Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Odpovědět
ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 26.05.2014 05:32

Ventil i hadice vyměněny, nepomohlo, auto pořád chcípe. Zkusím s tim ještě nějaký čas laborovat, jinak díky za všechny rady chlapi :)
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od stano. » 26.05.2014 08:02

Este by som na diagnostike (aj cinskom ELM327) pozrel, ci spravne ukazuje teplotu vody a teplotu nasavaneho vzduchu.
Skus pred studenym startom na striedacku odpojit lambdu a potom pre zmenu vahu vzduchu.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13457
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od miki21 » 26.05.2014 08:13

Předpokládám, že proběhl restart jednotky odpojením baterky. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 26.05.2014 15:05

miki21: Dva dny bez baterky, pak asi 20 minut volnoběhu a hned po něm cca 70km v provozu, všemožné režimy (piánko, pila, město, do kopce s klimou, atd. atd.) :)

stano.: Vyzkouším, jen prosím poraď, jakou lambdu mám odpojit, kde asi přesně?

EDIT: Zvláštní je, že ke chcípnutí dojde jen když je auto v pohybu a šlápnu na brzdu. Pokud ho nastartuji a nehnu s ním, půjde na volnoběh do konce svých dní. Jakmile ale zařadím zpátečku a chci o metr couvnout, abych mohl vyjet, chcípne, v okamžiku kdy zastavuji.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od stano. » 26.05.2014 16:05

Ked zapnes klimu, zdochne tiez?
Lambdu mas hned na vyfukovych zvodoch. Ked stojis pred motorom, spod toho krytu vyfuku/katalyzatora ide kabel v (zelenej) buzirke, a zeleny konektor je prichyteny nad ventilatormi chladica. Len pozor na ten kablik, aby sa neohybal na opacnom konci, v tej sonde. Inak sa zvykne ulomit (je sprachniveny od tepla) a to znamena kupu novej sondy (cez 3000Kc).
Vahu vzduchu mas hned za airboxom, ako ide hruba hadica do klapky na motore.

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 26.05.2014 17:07

Teď jsem to zkoušel, klima mu nevadí, schválně jsem pozapínal ke klimě vše na co jsem dosáhl, světla, mlhovky, výhřev obou skel, atd. Otáčky se snížily z 1100 na cca 850-900, motor vesele klapal dál.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od stano. » 26.05.2014 17:47

Zmena podtlaku ho rozhodi ale zmena zataze nie. Hm hm. Skus tu vahu vzduchu odpojit. Ked teda podtlakove hadice a ventily mas nove....

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 26.05.2014 19:20

Otestován start s odpojenou váhou (lambdu jsem bohužel nenašel :oops: ), motor měl při brzdění tendenci ubrat volnoběh na cca 700ot/min. po dobu tak jedné, maximálně dvou vteřin, nechcípnul ale. Možná je to tím že je teplo, zkusím to zítra brzo ráno a dám vědět.

P. S.: Díky za dosavadní pomoc, jak má ford blbý motory, tak má skvělou komunitu :)
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od stano. » 26.05.2014 19:31

Motory su dobre*. Len mechanici s nimi nevedia, starostlivost je potom taka aka je, a vacsina aut ma u nas podstatne vacsi najazd (kvoli stacaniu).

* - neratam 1.6 TDCi, ktory je ale povodom z Peugeotu

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od Nonid » 26.05.2014 19:35

Jak rika stano no...vetsina dojede na spatnou udrzbu, hlavne co se tyce oleje. Focus uz ma more ruznejch udelatek a kurvitek a prisel v dobe, kdy v cesku nic takovyho jeste prakticky nejezdilo, resp. se moc neservisovalo... Z toho plynou problemy, protoze si to kazdej delal po svym a efektivne je tim nicil :dih:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 26.05.2014 19:45

Něco na tom bude, mimo téma řeším na autě spousty dalších věcí, například mlžení skel, měnil jsem dnes kabinový filtr, musím říct že to prase, který to dělalo předemnou, by zasloužilo spřerážet pazoury. Jeden úchyt torpéda jednoduše urvaný, druhý celý provrtaný vrutem, takže už to nejde složit... Fakt za trest.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 27.05.2014 05:15

Dnes ráno ideální podmínky pro test, vlhko, chladno, celonoční stání, odpojil jsem váhu vzduchu, nastartoval a zkusil popojet. Hned po startu se motor opět trochu divoce hádal na otáčkách mezi cca 800 až 1100ot./min., po rozjetí a zabrždění se na okamžik, opravdu jen chviličku, ani ne vteřinu, propadl na asi 500ot a zase se vrátil hledat štěstí ve výše zmíněných hodnotách. Co je ale důležité, nechcípl, odzkoušeno hned několikrát, pak už se ohřál a nemělo to smysl.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od stano. » 27.05.2014 07:54

Tebe to robi IBA za studena.... To sa na lambdu vykasli, ta nie je brana v uvahu pri studenom motore. Prave pri teplom sa zacne pouzivat a potom sa ti to stabilizuje.
Neviem co na to ostatni, ale ja si myslim, ze je to vahou vzduchu. Mozno bude stacit ocistit, mozno treba vymenit. Ze sa to takto trasie je "normalne". Robi to aj mne po odpojeni. Predsalen motor nema udaje z dost doleziteho cidla.
Skus pre zaciatok vycistit. Kup si "cistic na brzdy" v spreji, bez acetonu. Vytiahni vahu, vyfukaj ju cisticom, nechaj posobit, nafukaj zas. V ziadnom pripade sa tych tenkych drotikov nedotykaj, ani s nimi nemanipuluj :!:

A vzduchovy filter mas dufam ako-tak cisty. Ze tam nie je 30t km a zastuplovane sanie od neho.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od enjoy » 27.05.2014 08:53

K tomu bych jenom dodal, že když mi odešla váha, tak vyčištění nepomohlo. Ale co si dobře pamatuju, mě se váha projevovala tak, že přesně ve 4 tisících se pod plynem straně hádala a auto cukalo.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od stano. » 27.05.2014 09:11

Toto moze byt len spinava. Zle vyhodnocuje teplotu a prietok vzduchu. Ak nepomoze vycistenie, najlepsie by bolo od niekoho pozicat na vyskusanie.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti