DPF (filtr pevných částic)

Odpovědět
Uživatelský avatar
mikki
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 921
Registrován: 10.01.2012 09:07
Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od mikki » 12.02.2014 15:49

Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od Slid » 13.02.2014 08:32

Moje mondeo ma nalitano cca 383 000 za 7 let, ja dpf nemenil, ale mel bych mit na aute druhe DPF, zatim se stale tvari ze je oukej, pouze za me druhy egr, prvni 2010 druhy ted v unoru 2014. Jezdeno mesto + 2x tydne dlouha trasa.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

cafe-racer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 09.05.2011 20:35

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od cafe-racer » 13.02.2014 17:02

Umožňuje MKIV zjistit aktuální stav DPV přes palubní počítač, popř. přes diagnostiku ?

V nejhorším jsem viděl že nový se prodává za ± 12 tisíc, sice to není málo ale dá se s tím žít.
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7110
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od Dr.Romca » 14.02.2014 08:30

:mrgreen: 12? Tak to buď rád, známej na Hondu nebo Mazdu nebo co to má kupoval za 70 :bebng:

cafe-racer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 09.05.2011 20:35

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od cafe-racer » 15.02.2014 18:11

Pár nových informací... Začal jsem se dívat po výfukových koncovkách a je pravda, že to Mondea mají krapet začouzené. Možná to jsou motory 1.8, možná to jsou auta už bez DPF - těžko říct.
Situaci (mírné značištění koncovky od sazí, popř lehké kouření) mi nezávisle potvrdil i jiný servis s tím, že podle jejich zkušeností jsou u motorizace 2.0 TDCI naprosto normální nájezdy s původním filtrem kolem 300tis, pokud je provoz aspoň trochu kombinovaný.
A když DPF doslouží, nabízí výměnným způsobem za cca 12tisíc.

Takže to pouštím z hlavy.
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od kiblik » 21.08.2014 08:10

Zdravim panove, je tu nekdo, kdo by mi dokazal nastinit jaky typy DPF se u MK4 (od roku 2007 - do 2014) pouzivali a jak uspesne se daji jednotlive motorizace vykuchat a softwarove deaktivovat, nebo jestli lze pouzit i jine finty (treba provrtani)? Jo a jeste by me zajimalo jedna vec, a to kde je ten filtr na mondeu pro jednotlive motorizace umisten. Hned za turbem obskladanej vsim moznym jak u FF2 nebo pod podlahou ze spoda auta.

Pro rejpalky jen u vedu, ze v problematice DPF jsem docela znaly, takze vim na co se ptam a proc.

Konkretni vozidlo je VIN karoserie: WF0GXXGBBGAG42132 a zajimalo by me co v nem je

Dikes
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od kiblik » 25.08.2014 22:51

No nikdo nic. Ja sem mrnul na stranky vyrobce DPF a vidim tam dva rozdilny typy a to pro auta do 2011 a nad 2011.

Jeden vypada jako rovny kus pod podlahu a je pomerne kratky, to je ten starsi. Ten druhy novejsi je konstrukcne reseny jako komplet s trubkama a je na aute umisten mirne ze sikma k zemi (ten nepujde tak snadno demontovat/vycistit/provrtat). Pouzite technologii zatim nic nevim.

Mate u mandaku nadobku na eolys nebo je to system bez aditiva?
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od foki » 25.08.2014 23:11

mndeo nema eolys , u euro 5 je pristrik nafty primo do dpf , u ostatnich se zvysi davka a tim to jde na vyssi teplotu z duvodu vypaleni , pokud se prerusi tak nespalena nafta stece do oleje a ten se redi. .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od foki » 25.08.2014 23:13

nevidel jsem mondeo aby nemelo u 2,0tdci DPF , od 2011 je euro 5 a tam bude fitr jiny nez u stareho 2,0
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: životnost Filtru pevných částic

Příspěvek od kiblik » 01.09.2014 22:30

Znamena to ze Mondeo vyrobene po 2011 s EU5 ma uplne osamostatnely DPF system (jako treba Mercedes-Benz) a nedochazi tak u nej ke zvysovani teploty dpf nespalenou naftou, redeni oleje, vetsi zatezi turba atd..?

To by byl konecne rozumny krok kupredu rekl bych... :idea:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

cafe-racer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 09.05.2011 20:35

Re: DPF (filtr pevných částic)

Příspěvek od cafe-racer » 21.09.2014 15:10

Zajímavá informace ohledně probíhající regenerace : dnes se mi po nájezdu na dálnici a aktivaci tempomatu na 150 km/h rozsvítila zelená kontrola s hláškou "diesel filter overloaded'; po chvíli zhasla a když jsem o něco později zastavoval, evidentně probíhala regenerace filtru (smrad z výfuku + běžící větráky).
Doteď jsem znal jen žlutou kontrolku,u které neprobíhalo nic. Ta zelená upozorňující na probíhající regeneraci mi přijde fajn a vědět to dřív, vzal bych to ještě 50 km navíc :-)
2009 Mondeo kombík 2.0 TDCi 103kW 6°automat
prodáno - 2002 Mondeo kombík 2.0 TDCi 96kW pětikvalt

tezkac
Junior
Junior
Příspěvky: 321
Registrován: 11.09.2012 21:48
Bydliště: Kladno

Re: DPF (filtr pevných částic)

Příspěvek od tezkac » 21.09.2014 22:12

jak vypadá ta zelená kontrolka? Já myslel že Mk IV nedává žádný info o probihající regerenaci????
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium
05/2018

frantik.17
.
.
Příspěvky: 8183
Registrován: 26.01.2009 22:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF (filtr pevných částic)

Příspěvek od frantik.17 » 22.09.2014 20:02

Tak to mam asi chudou verzi, mam nalitano 215 tis se serii DPF..a kontrolku sem zaboha nikdy nevidel...
ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S

Uživatelský avatar
Peeter1077
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1151
Registrován: 06.01.2013 19:07
Bydliště: Severní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF (filtr pevných částic)

Příspěvek od Peeter1077 » 26.09.2014 15:15

Taky mám asi chudou verzi.....
Vůbec nevím o jakých zelených a žlutých kontrolkách je řeč, ale "filter overloaded" bych spíše chápal jako zanesení filtru, tz. buď nechat vyčistit nebo vyměnit za nový.....
O probíhající regeneraci DPF filtru auto určitě nebude informovat kontrolkou.

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: DPF (filtr pevných částic)

Příspěvek od Nonid » 26.09.2014 16:04

No jemu to zahlasilo, ze je zarvanej a po chvilce to zhaslo, timpadem se to uz zacalo regenerovat :) Ctete ten text poradne, chlapi, on tam nepsise o kontrolce regenerace ;)
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host