Stránka 2 z 14

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 09:57
od ballu
Nerad to píší, ale po nějakých 3 letech dohadování jaký olej, je zde názorně popsán výsledek manuálového oleje A1/B1. A těchto majitelů bude přibývat. :cry:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 10:14
od Yeshterr
5W40 A3B3 už mám doma. Poputuje po repasi hlavy a kroužků do motoru. Ať je to jak je to, 5W30 A1B1 už nemám důvod věřit.

Edit: Jen přidám ještě jednu zkušenost. Po výměně zmiňované 5W30 motor celkem znatelně ztichnul a ve vyšších otáčkách na dálnici nebyl tak hlučný, jako předtím. A to jsem ho měnil po 10tis. km. Což značí jediné - po 10tis. km už byla z oleje pouze kapalina, která nevytěsňovala vůle v motoru, které by měla a také asi stejně mazala. Když jsem kdysi měnil u Taunusu olej, tuším že 10W40 od shellu (bližší parametry už si nepamatuju), vytekla mi z vany po 12-15ti tis. sice pěkná srajda, ale po nalití nového oleje byl motor stejně tichý (nebo spíš stejně hlučný :mrgreen: ). Což značí jediné - ten olej po nájezdu km do výměny tak nedegradoval, jako zmíněná 5W30 A1B1...

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 10:33
od Yeshterr
Takže čerstvá správa od plynařů - akorát mi volali že garanční prohlídka po 10tis. km je hotová, ale stetoskopem objevili nezvyklý kovový zvuk, vycházející z motoru. Tak jsem zvědav, co se v něm po rozebrání najde :puke_r: :nixw:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 10:42
od buceek07
To jsou zprávy tedy :? .... sem zvědavej co objevíte po rozdělání... to by mě zajímalo jakej interval na výměnu u tebe byl s předchozím majitelem

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 11:19
od Yeshterr
Mno, interval byl přesně podle servisky u F&R, teď jde o to co a kolik tam toho lili. Jinak motor jede jako z praku, možná třeba klape nějaký ventil, těžko říct. Kdyby byly v háji pístní čepy nebo ojniční ložiska, byl by to celkem hukot, ale motor je navenek krásně tichý. A ani nekouří. Jen začal žrát olej. Každopádně jsem nasranej a Ford je teď poslední věc, o čem se mám chuť bavit. Proto taky poslední dobou přispívám jen do takovýchto "pozitivních témat" :mrgreen: No nic, jak jsem psal, nohu si z toho za krk nedám, chci si odjezdit léto a buď vydrží, nebo ne ;)

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 15:28
od tym
No dneska jsem mrkl a dolil olej, vychází to u mě cca 1 litr na 5000 km. Najeto 195 000 poctivých, ale zřejmě celou dobu tam v autorizáku lili origo olej. Já při první výměně dal na radu místních 5w40 A3/B3, tak uvidím časem. Holt už to taky není žádnej mlaďas, s takovým nájezdem :nixw: .

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 19:57
od krenda
No mně zatím vychází spotřeba 5W-30 na cca 0,5-0,6L oilu na 5000km
Yeshi a změnila se ti nějak spotřeba oleje po oživovací kůře? A co to za zvláštní kovový zvuk z motoru? Nemůžeš mít prasklý kroužek?

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 20:57
od Ma.rt
jak to jezdite? :)
ja mam po vymene olej na max rysce a pred vymenou (cca12tkm) jsem nekde na 1/3 mezi min a max. Olej nedolevam. A jezdim porad na 5W30. A tech studenych startu...

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 21:22
od Yeshterr
krenda píše:No mně zatím vychází spotřeba 5W-30 na cca 0,5-0,6L oilu na 5000km
Yeshi a změnila se ti nějak spotřeba oleje po oživovací kůře? A co to za zvláštní kovový zvuk z motoru? Nemůžeš mít prasklý kroužek?
Čéče, zatím najeto jen asi 650km od výměny, takže těžko porovnávat, zatím dolito asi 2,5 deci. Uvidíme po pár tis. km :| Jinak kdyby prdnul kroužek, tak počítám, že by to nadělalo vrypy do stěny válce a pápá komprese :nixw: Motor nějak nerachotí, bůhví co slyšeli...
Tvou spotřebu oilu bych chtěl mít :mrgreen:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 17.07.2012 21:30
od krenda
Hmm, kdo ví co slyšeli :mrgreen: Tak jezdi jezdi, ať můžeš porovnávat :wink:
A já bych chtěl mít tvůj nájezd km :mrgreen:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.07.2012 10:42
od Yeshterr
Tak po včerejším dolévání oleje je rozhodnuto. Vzhledem k narůstajícím labužnickým sklonům k baštění oleje půjde Duratec na odvykačku :mrgreen: . Spotřeba 0,5l/700km už je trochu moc :puke_r: . Pokud to všechno vyjde, tak se v polovině srpna dostane na sál chirurgovi, kterej mu podváže žaludek, pacholkovi nenažranýmu :nunu: .
Plánuji:
-výměna gufer dříků ventilů;
-kontrola ventil. vůle a příp. zabroušení ventilů;
-výměna sedel výfukových ventilů za tvrdší, určená pro provoz na LPG;
-rád bych i rozhození ojnic, demontáž a dekarbonizaci pístů, uvolnění kroužků, příp. jejich výměnu.

Prozatím můžu za sebe říct, že mě zklamaly dvě věci:
-U první jsem to tak trochu čekal a to je zázračná vodička na uvolnění pístních kroužků. Namísto stabilizace či zlepšení je to spíše naopak. Tím nechci hanit žádnou firmu, vyrábějící tyto přípravky, každopádně mému motoru to nijak viditelně neprospělo. Ba možná naopak. Tzn. vyhozených 1500,- oknem...ale nemůžu pak nadávat, že jsem to nezkusil. Každý ať si o tom udělá svůj obrázek.
-Druhá věc, co mne zklamala je samotný Duratec. Když si sesumíruju, jaký obsah a ročník tohoto čtyřválcového motoru, používaného v Mondeu MKIII, se s problémem abnormální chuti na olej potýká, vychází mi z toho jednoznačně:
NEJMÉNĚ Duratec HE 1.8, ročníky tak 2001-2
NEJVÍCE Duratec HE 2.0, ročníky 2004 a výše. Počítám, že "čím víc facelift, tím horší matroš".
Pak dám samozřejmě vědět, jak to dopadlo :cooler:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.07.2012 12:27
od jimm
Po operaci bych asi auto zajížděl pouze na benzín..radši. :|

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.07.2012 13:17
od Yeshterr
Jasan, prvních tisíc km určitě, pak se uvidí :roll:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.07.2012 15:25
od buceek07
Takže hlava dolů, tzn rozvody, těsnění, srovnání hlavy a tak :?: .... pane jo, to vleze hezky do financí :? .... člověk si veme benzín s tím, že oproti naftě ušetří na servisu a hovno hovno zlatá rybko...tohle si Ford teda pěkně nepohlidal :nunu:

Zajímalo by mě co Duratecy, co se dávaj do mk4, S maxu a tak...tam tahají větší váhy a tím pádem budou víc namáhané...zatím sem nic neslyšel, ale celkem by mě to zajímalo...

chtělo by to kuknout taky na nějaký Mazda fórum a mrknou, jak jsou na tom oni s dvoulitry...klapky nemají, zajíma,o by mě, jestli taky kolabují na olej ....

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 19.07.2012 15:36
od twoolf
Nechávali jsme ve ValMezu brousit motor do Land Roveru. Přebrousili kliku, do válců dali tzv. suché vložky ( aby se nemuseli dávat větší písty, prtože ty by se museli nechat vyrobit ) + repas hlavy - nová vodítka a sedla ( ventily se nedaly sehnat, takže staré a zabroušené ). Motor šlape jako hodiny. Ovšem koštovalo to přes 10tis. jen uvedená práce, sesadily jsme si to doma, takže + nějaká těsnění, gumičky a pičoviny