Tak po včerejším dolévání oleje je rozhodnuto. Vzhledem k narůstajícím labužnickým sklonům k baštění oleje půjde Duratec na odvykačku

. Spotřeba 0,5l/700km už je trochu moc

. Pokud to všechno vyjde, tak se v polovině srpna dostane na sál chirurgovi, kterej mu podváže žaludek, pacholkovi nenažranýmu

.
Plánuji:
-výměna gufer dříků ventilů;
-kontrola ventil. vůle a příp. zabroušení ventilů;
-výměna sedel výfukových ventilů za tvrdší, určená pro provoz na LPG;
-rád bych i rozhození ojnic, demontáž a dekarbonizaci pístů, uvolnění kroužků, příp. jejich výměnu.
Prozatím můžu za sebe říct, že mě zklamaly dvě věci:
-U první jsem to tak trochu čekal a to je zázračná vodička na uvolnění pístních kroužků. Namísto stabilizace či zlepšení je to spíše naopak. Tím nechci hanit žádnou firmu, vyrábějící tyto přípravky, každopádně mému motoru to nijak viditelně neprospělo. Ba možná naopak. Tzn. vyhozených 1500,- oknem...ale nemůžu pak nadávat, že jsem to nezkusil. Každý ať si o tom udělá svůj obrázek.
-Druhá věc, co mne zklamala je samotný Duratec. Když si sesumíruju, jaký obsah a ročník tohoto čtyřválcového motoru, používaného v Mondeu MKIII, se s problémem abnormální chuti na olej potýká, vychází mi z toho jednoznačně:
NEJMÉNĚ Duratec HE 1.8, ročníky tak 2001-2
NEJVÍCE Duratec HE 2.0, ročníky 2004 a výše. Počítám, že "čím víc facelift, tím horší matroš".
Pak dám samozřejmě vědět, jak to dopadlo
