Stránka 2 z 5

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 30.01.2012 21:26
od Thom@s
holt opa je opa :gott:

:D :D :D

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 30.01.2012 21:31
od Adow
Thom@s: zítra před cestou před startováním zmáčkni SET (páčka ovládající PC) a drž pár sekund, pak otoč do druhé polohy a pořád drž. Na displeji se zobrazí Test. Pořád drž SET a nastartuj. Teď už můžeš SET pustit a jeho mačkáním se dostat na správnou položku. Schválně si tam hoď Engine Temp a můžeš porovnávat s rafičkou nahoře :D..

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 30.01.2012 21:37
od Thom@s
Paráda, díky moc. Vyzkouším :perfect:

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 31.01.2012 08:47
od rapo
Tak to vypada ze cidla na mereni teploty vody mame minimalne 2 :nixw:

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 31.01.2012 08:48
od MiloshCZ
Co se týče ukazatele teploty tak se mi to chová úplně stejně. Nastartuju, ručička je na levém dorazu. Kousek popojedu (řekl bych že je to taky cca 500m) a ručička začne lézt nahoru a po několika sekundách je ručička uprostřed a tam je jako přilepená. Topit to začne až později a podle okamžité spotřeby to taky vypadá, že motor není zahřátý.
Takže bych to viděl na normální chování. BTW některá auta ukazatel teploty už nemají.

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 31.01.2012 09:04
od rapo
No ale kdyz tam ten budik jeste je tak by mohl ukazovat ten udaj co je na displeji pri TESTu. Ten vypada verohodneji. Motor opravdu ohraty nebyl, pri dojezdech se zarazenou rychlosti okamzita spotreba neklesla na 0.0

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 31.01.2012 17:13
od Thom@s
tak je to skutečně tak. Jiná teplota na ukazateli a jiná motoru (na počítači z testovacího módu). :irre: Blbý na tom je, že nevím kdy už tomu můžu pořádně naložit, tzn. kdy je motor skutečně ohřátej. :wallbash: :dih:

Tuším, že ani moderní technologie výroby spalovacího motoru (menší vůle, kvalitnější materiály) nezaručí menší opotřebování třecích částí motoru vlivem rozdílných roztažností materiálů. To je ovšem otázka. Možná je ohřívání motoru pouze přežitek z dob, kdy se motory ohřívaly hlavně kvůli dobré funkci karburátoru a ne kvůli rozdílné roztažnosti při velikých rozdílech teplot.

Ať je to jak chce, když to odpíchnu na semaforu stylem jedna plnej s teplotou na ukazateli 90°C a motorem o teplotě pár °C tak asi svýmu autu velikou službu neprokážu. :)

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 01.02.2012 07:40
od V12
Na temu zohrievania motora som mal hodne dlhy rozhovor s mojim mechanikom (a pretekarom v jednej osobe), ktory hovoril, ze pokrok v materialoch a technologiach zabezpecil priblizne rovnaku tepelnu roztaznost jednotlivych pohyblivych dielov. Okrem toho sa urobil aj pokrok v konstrukcii bloku a hlavy motorov tak, aby tieto diely nemali zony s koncentraciou napati, co v maximalnej moznej miere eliminuje vznik vnutornych pnuti sposobenych tepelnou dilataciou. Aj maziva nam nejako skvalitneli, spalovacie procesy sa zoptimalizovali (takze uz nejde tolko tepla bez uzitku do bloku ci hlavy), preto je zohrievanie motora ciastocne prezitok. Prvorade a podstatne je kvalitne mazanie. Za predpokladu pouzitia spravneho oleja musi byt motor kompletne premazany aj pri -15 maximalne do 10 sekund a najneskor po minute sa s nim da jazdit v normalnom rezime. Tym samozrejme nechcem povedat, ze hned po natoceni plny plyn. Prave na toto sa hodi ukazovatel okamzitej spotreby - ked klesne na standardne hodnoty, motor bezi v optimalnom rezime a moze sa mu nalozit naplno.

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 01.02.2012 10:07
od madbugie
nuž veru, tak ako píše V12 doba trošku pokročila... ako v spracovaní, obrábaní a kvalite či nekvalite materiálov... ale tu točíme o jablkách a hruškách...

ukazovatel na budíku je ukazovatel teploty vody v krátkom okruhu alebo niekde v blízkosti (ak nie priamo) v termostate...

ukazovatel teploty motora, teploty oleja (známe to budíky u ST a RSkarov), teploty oleja v prevodovke a kade tade (ak by v aute boli nainštalované) by určite ukazovali iné hodnoty a zo začiatku určite nižšie ako je teplota vody... taký olej sa zohrieva tak po 10 minutach ale aj tu "veda" pokročila takže žiadne strachy...

využívať 50% otáčok motora môžeme kludne hned od štartu... čite do 3000... a ono aj tých 6500 kedy zasahuje obmedzovač je reálne možno 80 - 90 % z maxima motora čo znesie... takže žiadne že s motorom treba opatrne radím hned pri 2000 aby som to nevytáčal :roll: :roll: :roll: to práveže motoru nerobí dobre lebo funguje v "nudzovom" studenom režime kedy je sýtejšia zmes a nízke otáčky to nejde dokopy... aj ked sa to na prvý pohlad možno nezdá...

v takýchto mrazoch by som po meste zo začiatku ked nie je motor zohriaty na 4ke ani nejazdil (okolo 1900 - 2000 ot) maximalne na nejakych dlhych usekoch, alebo ked je už motor zahriaty... radšej 3ka a vyššie otáčky 2500 motor sa skôr zohreje a aj sa menej netrápi...

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 01.02.2012 18:22
od V12
madbugie :
:perfect: :palec_nahoru:

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 01.02.2012 20:38
od Thom@s
Jenom si nejsem právě jistej tou schopností oleje mazat v teplotách pod nulou. Olej má totiž jinou viskozitu za tepla a jinou za studena. Musí totiž umožnit dvě protichůdné věci: a) točení motoru za mrazu (olej v mrazu zhoustne - ideální by byl řidký olej). Proto taky roste v zimě spotřeba paliva, ptže je potřeba vykonat práci na překonání viskozity maziva za mrazu. b) stejně tak musí mazivo dostatečně ulpívata a mazat za teplot okolo 100°C (ideální by byl naopak hustý olej, ptže s přibývající teplotou olej řídne).

To je ale jenom teorie, jak je to v praxi s všestranností a schopnostmi těch naši "moderních" olejů to bohužel nevím.

Btw. vlastně sry za OT :nazdravi:

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 02.02.2012 07:28
od V12
Preto treba davat bacha na tzv. zimne cislo oleja - to je to prve pred W. Cim nizsie, tym lepsie maze olej aj v nizkych teplotach. Oleje 5W-XX do -20 postacuju uplne v pohode. Pre nizsie teploty treba 0W-XX, ten ludovo povedane "stuhne az po vas".

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 02.02.2012 14:23
od milan26
Dneska můj Fofík po prvním nasratování, podle zvuku říkal, že už ho ta noční zima pěkně s .... :D
Já už chci JARO :) Jina vše OK ...uuuf

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 02.02.2012 17:18
od MK2
Zřejmě ta ručička signalizuje, že už se dá motor normálně používat, i když ještě není teplota motoru na 90°C :nixw:

Na těch 82 stupňů to trvalo asi 12 km (pět ve mestě, zbytek mimo město) :idea:

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Napsal: 02.02.2012 20:42
od Thom@s
pěknej komiks :cooler: . Nejlíp by snad bylo kdyby tam ten ukazatel nedali vůbec když to ukazuje blbosti. O čem bysme si pak ale povídali? :mrgreen: