Stránka 2 z 8

Re: Teplota paliva

Napsal: 23.09.2012 11:05
od romanva
Nojo, on ten můj program to nějak blbě píše. Má tam být o jednu nulu víc, takže v čerpadle to asi taky nebude - to vypadá, že to je OK. V jiným programu to je tak jak píše V12. Já už fakt nevím co s tím. S klepáním bych se ještě dejme tomu smířil - není to tak hrozný, ale ten kouř mi teda vadí. Nemůže být třeba ucpanej vejfuk nebo něco takovýho? Kdyby mi mizela voda nebo olej, bylo by to jasné, ale tohle mi teda hlava nebere.

Re: Teplota paliva

Napsal: 23.09.2012 12:56
od V12
Napadlo ma, ze hrkotat a klepat moze aj napina retaze medzi vackami. Videl som fotky, kde bol uplne opotrebovany. Najlepsie by bolo motor otvorit a pozriet sa na tie ojnice. Zacal by som odspodu - vana dole a skontrolovat, ci nie su poskodene klukovkove a ojnicne loziska. Az potom hlava dole a inspekcia zhora.

Re: Teplota paliva

Napsal: 23.09.2012 13:31
od romanva
Napínák a řetěz byla první věc, kterou zkoušeli v servisu vyměnit - bez výsledku. Písty byly venku i s ojnicema. Kroužky OK, písty OK, pístní čepy OK, Ojniční ložiska přeměřený Plastigauge - OK, taktéž ložiska kliky. Ojnice zkontrolovány jen pohledem, přípravek na měření souososti jsme neměli k dispozici. Válce čisté bez škrábanců.Vyměnily se i hydroštely. Jediné, co mi říkali v servisu, že neudělali, že nepřeměřili přesah pístů a použili těsnění podle původního - tj dvě dírky. To by dejme tomu mohlo způsobovat to klepání - kdyby někdo předtím třeba rovnal hlavu a dal špatné těsnění, ale to by asi nezpůsobovalo ten dým.
A co takhle tlak oleje? ten mě napadl teď. malý tlak=klepání ventilů=špatné časování ventilů=špatné spalování=dým? Je to blbost? kde je čidlo mazání, že bych to změřil?

Re: Teplota paliva

Napsal: 23.09.2012 14:59
od romanva
Tak, a teď mi to vysvětlete: Přiběhl jsem teď z garáže s velkou radostí. Vzal jsem starý EGR, od toho nového co jsem namontoval jsem připojil kabel ke starému a ten uvázal drátem v motorovém prostoru. Tím jsem vlastně EGR zaslepil. Motor běží jak hodinky. Výpadek v motoru při 1400ot. zmizel-rozjezd je krásně plynulý.Motor táhne krásně od spodu a když se čapne turbo, tak je to mazec. Po ohřátí mi jde z výfuku snad jen čistej vzduch a klepání je pryč. Kontrolka se zatím nerozsvítila, ale čekám to. Co je tohle za nesmysl? Ten nový Egr je určitě dobrý - v servisu tam zkoušeli dávat taky nový a bez výsledku. Já jsem koupil jiný, protože byl za hubičku a dal ho tam, ale nic. Jen ještě nevím jak to bude s tím kouřem studeného motoru, dnes je moc teplo. Všiml jsem si, že když chcípnu teplý motor, tak Egr tak třikrát otevře a zavře - takové klapání a pak zůstane zavřený. Nevím jak tomu mám rozumět, ale vysvětluju si to, že to nějak špatně řídí emise. Mám pocit, že by to mohlo dělat některé čidlo, který ovlivňuje složení směsi. Jdu zkusit nějakou delší jízdu jestli se to rozsvítí a pak asi udělám záslepku a po srandě, ale zajímalo by mě, proč to dělá potvora. Nicméně, takhle jsem ještě motor běžet neslyšel. Co si o tom myslíte?

Re: Teplota paliva

Napsal: 23.09.2012 15:29
od phofy
To klepání mi dělá taky a mělo by to být, že se oklepává aby se nezaseknul

Re: Teplota paliva

Napsal: 23.09.2012 17:45
od romanva
Jo, to by mi dávalo smysl. Tak kontrolka se rozsvítila při teplém startu, ale auto jede normálně. Teď si zahulí jen když prudce šlápnu na plyn, tak vyletí krátce černý kouř, ale ne nějak moc, ale to vidívám u všech ropáků. Proč to ale zlobí, když je EGR novej a navíc takovýhle kouzelný věci?

Re: Teplota paliva

Napsal: 23.09.2012 21:04
od phofy
Hele abych tě uklidnil, mě to dělá taky, jak je zima tak mi to taky hulí jako blázen, ale jak se to ohřeje, tak pak je to v pohodě. Už se teda taky chystám na egr, tak pak se uvidí.

Re: Teplota paliva

Napsal: 23.09.2012 21:10
od phofy
romanva píše:Teď si zahulí jen když prudce šlápnu na plyn, tak vyletí krátce černý kouř, ale ne nějak moc, ale to vidívám u všech ropáků.
A to ti dělá na volnoběh, nebo při jízdě?

Re: Teplota paliva

Napsal: 23.09.2012 21:53
od romanva
Mě právě ten motor šel tak nějak divně a teď jde o poznání lépe a pravidelněji. Při teplým motoru nevidím teď kouř žádnej a ani to neštípe do očí jako předtím. Donutím ho začoudit když na volnoběh sešlápnu pedál na podlahu, tak vyplivne saze, ale když ho držím třeba na 3000, tak skoro nic. Zkoušel jsem to dnes i do prudkýho kopce a trochu jsem mu naložil a žádnej oblak jsem za sebou neviděl, ale to by musel jet někdo za mnou. Jestli bude ráno zima, tak to zkusím natočit, jestli to bude hulit studené. Jsem zvědavej.

Re: Teplota paliva

Napsal: 24.09.2012 12:08
od Tomin123
Nektere 2.0 TDCI maji snimani polohy EGR primo (potenciometrem) a nektere maji neprime snimani pomoci rozdilu tlaku (delta pressure feedback). Pokud bys mel to druhe, je tu jeste moznost ze je egr dobry, ale chyba je ve snimani rozdilu tlaku, nebo nekde u nej (hadicky, ...).
Nevis jaky mas system ?

Re: Teplota paliva

Napsal: 24.09.2012 13:16
od romanva
Je to elektronicky ovládaný ventil - žádný podtlak k němu nejde a konektor má asi 5 nebo 6 pinů, takže je snímána poloha přímo v EGRu. Oba ventily co mám, tak chodí stejně. Napadla mě taková blbost: Nemůžu mít ucpaný vejfuk a pak se mi tlačí moc spalin zpět do sání když je EGR otevřený a proto ty problémy a když jakoby zaslepím , tak je klid? Egr má být na volnoběh otevřený? koukal jsem , že je otevřený, ale neměl jsem nikoho k sobě aby mi šlápl na plyn abych viděl co dělá. Nemůžu mít nějakou chybu v ŘJ?

Re: Teplota paliva

Napsal: 24.09.2012 13:27
od spanel
Mám sice jiný motor, ale též TDCi a EGR je skutečně otevřen na volnoběh a se zvyšujícími se otáčkami se zavírá. Pokud se špatně zavírá, nebo sekne, pak je to znát na kouřivosti motoru, snížení výkonu, kolísání otáček, bo do motoru jde při zátěži špatné směs - obvykle se projeví i kontrolka motoru.

Re: Teplota paliva

Napsal: 24.09.2012 13:35
od Tomin123
Jen pro ujasneni: ja mluvil o snimani prutoku mnozstvi vzduchu skrz EGR pomoci rozdilu tlaku na zuzeni (DPFE). Ne o samotnem (pripadnem) podtlakovem ovladani ventilu.
viz. http://www.youtube.com/watch?v=Ev1-kEZL3qQ

U tohoto systemu je ecu schopna zmerit kolik vzduchu skrz egr prochazi a podle toho menit jeho otevirani/zavirani.

U systemu kde neni toto mereni si ecu musi prutok dopocitat a tam by pak mel byt zase snimac tlaku ve vyfuku.

Re: Teplota paliva

Napsal: 24.09.2012 21:05
od romanva
Tak už je mi to jasný. Mám systém kde se snímá poloha ventilu potenciometrem. Prakticky už byly na autě tři a situace stále stejná. Z toho usuzuju, že ventilem to nebude a musím najít chybu jinde, ale nevím kde. Podle toho jak se to chová se "zaslepeným Egrem si myslím, že je chyba někde v sání nebo ve výfuku. Co udělá rozsvícená kontrolka s motorem? Můžu něco zničit? Potřebuju jezdit a nechce se mi tahat za sebou oblaka dýmu, tak že bych to zatím nechal zaslepené, než to najdu.
Nemusí se EGR nějak konfigurovat v ŘJ třeba jako trysky?
Kapánek se dostávám jinam od původního tématu - nechtělo by to přejmenovat nebo někam přesunout?

Re: Teplota paliva

Napsal: 25.09.2012 23:56
od vita_k
necte jednotka nejak blbe polohu egr? Akorat nevim, co by jako s tim provedla aby to tak kourilo? Leda by jej spatne ovladala. V torque je poloha EGR ventilu, kdybys to nahral za jizdy, treba by to dalo smysl.
Posli tracklog z Torque, kdyz uz mas ELM. Muzu velmi priblizne porovnat se svym. Mam jinsi motor, ale ne o tolik. Dulezity bude boost, plyn, tlak v railu, rpm.

EGR mam zaslepen a je to ok. Uz asi ani neodslepim...