Stránka 2 z 44
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 14.07.2012 12:31
od vitr73
na vystupni dore z ventilu...na vstupu to piskalo jako turbo az to bylo neprijemne..po otoceni podlozky to piskani prestalo
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 14.07.2012 12:34
od fulda007
Dík za vyčerpájící odpovědˇ.

Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 14.07.2012 12:37
od vitr73
nemas zac...akorad mne udivuje ze ses jedinej po roce co to resi...to to nikomu na 1.8 nebo 2.0 nedela? co vim ja a co posloucham u projizdejicich focusu tak to v podstate dela kazdej druhej...ale jak se zda to teda nikomu nevadi...ze se to chova jako sekacka s regulatorem otacek

Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 14.07.2012 12:41
od vitr73
klidne kontaktuj na SZ i Bullitt uzivatele...s tim jsem to resil a on to resil 4 roky....taky ti k tomu pohovori svoje poznatky
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 14.07.2012 16:30
od Bullitt
Je to tak, jak píše Vitr73. Já nad řešením tohoto nesmyslného (ne)padání otáček(a občas držení až do zastavení) přemýšlel od koupě, nějaký 3 roky určitě, protože mě to chování hrozně štvalo. Kontrola známých problémů(hadice, falešný vzduch, voln.ventil), študování cizích fór(na jiných autech to dělá taky, nejenom Ford), zaznamenávání grafů při jízdě, zkoušení různých úprav,...
Totiž to pomalé padání otáček je vlastnost, to je důležité si uvědomit, je to hlavně kvůli emisím, když se náhle zavře klapka(najednou by nebyl vzduch). Pominu to, že to takhle řídit je totální kravina, hlavně pak po letech odezvy členů té regulace nejsou tak ideální a protože je to navržené bez zpětné vazby na otáčky, dělá to ten bordel. Proto řešíme otáčky na starších autech, pokud by to dělalo u nových, tak by se v servisu u Fordu netrhnuly dveře s nespokojenými zákazníky.
Tedy ta úprava(jen pro 1.8/2.0 Zetec) - hlavní je dostatečně přiucpat kanálek, co vede k voln.ventilu tak, jenom aby měl vzduch pro studený volnoběh. A protože při malém sešlápnutí plynu vzduch skoro nejde skrz klapku(doporučuji sundat hadici sání z klapky=jedna spona a podívat se, jaké zvěrstvo je ta klapka a celé sání), tehdy je "plyn" řízený voln.ventilem(taky blbost, co?), je nutné buď vyměnit klapku za rovnou(plech) a nejlíp i odstranit ten výběžek v sání, nebo alespoň klapku otočit, pak se vzduch otevírá hned. Pokud se jedno z toho neudělá, má to na začátku málo vzduchu.
Já jsem klapku dal rovnou(dural.plech), odstranil výběžek("nádor") v sání, zalil kanálek voln.ventilu epoxidem a vyvrtal v něm díru 5mm. Výsledek je, že otáčky krásně padají, nevisí a hlavně odezva na plyn je mnohem lépší, lépe to táhne hlavně na začátku=při menším otevření plynu(to není placebo, je to poznat) a ještě šla spotřeba dolů o 0,2-0,3l, protože se na to nemusí tolik šlapat - odstranilo se to restriktivní sání, vzduch jde klapkou(jak má) a ne ventilem.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 14.07.2012 16:50
od fulda007
Máh ho teprve měsíc a už mě tam sere tolik věcí,ty otáčky na to už mám teda řešení,brzdění motorem,to by mohl ten upravený ventil taky zlepšit,cuknutí ve fázi mezi brzděním a přidáním plynu,špatná reakce plynového pedálu,to vyřeší snad to otočení klapky atd.atd.To už,ale patří do jiného tématu.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 14.07.2012 17:43
od Bullitt
Brzdění motorem není žádná sláva, po úpravě klapky se to trochu zlepší, ale základní problém je, že se zcela vypíná palivo jenom za určitých podmínek, např. otáčky musí být vyšší než necelých 3000, když dáš nohu z plynu, pak se vstřikování zase obnovuje při poklesu na nějakých 1800ot., takže rozsah dost blbě navrženej.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 14.07.2012 17:54
od fulda007
Jo to znám z posledních escortů,1,6 16V tam to bylo to samé,ale 1,8 16V tam to bylo o mnoho lepší.Focus to má zas jak ta 1,6.Poslední ford co se choval normálně byl escort mk V 1,6 8v,tam když jsem sundal nohu z plynu tak člověk ani nepotřeboval brzdy

Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 14.07.2012 18:01
od Bullitt
Přesně vím, o čem mluvíš, zrovna s Escortem Mk.V 1,6 cvh jsem jezdil hodně let a ten brzdil motorem perfektně, na Focusu je poznat, že musím častěji stát na brzdě. Proto jsem na Focusu někde začal vyhazovat kvalt z kopců, protože prostě motorem nebrzdí dost, spíš naopak.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 15.07.2012 17:36
od vitr73
to fakt dela(lo) jen mne a dalsim 2 lidem?...a nebo to nikomu nevadi ze se to chova jako sekacka s rucnim plynem?...
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 15.07.2012 20:12
od petulak
Já už jsem dávno na tvojí straně.

Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 15.07.2012 20:37
od fulda007
Klapka otočena,hadice odvětrání zaslepeny,na ventil jsem se ještě nedostal,ale už to krásně reaguje hned na plyn
Ještě nevým jaký nádor v sání odstanit?Jo a doraz klapky jsem nemusel vůbec štelovat.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 15.07.2012 21:04
od vitr73
no kdyz jsi ji otocil a nechces davat rovnou klapku tak ty "boule az tak nevadej u klapky...
...petulaku-ja vim ze jsi s tim taky bojoval...neboj

Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 15.07.2012 21:09
od Bullitt
Ten nádor je takový výběžek v sání, který spolu s tím debilním tvarem klapky způsobuje, že ze začátku nejde kolem klapky skoro vzduch, tam ho řídí ventil.
Když se podíváš do sání zhora, tak je to ten výběžek, který narušuje kruhový průřez sání, viz foto:
http://imageshack.us/photo/my-images/29/klapka20.jpg/
Zvenku zalejt epoxidem a zevnitř ten sviňskej výmysl od Fordu odbrousit.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 15.07.2012 21:16
od vitr73
..ale dat rovnou klapku...si zapomnel do detailu napsat

...ale mas pravdu.