Stránka 2 z 3

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 17.06.2015 20:12
od stano.
Axialna vola na kluke musi byt. Nejaka minimalna. Byva od 0.05-0.15mm, co viem.
Ked starter roztaca motor, tak aky olej tam moze tlacit? Ved este nema to ziadne otacky, nema ako vyvinut tlak oleja.
časopis Autodiesel:
Při sešlápnutí spojky působí na klikový hřídel poměrně velká axiální síla. Čím vyšší je točivý moment motoru, a tedy i síla přítlačné pružiny spojky, tím hůře. Z axiálních ložisek klikového hřídele je při vyšlápnutí spojky vytlačen olej a jejich třecí plochy jsou přitlačeny k sobě. Při roztočení startéru dojde k jejich náhlému odtržení, což se na úrovni povrchové struktury materiálu neobejde beze škod a úbytku materiálu. Olejovým filmem jsou ložiska chráněna jen za chodu, nikoli v klidu. Motory, které při sešlápnutí spojky na křižovatce zhasnou, či při chodu na volnoběh klepou, aniž by měly volná hlavní ložiska, za to mohou "vděčit" často trvalému startování se spojkou. Mají opotřebená axiální ložiska, klikový hřídel má nadměrnou axiální vůli a podélně se pohybuje.
Mam ti natocit video Zetecu, ktory ma colu cca 2-3mm?
A o tych Renaultoch to este hladam. Nejako sa neviem dostat k tomu clanku, kde to bolo aj nafotene.

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 17.06.2015 20:25
od petulak
video, o renaltu nepotřebuju, tady se bavíme o sešlápnuté spojce při startování.
víš, co vysílá za signál spojkovej spínač, při startu? :mrgreen:
ale, když, věříš Autodíslu, něco, jako Etzold. :)

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 17.06.2015 20:34
od stano.
Ved ano, start-stop. Vypne motor. A pti stlaceni spojky ho nastartuje. Aj desiatky krat za den.
petulak píše:a, mm vůle na axiálu u renaltu???- specielně pro tebe: axiál u našich motorů je 0.13mm, na novém motoru.
A co si tym chcel povedat?

Btw. Motor som videl rozobrany. Nie jeden a nielen z auta. Aj 1.5t piestove kompresory.

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 18.06.2015 06:59
od petulak
O.K.- :D :D

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 18.06.2015 07:12
od ZaQik
ale bez seslapnute spojky bezklic nenastartuju :nixw:

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 18.06.2015 13:45
od Johny181
Něco na tom bude když nad tím tak přemýšlím.Rozhodně při sešlápnuté spojce působí na setrvák, tím pádem i na axiální ložiska celkem velká síla(podle síly přítalčáku) to je pravda.Ale kdyby to byl takový problém tak nesnažili by se automobilky vyvinout třeba nějaký pozměněný spojkový systém aby se ty síly tolik na axiály nepřenášely?A u toho systému Start Stop mě jenom tak logicky přijde že tam olej musí být když auto před chvílí zastavilo a stálo jen chvíli např. na červené na semafóru nebo né?A k problému TCDA: všude co jste tady zmínili, tak při velké axiální vůli se píše, že motor často chcípá při vyšlápnutí spojky.Logicky dojde k odtlačení setrváku i s klikou od čidla otáček, to nedává signál a motor chcípne.Ale jemu sešlápnutí spojky naopak motor zpátky nahodí.To by musel mít spojku na druhé straně ne? :D

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 18.06.2015 14:06
od vladka1
Všichni píšou "v pravé zatáčce" = klika se posune doleva. Kam se klika tlačí s vyšláplou spojkou?? Pokud vpravo, tak celý to startování bez spojky je pitomost, protože ojetý by bylo ložisko na opačný straně než kde čidlo nedává signál. = napadá mě jestli to nebude nízká citlivost čidla resp. dílu který je na klice (a ta vůle je jen další příznak který nesouvisí), nebo se ojíždí i ax. ložisko na druhý straně kde konstruktér posun čidla neplánoval...
Řešit bez repase ložiska nebo výměny motoru by to teoreticky mohlo jít posunem čidla - vyvrtat díru, závit a redukce s excentrickou dírou...
To by chtělo prozkoumat, rozdělanej motor tu nemám tak vařim z vody. Nemáte pls odkaz na fotky kliky spojky a okolí nebo aspoň schema...

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 18.06.2015 14:06
od stano.
Porozmyslaj, ako je spojka a cidlo. Praveze vyslapnutie spojky priblizi zotrvacnik k cidlu. A odstrediva sila/zotrvacnost v pravotocivej zatacke ho zas oddiali.

Edit: tak neskoro :D

A k tomu oleju. Ked je vypnuty motor a stlacis spojku, velkou silou pritlacis kluku na tie puzdra. Ak motor bezi, je tam pod tlakom tlaceny olej, ktory tam udrzuje film. Podobne ako v ojnicnych loziskach. Skus v nich zapchat diery, kolko vydrzia ist sice namastene, ale bez olejoveho tlaku.

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 18.06.2015 14:09
od vladka1
Stano právě proto by opotřebení ax. ložiska vyšlapáváním spojky nemělo vadit!!! To bude ložisko na opačný straně, který by se ale ojíždět nemělo.... = Citlivost čidla bych viděl jako reálnou možnost...
Spojkove lozisko tlaci zotrvacnik a kluku k motoru. Pravotociva zakruta to zas posuva k prevodovke, od cidla.
- no právě, opotřebený ložisko je to vpravo k motoru, ale tam čidlo signál dává. Nedá když je klika vlevo k setrváku, ale tahle strana se vyšlápnutím spojky neopotřebuje = buď se ojíždí i ložisko vlevo (ale ne vyšlapáváním spojky, nýbrž např. odstředivou silou v pravotočivých zatáčkách) nebo čidlo má zmenšený dosah a signál dá jen při přiblížení při posunu doprava

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 18.06.2015 14:11
od stano.
Ved cidlo je zo strany motora. Spojkove lozisko tlaci zotrvacnik a kluku k motoru. Pravotociva zakruta to zas posuva k prevodovke, od cidla.

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 19.06.2015 10:03
od TCDA
stano. píše: Mam ti natocit video Zetecu, ktory ma colu cca 2-3mm?
No, mě by to zajímalo...

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 19.06.2015 10:34
od stano.
Zapisem si. Len podotykam, ze este takto nezdochyna.

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 19.06.2015 12:44
od miki21

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu

Napsal: 19.06.2015 21:59
od foki
to vladka1:

jeden s axialni vuli tu mam - muzu ho nechat na pokusy a zkoumani , auto koupene v cr pravidelne servisovane a v 70t km pri projeti zatacky chciplo . diagnoza ubrousene cidło na klice , vymena a po nejakych 200km opet stalo a opet ubrousene cidlo

Re: FF I 1.6i: Při průjezdu zatáčky padají otáčky na nulu.

Napsal: 22.06.2015 17:03
od vladka1
Dík, ale na pokusy neni čas, navíc doprava atd. Pošli to do hutě ;) Nebo někomu kdo tenhle problém má doma...
Popis bohatě stačí. Velká vůle a následek je ubroušení čidla. (brousí se díl na klice o něco v motoru nebo snímač?) Otázka jestli by čidlo nešlo posunout aby ještě dávalo signál a přitom se nebrousilo - to je asi jediná možnost opravy která by měla smysl...
PS: ubroušený čidlo a namontrovat jiný - to je co za pokus? Výsledek byl jasný už předem...