba v 35°C.
Na druhou stranu jsem se bavil s řidičem sanitky, který říkal, že mají zimáky obuté celý rok. Na letních by se mu mohlo stát, že se navyškrábe třeba ze zmoklé louky. A na suché silnici prý nemá problém ani při ostřejší jízdě v teplejším počasí.
Na druhou stranu jsem se bavil s řidičem sanitky, který říkal, že mají zimáky obuté celý rok. Na letních by se mu mohlo stát, že se navyškrábe třeba ze zmoklé louky. A na suché silnici prý nemá problém ani při ostřejší jízdě v teplejším počasí.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celoroční pneu
Na Samuraiovi mám pěknej terénní vzorek ( ne šípy) a na rozmoklý louce do kopce to jenom na přední náhon taky nevyjedu. Nehledě na to, že Samurai je lehkej jako pírko a sanita je těžká jako kráva. Prostě jenom uzávěrka diferenciálu a přepnutí na 4x4 to jistí a bláto je až na střeše. Prostě jinak stojí na fleku. Takže tomu co říkal saniťák nevěřím, pokud sanita nemá 4x4 a to by vyjel i na letních. A o ostřejší jízdě bez problémů v létě taky ne. 

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2977
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celoroční pneu
Prodávám jak jsem koupil 

Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Celoroční pneu
Že prej celoroční pneumatika sdružuje nevýhody zimní a letní 
Z hlediska zákona celoroční vyhoví, policajti budou hledat M+S na pneumatice a možná i změřej hloubku vzorku, která za značkou "zimní výbava" musí být min. 4mm - jinak musíš nasadit řetězy.
Jeden známej má mondeo, koupil ho na zimních a jezdil s tím dlouho v létě i v zimě a pak si koupil celoroční. Jezdí teda dost málo.

Z hlediska zákona celoroční vyhoví, policajti budou hledat M+S na pneumatice a možná i změřej hloubku vzorku, která za značkou "zimní výbava" musí být min. 4mm - jinak musíš nasadit řetězy.
Jeden známej má mondeo, koupil ho na zimních a jezdil s tím dlouho v létě i v zimě a pak si koupil celoroční. Jezdí teda dost málo.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Celoroční pneu
Když vlezu do historie, tak v 80 tých létech, kdy ještě se gumy nedělily na zimní a letní, byl běhoun dělán s hrubším na zimu a jemnějším na léto. Gumy se jezdily celoročně a zimy byly o dost krutější. Jen výrobci se snaží pro kšeft zvyšovat rozdíl mezi letní a zimní gumou a za pomocí testů tlačit na uzákonění letních a zimních gum. V jedné rovině je vše v pořádku, že jsou dělány speciály na obě období, ale , ale.
V druhé rovině jsem přečetl několik článků o celoročních gumách a nestačím se divit, jak si odporují. V jednom testu zkouší celoroční gumu Goodyear Vector 4 proti letní, kde zaostává 14 m delší brzdnou dráhou oproti vítezi. Proti zimní zase 12 m , ale nikde není uvedeno , o kolik zaostává na sněhu letní oproti celoroční a zimní na suchém asfaltu. Třešínku pak udává jiný test této gumy/6 místo z 19 gum/, kde výsledky vlastností této gumy je skoro shodný s Mišákem Alpine 3 / 5místo/???
. Testy celoročních jsou většinou prováděny se zimníma , ale ještě jsem nenarazil na testy této gumy s letníma, většinou tam dají nějaký celoroční utrejch , který je na konci tabulky zimních testů a tak taky dopadné v tabulce testů letních. Něco tady smrdí.
V těch zniňovaných 80 letech se najezdil hodně km na OR6 zima, nezima, stačil dobrý vzorek a MB1000 vyjelo vše. Zde , jako všude jinde nejde o bezpečnost ale jen o love. 








BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celoroční pneu
Něco na tom bude. Na Favoritu jsem měl jenom letní a v životě jsem v zimě na Šumavě nezůstal viset a to se tam okolo Lipna nikde nesolilo, jenom protahovalo. Takže nejspíš se dneska vyrábí letní na ho*no a zimní taky tak.
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Celoroční pneu
Tyhlety řeči mám rád, jak dřív nebyly zimní a letní gumy a taky se jezdilo (a dřív nebyly dětský autosedačky a dřív nebyly airbagy a dřív nebyly mobily...).
Měl jsem favorita a udělal jsem s ním jistou zkušenost, ze který jsem si odnes poznatek, že s letníma gumama se na sněhu jezdit nedá. Resp. dá, pokud má člověk rád adrenalin. Byl to čerstvě napadanej sníh, cca 5 cm, ráno nebyla ani vločka, odpoledne jsem se vracel, zadek jsem měl staženej, auto plavalo, hrabalo i na trojku. Nebylo možný s ním vyjet kopec.
Od tý doby si kupuju zimní gumy, přestože bydlím v Kolíně, tj. poměrně nízko a poměrně na rovině. Minulou zimu tady ale bylo sněhu fůra a ležel tady dost dlouho.
Taky nechápu ten argument, že to je lobby výrobců pneumatik, aby víc vydělali - jak můžou víc vydělat, když jedny gumy se sjížděj na autě a druhý ležej ve sklepě? Dvakrát tolik pneumatik přece neprodaj. Jo, to výrobci ráfků, ty už něco trhnou, protože je lepší mít dvě sady kompletních kol než dvě sady pneumatik a jen jedny ráfky (nota bene když má většina lidí jinej rozměr na zimu a jinej na léto).
Testům pneumatik nevěřím nebo je aspoň beru s rezervou. Ale vlastní zkušenosti věřím na 100%
Měl jsem favorita a udělal jsem s ním jistou zkušenost, ze který jsem si odnes poznatek, že s letníma gumama se na sněhu jezdit nedá. Resp. dá, pokud má člověk rád adrenalin. Byl to čerstvě napadanej sníh, cca 5 cm, ráno nebyla ani vločka, odpoledne jsem se vracel, zadek jsem měl staženej, auto plavalo, hrabalo i na trojku. Nebylo možný s ním vyjet kopec.
Od tý doby si kupuju zimní gumy, přestože bydlím v Kolíně, tj. poměrně nízko a poměrně na rovině. Minulou zimu tady ale bylo sněhu fůra a ležel tady dost dlouho.
Taky nechápu ten argument, že to je lobby výrobců pneumatik, aby víc vydělali - jak můžou víc vydělat, když jedny gumy se sjížděj na autě a druhý ležej ve sklepě? Dvakrát tolik pneumatik přece neprodaj. Jo, to výrobci ráfků, ty už něco trhnou, protože je lepší mít dvě sady kompletních kol než dvě sady pneumatik a jen jedny ráfky (nota bene když má většina lidí jinej rozměr na zimu a jinej na léto).
Testům pneumatik nevěřím nebo je aspoň beru s rezervou. Ale vlastní zkušenosti věřím na 100%

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13429
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Celoroční pneu
Vemte si to jak chcete....Kdo z Vás chodí v zimě venku v sandálech?
Jinak považuji tuhle debatu za naprosto absurdní.
Jinak považuji tuhle debatu za naprosto absurdní.

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- kozlow
- .
- Příspěvky: 7034
- Registrován: 20.06.2010 13:11
- Bydliště: www.st-rs.cz
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Celoroční pneu
Ale pánové, dejte si hlavu pod studenou vodu a přečtěte si znovu, co jsem napsal. Já psal , že v 80 letech se na jedněch gumách jezdilo celoročně
Nepíši o roce 2011, kdy samozřejmě se na letních v zimě jezdit nedá a kdo jezdí, ohrožuje sebe a okolí, protože již jsou gumy tak specifikovaný , že se ani jinak použít nedají. Porovnával jsem dobu minulou a popsal směr vývoje gum a hlavní důvod.
pkadecka + kozlow: jedna sada běhá druhá odpočívá,
máte pravdu, ale jestli chci po zimní gumě suprové vlastnosti/ min 4mm a vyhodit/, tak ta výdrž bude 20 - 25tis. km. To samé u letní, která lepí, jak zde píše více závodníků určitě 30 tis. km nepřeleze. A nyní když to shrnu, každá specifikace něco stojí, předevší životností, tak si spočítejte, vlastně nemusíte, výrobci to mají již dávno spočítaný za vás, co já budu mít spotřebovaný 2 sady celoročních, v případě zimních a letních budou to sady 3-4
slovy tři až čtyři pánové. Ještě se zde bude někdo hádat, že love nejsou nejpřednější. 
A s bezpečností na mě nechoďte, vlastnosti celoročních oproti zimním a letním propastný není. Já jezdím na zimních a letních, protože i v zimě tomu rád vrznu , ale vždy mě pozdvihne tvrzení , že to není o penězích. Vždy to je o lovech.........





pkadecka + kozlow: jedna sada běhá druhá odpočívá,







A s bezpečností na mě nechoďte, vlastnosti celoročních oproti zimním a letním propastný není. Já jezdím na zimních a letních, protože i v zimě tomu rád vrznu , ale vždy mě pozdvihne tvrzení , že to není o penězích. Vždy to je o lovech.........

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celoroční pneu
Taky to někdo nepochopil
- tím jsem chtěl říct, že byť jsem měl celoročně ( tehdy) letní gumy ( voni taky jiný nebyly, sem tam byly univerzály), tak jsem nikdy neměl problém, protože jsem taky tak jezdil - s citem a s vědomím, že to není ideální obutí. Dneska je spousta debilů, kteří na zimu jakmile přezujou zimní gumy tak i na náledí, sněhu a břečce jezdí jako v létě na suchý silnici. 


Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host