nejde ventilátor / porad jde (spatne odpory)
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
No co sem tak pochopil, atk je tam asi nějakej bočník, takže je možnost to vyměnit jenom ty odpory pokud sou výkonový, tak jeden může stát tak 10Kč, a nebo druhá možnost, že tam sou v čudu kontakty, a to je už blbější, ale taky se to dá, ale je to jenom dočasný. Radši se koukni na odpory, to bude asi vono co sem se tady tak dočet. Pájet s páječkou snad dneska umí každej, a vyrobit novou DPS taky není problém. Rozhodně bych to prvně řešil takhle a servis si nechal jako zálohu, rozbít to snad už víc nepude ne?
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Pokud nejsi elektrikar, tak si to ani neopravuj. Odpory treba sezenes nejake nahradni, ale tece jimi dost velky proud, proto musi byt vykonove. Take jejich teplota za provozu bude vysoka a ja bych pajene spoje vubec nepouzil, bud sroubovy nebo nytovany spoj.emppu píše:mám tentýž problem jen poloha 3,4,. ale nechce se mi měnit celej předřadnej odpor za 500,- nejde to nějak svépomocí opravit,.? Popřípadě jestli se dá sehnat levnějc (kde)? + problem kterej s tim asi souvisí klima mi funguje jen na poloze 1,2 a 3,4 zase ne,. pls rady. Zdar empp
- fplisek
- Zkušený
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Máte ny mysli tuto krabičku? pokud se tomu dá říci krabička:-):

na druhé straně je konektor se čtyřmi piny, logicky to je ono, ale nepřipadá mi to jako krabička, tak se raději ptám:-)

na druhé straně je konektor se čtyřmi piny, logicky to je ono, ale nepřipadá mi to jako krabička, tak se raději ptám:-)
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie


- Jasio
- Test driver
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jince, Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- fplisek
- Zkušený
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
- Kontaktovat uživatele:
No a zakolik se dá koupit tak krabička
v Kelly?

Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie


- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
A proměřoval si to? Abys to neměni zbytečně, takhle na fotce to vypadá že to je OK, většinou když odejde odpor, tak zhoří, a zčernájinak je to jasný jak to funguje 1 pin vstup, a zbylé tři výstupy. Já bych nový nekupoval, normálně bych koupil výkonový odpory, tak 10-20W, a napájel to tam, cín se taví při cca 240 °C takže že by se to teplem povolilo, je blbost, to dřív zhoří ten plast
- Jasio
- Test driver
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jince, Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Mrkni jestli ji nenajdeš tady http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... pic&t=1042
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Nejcastejsi zavada vykonovych odporu v TV jeste elektronkovych nebylo jejich preruseni, ale vypaleny pajeny kontakt, protoze teplota spatneho kontaktu je daleko vyssi nez teplota samostatneho telesa odporu. Pajeny spoj postupne vilvem vyssi teploty degraduje, praska, tim narusta mohutne jeho prechodovy odpor a dale roste teplota spoje, pak se kontakt prerusi, pripadne vypali i okoli plosneho spoje. Pro bezpecnost pajeneho spoje je dobre tento spoj pred pajenim omotat tensim dratkem a pak jako celek propajet.Jenda25 píše:A proměřoval si to? Abys to neměni zbytečně, takhle na fotce to vypadá že to je OK, většinou když odejde odpor, tak zhoří, a zčernájinak je to jasný jak to funguje 1 pin vstup, a zbylé tři výstupy. Já bych nový nekupoval, normálně bych koupil výkonový odpory, tak 10-20W, a napájel to tam, cín se taví při cca 240 °C takže že by se to teplem povolilo, je blbost, to dřív zhoří ten plast
- fplisek
- Zkušený
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Takže pro všechny, dnes jsem spravil tu "krabičku"
, oprava mě stála 18kč a větrák funguje tak jak má, lepší než vyhodit 500kč u Forda, prava byla jednoduchá, problém byl v téhle součástce:

je to teplotní pojistka, bratránek ji proměřil a říkal že je v čoudu, tak jsem z ní přelouskal nějaký údaje a skočil do prodejny elektrických součástek, chlapík okamžitě věděl o co jde a že ji potřebuju do auta va větráky, docela mě překvapil, stála mě 18kč, vzaj jsem pro jistotu dvě, pro upřesnění, je to teplotní pojistka Tf216C, to znamená, že je do 216°C a to se dostávám k problému, pájení mě odradilo, cín se taví při 240°C, tak jsem se bál, abych tu pojistku nepřepálil znova, jelikož nejsem elektrikář ale strojař, tak jsem to vyřešil po svým, součástku jsem přidělal pomocí dvou čokolád
, no elektrikářům se to asi moc líbit nebude, ale hlavně že to drží a plní to svůj účel
, no a výsledně foto(foceno mobilem, tak nic moc):

Proto radím všem, neř řešit nějaký odpory, nebo snad dokonce uvažovat o koupi celé nové součástky, tak vyzkoušejte tento postup


je to teplotní pojistka, bratránek ji proměřil a říkal že je v čoudu, tak jsem z ní přelouskal nějaký údaje a skočil do prodejny elektrických součástek, chlapík okamžitě věděl o co jde a že ji potřebuju do auta va větráky, docela mě překvapil, stála mě 18kč, vzaj jsem pro jistotu dvě, pro upřesnění, je to teplotní pojistka Tf216C, to znamená, že je do 216°C a to se dostávám k problému, pájení mě odradilo, cín se taví při 240°C, tak jsem se bál, abych tu pojistku nepřepálil znova, jelikož nejsem elektrikář ale strojař, tak jsem to vyřešil po svým, součástku jsem přidělal pomocí dvou čokolád



Proto radím všem, neř řešit nějaký odpory, nebo snad dokonce uvažovat o koupi celé nové součástky, tak vyzkoušejte tento postup

Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie


- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- 99bob
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lanškrounsko
čauky všem,mám další problémek,nejde mi ventylátor na 1,2,3,na 4 jde ale když zapnu klimu tak nefunguje na 4,ale když je větrák vypnutý,tak klima běží,tak nevím co to je,jestli to je ta tepelná pojistka
díky všem za odpovědí.

je: Ford Focus combi III Titanium r.v. 2013 1,6 Ecoboost 110 kw Deep Impact Blue
byl: Ford Focus combi 1.6 16V 2001 modrozelená světlé metla
byl: Ford Focus combi 1.6 16V 2001 modrozelená světlé metla
- Dany
- Test driver
- Příspěvky: 3790
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- PavelP
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Díky fpliskovi za podrobný návod. Řídil jsem se jím a oprava se podařila. Tepelnou pojistku jsem koupil za 19 Kč v obchodu s elektrickými součástkami, byla sice označena na 250V (10A, 216C), ale elektrikáři mi řekli, že se hodí i na 12V do auta. Pro připojení jsem použil klasickou elektrikářskou čokoládu zbyvenou plastu (kvůli vysoké teplotě by se mohl vznítit), takže z ní zůstaly jen kovové trubičky se šroubkama, které jsem připevnil na jedné straně k odporu a na druhé jsem k nim přimontoval tepelnou pojistku.
- bmw520i
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 02.02.2008 03:18
čau děcka, můžete mi laskavě nekdo napsat kde je jakej debilní kaslík?????? A vůbec co to je za výraz kaslík, díval jsem se do slovníku cizích slov a nic jsem nenašel. Takže pánové a dámy, jestli máte na mysli kasTlík tak přesto nevím kde ho mám jako hledat, resp hledám údajnou krabičku která je v blízkosti kasLLLLLíku
. Žádnou krabičku jsem nikde nenašel. Tak buď jsem stoupa nebo fakt nevím. Jinak problémy mám stejné 1,2,3 klima jede ventoš netočí, 4 ventilátor točí, fuká a klima se vypne. Děkuji za vaše rady 
Jinak jedná se o Ford focus 1.8 TDDi 2004, nejslabší version cca 75koňasů


Jinak jedná se o Ford focus 1.8 TDDi 2004, nejslabší version cca 75koňasů
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host