Příspěvek
od paw » 13.02.2010 00:17
Zdravim vsechny,
jsem 14 dnu majitelem Forda Focuse C-Max. Je to 1,6 TDCi 80Kw, 2006 dovezeny z Nemecka. Najeto 107 000 Km. Upozornuji, ze pred koupi jsem auto nechal prohlednout v autorizovanem servisu (kontrola spodku, diagnostika pres pocitac), kde zadnou zavadu nenasli. Dnes se mi pri pokusu o nastartovani na palubnim pocitaci zobrazila zprava Engine Systems Failure a motor nenastartoval (predtim cca 10 min. jely vetraky, radio a tusim i svetla z autobaterie). Pri dalsich pokusech se na chvili zobrazily i kontrolky ABS a prokluzu, motor ale stale nenaskocil. Pomohlo nechat auto cca 15 min. v klidu, pak jsem bez problemu nastartoval. Od znameho jsem dostal kontakt na firmu, ktera vyrabi diagnosticke jednotky pro vsechny mozne auta a domluvil jsem s nim diagnostiku. Nakonec jsme prisli na to, ze problem byl ve skoro vybite baterii, kdyz se stejna situace opakovala i po te diagnostice (3 dny nazpatek jsem nechal cca 7h svitit parkovaci svetla). Pri pokusu o nastartovani baterie zkratka nedala potrebne napeti a ridici jednotka se dostala do nejakeho nedefinovaneho stavu. Cili jsem si docela oddechl, ze problem neni nekde v motoru. Proc to ale pisu... na te diagnostice jsme zjistili, ze ridici jednotka motoru ma o dva roky "mladsi datum softwaru". Vsechny ostatni jednotky maji sw z roku 2006, ridici jednotka motoru z brezna 2008. Moc nevim, co si o tom myslet a zda je to normalni. Dale take to, ze to nezjistili v autorizovanem servisu. Napadaji me veci jako je pretoceni km o nejaky ten tisic dolu, precipovani, ci zakryti nejake zavady. Auto bylo udajne pravidelne servisovano a je k nemu serviska. Dalo by se nejak zjistit, zda se jednalo o korektni zasah v servisu (napr. podle VIN). Co si o tom myslite, je nahrani sw bezny zakrok v servisu? Budu rad za kazdou reakci.