1,8 TDCi rok 2002, problém

Nakusy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.03.2013 11:12

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Nakusy » 04.05.2013 22:01

Dnes najeto cca 70km. Motor jede nádherně, dokonce zmizelo občasné pocukávaní kolem 2.000 ot/min pri konstatní jizde :Dancer:
Mám i pocit že turbo zabírá razantněji a dříve jak předtím (dříve cca 1.900ot/min, teď tak cca 1750 ot/min), asi je je to důkladným vypláchnutím turba a saní vniklou naftou :lol:

Díky mému elaborátu, jsem se alespoň dostal k informaci v čem spočívá "regenerace", "repase" a kompletní generálka CR čerpadel.
nejčastější závadou (85%) na CR čerpadle je mechanicky vadný řidicí ventil.(1900,- bez DPH) v tom spočívá "regenerace" čerpadla co nabízejí různé diesel servisy. čerpadlo pouze rozeberou a zkontrolují, pokud je tam něco vadného, např. lozisko, gufero, jedná se uz o "repasy", a pokud je spatná i vysokotlaká čast napr. pistky vačka atd jedna se o kompletní generálku. ceny se ruzní, "regenerace" od 6500, "repase" cca od 11500,- a kompletní generálka od 21.000,-
většina diesel servisů provádejíci tyto opravy ani nemají kontrolní stolici :wallbash:
Tak se dělají prachy pánové :bravo22:

Pro varovaní uvádím diesel servis, kde jsem si nechal "pouze" zkontrolovat cerpadlo, a kde mě ho vlastně zničily a navíc způsobily že musela jit hlava dolů :irre:
Jedna se o firmu Beneco (http://www.beneco.cz)

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Eidž » 05.05.2013 10:07

Je fajn, že jsi napsal výsledky svého pátrání.
Ale máš za sebou repas 1 čerpadla a už děláš závěry, jak jsou všechny servisy podvodníci.

Možná by bylo fajn, když je v tom takový obrovský potenciál zisku, začít podnikat v repasích čerpadel.

Podle popisu je to brnkačka, budeš velmi výrazně levnější než ostatní, protože to budeš dělat poctivě.

Jetých dieselů jsou v ČR mraky (i ten můj), takže fakt zákazníků budeš mít víc, než stihneš udělat.

:nazdravi: :nazdravi: :nazdravi:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Nakusy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.03.2013 11:12

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Nakusy » 06.05.2013 20:58

Nikde jsem nepsal, že všechny diesel servisy jsou podvodníci. aby jsi zjistil pravdu, stací obvolat par tech co nabízejí repasy čerpadla, nebo vstřikovačů. a zeptat se v čem spočívá ta "repase". jestli jsi trochu znalý, a nenecháš se odbýt kecama pro pekaře, dozvíš se to :) Jinak info ohledně četnosti poruch a jejich příčin, jsem se dozvěděl od jednoho známého automechanika, co se zná s člověkem z jednoho Diesel servisu (byl jsem u toho).
většina firmiček nabizejicí repase CR čerpadel a vstřikovačů, je bud kupuji "repasovaná" z Polska, nebo si kupují komponenty a "repase" si dělaji samy. Na čerpadle a vstřikovačích se nic nenastavuje, jako např. u rotačky a starých vstřiků.vše řídí elektromagnetický ventil na nizkým tlaku (saní vysokotlaku) Takže k tomu nic nepotřebuješ, prostě to jen poskládáš a je to :nazdravi: Jiná situace je když by jsi si chtěl nechat odzkoušet čerpadlo, to pak musí mít kontrolní stolici, kde vlastně dokážou jen změřit tlak podávacího čerpadla a vysokotlaku, a funkci regulace elektromagnického ventilu, nastavit nic nejde! vstřiky zkouší přepadovým testem a zda a jak práší ze všech otvorů (3 - 8).
tady je trochu inspirace: http://www.youtube.com/watch?v=RV7IsuEmDxM
sice je to na dacii, ale je témeř identické s čerpadlem na Focuse, u Focuse je trochu delsi jelikoz má 2 řadý vysokotlak, takže 4 pistky.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Jardak » 06.05.2013 21:49

Na jednu maličkost jsi zapoměl. Vstřikovače po sestavení musí na stolici kde se vygeneruje C2I kód, kterej se zadá do řj. motoru. Tak tomu alespoň bylo před 3 roky když jsem měnil vstřikovače. Motor sice běží celkem normálně i bez přepsání kódů, ale po zadání nových kódů se chod motoru znatelně zklidní.

K opravenýmu vstřikovači bys měl dostat podobný protokol:
Přílohy
protokol 001.JPG
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Nakusy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.03.2013 11:12

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Nakusy » 07.05.2013 15:48

Nezapomněl. Když se děla repase vstřikovače, zůstane jen obal, nový kompletní vnitřek ti přijde i s C2I kodem. :wink: to co popisuješ, by mělo proběhnout v případě, že by jsi se vrtal v jehle (např měnil ventilek, nebo cistil rozebranej vtřik ultrazvukem)
Podobně je to i u repasí turbodmychadel, naivně jsem si myslel, že každej turboservis musí mít vyvažovací, kontrolní stolici, neni tomu tak. Mění kompletní střeva, které přijdou jako vyvážený celek. Vyvažení by bylo potřeba kdyby jsi např. měnil vrtulky na starou hřídel, nebo naopak.Jen nevím proč by to někdo dělal :dih: toto není z mé hlavy, to mi bylo sděleno přimo v tomto turbo servisu: http://www.turba.cz/

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1,8 TDCi rok 2002, problém

Příspěvek od Jardak » 07.05.2013 17:03

Tak pokud jsou "firmy" kde to jen slepě smontujou a ani vstřik neotestujou, tak to pak vysvětluje vadný opravený vstřik tady: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 75#p886975

Do svýho auta jsem bral vstřiky od p. Velendorfa a pamatuju si, že jsem čekal až mi zavolá, že vstřiky prošly testem na stolici. Pak teprve jsem pro ně jel.

To samý ty turba :dih: . Pak se člověk nemůže divit, že repasy jdou brzo do prdele. Sice celek je vyváženej, ale před montáží sady do turba se musí vrtulky demontovat a pak zase namontovat. Určitě při tom vznikne nějaká nevyváženost, kterou je třeba dorovnat.

Prostě to že dva dělají totéž ještě neznamená, že výsledek je stejnej.....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti