Stránka 2 z 7
Re: pruziny
Napsal: 26.09.2011 21:51
od buceek07
A pokud , nové pružiny, tak určo eibachy

Re: pruziny
Napsal: 26.09.2011 21:51
od Yeshterr
Mě na Escu ve 160ti tis. prdla přední pružina. Takže nějak tak.
Re: pruziny
Napsal: 26.09.2011 21:54
od buceek07
Fordy celkově nějak trpí na praskání pružin....
Re: pruziny
Napsal: 26.09.2011 22:00
od Yeshterr
To jo, kámošovi prdla nedávno na Escu taky, v nějakejch 180-190tis.
O jinejch autech jsem taky nějak neslyšel.
Re: pruziny
Napsal: 26.09.2011 22:01
od buceek07
Spykovy praskla na Mk III, yonixovy na st 200

a pár dalších lidí to tu taky řešilo
Re: pruziny
Napsal: 26.09.2011 22:06
od HmerX
Jj, mě taky praskla přední ...

Re: pruziny
Napsal: 26.09.2011 22:08
od buceek07
Kdo je vlastně dodává do prvovýroby

Taky Motorcraft jako tlumiče

Re: pruziny
Napsal: 27.09.2011 11:05
od -daggy-
Ja mam obe zadne nove, menil ich este nemec, som si vsimol pri obhliadke auta pred kupou ze su tam nove pruziny. Asi bud sedel zadok alebo praskli...
Re: pruziny
Napsal: 10.10.2011 20:00
od AxemanX
Zdravím,
měl bych prosbu, potřeboval bych od někoho, kdo to sám dělal, zhruba popsat demontáž/montáž předního tlumiče z Mondea (2004), minulý týden mi praskla pravá pružina půl závitu pod horním koncem, cca ten kus co je uložený v plastovým talíři pod ložiskem. Zbytek trčí nahoře do gumového uložení, takže si netroufám s tím jet 20km ke svýmu garážistovi, abych to ještě víc nedo... (jo, vesničan). Tudíž zvažuju výměnu minimálně tý prasklý a pokud to půjde jakžtakžhladce, tak možná i tý druhý pružiny svépomocí. Stahováky by neměly být problém (topnaradi.cz - cca 375,- Kč). Jde mi o stručný kompletpostup krok za krokem, tohle povol první, tohle udělej jako druhý... jen velmi stručně, systém je mi celkem jasný, jen nehci, aby mě něco zaskočilo, co bych si mohl zjistit předem. Pružiny jsem zvažoval Starline od Auto Kelly (999,- Kč), nejsem s Mondejem nikterak fajnšmekr na řezání zákrut, stačí když mě Sir Mondej pohodlně doveze z bodu A do B. Díky moc!
_________________
Mondeo TDDi 2.0, 66 kW, 2004, kombi
..:: Sir Henry ::..
Re: pruziny
Napsal: 25.10.2011 12:07
od ballu
Po letošní dovolené v Řecku , kdy auto pěkně táhlo prdel nízko nad cestou, jsem s hrůzou zjistil při přehazování na zimní, že mám pomalu na plátno sjeté vnitřní hrany zadních gum /šířka tak 5 cm/. Zadní kola se jeví do "A" a tlak jsem neměl taky košé jen 2,5. Do Řecka OK, až na cestě zpět/nejvíce ložený/ a ježdění u nás do přezutí bez nějakého najetí do jámy. Ještě jsem se s tímto nesetkal, bude to unavenýma pružinama nebo i geometrií, doposud žádný problé, gumy vždy stejnoměrně sjetý?Jezdím nejvíce ve dvou sem tam ve čtyřech, tak se ten odklon neprojevil. Může to být jen těma unavenýma pružinama?
Ještě musím dodat , že jsem se vykašlal na tlak v zadních gumách 2,4 a jak jsem jel přezouvat, tak jsem tam vezl v kufru 200kg zemáků. Mohlo ty hrany zdecimovat jen těch 70km, protože zadek seděl na dorazech?
Re: pruziny
Napsal: 25.10.2011 12:29
od Brehowicz
Spíš bych to viděl na kontrolu te geometrie jestli je košer a toby pak to řecko mohlo fakt těm gumam pomoct.
Re: pruziny
Napsal: 26.10.2011 10:25
od Yeshterr
Hele ballu, já nějak podobně zhobloval gumy na Escortu (kombajn) po cca 3000Km do Černý Hory a zpět. Možná je to taky trochu tím balkánským asfaltem, nevím. Každopádně nejvíc jsem jim dal na řiť tím, že jsem v červenci před cestou naládoval do zadku skoro 3atmosféry (Esco mělo psaný na zadku při max zatížení 3,1) a když jsem se vrátil, zapoměl jsem ufouknout a na podzim jsem čuměl

. Každopádně jsem měl v zadu taky kola do štaflí, to si pamatuju.
Re: pruziny
Napsal: 26.10.2011 19:31
od ballu
Re: pruziny
Napsal: 29.10.2011 00:27
od davemomo
k těm předkům, já se to snažil rozebrat, ale neúspěšně, je potřeba to schodit ze svisláku, ale to rameno to tak šponuje, že se mi to nepovedlo, tak sem to dal známýmu mechanikovy a ten to nakonec udělal, ale řikal že to byla dobrá drbačka, jinak povolit to všechno šlo dobře, zadky sou jednoduchý, tam neni žádnej problém

Re: pruziny
Napsal: 03.11.2011 13:41
od ballu
Tak jsem po geometrii, která dopadla po 3 letech jen na drobné úchylky OK. Gumy se sjížděly jak měly, tak nebylo třeba něco dělat. Zakopaný pes byl v mém měřáku tlaku. Vždy jsem přefoukl kola na stojanu a popojel na parkoviště a svým měřákem tlak doladil. Tak jsme ho otestovali. Na gumách mě ukazoval 2,3at. a přitom ve zkutečnosti byl tlak 1,9at.

, což mě proměřuje 0,4at. To znamená, že když jsem točil Řecko a dle mého měřáku jsem měl 2,5at. ve třech osobách, tak ve zkutečnosti bylo na gumách 2,1at.

Jelikož cesta byla ve znamení většinou táhlých rovinek a mírných zatáček, tak ani auto nějak neplavalo. Správně bych měl mít na zadku 3,0at tak z toho plyne, že jsem jel na podhuštěných gumách o 0,9at.

Zadek je záměrně výrobně do "A" a když to je o tolik podhuštěné, tak to smete vnitřní hranu. Člověk se stále učí, měřák jsem nejprve zlostí rozdupal a pak teprve hodil do popelnice.
