GO motoru Duratec HE

Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od ballu » 17.07.2012 09:57

Nerad to píší, ale po nějakých 3 letech dohadování jaký olej, je zde názorně popsán výsledek manuálového oleje A1/B1. A těchto majitelů bude přibývat. :cry:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 17.07.2012 10:14

5W40 A3B3 už mám doma. Poputuje po repasi hlavy a kroužků do motoru. Ať je to jak je to, 5W30 A1B1 už nemám důvod věřit.

Edit: Jen přidám ještě jednu zkušenost. Po výměně zmiňované 5W30 motor celkem znatelně ztichnul a ve vyšších otáčkách na dálnici nebyl tak hlučný, jako předtím. A to jsem ho měnil po 10tis. km. Což značí jediné - po 10tis. km už byla z oleje pouze kapalina, která nevytěsňovala vůle v motoru, které by měla a také asi stejně mazala. Když jsem kdysi měnil u Taunusu olej, tuším že 10W40 od shellu (bližší parametry už si nepamatuju), vytekla mi z vany po 12-15ti tis. sice pěkná srajda, ale po nalití nového oleje byl motor stejně tichý (nebo spíš stejně hlučný :mrgreen: ). Což značí jediné - ten olej po nájezdu km do výměny tak nedegradoval, jako zmíněná 5W30 A1B1...
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 17.07.2012 10:33

Takže čerstvá správa od plynařů - akorát mi volali že garanční prohlídka po 10tis. km je hotová, ale stetoskopem objevili nezvyklý kovový zvuk, vycházející z motoru. Tak jsem zvědav, co se v něm po rozebrání najde :puke_r: :nixw:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od buceek07 » 17.07.2012 10:42

To jsou zprávy tedy :? .... sem zvědavej co objevíte po rozdělání... to by mě zajímalo jakej interval na výměnu u tebe byl s předchozím majitelem
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 17.07.2012 11:19

Mno, interval byl přesně podle servisky u F&R, teď jde o to co a kolik tam toho lili. Jinak motor jede jako z praku, možná třeba klape nějaký ventil, těžko říct. Kdyby byly v háji pístní čepy nebo ojniční ložiska, byl by to celkem hukot, ale motor je navenek krásně tichý. A ani nekouří. Jen začal žrát olej. Každopádně jsem nasranej a Ford je teď poslední věc, o čem se mám chuť bavit. Proto taky poslední dobou přispívám jen do takovýchto "pozitivních témat" :mrgreen: No nic, jak jsem psal, nohu si z toho za krk nedám, chci si odjezdit léto a buď vydrží, nebo ne ;)
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
tym
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3746
Registrován: 20.05.2011 21:49
Bydliště: Pilsner Urquell

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od tym » 17.07.2012 15:28

No dneska jsem mrkl a dolil olej, vychází to u mě cca 1 litr na 5000 km. Najeto 195 000 poctivých, ale zřejmě celou dobu tam v autorizáku lili origo olej. Já při první výměně dal na radu místních 5w40 A3/B3, tak uvidím časem. Holt už to taky není žádnej mlaďas, s takovým nájezdem :nixw: .

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2663
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od krenda » 17.07.2012 19:57

No mně zatím vychází spotřeba 5W-30 na cca 0,5-0,6L oilu na 5000km
Yeshi a změnila se ti nějak spotřeba oleje po oživovací kůře? A co to za zvláštní kovový zvuk z motoru? Nemůžeš mít prasklý kroužek?
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Ma.rt » 17.07.2012 20:57

jak to jezdite? :)
ja mam po vymene olej na max rysce a pred vymenou (cca12tkm) jsem nekde na 1/3 mezi min a max. Olej nedolevam. A jezdim porad na 5W30. A tech studenych startu...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 17.07.2012 21:22

krenda píše:No mně zatím vychází spotřeba 5W-30 na cca 0,5-0,6L oilu na 5000km
Yeshi a změnila se ti nějak spotřeba oleje po oživovací kůře? A co to za zvláštní kovový zvuk z motoru? Nemůžeš mít prasklý kroužek?
Čéče, zatím najeto jen asi 650km od výměny, takže těžko porovnávat, zatím dolito asi 2,5 deci. Uvidíme po pár tis. km :| Jinak kdyby prdnul kroužek, tak počítám, že by to nadělalo vrypy do stěny válce a pápá komprese :nixw: Motor nějak nerachotí, bůhví co slyšeli...
Tvou spotřebu oilu bych chtěl mít :mrgreen:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2663
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od krenda » 17.07.2012 21:30

Hmm, kdo ví co slyšeli :mrgreen: Tak jezdi jezdi, ať můžeš porovnávat :wink:
A já bych chtěl mít tvůj nájezd km :mrgreen:
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 19.07.2012 10:42

Tak po včerejším dolévání oleje je rozhodnuto. Vzhledem k narůstajícím labužnickým sklonům k baštění oleje půjde Duratec na odvykačku :mrgreen: . Spotřeba 0,5l/700km už je trochu moc :puke_r: . Pokud to všechno vyjde, tak se v polovině srpna dostane na sál chirurgovi, kterej mu podváže žaludek, pacholkovi nenažranýmu :nunu: .
Plánuji:
-výměna gufer dříků ventilů;
-kontrola ventil. vůle a příp. zabroušení ventilů;
-výměna sedel výfukových ventilů za tvrdší, určená pro provoz na LPG;
-rád bych i rozhození ojnic, demontáž a dekarbonizaci pístů, uvolnění kroužků, příp. jejich výměnu.

Prozatím můžu za sebe říct, že mě zklamaly dvě věci:
-U první jsem to tak trochu čekal a to je zázračná vodička na uvolnění pístních kroužků. Namísto stabilizace či zlepšení je to spíše naopak. Tím nechci hanit žádnou firmu, vyrábějící tyto přípravky, každopádně mému motoru to nijak viditelně neprospělo. Ba možná naopak. Tzn. vyhozených 1500,- oknem...ale nemůžu pak nadávat, že jsem to nezkusil. Každý ať si o tom udělá svůj obrázek.
-Druhá věc, co mne zklamala je samotný Duratec. Když si sesumíruju, jaký obsah a ročník tohoto čtyřválcového motoru, používaného v Mondeu MKIII, se s problémem abnormální chuti na olej potýká, vychází mi z toho jednoznačně:
NEJMÉNĚ Duratec HE 1.8, ročníky tak 2001-2
NEJVÍCE Duratec HE 2.0, ročníky 2004 a výše. Počítám, že "čím víc facelift, tím horší matroš".
Pak dám samozřejmě vědět, jak to dopadlo :cooler:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od jimm » 19.07.2012 12:27

Po operaci bych asi auto zajížděl pouze na benzín..radši. :|
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 19.07.2012 13:17

Jasan, prvních tisíc km určitě, pak se uvidí :roll:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od buceek07 » 19.07.2012 15:25

Takže hlava dolů, tzn rozvody, těsnění, srovnání hlavy a tak :?: .... pane jo, to vleze hezky do financí :? .... člověk si veme benzín s tím, že oproti naftě ušetří na servisu a hovno hovno zlatá rybko...tohle si Ford teda pěkně nepohlidal :nunu:

Zajímalo by mě co Duratecy, co se dávaj do mk4, S maxu a tak...tam tahají větší váhy a tím pádem budou víc namáhané...zatím sem nic neslyšel, ale celkem by mě to zajímalo...

chtělo by to kuknout taky na nějaký Mazda fórum a mrknou, jak jsou na tom oni s dvoulitry...klapky nemají, zajíma,o by mě, jestli taky kolabují na olej ....
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

twoolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 04.03.2012 20:38
Bydliště: Milevsko

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od twoolf » 19.07.2012 15:36

Nechávali jsme ve ValMezu brousit motor do Land Roveru. Přebrousili kliku, do válců dali tzv. suché vložky ( aby se nemuseli dávat větší písty, prtože ty by se museli nechat vyrobit ) + repas hlavy - nová vodítka a sedla ( ventily se nedaly sehnat, takže staré a zabroušené ). Motor šlape jako hodiny. Ovšem koštovalo to přes 10tis. jen uvedená práce, sesadily jsme si to doma, takže + nějaká těsnění, gumičky a pičoviny
Focus I, 1,6i Zetec

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host