Stránka 2 z 3

Napsal: 01.10.2014 07:40
od vita_k
Taky ne, asi dodán ekoteroristem

Re: DPF diagnostika

Napsal: 01.10.2014 09:21
od ZaQik
tak pak se nemuzeme divit, ze to forscan neumi

Re: DPF diagnostika

Napsal: 01.10.2014 09:29
od smoula
Pánové, segra má TDCI 66kW rv 2011 a tam ej už s výroby. Viděl jsem naživo :cry:

Re: DPF diagnostika

Napsal: 02.10.2014 01:04
od hihi
Mám to z D a taky z výroby. Ad Forscan - udivuje mě, že to 80kW verzi umí, ale 66kW ne. Asi mylně jsem předpokládal, že se "hlásí" stejně.

Napsal: 02.10.2014 06:36
od vita_k
Neměly to ve 2011 už všechny?

Re: DPF diagnostika

Napsal: 19.09.2016 14:56
od askovran
Ahojte. Jsem tu nový.
V březnu roku 2016 jsem koupil forda focuse 1,6 TDCi 66kw 90 koní, rok výroby 09/2010. Zajímalo by mě, zda má, či nemá DPF. Tuto problematiku řeším asi měsíc a nemohu se dopátrat. Zkusil jsem následující tipy:
1 - koncovka výfuku - u mě mírně zahnutá a špinavá
2 - zhruba v místech pod řadicí pákou není žádný váleček
3 - kontrolka DPF na palubní desce není (ledaže by ji zastoupila kontrolka nesprávné funkčnosti motoru)

Zajásal jsem, že DPF asi v autě nemám, psal to i jeden recenzent, že 1,6 TDCi 66kw si vystačili bez DPF aby splnily normu EURO IV. Podle techničáku mám V. Když jsem jel na emise, tak mi tam řekli ať zkusím zregenerovat filtr pevných částic, protože jim to ukazuje nějaké hraniční hodnoty.

Napsal jsem do forda, dal jim vin a vysvětlil celou problematiku. Paní odpověděla, že moje auto DPF nemá. Tak jsem jí odepsal, že super, díky, ale že nechápu, proč teda technik na emisích říkal to, co jsem už psal. Na to odpověděla, že se omlouvá, že moje auto by mělo mít filtr pevných částic, ale z nepochopitelných důvodů ho nemají v systému zaevidovaný.

Nějak skokově zvýšenou spotřebu při jízdě jsem nijak nepozoroval, navíc, stejný úsek se nedá projet úplně stejně a za stejných podmínek, takže +/- 0,2 momentální spotřeby to asi nebude. Když nastartuji auto, tak tam skáče 0,6, 1,2, 0,6, 1,2 a to přisuzuji studenému motoru.

Podle vin jsem se snažil něco zjistit, ale nikde jsem nenašel údaj o DPF. Navíc etis mi nějak nechce ukázat nic. Tak nevím.

Mám ho tedy nebo snad ne?

VIN: WF0SXXGCDSAB87912

Díky všem, co mi pomohou.

Adam

Re: DPF diagnostika

Napsal: 19.09.2016 16:05
od vladko
Ahoj, dle VIN máš CDPF (filtr bez aditiva).
Ford, ve kterém jsi se ptal by měl zavřít nebo aspoň propustit zaměstnance.
Takže jestli ti na emisích řekli, že máš hraniční hodnoty, chce to na diagnostiku a získat nějaké provozní data filtru (dif. tlak, teploty, četnost regenerace). Tam se dozvíš, jestli ti DPF dosluhuje nebo jestli je problém ohledně hraničních hodnot jiný.

Re: DPF diagnostika

Napsal: 19.09.2016 17:26
od Kufmajstr
Dneska jsem vymenil dpf za novy a dolil eolys.Eolys jsem pres elm config nastavil doplneni nadrzky,ale nenasel jsem kde nastavit novy dpf,poradi nekdo?Mam elm config i forscan

Re: DPF diagnostika

Napsal: 21.09.2016 07:52
od vladko
Ahoj ve Forscan jak jsou funkce tak kromě doplnění aditiva je tam funkce na reset naučených hodnot. To je ta funkce co hledáš.

Re: DPF diagnostika

Napsal: 21.09.2016 15:29
od askovran
vladko píše:Ahoj, dle VIN máš CDPF (filtr bez aditiva).
Ford, ve kterém jsi se ptal by měl zavřít nebo aspoň propustit zaměstnance.
Takže jestli ti na emisích řekli, že máš hraniční hodnoty, chce to na diagnostiku a získat nějaké provozní data filtru (dif. tlak, teploty, četnost regenerace). Tam se dozvíš, jestli ti DPF dosluhuje nebo jestli je problém ohledně hraničních hodnot jiný.

Ahoj, díky.
Kámoš má diagnostiku USB ELM327, tak snad něco zjistíme. Příjde mi zbytečné a neekonomické valit motor do otáček na trojku, čtverku nebo netobože doma stacionárně šlapat po plynu a držet ho ve 3 nebo 4 tisících otáčkách. Celkově je všechno to EGR a DPF jedna velká kravina, co tak čtu.

Myslím si ale, že jsem s tímto autem neudělal chybu. Jezdí dobře, nic nedrčí, necuká to, jede to a vypadá to dobře. Těžko říct, jak se k němu choval původní majitel s teoretickým nájezdem 30 tkm ročně. Našel jsem ho v bazaru v Ostravě a s manželkou nás učaroval. Ročník 2010, najeto 160 tkm (současnost je 170).

Jezdím s ním do práce, jedna trasa 20km (cca 50/50 město, mimo město) a myslím, že se motor i dokáže zahřát a prohřát. Příjde mimi a tak se uvažuje, že minimálně jednou do měsíce uděláme jízdu na Jižní Moravu za babi a dědou, takže to snad trochu zregeneruju.

Jen nechápu ty rozdíly v cenách DPF (kdyby bylo nejhůř a musel bych jej kupovat). Na jednom webu za 8250,- a na dalším 14500,- a na dalším 22 000,- ??? Snad to není žádné šméčko, nebo myslíte někdo, že jo?

Jinak včera se mi asi stala regenerace...dojel jsem do práce, chvilku nechal volnoběh a ze stálých 0,4l/h se to najednou zvedlo na 0,8 - 1,0l/h a motor jakoby změnil trochu zvuk. Pak asi po minutě to kleslo někde mezi 0,6-0,7l/h. Zažil jsem to poprvé za těch 10 tkm, při jízdě jsem si toho nějak nevšiml.

Už bych se neměl moc rozepisovat, tak se když tak omlouvám.

Díky všem za slovo do pranice.

Re: DPF diagnostika

Napsal: 21.09.2016 16:11
od ZaQik
za minutu regeneraci neudelas .... motor se pokusil a asi to neslo - schvalne si nacti chyby z PCM

Re: DPF diagnostika

Napsal: 04.04.2017 19:17
od Mobb77
Měl bych na vás prosbu o radu. Mám focuse r.v.2007, 1,6tdci 80kw. Kdysi jsem nechal DPF deaktivovat a odstranit. V březnu jsem se rozhodl opět filtr aktivovat s tím že jsem koupil nový od Bosalu, nové hadice k senzoru a potřeboval jsem přehrát soft aby to fungovalo. Nechal jsem soft přehrát a vše vypadalo dobře. Po příjezdu domu jsem si nechal zkontrolovat nastavení filtru a zjistily jsme že nám diagnostika ukazuje vzdálenost do zaplnění filtru 2546km, což mi přišlo divný, tak jsme nastavily vynulování a teď to ukazuje 99745 do úplného zaplnění což mi příde dobrý. Jenže regenerace se děje co 250km+/- což asi není normální. Tak hledám chybu...... Může být tento jev daný tím že se autem ujelo cca 150km než se softvéru změnil?, vynulování filtru se odehrálo po cca 300km, celkem je na novém filtru najeto nějakých 500-700km. Předem děkuju za reakce.

Re: DPF diagnostika

Napsal: 05.05.2017 10:30
od Joni
Trochu problematiku oživím: nasnímal jsem Forscanem nějaké hodnoty z FACM (jednotka aditiva) po doplnění nádrže 20-ti litry.
1. řádek: čerpadlo aditiva zapn.
2. řádek: uzávěr palivové nádrže - je tam vidět zavření nádrže hned na začátku
3. řádek: puls měření množství v nádržce aditiva (mám plnou)- nevím, jak se bude chovat při min. hladině.
Čerpadlo aditiva spustilo cca po 155s po uzavření nádrže (mě jsem už zapnuto zapalování)
A teď, co bych rád věděl: na 20L nafty jelo čerpado aditiva cca 6,5s. Kdo to znáte - je to reálné?

Re: DPF diagnostika

Napsal: 18.05.2017 09:57
od askovran
ZaQik píše:za minutu regeneraci neudelas .... motor se pokusil a asi to neslo - schvalne si nacti chyby z PCM

Ahojte, tak jsme s kámošem na to sedli a v diagnostice je vše OK. EGR, Vstřiky, DPF, tlaky...všechno v zelených číslech. Auto stále jezdí, vlak jsem k němu ještě nepotřeboval. Nyní najeto 180209km - dnes (18.5.2017) mi začal regenerovat filtr. Co tak pozoruju, občas se regenerace děje při jízdě ve městě, při dálnici ani nevím, zda se něco děje, ale v poslední době mě může naštvat, když ráno dojedu do práce, přejedu závoru do areálu, kde parkuji a začne regenerovat. Spousta lidí mi tvrdilo, že to není možné, že se regeneruje za nějakých vhodných podmínek, když je dobrá teplota atd atd...a už vůbec ne prý při parkování a nízké rychlosti.

Je toto velký problém, nebo je to prostě fuk?...když je třeba, tak to prostě zregeneruje a hotovo. Jinak to trvá cca do 5 minut. Dojedu na parkoviště, chvilku podržím plyn v neutrálu na nějakých 2800 otáčkách, pak ještě chvilku počkám a spotřeba spadne na obvyklých 0,5, 0,4, 0,3 za hodinu a zvuk motoru je už pak taky normální. Vypnu motor a fičím do práce. Nevím, jestli mi nějaká regenerace unikla, ale ta předchozí byla ve 170209km a mezi tím jsme jeli do Brna, takže dálnice. Občas se stane, že jedeme do Brna, tak to držím na 4. převodový stupeň, cca 2800 otáček asi 10-15 minut a pak jedu normálně. Pak dáme nějaké delší jízdy tam...Uherské Hradiště atd a pak při cestě domů to začne ve Vyškově u Brna regenerovat než najedu na dálnici...tak mě to štve. Ale kilometrově sedí interval 490km.

Díky za názory.

Re: DPF diagnostika

Napsal: 12.02.2018 18:34
od Joni
Pro oživení: k novému DPF od Bosal-u jsem dostal takovýto "dokument" pro zjišťování problémů s DPF.