Stránka 2 z 2

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Napsal: 26.07.2014 08:10
od Eidos
Ano funguje, ale neustale spínání neni pro kompresor nic prijemneho a pocit z jizdy je taky spis horsi..neustale pridava a ubira (neudrzuje konstatni rychlost pri nezmenene pozici plynoveho pedalu)...

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Napsal: 26.07.2014 12:47
od stano.
Ak je dost chladiva, sahara funguje a je aj cisty predny vymennik klimy (pred saharou), tak ma napada este vela/malo oleja v systeme alebo chybny ventil/cidlo.

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Napsal: 26.07.2014 13:53
od Eidos
ktery ventil/cidlo mas na mysli? Oleje je dost, daval jsem ho dle stari vozu a potreb systemu (nelze odsat veskery olej) vymenik je cistej (relativni ke stari a uziti :-) )

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Napsal: 26.07.2014 15:50
od venca.mar.
To není závada,dělá to všem.Kompresor neběží stále ale vypíná a zapíná,mě to dělá taky.Akorát nevím ty časový rozestupy.

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Napsal: 26.07.2014 16:22
od Eidos
To asi ne. Sepne to do minuty cca10-15x. Kdyz jedes rovinu na dalnici tak to vypada, jako kdyby jsi porad dokola pridaval a ubiral plyn...

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Napsal: 26.07.2014 22:24
od venca.mar.
Tak to taky ne.Běží cca.20 s a pak na 10 s vypne.Kdyby běžel furt,tak ti to zamrzne. :bebng:Dole máš nějaké povídání o tom.Převzato od jinud.

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Napsal: 26.07.2014 22:33
od venca.mar.
U Focusu je náplň plynu v klimatizaci 600g. Tento plyn je stlačován kompresorem do chladiče kde zkapalní. Dále pak jde přes ostřikovací trysku do výparníku v topení pod palubní deskou, kde se odpaří a jako pára jde přes sušící a odlučovací nádobku zpět do kompresoru. Činnost celého okruhu je hlídána třemi tlakovými spínači. Jeden je v nízkotlaké části mezi výparníkem a kompresorem. Další jako dvoustupňový je mezi kompresorem a chladičem. Při tlaku pod cca 1,8 Atm se klimatizace nezapne, nebo se vypíná. Je to proto, že při malém množství plynu by přenos tepelné energie byl malý a kompresor který je mazán olejem putujícím systémem spolu s chladivem by se špatně mazal a mohl se zadřít. Tlakové spínače zapínají ventilátor za chladičem na rychlejší běh, aby došlo k lepšímu ochlazení chladiva a tím ke snížení tlaku plynu v chladiči na hodnotu mezi 10 až 18 Atm. Při překročení tlaku přes cca 23 Atm se systém rovněž vypíná z důvodu vysokého tlaku a možného poškození chladiče, nebo hadic.
Při nižší teplotě okolního vzduchu a pomalu běžícím ventilátoru topení zůstává větší část plynu ve výparníku a tím dochází k poklesu tlaku a klimatizace je vypínána z důvodu nízkého tlaku na sací straně kompresoru. To samé se ale může stát při menším obsahu plynu v okruhu.
Pokud nedochází k přerušování chodu kompresoru při otáčkách ventilátoru na stupeň 2 a vyšší lze mít za to že jde o činnost normální. Pokud vypíná kompresor při stupni 3 a vyšší jedná se pravděpodobně o málo plynu v okruhu a pak jsou dvě možnosti. Začít hledat závadu hned a nebo až se uvedené vypínání ještě zhorší.
Kompresor je spínán elektromagnetickou spojkou a při sepnutí kompresoru je slyšet kovové cvaknutí. Pokud po cvaknutí následuje snížení otáček, nebo výkonu je to způsobeno zatížením od kompresoru.

erhart
***
***

Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=29818

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Napsal: 28.07.2014 18:32
od Eidos
Bezi 20s a pak na 10 s vypne= 30s to znamena dva cykly do jedne minuty..ja tech cyklu mam cca 20. Je mi jasne, ze kompresor nemuze jet porad :-) ale toto neni normalni. Chladivo mam, unik za rok je minimalni. Sahara je funkcni, ventilatory bezi. Zkusim rozebrat kompresor a podivat se jak funguje elektromagnet, jestli tam neni nejaka chybicka...

Re: Špatný chod kompresoru, po chvíli se vypne a zase zapne

Napsal: 28.07.2014 21:23
od stano.
Zbytocna robota. Skus napichnut voltmeter na ten konektor, ktory je na samotnom kompresore. Ci ho vypina elektronika alebo ten ochranny ventil na vytlaku - ked pozriet, ako je to zapojene, pochopis, co pisem :)