Ecusafe zadny funkce v jednotce nehleda, nic takovyho rozumne nejde. Zadnym zpusobem to nemodifikuje vlastni funkcni kod jednotky, ono to ani neni potreba. Jediny co udela, ze najde takzvanej DTC blok - to je cast pameti kde jsou definice jednotlivejch chyb a prepise stavy, ze je ta chyba je zakazana. Obcas toho prepise trochu vic, ze uz se to auto skoro neda diagnostikovat.
Ten kod v ridici jednotce je napsany absolutne obecne, da se tim ridit jakykoliv auto, ten firmware pri svym behu akorat prochazi spousty map a prepinacu ktery definujou to chovani. A pokud se to ma odstranit poradne tak nestaci potlacit pouze chyby, ale pomoci tech prepinacu vypnout urcity funkce. To kde jsou se da zjistit bud z kompletniho popisu struktury kalibrace ty jednotky nebo pak jedine disasemblovanim a hledanim v kodu coz u tehle modernich jednotek je skoro nemozny. V ty kalibraci se proste neda zjistit funkce kazdyho byte co znamena kdyz nemas popis. A kazda verze se od sebe lisi umistenim tech dat v pameti.
K tomu MPPS - myslim ze to umi akorat ty verze v12. Ne ten klon stare 5.0. Pokud to chces zkouset tak doporucuju si dopredu poridit zalozni jednotku nekde z vrakace.
typ ECU 1.6 TDCI 80kW
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: typ ECU 1.6 TDCI 80kW
Focus II 1.8 TDCi
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: typ ECU 1.6 TDCI 80kW
ok, dik. asi jsem to pochopil jinak z teto odpovedi, ze se ecusafe snazi najit DPF "struktury".
DPx modules: Scanning of file sometimes takes very long (even 5 minutes or longer). Another similar car is done quickly. Why ?
Sometimes scanning procedure finds reliable structure responsible for DPF/FAP but it is not exactly known procedure. Its “fingerprint” is not stored in module. In that case heuristic analysis starts. Because of method of scanning (I have used cellular automaton - CA) this may take a long while. CA method is not time efficient but I believe that it is reliable.
Jinak je jasne, ze vymaskovanim chybovych hlasek se nezakaze nouzovy rezim a bude to o dost slozitejsi. Kazdopadne obdivuju fap off, ze do toho s temato jednotkami sli. Kazde auto stejneho typu se zda jako jedinecny kus, vyzadujici individualni pristup.
DPx modules: Scanning of file sometimes takes very long (even 5 minutes or longer). Another similar car is done quickly. Why ?
Sometimes scanning procedure finds reliable structure responsible for DPF/FAP but it is not exactly known procedure. Its “fingerprint” is not stored in module. In that case heuristic analysis starts. Because of method of scanning (I have used cellular automaton - CA) this may take a long while. CA method is not time efficient but I believe that it is reliable.
Jinak je jasne, ze vymaskovanim chybovych hlasek se nezakaze nouzovy rezim a bude to o dost slozitejsi. Kazdopadne obdivuju fap off, ze do toho s temato jednotkami sli. Kazde auto stejneho typu se zda jako jedinecny kus, vyzadujici individualni pristup.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: typ ECU 1.6 TDCI 80kW
Hlavni problem je ze ty jednotky se od sebe lisi v tech SW verzich a co chodilo v jedne verzi nechodi v jine. Tak jako vidis jak to s FAPOFF funguje, vetsina lidi tam jede jeste nekolikrat na prehrani dalsich a dalsich pokusu, oni to taky casem taky vychytaji aby to bylo bez problemu. Ale jsou lidi co to v tech jednotkach odstranit umi. Je to videt i v tom foru o DPF ze je tam par lidi co to maji odstraneny a problemy nemaji.
Software ktery by fungoval obecne na jakoukoliv jednotku a odstranil z ni DPF proste vytvorit nejde. Vzdycky je to postaveny na tom ze to musi identifikovat typ jednotky, vyrobce a mit ulozene jak ty kalibrace jednotlivych vyrobcu a verzi jednotek pracuji a co ma hledat. Nektere jednotky maji ty DTC bloky kodovane a komprimovane a najit tohle v binarnim dumpu jednotky neni jednoducha zalezitost.
Software ktery by fungoval obecne na jakoukoliv jednotku a odstranil z ni DPF proste vytvorit nejde. Vzdycky je to postaveny na tom ze to musi identifikovat typ jednotky, vyrobce a mit ulozene jak ty kalibrace jednotlivych vyrobcu a verzi jednotek pracuji a co ma hledat. Nektere jednotky maji ty DTC bloky kodovane a komprimovane a najit tohle v binarnim dumpu jednotky neni jednoducha zalezitost.
Focus II 1.8 TDCi
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: typ ECU 1.6 TDCI 80kW
Mel bych dotaz na znale lidi :) v Telci mi zkuseny odstanovac DPF nabidl, ze DPF procedury odstrani dokonale, ale je k tomu potreba originalni SW co byl v mel jednotce. Tak bych se chtel zeptat, jestli neni moznost jednoduse sehnat SW do jednotky nejak jinak nez vazit cestu az do Bystrice.
Klasicky v autorizovanem servisu jsou zrejme schopni ecu prehrat, ale nevim, jestli to je presne to co chci....spis by se hodilo CD s tim buildem, co se tam dava.
Jsou tedy nejake moznosti?
Taky tuto zalohu softwaru bych potreboval az treba budu auto prodavat a dam tam nahradni DPF a nebudu chtit jet takovou dalku.
diky
Klasicky v autorizovanem servisu jsou zrejme schopni ecu prehrat, ale nevim, jestli to je presne to co chci....spis by se hodilo CD s tim buildem, co se tam dava.
Jsou tedy nejake moznosti?
Taky tuto zalohu softwaru bych potreboval az treba budu auto prodavat a dam tam nahradni DPF a nebudu chtit jet takovou dalku.
diky
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host