Stránka 2 z 3

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 10.09.2015 12:36
od petulak
Snímač polohy spojky.jpg

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 10.09.2015 12:59
od lu2
petulaku, díky. Dostanu se k němu v pohodě? Umístění je nad pedálem?

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 10.09.2015 13:01
od vladka1
lu2 píše:Ad 2) ten pokles je určitě dříve než za 20 s.
Ad 3) nechápu, ale asi nevíš

Díky
3) myslim tim to, že ceny MK1 šly tak dolu že se jakákoliv větší oprava nevyplatí.
Klima - vařim z vody, ale přetěsnění asi jedině pokud neni vydřená hřídel.

4. Ax. vůle a třepání motoru - to by spíš chcípalo?

Čidlo spojky - neboj to najdeš ;) Když bude zapojený tak proměřit dráty... Nevim jestli čidlo při vyšlápnutí spíná nebo rozpíná.

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 10.09.2015 20:23
od lu2
Tak jsem testoval funkčnost snímače spojkového pedálu: při sešlápnutí spíná okruh, ale jestli je signál dostane až k řitící jednotce, to nevím jak zjistit.

přikládám snímek z diagnostiky.

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 11.09.2015 08:52
od petulak
lu2 píše:petulaku, díky. Dostanu se k němu v pohodě? Umístění je nad pedálem?

sundáš jen spodní kryt, pod volantem. :D

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 11.09.2015 09:39
od stano.
Ked sa dobre poskladas pod volant, ani kryt nemusis demontovat :)

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 13.09.2015 20:31
od lu2
Jak jsem psal. Snímač po sešlápnutí pedálu spíná obvod, ale jestli je vodivě spojen někde dál, to nepoznám...

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 13.09.2015 20:35
od lu2
Zajímavá mi přijde adaptační tabulka. Zejména pak korekce směsi na volnoběh při vyřazené rychlosti... Nápad? Moc vzduchu? Díky

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 14.09.2015 08:23
od lu2
Další indicie je následující: Při vyřazení rychlosti, pokud mám sešlápnutý brzdový pedál, jsou otáčky stabilní a motor klidný. Pokud uvolním brzdový pedál, motor se během cca 1s rozvibruje a otáčky vyskočí z 750 na 850. Dělává to i za jízdy pokud brzdím a řadím.

Díky

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 14.09.2015 09:25
od bajeluk
Vyměněním ventilku odvětrávání klikovky za nový se dost sníží množství vzduchu, které motor dostává "bokem" (tj. za MAF/MAP) na volnoběh. Těch červených cca 15 % adaptací (i 20...) na volnoběhu jsem měl se starým ventilkem taky -- ECU si přidává palivo, aby ten vzduch nasytila benzínem. Po výměně ventilku mám cca -5 %.

Nevím, kolik jsi po výměně ventilku najel/nastál na volnoběh, ale v tomhle případě smazat adaptace doporučuju, byť samy by se taky časem srovnaly. Odpojování baterky, aspoň pokud já vím, nic dalšího užitečnýho nezpůsobí (jen ti zablokuje rádio). Se změnou vzduchu na volnoběh může souviset i to delší startování (ECU dává víc paliva, než by mělo), ale to spíš bude něčím jiným.

Kontrolka spojkového pedálu ve ForDiag-u je vtipná věc :) Začne totiž ukazovat realitu až při jízdě -- trochu se rozjeď a koukni na ni potom, uvidíš, že začne fungovat (ale bacha, nekoukej na ten monitor moc :D ).

Mírné změny volnoběhu bych neřešil, buď rád, že ti neskáčou volnoběžné otáčky na 1500+, jako mnoha lidem zde.

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 14.09.2015 10:43
od lu2
Bajeluku, díky za reakci.

Tu masivní korekci na volnoběh tam mám právě po 200 km najetých po resetu KAM :(. Co se týče výkyvu otáček při povolení brzdového pedálu tě nic nenapadá?

Díky

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 14.09.2015 17:04
od Johny181
Jj odvětrání klikovky do sání za váhu vzduchu a klapku to je taky vynález.Nejlepší to vyvést do airboxu jako odvetrání víka a nikdy se nestane, že tam půjde nekontrolovaně vzduch o kterém by váha vzduchu nevěděla.Co se týče těch brzd mě napadá že posilovač brzdy bere podtlak ze sání a to opět pod klapkou takže by to mohlo ovlivňovat, nebo ne? :D

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 14.09.2015 18:17
od stano.
Faktom je, ze sa to da spravit/opravit bez bastlenia tak, aby to nerobilo. Ako to vyslo z fabriky - bez blbnutia volnobehu, bez vyskakovania otacok, cez zdochynania motoru. Len to chce vela skusania a peniaze na vymenu cidiel a cistenie.

Mal si dole sanie? Ak mas nanos mastneho bordelu na sacich ventiloch, ziadne laborovanie s hadickami ti nepomoze. Bud dat dole hlavu a vycistit to, alebo vyjazdit 5-10 nadrzi preliatych s VIFom. Ten z toho aspon vacsinu zmyje.

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 14.09.2015 18:29
od lu2
to stano.: hlava je po srovnani, ventily a sedla po vybrusu, gufera na ventilech a tesneni pod hlavou samozrejme vymeneny. Kde dal mam hledat?

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Napsal: 14.09.2015 18:29
od petulak
stano. píše:Faktom je, ze sa to da spravit/opravit bez bastlenia tak, aby to nerobilo. Ako to vyslo z fabriky - bez blbnutia volnobehu, bez vyskakovania otacok, cez zdochynania motoru. Len to chce vela skusania a peniaze na vymenu cidiel a cistenie.

Mal si dole sanie? Ak mas nanos mastneho bordelu na sacich ventiloch, ziadne laborovanie s hadickami ti nepomoze. Bud dat dole hlavu a vycistit to, alebo vyjazdit 5-10 nadrzi preliatych s VIFom. Ten z toho aspon vacsinu zmyje.
fokus 001.jpg
fokus 002.jpg
---Stano, PŘIBRZDI, moc, asi s tím skušeností nemáš.