Stránka 2 z 3

Napsal: 18.07.2007 16:42
od polkiboj
mehturt píše:sakra.. tak to si mi moje rozhodovanie neulahcil :)
inac ja potrebujem rano nastartovat, prejst 1 km a potom na dialnici 130.. to su moje obavy, ci ten motor nebude trpiet, ze este nebude zohriaty
Tak potom bude musiet aspon mini 1min. ho nechat navolno bezat. A ked budes vchadzat na dialnicu tak potom hned netocit aby bolo cim skôr 130km/h ale zrychluj postupna. mne sa osvedcilo ho pomali roztiahnut na 3 do tich 50km/h a potom zas pomali na 4 do 70km/h a na 5ke to pomali zdvyhat na hor az kym nedosiahnes 130km/h. to by mu nemalo az tak skodit.

Napsal: 18.07.2007 16:47
od mehturt
no, nie vzdy sa to da.. medzi SC a BA je husta premavka, treba sa rychlo zaradit a potom ficat 130, lebo v pravom idu kamiony 80-kou..

Napsal: 18.07.2007 18:53
od pelen
mehturt píše:no, nie vzdy sa to da.. medzi SC a BA je husta premavka, treba sa rychlo zaradit a potom ficat 130, lebo v pravom idu kamiony 80-kou..
Ropak se zahriva cca 10km jizdy. Zahrivani na volnobeh neni dobre. Kdyz budes davat kvalitni motorovy olej, tak nastartujes plynule se rozjedes, ujedes tech nekolik km, rozjedes se v napojovacim pruhu po cele jeho delce, zaradis se do davu a zaradis 4 a pak 5 a pri cca 3000ot/min budes mit 130km/h a nemusis motor namahat. Ja jezdim take 25 km useky.

Napsal: 18.07.2007 19:32
od staroch
No, myslím, že už bylo napsáno vše, co mohlo být.
Jen chci říct, že nemusíš kvůli trase do práce řešit jestli dízl nebo benzín. Musíš na něj být hodný a pak je jedno kam jedeš. studený držet v ideálních ot. = cca1000 - 2000. Při nízkých ot. nedupat jak varhaník. Když se mu to nelíbí, řekne ti to tak, že "padají brikety z výfuku", což ostatní účastníci kvitují poznáním, že řídí necita.
Tím chci říct, že indikátor může být zpětné zrcátko.

výhoda "vejtřasky" je v tom, že mně teda nezdechá, naopak, klidně napřed pustím spojku a pak teprv přidám plyn (nedělám to, ale jde to).
Můžeš předjíždět častěji bez podřazení. Má krouťák. Ideální pro začátečníky.

Starost je v tom, že bys neměl vypínat zapalování když je v otáčkách kvůli turbu ale to neznamená, že budeš na parkovišti půl minuty vrčet jak jojo, ale prostě budeš dojíždět s nízkýma otáčkama a ne jak Emerson Fitipaldi pod plynem. A zimní starty se liší od benzínu tak, že bezín 8 vteřin a 15 čekat, pak znovu nebo tak jaksi, ale naftu po nažhavení točíš jak bez srdce až to naskočí. Ale zatím se mi to nestalo. Nažhavím a brnk.
To jsou mé zkušenosti.

Napsal: 18.07.2007 21:38
od Jozkablack
polkiboj píše:tak to si myslim, že by mu isto nemali uškodiť. Motorom všeobecne škodi to, ak človek ešte ani dobre nenaštartoval a už sa chce pohnúť. Motor treba pred jazdou aspoň 30s nechať bežať nech sa dobre premaže a zohreje a netreba ho vytačať nad 2000ot/min až po daakych 3-5km ked sa ako tak zahreje. A samozrejme po jazde ho tak isto nechať aspoň 15-30s nechať bežať nech sa ochladí turbe. No a čo sa tíka tích zimných štartov tak osobné skúsenosti nemám keďže som si auto kupil pred letom, ale predávajúci mi odporučil pred zimou skontrolovať žhaviče, kapacitu batreky a v pripade zlích štartov priliať aditíva do nafty. On sám má TDCičko a vraví, že v zime keď klesne pod -15 tak terba nechať žhavyť tak 10s a vtedy mu vraj chytí na1x
Tak za prvý....diesel se ti rozjede i na vonoběh...neni potřeba přidávat víc plynu jak u benzínu...jestli jo tak je někde chyba....a už vůbec neradit že po nastartování se nejdřív má promazat motor a pak jet!!! Motor na volnoběh maže blbě a vršek skoro vůbec, takže nastartovat a jet!! Jinak záleží na tom kolik kilometrů ročně ujedeš...diesel se vyplatí až od 20tis.km.!! A taky se trochu pomalej zahřejvá než benzín aspoň u FOFA, ale 25km je super a určitě mu nevaděj ani popjížděčky!! Zimní starty jsou v poho...ne jako u Escortů, nebo u mojí stařičký Fiesty!! Jinak přeji šťastnej výběr a Pelen má pravdu....stačí poslouchat motor!! :idea: :lol:

Napsal: 19.07.2007 08:19
od silverwolf
pelen píše:Umis-li naslouchat motoru, tak nic nemusis predem zjistovat.
Toť absolutní pravda. Měl jsem jeden čas Jeepa Cherokee 2,5TD a s přechodem z benzínu na naftu a zpátky jsem neměl nejmenší problém. Není co řešit :wink:

Napsal: 19.07.2007 22:37
od staroch
přesně tak.
O dízlech koluje mraky fám. Naposledy přišel švára s tím, že by si dízla nikdy nekoupil protože se prý musí stále držet ve vysokých otáčkách, jinak to nejede :idea: . :D

Napsal: 21.07.2007 20:18
od pette
fámám nevěř ale každý motor chce svůj styl a hlavně ho poslouchat.Kdybych jezdil na plný ceres tak bych musel být hluchý opět říkám spokojenost s dieslem :!:

Napsal: 21.07.2007 22:06
od Ahmed
Taky bych se pripojil k tomu, ze naftak je super na rozjezdy. Zdechnout to na krizovatce se snad ani neda, parkovani bez plynu nebo jenom lehke tuknuti, nepotrebuje ani 1000 ot., aby se rozjel, narozdil od benzinu, kde 1500 je minimum. A to cekani na promazani je blbost, je to napsane i v manualu, nastartovat a hned jet. Rychlost zahrivani zrejme bude zaviset i na obsahu a jestli to je DI nebo CI, pac TDCI pracuje s vyssim tlakem a trosku jinyma teplotama. Muzes taky natrefit na naftaka s pridavnym topenim, takze zima neni problem. Jizdy se studenym motorem bych se taky nebal, zavodit s tim hned nemusis a cekat 10km, nez se zahreje taky ne. Kdyz potrebujes vyjet kopec, tak asi nebudes pul hodiny krouzit na parkovisti, abys zahral motor.

Napsal: 21.07.2007 23:13
od mehturt
dakujem vsetkym za prispevky..
uz som objednal benzin..

Napsal: 22.07.2007 09:41
od polkiboj
Jozkablack píše:
polkiboj píše:tak to si myslim, že by mu isto nemali uškodiť. Motorom všeobecne škodi to, ak človek ešte ani dobre nenaštartoval a už sa chce pohnúť. Motor treba pred jazdou aspoň 30s nechať bežať nech sa dobre premaže a zohreje a netreba ho vytačať nad 2000ot/min až po daakych 3-5km ked sa ako tak zahreje. A samozrejme po jazde ho tak isto nechať aspoň 15-30s nechať bežať nech sa ochladí turbe. No a čo sa tíka tích zimných štartov tak osobné skúsenosti nemám keďže som si auto kupil pred letom, ale predávajúci mi odporučil pred zimou skontrolovať žhaviče, kapacitu batreky a v pripade zlích štartov priliať aditíva do nafty. On sám má TDCičko a vraví, že v zime keď klesne pod -15 tak terba nechať žhavyť tak 10s a vtedy mu vraj chytí na1x
Tak za prvý....diesel se ti rozjede i na vonoběh...neni potřeba přidávat víc plynu jak u benzínu...jestli jo tak je někde chyba....a už vůbec neradit že po nastartování se nejdřív má promazat motor a pak jet!!! Motor na volnoběh maže blbě a vršek skoro vůbec, takže nastartovat a jet!! Jinak záleží na tom kolik kilometrů ročně ujedeš...diesel se vyplatí až od 20tis.km.!! A taky se trochu pomalej zahřejvá než benzín aspoň u FOFA, ale 25km je super a určitě mu nevaděj ani popjížděčky!! Zimní starty jsou v poho...ne jako u Escortů, nebo u mojí stařičký Fiesty!! Jinak přeji šťastnej výběr a Pelen má pravdu....stačí poslouchat motor!! :idea: :lol:
Ja viem že sa rozide aj na volnobeh. Mne to funguje takze nemmam ziadnu chybu lenze vies nechcem sa na semaforoch pohinat ako slimak ale ako normalne auto. Raz som sa tak skusil pohnut a predbehla ma Lada. ja pri akceleracii len tak jemnulinko asi o 0,5cm pritlacim plyn a vtedy ma to odpali.

Napsal: 22.07.2007 10:28
od Drah
Ahmed píše:Kdyz potrebujes vyjet kopec, tak asi nebudes pul hodiny krouzit na parkovisti, abys zahral motor.
Tak to je přesně moje každodenní situace - bydlím v centru Prahy a každé ráno popojedu asi kilometr pod Vyšehrad a musím se vyšplhat nahoru... Samozřejmě žádná divoká jízda, ale hezky v klídku, lehce a hlavně aby se z Fíka nekouřilo jak parní lokomotivy. :)

Napsal: 22.07.2007 12:25
od zetor
starochu ty píšeš.
...ale to neznamená ,že budeš na parkovišti vrčet pul minuty....
někdy dřiv tu byl odkaz na takové dlouhé povídání o turbu a tam stálo,že po delší jízdě např.po dálnici by motor měl běžet na volnoběh alespoň 20min,než turbo,které je zahřáté do běla trochu vychladne atd....
Tak myslím,že když to necháš pár vteřin klepat,že nic nepokazíš.


---------------------------------------
F F 1,8 TDDI 66kw ghia HB 2000

Napsal: 22.07.2007 12:51
od polkiboj
zetor píše:starochu ty píšeš.
...ale to neznamená ,že budeš na parkovišti vrčet pul minuty....
někdy dřiv tu byl odkaz na takové dlouhé povídání o turbu a tam stálo,že po delší jízdě např.po dálnici by motor měl běžet na volnoběh alespoň 20min,než turbo,které je zahřáté do běla trochu vychladne atd....
Tak myslím,že když to necháš pár vteřin klepat,že nic nepokazíš.
o tom turbe mam podobný názor. Lenze nie aš 20min. Ráno proste kým výjdem z garáže nechám ho vrčať, v klude si zavrem za sebou garáž cca.30 - 50s a idem. takže žiadne dlhé vrčanie. myslím si, že zatial sa stihne torška premazať. No a potom to isté naspäť príjdem, nasmerujem auto smerom do garáže a kým otvorím garáž tak to turbo na volnobeh sa ochladí.Toť môj názor a skúsenosti

---------------------------------------
F F 1,8 TDDI 66kw ghia HB 2000

Napsal: 22.07.2007 13:34
od focussv
zdravim... u mna bol prechod z benzinu na naftu v pohode. len treba pocuvat motor a bude to v pohode. jediny rozdiel je ze naftu netreba tak vytcat ako benzin.