nejde central a kufr
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 30.04.2015 00:58
Re: nejde central a kufr
Tak jsem toho pročetl víc a začal od nové baterky. Taky nic. Pak jsem pro jistotu přihnul kontakty, dle rad dalších uživatelů. Nic. Třetí věc, která zafungovala byla naprogramování ovladače a bingo. Už to zase maká. Takže děkuji všem, jejichž příspěvky mi pomohly.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 19.06.2017 16:42
Re: nejde central a kufr
Zdravím,
Otec má Focusa kombík - 1999 1.6 74kw, nefunguje mu vůbec centrál - ani od spolujezdce, tlačítko na kufr. Dálku nemá nebo ten ovladač někde vytratil. ŘJ pod kastlíkem - 98 AG 15K600 DB CL RF - 5WK4 7230B T83SA. Pojistky všechny OK - včetně té zadní. Moje otázka je jak poznám, že je ta jednotka KO a není to něco jiného, protože když 4x otočím klíč do polohy 2 - 0, tak zazní ten "magický" tón na spárování DO. A druhá otázka je zda jí musím vyměnit za úplně stejnou, případně když jí vyměním za jinou co by toho "uměla" víc třeba dvojí zamykání, stahování oken zda by to fungovalo taky.
Díky
Otec má Focusa kombík - 1999 1.6 74kw, nefunguje mu vůbec centrál - ani od spolujezdce, tlačítko na kufr. Dálku nemá nebo ten ovladač někde vytratil. ŘJ pod kastlíkem - 98 AG 15K600 DB CL RF - 5WK4 7230B T83SA. Pojistky všechny OK - včetně té zadní. Moje otázka je jak poznám, že je ta jednotka KO a není to něco jiného, protože když 4x otočím klíč do polohy 2 - 0, tak zazní ten "magický" tón na spárování DO. A druhá otázka je zda jí musím vyměnit za úplně stejnou, případně když jí vyměním za jinou co by toho "uměla" víc třeba dvojí zamykání, stahování oken zda by to fungovalo taky.
Díky
- aamoto
- Člen klubu
- Příspěvky: 176
- Registrován: 16.09.2014 20:49
- Bydliště: Vysočina, Brno
Re: nejde central a kufr
Zdravím místní odborníky. Bohužel se u mě taky projevil problém s otevíráním pátejch dveří. Začalo to tím, že se mě občas po sešlápnutí brzdy otevřely pátý dveře, načež sem odhalil přeskřípaný dráty v tom husím krku, konkrétně zelenej ke třetímu brzdovýmu, silnej černej a bílo červenej a aby toho nebylo málo, tak ještě hadičku k ostřikovači. To sem opravil, ale pár dní na to mě začalo blbnout odemykání pátejch dveří nešlo ani na dálku klíčkem ani tlačítkem na palubce, když sem je odemčel mechanicky klíčem, tak to potom zase chvilku normálně šlo i dálkou a tlačítkem, proto sem se jal zámek vyndat a promazat s tím, že se zasekává. Při tý příležitosti sem zkouše měřit hodnoty na konektoru zámku a přišel sem na to, že to ovládají právě dráty co sem měl přeškřípaný a to silnej černej jako kostra a bílo červenej jako +12V. Když sem tak měřil, zjisti sem, že se normálně po zmáčknutí DO objevilo 12V, ale tak po 8-10 zmáčknutí po sobě najednou nic. Myslel sem, že je to třeba nějaká ochrana proti nějaký chybě, aby se nevybila baterka neustálým odemykáním, takže sem to složil zpátky a od tý doby(cca 14 dní) to normálně fungovalo až do včerejška, kdy mě to udělalo jednou, po odemčení klíčem zase fungovalo a po přijetí k baráku už to nefunguje vůbec. Moje otázka zní, víte někdo kterej konektor a kterej pin GEMu tohle ovládá? Ať můžu o víkendu hledat, jestli je to někde v kabeláži, nebo v GEMu?
Díky.
Díky.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3093
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: nejde central a kufr
Setkal jsem se (nejednou) s tim, ze kufr nesel zahadne otevrit.
Puvodcem problemu byl nakonec mikrospinac zamku dveri ridice, ktery se naplno ale projevil az pozdeji. V paxi to vypadalo tak, ze jsem jen v aute, to se samo zamklo (mikrospinac zamku zamknul, kdyz nemel). Ja zastavil, otevrel dvere (ale jen u ridice, ostatni se vlivem problematickeho mikrospinace neodemkly), a kdyz jsem chtel posleze otevrit kufr tlacitkem, tak nesel, protoze auto bylo uzamknute.
Rovnez si pamatuju, ze po nekolika odemknutich a zamknutich rychle za sebou auto prestalo reagovat na DO - stacilo ale otocit klickem v zapalovani a vse zase fungovalo v poradku.
Co se tyce opravy v te pruchodce, tak doporucuju byt dusledny a vymenit cely kus zprelamanych kabelu, letovani a izolovani na ktitickem miste v pruchodce situaci dal jen zhorsi a reseni je to vice-mene provizorni.
Taky se nabizi cela nahradni kabelaz vcetne nove pruchodky, pokud by bylo nejhur.
Hadicku k ostrikovaci jsem resil silikonovou z modelarskeho obchodu a byl pokoj.
Puvodcem problemu byl nakonec mikrospinac zamku dveri ridice, ktery se naplno ale projevil az pozdeji. V paxi to vypadalo tak, ze jsem jen v aute, to se samo zamklo (mikrospinac zamku zamknul, kdyz nemel). Ja zastavil, otevrel dvere (ale jen u ridice, ostatni se vlivem problematickeho mikrospinace neodemkly), a kdyz jsem chtel posleze otevrit kufr tlacitkem, tak nesel, protoze auto bylo uzamknute.
Rovnez si pamatuju, ze po nekolika odemknutich a zamknutich rychle za sebou auto prestalo reagovat na DO - stacilo ale otocit klickem v zapalovani a vse zase fungovalo v poradku.
Co se tyce opravy v te pruchodce, tak doporucuju byt dusledny a vymenit cely kus zprelamanych kabelu, letovani a izolovani na ktitickem miste v pruchodce situaci dal jen zhorsi a reseni je to vice-mene provizorni.
Taky se nabizi cela nahradni kabelaz vcetne nove pruchodky, pokud by bylo nejhur.
Hadicku k ostrikovaci jsem resil silikonovou z modelarskeho obchodu a byl pokoj.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- aamoto
- Člen klubu
- Příspěvky: 176
- Registrován: 16.09.2014 20:49
- Bydliště: Vysočina, Brno
Re: nejde central a kufr
Tak to mě fungujou ostatní zámky nomálně auto se uzamyká až po rozjezdu jak mám nastaveno. Ty kabely sem samozřejmě nepájel v tom krku, vystřhl sem je 20cm na každou stranu, kde už se nehejbou a hadičku sem vyřešil taky silikonovou, kterou sem přetáhl přes původní a zaizoloval. Jinak ten mikrospínč máš na mysli ten co ovládá kontrolku otevřenejch dveří? Nebo je tam ještě nějakej? Že bych pro jistotu otestoval.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3093
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: nejde central a kufr
Mikrospinac myslím ten primo ve dvernich zámcích (předních dveří), ten který způsobuje chaoticke zamykáni a odemykaní, hlavně v zimě
. Posila informaci zamceno/odemceno ostatním zamkum.
Ale jestli je průchodka v cajku a i na konektoru zámku kufru je vše cajk, tak bych fakt primarne podezrival ten zámek kufru...

Ale jestli je průchodka v cajku a i na konektoru zámku kufru je vše cajk, tak bych fakt primarne podezrival ten zámek kufru...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- aamoto
- Člen klubu
- Příspěvky: 176
- Registrován: 16.09.2014 20:49
- Bydliště: Vysočina, Brno
Re: nejde central a kufr
No právě i na tom konektoru se to chová zvláštně, že 5x jo jednou ne a teď co mě to nefunguje vůbec sem to ještě neměřil. Proto bych potřeboval vědět, kterej konektor a kterej PIN z GEMu posílá signál na odemčení, abych mohl začít vylučovat, než začnu rozebírat auto.
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde central a kufr
Kostrici signal z tlacitka kufru na palubce jde do GEMu na C105 pin 16. Do zamku kufru jde z GEMu C102 pin 2 bilozeleny vodic, ktery ovlada motorek zamku. Motorek zamku je ukostreny cernym vodicem primo na plech 5. dveri (G35). Cely proces otevreni zamku kufru konci ukostrenim cernocerveneho vodice z G35, ktery jde zpet do GEMu na C102 pin 22. Najdes ve schematech, strana 453.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

- aamoto
- Člen klubu
- Příspěvky: 176
- Registrován: 16.09.2014 20:49
- Bydliště: Vysočina, Brno
Re: nejde central a kufr
Díky moc, přesně tohle sem potřeboval vědět. Jo schémata mám, ale ač mám elektro školu, tak v nich se moc nevyznám.
- aamoto
- Člen klubu
- Příspěvky: 176
- Registrován: 16.09.2014 20:49
- Bydliště: Vysočina, Brno
Re: nejde central a kufr
Tak zatím nebyl čas auto rozdělávat, ale vypadá to, že GEM bude v pohodě, dneska sem čekal v autě a začal si hrát s klíčkem a když zmáčknu tlačítko kufru(funguje i na tlačítko na palubce), tak se z místa kde je GEM ozve cvaknutí relátka, takže to vypadá na kuchání tapecu.



-
- Pokročilý
- Příspěvky: 635
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hodonínsko
Re: nejde central a kufr
Jak poznam na Gemu, který konektor má jaké číslo? Jde mi hlavne o C101...
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 481
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: nejde central a kufr
Našel bys to ve schematech. V tomto tématu na první stránce dole fotka i popis konektoru.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 22&start=0
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 22&start=0
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
- aamoto
- Člen klubu
- Příspěvky: 176
- Registrován: 16.09.2014 20:49
- Bydliště: Vysočina, Brno
Re: nejde central a kufr
Tak u mě byl nakonec problém v samotným zámku, signál tam šel, ale motorek nereagoval(až bude čas pokusím se rozdělat a možná opravit, předpokládám nějakej přerušenej drát). Každopádně sem koupil na vrakáčí jinej a naštěstí není potřeba řešit jinej klíč, protože se dá celej zámek přehodit(ale trvalo mě než sem na to přišel
). Tady je malej návod jak na to, kdyby měl někdo stejnej problém.

-
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 11.08.2018 17:05
Re: nejde central a kufr
mám nejspíš ten samý problém ale stím že nemám dálkku ale jen klíček
ale nejde mi to do hlavy že v létě centrál fungoval normálně a s příchodem zimi to začlo blbnout víc a víc .... co stím asi může bbýt ??? může za to opravdu ta pojistka ??
díky ta odpovědi 



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host