Rozdíl 1.6 TDci - 70kw vs 85kW

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Rozdíl 1.6 TDci - 70kw vs 85kW

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.01.2013 20:20

kefka píše:Nechcem byť byť neslušný, ale stále som nevidel v čom je ten rozdiel. JPP mi už v mojom veku nič nehovorí. Mimochodom, ktosi písal že 66 nemal VGT čo samozrejme nie je pravda. Min. posledných 10 rokov sa pre osobné vozidlá iné ako VGT už ani nerobia. Tak stále sa rád nechám poučiť, ale konkrétnym faktom, resp. technickým detailom. Prajem veľa šťastných km.
To se právě pleteš.

66kw má wastgate
80kw má VGT

V těhle systémech řídící tlak turba je značný rozdíl.

To samý bude platit u nových 1,6TDCi.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Tomkan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 08.01.2013 10:21
Kontaktovat uživatele:

TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od Tomkan » 27.02.2013 09:48

Shodou okolností jsem teď o víkendu udělal "zatěžkávací zkoušku" kombíka s 85kW.
S pěti dospělýma, čtvero lyžema na střeše (na magnetech) a plném kufru bot, batohů a SNB se těch 85 kW chovalo subjektivně výborně. Kopce, serpentiny, vše v pohodě (nejezdím závody do vrchu).
Takže mohu zodpovědně prohlášit, že 85kW nafta na kombi dostačuje.

Pokud máte někdo zkušenost se 70kW TDCi, řekněte, třeba to někomu pomůže v rozhodování při nákupu.
Ford Focus III kombi 2012, 1.6 TDCi 85 kW Start/Stop
Obrázek

Tomkan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 08.01.2013 10:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdíl 1.6 TDci - 70kw vs 85kW

Příspěvek od Tomkan » 11.03.2013 10:20

cr4sh3r87 píše: 66 (70) kw má wastgate
80 (85) kw má VGT
Potvrzuji, že takto je to u HDI Citroenu/Peugeotu (postnu sem dokumentaci) a tedy s největší pravděpodobností i u Fordu.

Jen si nejsem jist jak je to s dvouhmotovým setrvarčníkem. 70kW verze je o 6kg lehčí než 85kW, což by mohl být on, ale také třeba něco jiného (Start-Stop to není, tam je váha "s" a "bez" stejná).
Ford Focus III kombi 2012, 1.6 TDCi 85 kW Start/Stop
Obrázek

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od C4R3W » 29.05.2013 19:41

S 1.6 TDCi 70 kW jsem jel pouze s prazdnou predvadeckou a motor me svoji zivosti mile prekvapil (testoval jsem to na Vysocine, takze o kopce nebyla nouze). Subjektivne to jelo velmi dobre, ale netroufal bych si tenhle svuj nazor oznacit za smerodatny -> chtelo by to zkusit pri vyssim zatizeni, na dalnici atd. Bylo mi lito osireleho fora, tak jsem prispel alespon touhle bezvyznamnou troskou do mlyna;-)

Muj osobni odhad je, ze ani v kombiku se neztrati, dostaci na sviznejsi jizdu, ale v meznich situacich mu ten vykon bude citelne chybet.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od C4R3W » 29.05.2013 19:42

Jen bych dodal, ze predvadecka byla v kombiku, takze tu neplacam mimo tema;-)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
Mufin01
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3961
Registrován: 04.10.2010 15:32
Bydliště: štatl jak sviňa

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od Mufin01 » 30.05.2013 08:10

V zimě jsem taky dělal zatěžkávací zkoušku 1.8TDCi. 4 lidi, lyže a kufr plnej krámů. Jet se s tím dá, dokonce jsem v buchlovských kopcích předjížděl pomalejší auta, ale je to prostě jen o tom, že jedu. Kdybych potřeboval nějakou výkonovou rezervu pro krizovou situaci třeba při předjíždění, tak ji tam prostě nemám. Takže podle mého názoru je 85kW pro naložený kombík minimum. Menší výkon bych nechtěl.

Uživatelský avatar
Epi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 18.03.2011 20:08
Bydliště: Kósek za Prahó a chvílama aj kósek od Zléna

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od Epi » 04.11.2013 23:09

Tak ať sem někdo přispěje s opravdovými kilometry. S verzí 70kW jsem odjel 75000km, něco jsem popsal i v galerii a skutečnost je taková, že je ten motor z pohledu rodinného slabý. Osobně bych šel alespoň do verze 85kW.
Motor jako takový není vůbec špatný, když se rozjede, tak se dá považovat za ideální dálniční parník (při 150 si to tam na šestku žmoulá nějakých 2700 otáček a v kabině pouze hluk dle kvality asfaltu či rychlosti větru), dokonce i většinu kopců D1 dá na šestku, v potřebě zrychlit či bleskově předjet je ale potřeba sakra přemýšlet. Motor nemá smysl vytáčet nad hodnotu max. výkonu, který je v nějakých 3600 otáčkách, nad touto hodnotou je prostě mrtvo.

A závěrečná rada:
Nejsem-li závodník, vezu rodinu s plně naloženým kufrem a za tím kamionem si chvilku počkám, abych ho na delší rovince předjel OK, je to motor pro mě.
Pospíchám-li a chci ten kamion předjet, je už zkrátka potřeba více výkonu volím 85 či 103kW, nebo s ohledem na rozumný roční nájezd i varianty Ekobuřtů.

PS:
Asi ještě poměrně důležitý údaj - spotřeba v dlouhodobém rozmezí 5,3-5,7l. To jen kdyby si někdo myslel, že to umí jezdit za udávaných mimoměstských 4,2l. Toho jsem nedosáhl nikdy i při totální ekorun - nejnižší hodnota byla 4,68l s nájezdem nějakých 1030km.
Fikoš 3 f kombajnu f barvě měsíčního prachu, taky f dechtu, 95 kobyl pod haupnó, na hlínách, ze zadním pípákem a sesle švic! Fajnový vozítko.

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od pbjun » 21.02.2014 21:13

No osobně mi 70kW verze stačí. Ti co mě znají osobně ví, že pomalu fakt nejezdím, auto jede i naložené do 180 bez problémů. Samozřejmě ve chvíli kdy se do auta nacpe 5 lidí a zapne se klima když je venku hyc tak 150 sice udrzi kopec nekopec, ALE kdyz jsem donucen zpomalit (treba blb kamionak) treba na 90 tak hezky mezi kamiony, auto v kopci nerozjedu ani blbou nahodou. Jinak jezdit se s tim za 4,2 asi da - dve nadrze jsem s tim jezdil za 4,3 a jeste jsem netlacil na pilu, dojezd na nadrz je pak pres 1200km :) Dlouhodobe jezdim za 5,2 - 5,6 dle procenta dalnic. Najeto aktualne temer 95 tis (mnou cca 20tis).

cannobit
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 14.04.2011 14:22
Bydliště: Středočech

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od cannobit » 09.06.2014 14:44

Jdu sem pro radu. Švagr má možnost koupit C-Maxe rv 2011 1.6 Tdci 70 KW. Bude to na to auto stačit - normální ježdění? Nájezd má 30tk za rok. Máte již zkušenosti s výdrží tohoto motoru? Jestli už Francouzi opravili chyby z minulých HDI? Pak má možnost ještě C_Maxe z roku 2009 s 1.8 Tdci. Prosím o názory, zkušenosti atd. Díky.
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979

Uživatelský avatar
Mufin01
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3961
Registrován: 04.10.2010 15:32
Bydliště: štatl jak sviňa

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od Mufin01 » 09.06.2014 15:15

Což o to, na normální ježdění výkon stačit bude, ale každý tě tu odradí od té 1,6ky. O té jsou tady popsány stránky hororových příběhů :-) To raději tu 1,8 ...když už teda dýzl.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od enjoy » 09.06.2014 15:19

Ale 2011 je MK2 ne?
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

cannobit
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 14.04.2011 14:22
Bydliště: Středočech

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od cannobit » 09.06.2014 15:20

Ty hororovky mám pročtený. Leč přece jen se tam udělaly nějaké změny. Tak jestli to za to stojí?
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5087
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od Anduril » 09.06.2014 15:29

enjoy: 2011 70kW tezko bude MK2, je to MK3. 1.6TDCI v MK2 mel 66 nebo 80kW, nikoliv 70 nebo 85.
Moje MK3 je taky 2011 ;)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od tomason » 10.06.2014 01:03

Na normální ježdění to stačí ,ale dálnice pěkně v pravym ten motor na to nemá svaly měl jsem 21 dní 308 SW a ve třech měl co dělat v kopci s 1,8 která má 280nm se to nedá srovnávat.
Zase ve městě je ten motůrek přátelštější než 1,8.
A žralo to stejně možná více pa to má už DPF.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Příspěvek od enjoy » 10.06.2014 08:53

Anduril píše:enjoy: 2011 70kW tezko bude MK2, je to MK3. 1.6TDCI v MK2 mel 66 nebo 80kW, nikoliv 70 nebo 85.
Moje MK3 je taky 2011 ;)
Rozumime si. Ja beru mk2 jako facelift. Neco jako Mondeo mk4, ktere se tak taky oifcialne nejmenuje.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů