Stránka 2 z 3
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 03.10.2011 12:06
od masky
Já teď lambdy řešil. Ve fordu mi dělali diagnostiku, ale doporučovali změřit každou lambdu osciloskopem a kouknout co kde odešlo. Jedna odešla, protože se spálil kablík asi byl opřený o katalizátor a u další mi odešlo vyhřejvání. Origoš 4,5tis jedna. Nahradil jsem je univerzálními lambdami od Bosche. Cena poloviční.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 03.10.2011 13:59
od odjinud
Díky za info. Ty univerzální mě nedoporučovali, prý tam nějak nesednou. Ty je máš a v poho? A to je ale FoFo II., ne? Já mám mk. I...
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 03.10.2011 14:02
od masky
Tak je jasný, že ford je ford, ale cena je přemrštěná, takhel si je za tu cenu klidně vyměnim ještě jednou a ještě na tom vydělám. Ale je pravda, že nevím jak na MK1.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 06.10.2011 13:37
od odjinud
To ale nebyl autorizák...
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 03.11.2011 07:35
od Alonso68
Přesně tak se mi projevoval vadný katalyzátor. (najeto 220t km) Taky jsem měnil lamdba sondy prohozením z druhého auta a po zresetování jednotky se po cca 100km kontrolka rozsvítila znovu. Po výměně katalyzátoru je vše OK. Katalyzátor stál asi 3500Kč neorig. na Focus. Montáž za pár minut a už rok je pokoj.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 09.05.2012 14:28
od odjinud
Takže vyřešeno, byla to první lamda. Výměna ve Spei vejfucky za 4000,- Nově je tam Bosch.
Nicméně nebyla špatná samotná lambda, ale jen kabel k ní. Byl jakoby ukousanej od kuny nebo čeho. Bohužel dost blízko ty lambdy, takže ji vyměnili. Otázka je, jak moc museli... bylo tam asi tak 4-5mm drátu, takže se to ale ještě připájet. Otázka je, jak moc je tam hic od té trubky, a jestli by se pak ten cín neroztavil. Co myslíte?
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 09.05.2012 14:46
od pkadecka
Teplota tání cínu resp. pájky cín-olovo je 200-300 stupňů:
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1jka
Pracovní teplota katalyzátoru je 400-800 st. Celsia:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Katalyz%C3 ... plyn%C5%AF
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 09.05.2012 21:51
od Dragic
ještě by se mohl kablík slisovat

Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 28.02.2015 20:04
od pavlos12
Zdarec,mám úplně stejnej problém,zničeho nic se mě ta kontrolka rožla,nikdy se mě to ješte nestalo,benzín beru furt na stejných benzínkách,a nikdy žádnej problém.Neví někdo co by tomu mohlo bejt?
Kontrolka viz foto
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 28.02.2015 20:31
od Pastovic
Udělej diagnostiku přes obyčejnou elm327+ mobil + torque aplikace a budeš vědět.
http://www.dx.com/p/elm327-obdii-blueto ... PIXQ6xNxSA
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 01.03.2015 09:47
od pavlos12
Pasotivc> Jojo to udělám,ale raděj to dám znamímu,než by ta diagnostika došla,to by byl zase měsíc,a tady za to chcou raketu

Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 01.03.2015 13:36
od looploop
pavlos12 píše:Pasotivc> Jojo to udělám,ale raděj to dám znamímu,než by ta diagnostika došla,to by byl zase měsíc,a tady za to chcou raketu

Lambdu si odmeraj alebo daj odmerat niekomu kto ma rucickovy merak. Nastav parameter rozsahu 0V-1V pripadne do 10V a meraj.
Dobra lambda: po nastartovani cca do 5 sekund vyjde k hranici 1V a potom pekne dynamicky generuje napetie medzi 0V az 1V
Zla lambda: nevyjde vobec k 1V, vyjde strasne pomaly, pomaly meni hodnotu od 0V do 1V ...
je jedno ci je origo alebo nahrada ... kazda z nich robi to iste. Tam ide iba o zavit a ani steker ti nemusi sediet. Vies to ocvakat a napajkovat svoj povodny ked si premerias kable ... inac je to ocelovy drot ktory sa dost tazko pajkuje. Treba na to pouzit kyselinu.
Zlu lambu zistis resp.ucitis aj tym ze ti z vyfuku ide nieco ako vajcovy smrad.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 02.03.2015 19:34
od pavlos12
Tak dneska jsem nastartoval,a kontrolka je fuč,by mě zajímalo,proč to tu chybu hodilo,ale co mě nejvíc zajímá,jestli se ješte ukáže
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 09.04.2015 21:45
od Ondřej
Po výměně vlnovce odešla první lambda, asi nárazem a svářením paroží mimo auto. Jezdil jsem s tím asi půl roku, menší spotřeba, žádná změna. Měl jsem jet na technickou, sehnal jsem zadarmo z renaulta kangoo, vydržela asi 20k. Zase jsem jezdil, nic jsem nepoznal, pak mi soused z vrakáče přines jinou přímo z FF. Jezdil jsem asi 3 týdny v kuse do práce po Praze a zase se rozsvítila kontrolka. Dal jsem tomu kouř do kopce, držel jsem to před omezovačem a zatím dobrý. Ale já mám šrot, 260k, z toho posledních 80k v zácpách Prahy a okolí. Je to zralý do lisu.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 18.05.2015 18:12
od vitr73
..ja mam 4 dratovou lambdu Bosh vyndanou chvilku po jeji montazi z feldy (felda sla bokem do stromu) a uz bez problemu funguje rok....takze kecy typu "jedine orygo" nebrat...tohle je v podstate kyslikovy zirkoniovy napetovy clanek a to funguje stejne at je to lambda jakehokoliv vyrobce...kupodivu i made in china pracuji stejne....titanove ktere maji extra napetovy prubeh se do tehle aut nikdy nepouzivali..tzn tam klidne naperte to co ma 4 draty a stejnej zavit...fungovat to bude uplne stejne jako s "jedine orygo"

a multimetrem doma pred barakem jde stejne jenom zjistit jestli neni "zamrzla"...zadnej multimetr neukaze jak jsou rychle reakce sondy-nic vic nic min...jedine osciloskop a to dost citlivej protoze zmnena napeti je v dost malem rozsahu..0.2-0.9 voltu