Stránka 2 z 5
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 29.11.2012 17:04
od lucky.jack
No u octávy mi to dělala právě dvouhmota

Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 29.11.2012 17:06
od phofy
Fakt jo

Hele mě dvouhmota dělá, když přidám na volnoběh do 1200 otáček tak se rozklepe a cvaká a je hlučnější

Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 29.11.2012 20:47
od stano.
Opakujem, robia to aj benzinove FoFo, bez elektrickeho serva, vysokotlakeho cerpadla atd. Takze v tomto by som problem nehladal. Mne to tiez auto z casu na cas spravi. Mam benzin. Nenasiel som pricinu, ani nejaky kluc podla coho to robi. Volnobezny vycisteny, klapka tiez, sviecky nove, hadice nove... uz som z toho na prasky aj ja.
Nerobi to iba ak mam pri dobrzdovani stlacenu spojku - vtedy motor drzi vyssi volnobeh.
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 20.03.2013 15:16
od kiblik
sandokan píše:něčim to být musí, čim by se to dalo dopořádku..
tak urciteee, staci poriadne posilnit vakuovu pumpu a je to
Jak si to jako myslel? Mas snad v motoru strceny dva krecky co to vzdycky trochu roztoci pred krizovatkou nebo co!!!
Pokud vis jak to dat do kupy a zbavit se tohodle fordiho nesvaru tak to sem napis, od toho to forum preci je...
vrele diky
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 21.03.2013 09:57
od kiblik
Z toho co jsem procetl je zrejme ze tento stav nastava pri brzdeni (moje auto to potvrzuje). Deje se to u benzinu i nafty teda dvou uplne odlisnych jednotek. Takze bychom meli hledat to co maji tato auta spolecne.
Zavada muze byt mechanicka nebo softwarova:
1)Mechanicka:
-zavada na brzdach a jejich prislusenstvi (primo souvisi s vyvolanim zavady)
-zavada nejake soucasti co je pohanena od motoru, ktery ma pri normalni jizde dost sily prekonavat jeji odpory ale pri brzdeni na neutral( kdy ma motor maly vykon) je tato soucast nebo zarizeni schopne motor zpomalit
2)Softwarova (planovana fordem k zvyseni prodeje novych vozidel

:
-zrejme neopravitelna, protoze vetsina lidi i po nahrati noveho softwaru vadu neodstranila
Muj prvotni odhad byl ze opotrebeni dvouhmoty dosahlo meze provozu schopnosti a tohle propadani volnobehu je pruvodni jev/ dusledek. Abychom to mohli zavrhnout uplne je na snade otazka, kolik z vas (s padajicim volnobehem) uz ma problem s dvojhmotou??? (treseni s autem po vypnuti motoru). Pruser je ze 1.6i a 1.8i dvouhmotu nemaji, jednine 2.0i ji ma.
Muj druhy odhad pak byl ze pri softwarove deaktivaci DPF doslo ke zmene softwaru i tam kde se to stat nemelo a propadani volnobehu je toho dusledek.Abychom i tohle mohli zavrhnout je tu otazka, kolik z vas (s padajicim volnobehem) ma odstranene DPF? Ja si toho bohuzel pred odstranenim dpf nevsimal takze netusim.
Kdo se teto miniankety chce zucastnit at pro prehlednost uvede svou odpoved nasledovne:
Dvouhmota: ano DPF:ano (znamena to ze - dvouhmota je v hajzlu, DPF odstraneno kutilem)
Pak se muze rozpsat do aleluja...
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 21.03.2013 12:41
od lucky.jack
Taky to přisuzuju dvouhmotě. Mám ji načatou.
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 21.03.2013 12:42
od smoula
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 21.03.2013 12:59
od lucky.jack
Ale dávaly. Pro 66 i 80kW jsou totožný setrváky.
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 21.03.2013 13:06
od smoula
Tak to jsem žil v domění, že nemám dvouhmotu

Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 23.03.2013 13:58
od kiblik
Tak se mi dostalo odpovedi od jednoho clena fora a dava to docela smysl, autor at promine nemohu si to nechat jen pro sebe

:
"jj tak to pisali na nemeckom fore kedysi, ze pri volnobehu dava vakuova pumpa slaby podtlak a ked to brzdenim zatazis tak podtlak sa dostane mimo beznych prevadzkovych hodnot co sposobi pokles otacok - neviem co sa tam moze vtedy stat - nanajvys sa mozu inac naklopit lopatky u VGT turba-tie su ovladane podtlakom cez regulacny ventil a tym snad priskrtit prietok vzduchu, neviem co ine je este na podtlak viazane".......".podla mna to nie je riesitelne ale zasa ani nebezpecne, takze to berem ako vlastnost trocha neprijemnu ale da sa s tym zit a neohrozuje ani neobmedzuje ma to - za tych skoro 6 rokov co s tym jazdim tak to funguje stale rovnako"
from sandokan
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 23.03.2013 18:11
od Jardak
Tomuhle vysvětlení moc nevěřím. To bys musel několikrát brzdu sešlápnout abys spotřeboval zásobu podtlaku naakumulovanou v posilovači. Tohle šlo krásně pozorovat na karbecovejch bezinech s posilovačem - motor na volnoběh jednou sešlápneš brzdu - nic se neděje. Ale když ji sešlápneš 5x za sebou začnou se měnit volnoběžný otáčky.
Je fakt,že u TDI se něco podobnýho děje (spíš tedy nepravidelnej chod) když prudčeji zabrzdíš s motorem na neutrál a je opotřebovaná dvouhmota. Způsobuje to asi zkreslení signálu ze snímače otáček a mám pocit,že to šlo řešit přehráním SW a tím oddálit výměnu dvouhmoty.
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 23.03.2013 23:20
od peterkos2
No u mňa sa deje opak.Dajme tomu pred križovatkou,keď podradím a dám nohu dolu z plynu,tak auto akoby si pridalo
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 23.03.2013 23:42
od kiblik
Verim, neverim je potreba to vyzkouset, aby se to potvrdilo nebo vyvratilo. Takze test na miste nebo s dobrzdovanim z ruzne vysokych otacek.
Dnes kuprikladu sem to schvalne tocil porad nad 2000rpm a ani jednou to pri dobrzdovani nekolisalo. Vetsinou se mi kolisani objevuje, kdyz dojizdim pozvolna k baraku jen kolem 1700rpm vyradim a dobrzduju.
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 03.05.2013 15:45
od kabes
Taky jsem měl cca rok podobný problém. Navíc minulý týden začalo z ničeho nic silné rechtani na volnobeh. V servisu opravili, teda vyměnili, vadnou řemenici a je po problémech. Sice nevím jakou to má souvislost s kolísáním otáček při dobrzdovani, ale problém zmizel. Budu to sledovat, ale testnul jsem to několikrát a ani jednou otáčky nekolisali. Pouze při otáčení volantu když stojím, ale to tady bylo vysvětleno, že to je normální jev.
Re: 1.6 TDCi 80kW kolísání otáček dobržďování
Napsal: 04.05.2013 21:16
od kiblik
Zajimave diky za tip. Jak to v tom servisu diagnostikovali? Lezli kolem motoru a poslouchali odkud se to line?
Je fakt, ze vrtulnik to trochu pripomina

a deje se to jak popisujes az pri ohratym motoru. Kdyz to ale v kabine posloucham, tak u me to vychazi spis z leve strany od prevodovky.
to all: jak poznam, ze je vadna remenice aniz by se uplne rozpadla?