Stránka 2 z 2
Re: Odlučovač oleje
Napsal: 04.12.2018 17:10
od paveld
A máš také sání zevnitř od oleje? Já tam mám dost silný nános, trysky vstřiků tím jsou taky slušně olepený...
Re: Odlučovač oleje
Napsal: 04.12.2018 17:21
od petulak
nemám, je sucho-

Re: Odlučovač oleje
Napsal: 04.12.2018 17:29
od paveld
No tak uvidim, zatím bych zkusil nechat původní verzi, jen s funkčním ventilem a snad to pomůže... v tom airboxu to u mě je špinavý jen kolem toho molitanu a vypadá to, že dál to nejde. Ten bordel tam tedy musí jít přes vadný ventil od odlučovače.
Re: Odlučovač oleje
Napsal: 04.12.2018 17:43
od petulak

- 18034283_359996584395887_6338049246174103712_n.jpg (7.31 KiB) Zobrazeno 6098 x
ventilek je uzavřen jen při volnoběhu, při jízdě je stále otevřen.
budeš to mít stejný

Re: Odlučovač oleje
Napsal: 04.12.2018 21:58
od paveld
No otevřený za jízdy by mělo být OK, ten odlučovač pod tím by měl být zevnitř konstruovaný tak, aby se olejová pára vysrážela na stěnách a stekla dolu dřív, než ji to horem vytahne do sání... tím nechci tvrdit, že to tak v reálu určitě je, třeba to už z výroby není uplně dotažený. Spíš mě ještě napadá teorie, jestli ten ventil pokud je v pořádku a za jízdy se otevře jen trochu, aby tam nebyl příliš velký podtlak a až pokud odejde - tím myslím, že by byl víc průchozí než má být, tak to začne proto tahat olej.
Re: Odlučovač oleje
Napsal: 05.12.2018 05:38
od kratales
Výměna opravdu pomůže. Starý ventilek má unavenou pružinu a proto nefunguje tak jak má.
Re: Odlučovač oleje
Napsal: 05.12.2018 08:33
od petulak
paveld, za běhu motoru je v klik. skříni tlak. motor " dejchá ".
jestliže už máš "trochu jeté kroužky " bude tam tlak větší.
tím ti to bude tlačit více výparů ven.
xxx já mám z toho ventilku jen těleso, tzn. je furt průchozí.
Re: Odlučovač oleje
Napsal: 05.12.2018 23:07
od paveld
Jo na tom by něco mohlo být, to že se tam pohybem pístů mění tlak je jasný, ale je fakt, že pokud se tam dostává něco z válců skrz starší kroužky, tak to tomu může znatelně přispět...
No každopádně ten ventil ale budu muset koupit novej, protože si ho při demontáži hlavy zničil, jak jsem do něj vrazil hlavou. A asi čistě ze zvědavosti to nechám zapojený po staru a uvidim co to bude dělat, následně bych ho kdyžtak převedl do airboxu a sání zaslepil.
Re: Odlučovač oleje
Napsal: 29.12.2018 00:21
od paveld
petulak píše:18034283_359996584395887_6338049246174103712_n.jpg
ventilek je uzavřen jen při volnoběhu, při jízdě je stále otevřen.
budeš to mít stejný

Dnes jsem skládal motor a vyměnil jsem i tenhle ventilek od odlučovače. Rád bych akorát tohle uvedl na pravou míru - funguje přesně obráceně, v klidovém stavu, tj. při vypnutém motoru nebo volnoběhu, kdy je v sání nízký podtlak je otevřený, tzn. pára z klikové skříně může do sání. V otáčkách se podtlakem ventil zavře, nemůže tedy dojít k tomu, že motor za běhu podtlakem v sání vysává olej z klikové skříně. Samozřejmě v případě, že ten ventil těsní.
Odstranění ventilu a vyvedení odvětrávání mimo sání tedy nic neřeší. Může to pomoct možná tak v případě, kdy má motor tak špatný pístní kroužky, že to tlačí olej skrz ventil i na volnoběh. Tohle ale už musí být tak špatný stav, že je ten motor spíš na výhoz nebo celkovou generálku.
Re: Odlučovač oleje
Napsal: 29.12.2018 09:09
od petulak
když by byl na volnoběh otevřený, tak se ti otáčky zvednou cca na 2500.
když by byl při cca 4500 ot. zavřený, " nafoukne " se ti karter tak, že ti to vyrazí simerinky na klice nebo setrváku.
oba dva vývody mám do airboxu, jelikož pak se nešpiní klapka + sání.
+ když máš špatný kroužky, tak to " pumpuje " olej nad píst, a spálí. tzn. hulí a žere olej.

Re: Odlučovač oleje
Napsal: 29.12.2018 10:16
od phofy
paveld píše:petulak píše:18034283_359996584395887_6338049246174103712_n.jpg
ventilek je uzavřen jen při volnoběhu, při jízdě je stále otevřen.
budeš to mít stejný

Dnes jsem skládal motor a vyměnil jsem i tenhle ventilek od odlučovače. Rád bych akorát tohle uvedl na pravou míru - funguje přesně obráceně, v klidovém stavu, tj. při vypnutém motoru nebo volnoběhu, kdy je v sání nízký podtlak je otevřený, tzn. pára z klikové skříně může do sání. V otáčkách se podtlakem ventil zavře, nemůže tedy dojít k tomu, že motor za běhu podtlakem v sání vysává olej z klikové skříně. Samozřejmě v případě, že ten ventil těsní.
Odstranění ventilu a vyvedení odvětrávání mimo sání tedy nic neřeší. Může to pomoct možná tak v případě, kdy má motor tak špatný pístní kroužky, že to tlačí olej skrz ventil i na volnoběh. Tohle ale už musí být tak špatný stav, že je ten motor spíš na výhoz nebo celkovou generálku.
A i logicky tohle nedává smysl

větší smysl dává to co psal petulak

Re: Odlučovač oleje
Napsal: 29.12.2018 12:35
od paveld
Nic by se nafukovat nemělo, ani vyrážet simerinky, pořád to volně dýchá přes odvětrávání z víka ventilů.
Já vycházím z toho, že ten ventil pokud dám do pusy a tak je normálně průchozí, pokud tím horním koncem nasaju vzduch, tak se přivře, ale je pořád trochu průchozí. Pokud mu pomůžu abych nasimuloval větší podtlak co je při vyšších otáčkách, tak se zavře.
Re: Odlučovač oleje
Napsal: 29.12.2018 12:48
od petulak
z ventildeklu to neudýchá. ale když myslíš....
sundej si zněj tu hadičku na volnoběh, a uvidíš jak ti pofofrujou otáčky nahoru. je to jak když je kněmu prodřená hadička.
+ témat volnoběhu a otáček je zde hafo.
+ otevřením klapky ti podtlak klesá, v hadičce, ale to jistě víš.

Re: Odlučovač oleje
Napsal: 29.12.2018 13:55
od petulak
paveld píše:Nic by se nafukovat nemělo, ani vyrážet simerinky, pořád to volně dýchá přes odvětrávání z víka ventilů.
Já vycházím z toho, že ten ventil pokud dám do pusy a tak je normálně průchozí, pokud tím horním koncem nasaju vzduch, tak se přivře, ale je pořád trochu průchozí. Pokud mu pomůžu abych nasimuloval větší podtlak co je při vyšších otáčkách, tak se zavře.
doporučuji nastudovat tlaky a podtlaky pod klapkou. ZAVŘENOU + OTEVŘENOU.
