nejde ventilátor / porad jde (spatne odpory)

Prostě vše kolem vzduchu.....
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jenda25
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 538
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trebic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda25 » 09.05.2007 18:27

No co sem tak pochopil, atk je tam asi nějakej bočník, takže je možnost to vyměnit jenom ty odpory pokud sou výkonový, tak jeden může stát tak 10Kč, a nebo druhá možnost, že tam sou v čudu kontakty, a to je už blbější, ale taky se to dá, ale je to jenom dočasný. Radši se koukni na odpory, to bude asi vono co sem se tady tak dočet. Pájet s páječkou snad dneska umí každej, a vyrobit novou DPS taky není problém. Rozhodně bych to prvně řešil takhle a servis si nechal jako zálohu, rozbít to snad už víc nepude ne?
Ford focus 1.8 TDDi 10/99 66kW/90PS
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 09.05.2007 22:15

emppu píše:mám tentýž problem jen poloha 3,4,. ale nechce se mi měnit celej předřadnej odpor za 500,- nejde to nějak svépomocí opravit,.? Popřípadě jestli se dá sehnat levnějc (kde)? + problem kterej s tim asi souvisí klima mi funguje jen na poloze 1,2 a 3,4 zase ne,. pls rady. Zdar empp
Pokud nejsi elektrikar, tak si to ani neopravuj. Odpory treba sezenes nejake nahradni, ale tece jimi dost velky proud, proto musi byt vykonove. Take jejich teplota za provozu bude vysoka a ja bych pajene spoje vubec nepouzil, bud sroubovy nebo nytovany spoj.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fplisek » 13.05.2007 14:26

Máte ny mysli tuto krabičku? pokud se tomu dá říci krabička:-):

Obrázek

na druhé straně je konektor se čtyřmi piny, logicky to je ono, ale nepřipadá mi to jako krabička, tak se raději ptám:-)
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
kakabus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od kakabus » 13.05.2007 18:47

Máte ny mysli tuto krabičku? pokud se tomu dá říci krabička:-):




Jo jo to je ono jen by mě zajímalo kde je ta Kely prodejna pokud je teda v Brně díky za rychlou odpověd :wink:

Uživatelský avatar
Jasio
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5805
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jince, Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jasio » 13.05.2007 19:22

Je Ford Kuga 1.6EB, 110kW Titanium 11/12
Je Ford Focus C-Max 2.0i, 107kW Ghia 02/05
byl Ford Focus Combi 1.6i, 74kW Ghia 02/99
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fplisek » 13.05.2007 20:19

No a zakolik se dá koupit tak krabička :lol: v Kelly?
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
Jenda25
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 538
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trebic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda25 » 13.05.2007 20:26

A proměřoval si to? Abys to neměni zbytečně, takhle na fotce to vypadá že to je OK, většinou když odejde odpor, tak zhoří, a zčernájinak je to jasný jak to funguje 1 pin vstup, a zbylé tři výstupy. Já bych nový nekupoval, normálně bych koupil výkonový odpory, tak 10-20W, a napájel to tam, cín se taví při cca 240 °C takže že by se to teplem povolilo, je blbost, to dřív zhoří ten plast
Ford focus 1.8 TDDi 10/99 66kW/90PS
Obrázek

Uživatelský avatar
Jasio
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5805
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jince, Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jasio » 13.05.2007 21:19

Je Ford Kuga 1.6EB, 110kW Titanium 11/12
Je Ford Focus C-Max 2.0i, 107kW Ghia 02/05
byl Ford Focus Combi 1.6i, 74kW Ghia 02/99
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 14.05.2007 22:26

Jenda25 píše:A proměřoval si to? Abys to neměni zbytečně, takhle na fotce to vypadá že to je OK, většinou když odejde odpor, tak zhoří, a zčernájinak je to jasný jak to funguje 1 pin vstup, a zbylé tři výstupy. Já bych nový nekupoval, normálně bych koupil výkonový odpory, tak 10-20W, a napájel to tam, cín se taví při cca 240 °C takže že by se to teplem povolilo, je blbost, to dřív zhoří ten plast
Nejcastejsi zavada vykonovych odporu v TV jeste elektronkovych nebylo jejich preruseni, ale vypaleny pajeny kontakt, protoze teplota spatneho kontaktu je daleko vyssi nez teplota samostatneho telesa odporu. Pajeny spoj postupne vilvem vyssi teploty degraduje, praska, tim narusta mohutne jeho prechodovy odpor a dale roste teplota spoje, pak se kontakt prerusi, pripadne vypali i okoli plosneho spoje. Pro bezpecnost pajeneho spoje je dobre tento spoj pred pajenim omotat tensim dratkem a pak jako celek propajet.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fplisek » 18.05.2007 20:26

Takže pro všechny, dnes jsem spravil tu "krabičku" :) , oprava mě stála 18kč a větrák funguje tak jak má, lepší než vyhodit 500kč u Forda, prava byla jednoduchá, problém byl v téhle součástce:
Obrázek

je to teplotní pojistka, bratránek ji proměřil a říkal že je v čoudu, tak jsem z ní přelouskal nějaký údaje a skočil do prodejny elektrických součástek, chlapík okamžitě věděl o co jde a že ji potřebuju do auta va větráky, docela mě překvapil, stála mě 18kč, vzaj jsem pro jistotu dvě, pro upřesnění, je to teplotní pojistka Tf216C, to znamená, že je do 216°C a to se dostávám k problému, pájení mě odradilo, cín se taví při 240°C, tak jsem se bál, abych tu pojistku nepřepálil znova, jelikož nejsem elektrikář ale strojař, tak jsem to vyřešil po svým, součástku jsem přidělal pomocí dvou čokolád :D , no elektrikářům se to asi moc líbit nebude, ale hlavně že to drží a plní to svůj účel :) , no a výsledně foto(foceno mobilem, tak nic moc):
Obrázek

Proto radím všem, neř řešit nějaký odpory, nebo snad dokonce uvažovat o koupi celé nové součástky, tak vyzkoušejte tento postup :idea:
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 18.05.2007 21:31

Elektrikarum se to libi mnohem vice nez pajeny spoj.
Obrázek
Ta tepelna pojistka je prvni soucastka od konektoru c.1, za ni jsou uz jen odpory.
Podobne telepne pojistky jsou i ve fritezach, jednu fritezu jsem kvuli ni uz take opravoval.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
99bob
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lanškrounsko

Příspěvek od 99bob » 16.07.2007 21:24

čauky všem,mám další problémek,nejde mi ventylátor na 1,2,3,na 4 jde ale když zapnu klimu tak nefunguje na 4,ale když je větrák vypnutý,tak klima běží,tak nevím co to je,jestli to je ta tepelná pojistka :( díky všem za odpovědí.
je: Ford Focus combi III Titanium r.v. 2013 1,6 Ecoboost 110 kw Deep Impact Blue
byl: Ford Focus combi 1.6 16V 2001 modrozelená světlé metla

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 16.07.2007 21:37

Já měl kdysi tento problém, ale ve spínacích kontaktech. Neudělalo mi to najednou, ale každý stupeň přestal jít cca po týdnu. Prý tam byly zaoxidované kontakty.
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
PavelP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od PavelP » 27.07.2007 13:46

Díky fpliskovi za podrobný návod. Řídil jsem se jím a oprava se podařila. Tepelnou pojistku jsem koupil za 19 Kč v obchodu s elektrickými součástkami, byla sice označena na 250V (10A, 216C), ale elektrikáři mi řekli, že se hodí i na 12V do auta. Pro připojení jsem použil klasickou elektrikářskou čokoládu zbyvenou plastu (kvůli vysoké teplotě by se mohl vznítit), takže z ní zůstaly jen kovové trubičky se šroubkama, které jsem připevnil na jedné straně k odporu a na druhé jsem k nim přimontoval tepelnou pojistku.
Ford Focus combi 1,8 TDCi (r.v. 2002)<br>Obrázek <br>

Uživatelský avatar
bmw520i
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bmw520i » 29.07.2007 12:54

čau děcka, můžete mi laskavě nekdo napsat kde je jakej debilní kaslík?????? A vůbec co to je za výraz kaslík, díval jsem se do slovníku cizích slov a nic jsem nenašel. Takže pánové a dámy, jestli máte na mysli kasTlík tak přesto nevím kde ho mám jako hledat, resp hledám údajnou krabičku která je v blízkosti kasLLLLLíku :x . Žádnou krabičku jsem nikde nenašel. Tak buď jsem stoupa nebo fakt nevím. Jinak problémy mám stejné 1,2,3 klima jede ventoš netočí, 4 ventilátor točí, fuká a klima se vypne. Děkuji za vaše rady :arrow:

Jinak jedná se o Ford focus 1.8 TDDi 2004, nejslabší version cca 75koňasů

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host