Stránka 2 z 4

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 07:53
od lucky.jack
vladko: hledáš příčinu a když ti tady x lidí(dovolím si říct s nějakými zkušenostmi) radí vyměň filtr, tak je osočíš ze spekulujou. I kdyby to tím filtrem nemělo být, tak už měl být dávno vyměněný a byl by jsi aspoň o něco chytřejší. Byl by jsi radši, kdyby ti napsali jeď do servisu, dej to na test, udělat diagnostiku a nech tam 1000,- za něco co ti ani nemusí pomoci. Fakt tě nechápu. Chceš radu, ale radami se neřídíš!

stano.: +1

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 08:10
od stano.
Presne ako pise lucky. Keby ti napiseme, ze to nie je filter, ale povedzme pokazene palivove cerpadlo, to by si uz veril? Alebo cakas, ze ti napiseme to, co si myslis, ze mas stupel v palivovom potrubi, a to bude podla teba dobra rada? Kazda ina je blbost? Tak naco sa potom pytas?

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 08:32
od Slid
Vladko az vymenis filtr, podivej se do nej a uvidis, ze tam bude samej sliz.
Ja filtr menim s olejem po 20tis a mam klid a pridavam jeste VIF.
Mam odzkouseno, ze jsem zacinal mit problemy s filtrem kolem 23 - 25tis km najeto pokud vychazela vymena na zimu a bez VIF, filtr origo Delphi propustnost 2um.
Ted beru take origo filtr Delphi propustnost 2um, ale radu E ( vymena po 20tis ). A naftu beru na znackovych pumpach.
Vymen filtr a uvidis ze bude po problemu.

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 09:02
od vladko
Tak dnes je -5°C (v noci -8°C) a žena normálně odjela a dojela do práce, bez jakéhokoliv problému. Spekulaci jsem zmínil schválně, protože já byl první kdo byl osočen ze spekulace. Filtr se mění po cca 60 000 a to v podstatě z preventivních důvodů. Jako spousta dalších součástí. Nevidím důvod zkracovat předepsané intervaly výměny dílů. Jsou stanovené s určitou rezervou životností dílů.To se pak dostaneme do stavu, kdy každý rok budeme měnit půlku motoru jen abychom si vytvořili bláhový pocit jistoty.
Nechtěl jsem ať mi potvrdíte můj názor. Jen jsem se snažil zjistit, jestli neměl někdo stejný problém jako já. A z vašich odpovědí je jasné, že ne. Takže jen teoretické rady. Je taky možné, že jste ten problém nikdy neměli, protože měníte filtr pravidelně např. po 20 000 a tak máte vlastně pravdu.
Proto i vaše rady beru v potaz a snažím se ze všech informací vyvodit správný závěr.
Filtr samozřejmě vyměnín, jen musím ještě sehnat balónek na zaplnění palivové soustavy.
Tímto děkuji všem za jejich příspěvky a byť se podle vašich reakcí zdá, že jsem vás osočoval, tak to tak nebylo. Bral jsem to jako plodnou diskuzi na dané téma.

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 09:07
od stano.
Netvrdime, ze osocujes. Ale precitaj si, co si napisal pred tym.
Nie si prvy, ktory tu ma takyto problem. A doteraz (az na par vynimiek, ked to bolo cidlo tlaku na liste, tam to ale skapinalo aj za tepla) vymena pal. filtre pomohla.

Napsal: 28.01.2014 09:16
od vita_k
fitr zaplnuji tak ze na výstup dam průhlednou hadičku a nasavam pusou. Nebezpečí napití je skoro 0

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 09:22
od vladko
Nejsem možná první, ale žádný příspěvek se stejnými problémy jsem tady na fóru nenašel. Nezakládal bych pak nové téma.

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 09:23
od Slid
vladko: treba u mondea MK3 TDCI se meni filtr Delphi po 40tis km rada E zkracena vymena s olejem po 20tis km je to hlavne pro UK trh, kde je to uplne normalni. Dokud auto jezdilo na nemeckou naftu stacilo menit po 40tis a nebyl problem 300tis najeto za 5let, jak zacalo uz jen jezdit na ceskou naftu tak razem zacaly zimni problemy i s filtrem predepsanym 40tis vymena, najednou nebylo mozne na filtr tolik najet.... cim to asi je :roll: Proto jsem presel na stejny filtr,ale radu E kde se meni s olejem po 20tis a mam klid a neresim to, stejny problem resilo spousta lidi, mame jeste jedno modeno mk3 tdci a je to proste to same, nektavilitni nafta v CR mala propustnost filtru a je problem, ale radeji dam 500kc za filtr 1x za rok nez cpat s vetsi propustnosti, hoblovat ho 2 sezony a odrovnat vstriky.

Problemy se startama jsem mel hlavne kolem 0 coz bylo pres den treba +5 vse ok a jak zacalo byt -1 az -5 uz sem to nenatocil a pak zniceho nic najednou pri -8 na otoceni. Precti si zkusenosti se servisama co jsem napsal o AutoPalac Sporilov, problemy se startama.

Re:

Napsal: 28.01.2014 09:26
od vladko
vita_k píše:fitr zaplnuji tak ze na výstup dam průhlednou hadičku a nasavam pusou. Nebezpečí napití je skoro 0
To jsem zkoušel po odvodnění filtru a nebyl jsem schopen to nasát. Asi mám slabé plíce :lol:

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 09:28
od mikki
vladko: Filtr se mění po cca 60 000 a to v podstatě z preventivních důvodů. Jako spousta dalších součástí. Nevidím důvod zkracovat předepsané intervaly výměny dílů. Jsou stanovené s určitou rezervou životností dílů.To se pak dostaneme do stavu, kdy každý rok budeme měnit půlku motoru jen abychom si vytvořili bláhový pocit jistoty.

kdyby jsi jel se závadou do servisu tak tam postupují pokus omyl a první co vymění je filtr a to co píšeš je možné jen za určitých okolností ale ty nikde nemáš záruku že tankuješ čisté kvalitní palivo a proto filtr klidně může být zanesený a obsahem vody už při 20 tis.

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 09:34
od vladko
Slid píše:vladko: treba u mondea MK3 TDCI se meni filtr Delphi po 40tis km rada E zkracena vymena s olejem po 20tis km je to hlavne pro UK trh, kde je to uplne normalni. Dokud auto jezdilo na nemeckou naftu stacilo menit po 40tis a nebyl problem 300tis najeto za 5let, jak zacalo uz jen jezdit na ceskou naftu tak razem zacaly zimni problemy i s filtrem predepsanym 40tis vymena, najednou nebylo mozne na filtr tolik najet.... cim to asi je :roll: Proto jsem presel na stejny filtr,ale radu E kde se meni s olejem po 20tis a mam klid a neresim to, stejny problem resilo spousta lidi, mame jeste jedno modeno mk3 tdci a je to proste to same, nektavilitni nafta v CR mala propustnost filtru a je problem, ale radeji dam 500kc za filtr 1x za rok nez cpat s vetsi propustnosti, hoblovat ho 2 sezony a odrovnat vstriky.

Problemy se startama jsem mel hlavne kolem 0 coz bylo pres den treba +5 vse ok a jak zacalo byt -1 az -5 uz sem to nenatocil a pak zniceho nic najednou pri -8 na otoceni. Precti si zkusenosti se servisama co jsem napsal o AutoPalac Sporilov, problemy se startama.
Tak na moje auto je předepsaná výměna po 60 000 km. Nemám problémy s nastartováním. To jde vždycky. Nevím jaký máš ty filtr, já neměním vložku ale celý filtr. Cena je tak 2 až 3 krát dražší. Ale jde mi spíše o tu práci než o ty peníze. Nemám auto proto, abych na něm pořád něco měnil. Není to můj koníček být v garáži a pořád něco montovat tam a zpět ;-)

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 09:35
od smoula
Tak si jezdi dál, když s tím autem nemáš žádný problém, bože :dih: Pár lidí ti zde pomohlo, snažilo se ti říci čím to může být, a ty si jedeš tu svou. Tak se pak ale neptej, když nechceš slyšet možné řešení problému :|

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 09:50
od Slid
vladko: to nema cenu....... to je jak stim hrachem. :dih: Ja byl jen priklad, menim cely filtr, jinak existuji i e-shopy s 1/2 cenou.

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 10:01
od vladko
Ale vždyť jsem psal, že ho vyměním.
Filtr má předehřev, bohužel na mém autě jsem nenašel kabel na jeho připojení. Nedodělávali jste si to někdo?

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Napsal: 28.01.2014 10:03
od sth-1
předepsaná výměna neřeší problém že jsi natakoval mizernou naftu , palivovej fitr který má 30tis + něco o čam ani nevíš kolik
Včera jsem provedl vypuštění filtru a situace stejná. Je pravda, že najeto má za mně 30 000 km a otázkou je kolik předemnou
co když má před tebou už najeto 70tis tak máš už o 30tis víc než je předepsáno ,to je prostě jak s malým děckem , problém s palivem tak první (a taky nejlevnější věc která se ti tak jako tak vrátí snížením spotřeby) je výměna palivového filtru , když bys místo spekulací jak ti všichni špatně radí vyměnil fitr tak už to máš dávno vyměněný je to záležitost na pár minut , stejně jsi psal že filtr již máš dávno koupený . Ale je i jiná možnost autem nejezdi a nebudeš do něj muset kupovat spotřební díly , prostě filtr se musí vyměnit když je problém s dodávkou paliva , nebo preventivně po nějaké době zde tvrdíž že je 60tis já mám na FOFO jestli se nepletu 45tis ale stejně jej vyměním tak max ve 30tis když si o to neřekne dřív . Ono by se ti klidně mohlo stát že když bude totátlně zasranej a ty jej budeš pořád nutit fungovat tak nakonec někde ta filtrační vložka povolí , a to bude teprve sranda přestaneš mít problém s dodávkou paliva to za 1 (tím odstraníš svůj problém a budeš si libovat jak ti tady všichni radili blbě když tobě filtr bude sloužit dál 2 ale do čerpadla půjde všechen bordel co měl zachytit ten filtr a tím se může začít vydírat čerpadlo a mikro špony posílat pěkně dál do vstřiků takže ušetřený peníz za filtr tě může stát klidně 20-50 tisíc za vstřiky a repas čerpadla . A ještě budeš další kdo bude nadávat na to jak jsou ty Tdci strašně poruchový a mají drahé opravy ale už neřekneš že ti bylo líto dát nový palivový filtr protože ten přeci musí vydržet 60tis.