Příspěvek
od Epi » 04.11.2013 23:09
Tak ať sem někdo přispěje s opravdovými kilometry. S verzí 70kW jsem odjel 75000km, něco jsem popsal i v galerii a skutečnost je taková, že je ten motor z pohledu rodinného slabý. Osobně bych šel alespoň do verze 85kW.
Motor jako takový není vůbec špatný, když se rozjede, tak se dá považovat za ideální dálniční parník (při 150 si to tam na šestku žmoulá nějakých 2700 otáček a v kabině pouze hluk dle kvality asfaltu či rychlosti větru), dokonce i většinu kopců D1 dá na šestku, v potřebě zrychlit či bleskově předjet je ale potřeba sakra přemýšlet. Motor nemá smysl vytáčet nad hodnotu max. výkonu, který je v nějakých 3600 otáčkách, nad touto hodnotou je prostě mrtvo.
A závěrečná rada:
Nejsem-li závodník, vezu rodinu s plně naloženým kufrem a za tím kamionem si chvilku počkám, abych ho na delší rovince předjel OK, je to motor pro mě.
Pospíchám-li a chci ten kamion předjet, je už zkrátka potřeba více výkonu volím 85 či 103kW, nebo s ohledem na rozumný roční nájezd i varianty Ekobuřtů.
PS:
Asi ještě poměrně důležitý údaj - spotřeba v dlouhodobém rozmezí 5,3-5,7l. To jen kdyby si někdo myslel, že to umí jezdit za udávaných mimoměstských 4,2l. Toho jsem nedosáhl nikdy i při totální ekorun - nejnižší hodnota byla 4,68l s nájezdem nějakých 1030km.
Fikoš 3 f kombajnu f barvě měsíčního prachu, taky f dechtu, 95 kobyl pod haupnó, na hlínách, ze zadním pípákem a sesle švic! Fajnový vozítko.