Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy

Moderátor:phofy
Odpovědět

Pouzivate aditiva?

Nemám DPF a nepoužívám aditiva
87
16%
Nemám DPF a občas používám aditiva
84
16%
Nemám DPF a vždy používám aditiva
133
25%
Mám DPF a nepoužívám aditiva
74
14%
Mám DPF a občas používám aditiva
66
12%
Mám DPF a vždy používám aditiva
89
17%
 
Celkem hlasů: 533

Uživatelský avatar
mansart
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1051
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Poddvorov

Příspěvek od mansart » 17.08.2007 13:16

Partizan píše:Musím říct,že ať jsem natankoval Shell diesel extra,nebo v power diesel tak jsem nic nepoznal.Ale po natankování Diesel topQ u benziny jsem poznal rozdíl hned.Auto jelo lépe,klima není vůbec poznat.takže moje volba je jasná.Takže žádnou spešl naftu netankuju,ale teď ještě přidávám aditivum po vzoru pelena a též je to poznat.spotřeba jde hodně dolů.Momentálně 5,5 l
s klimou.
:D :D :!:
Partizane,pak dej vědět jak jsi s tou kombinací toho aditiva a Diesel topQ od benziny dopadl. jezdím na tom stejném a přemýšlím o aditivu. Tak by se mi tvůj postřeh hodil. Díky
FF combi, 1,8 TDDi (66Kw); 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
mansart
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1051
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Poddvorov

Příspěvek od mansart » 17.08.2007 13:19

Snad se to sem bude hodit. Spojitost tam je :)
Chci se zeptat jak to máte s dýmivostí. já když jedu na dvojku tak ten dým vidím ve zpětném zrcátku,ale potom už tam není. Ani při jedničce. jenom u té dvoječky.
FF combi, 1,8 TDDi (66Kw); 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fplisek » 17.08.2007 13:49

Já jsem zase učinil nedávno zajímavej objev 8) , jde o bionaftu. Minulý týden jsem chvátal ráno do práce, palivoměr skoro na nule, tak jsem zajel u nás na benzínku ADW, všechny stojany na naftu byly obsazené, jen jeden volný s bionaftou, sice jsem se ji vždycky bránil, ale chvátal jsem, tak jsem vzal za dvě kila bionaftu, jaké bylo překvapení, když jsem jel práce, auto jelo mnohem líp, jak s obyčejnou naftou, skvěle šlo do otáček a co mě překvapilo nejvíc, tak že kouřivost bylo nulová, a to mi auto kouří teda fest, ADW vyrábí svou bionaftu a přidávají do toho nějaká aditiva, sice na bio nechci jezdit, ale zkušenost dobrá, navíc to bio stojí 23,10kč/l :roll:
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 17.08.2007 13:52

hmmm, tak toto je revolučný nazor :wink:

Uživatelský avatar
Tad
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1062
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 3D u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tad » 17.08.2007 13:57

tj, jen abys brzo nedojezdil

Uživatelský avatar
martinsk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 554
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko

Příspěvek od martinsk » 17.08.2007 14:35

Ja od začiatku ako som kúpil fofa tankujem diesel extra a pridávam aditívum - http://www.interhouse.sk/bishops/default.htm
Focus combi, TDCi, 6/2004, 85 kW,Ghia, Machine Silver   Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 17.08.2007 14:56

Tak tankuj tu bionaftu a potom si spocitej, kolik jsi vymenil cerpadel a kolik jsi na te nafte usetril :wink: :lol: :D Nase auta na bionaftu nejsou vubec stavene.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 17.08.2007 14:56

ja jazdim v podstate vyhradne na v-power diesel. ked nudza pritlaci, tak natankujem diesel extra a raz sa mi stalo, ze som bral asi 5 litrov nafty od slovnaftu (ale to uz som fakt siel na vypary)....

Zatial spokojnost, len neviem posudit ziadny rozdiel, pretoze 95% casu tam mam v-power diesel a nemam ho ako porovnavat...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
misakxt
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Čáslav

Příspěvek od misakxt » 17.08.2007 15:22

já jsem v Tranzitu rozdíl mezi Bio a obyč naftou nepoznal
Focus 1.6 74kW 3dv silver Trend od 7.1.2008
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 17.08.2007 16:14

fplisek píše:Já jsem zase učinil nedávno zajímavej objev 8) , jde o bionaftu. Minulý týden jsem chvátal ráno do práce, palivoměr skoro na nule, tak jsem zajel u nás na benzínku ADW, všechny stojany na naftu byly obsazené, jen jeden volný s bionaftou, sice jsem se ji vždycky bránil, ale chvátal jsem, tak jsem vzal za dvě kila bionaftu, jaké bylo překvapení, když jsem jel práce, auto jelo mnohem líp, jak s obyčejnou naftou, skvěle šlo do otáček a co mě překvapilo nejvíc, tak že kouřivost bylo nulová, a to mi auto kouří teda fest, ADW vyrábí svou bionaftu a přidávají do toho nějaká aditiva, sice na bio nechci jezdit, ale zkušenost dobrá, navíc to bio stojí 23,10kč/l :roll:
tusim, ze v navodu uplne vzadu je napsano, ze se do TDDi motoru nesmi tankovat bionafta :idea:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

powermax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krompachy

Příspěvek od powermax » 17.08.2007 16:21

na bionaftu musi byt motor stavany inak nastanu problemy!

to omik: neviem ako diesel, ale benzin pre shell robi slovnaft, postavili spec. aditivacne zariadenie pre v-power paliva, takisto pre omv a dalsie. Takze slovnaftackych cerpaciek by som sa nebal. (teda aspon na slovensku)
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 17.08.2007 16:55

powermax píše:na bionaftu musi byt motor stavany inak nastanu problemy!

to omik: neviem ako diesel, ale benzin pre shell robi slovnaft, postavili spec. aditivacne zariadenie pre v-power paliva, takisto pre omv a dalsie. Takze slovnaftackych cerpaciek by som sa nebal. (teda aspon na slovensku)
Jistota to taky uplne neni, v lepsim pripade tam treba aditiva nebudou nebo tam muzou primichavat nejake sracky, tak jak to delavaji mensi odberatele.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
kasi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8468
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Domažlice(CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kasi » 17.08.2007 17:23

od doby co mám fofo dávám naftu jen na shellu a to shell diesel extra a po městě co jezdím pak do práce je to tišší a lépe se vytáčí.jinak se vejdu do 5.5l/100km spokojený :wink: ještě nevím jak v zimě ale asi žádné problémy nebudou dofám :roll: .aditiva sem nezkoušel ani tabletky.
je Ford Focus 1.8L Zetec-E EFI r.v.00,Sedan,Pacific Green Metallic,Ghia
byl Ford Focus 1.8L Endura TDdi r.v.99,Hatchback,Moondust Silver Metallic,Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 17.08.2007 20:29

Aditivum v nafte vetsinou mimo jine zveda cetanove cislo. To funguje podobne jako oktanove cislo u benzinu. Proto se diesel motor chova klidneji pri kvalitejsi nafte nebo nafte s aditivem. Aditivum obsahuje vetsinou:
75% kerosin (letecky petrolej)
20% propanol
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 17.08.2007 22:12

Tohle je odpověď z diskusního fóra na serveru oleje.cz na otázku jestli přidávat aditiva nebo ne.Myslím,že ten chlápek se v tom docela vyzná.

Jednoznačně platí, že všechny nafty ve všech druzích a kvalitách, jsou dnes aditivivány přímo od výrobce - je to standard, který nařizuje i norma.
Jednak se dává cetanový zlepšovač, přísada pro zvýšení mazivosti a přísada pro snížení TVP (pro potlačení teplotního bodu pro vylučování parafínů).

K probíranému tématu zda přidávat ještě další přísady do paliv - jednoznačně ano. Vždy se vyplatí koupit aditivum, které zvyšuje cetanové číslo (osvědčí se zejména v zimních měsících), dále které zvyšuje mazivost a čistí palivový systém - hlavně vstřikovací trysky a čerpadlo. Při dlouhodobém používání je přínos těchto aditiv jednoznačně znát.

Samozřejmě, že jsou odběratelé paliv, kteří si odebrané palivo ještě navíc aditivují - někteří (těch je ale velmi málo) aditivaci provádějí na svých pumpách, ale mnohem více se dodatečná aditivace provádí přímo u výrobce paliv a to tak, že odběratel má u výrobce (např. Česká rafinérská) svůj malý zásobník s aditivy a při plnění do autocisterny je mu k odebíranému množství současně dávkováno i jeho aditivum.
Nemyslím si však, že se vyplatí takto aditivované palivo kupovat - myslím si, že přínos neodpovídá vloženým nákladům. Je rozhodně lepší si příslušné aditivum koupit a dávkovat sám. Velmi přehledný leták k aditivům má myslím f.STP, ale mohou být i jiné firmy a já nechci nikomu radit nic konkrétního - to musí každý spotřebitel zkusit sám, co mu vyhovuje - cena/přínos.

Kde tankovat: nebojte se tankovat i u firemních čerpacích stanic - Makro, HyperNova atp. Tyhle stanice mají velmi vysokou výtočnost, tzn. že jsou denně zaváženy novým palivem. Jejich stavba je nového data a tudíž musí i splňovat požadavky příslušných norem na skladování, odvětrávání a systém rekuperace odsávaných par. Pravděpodobnost výskytu vody je velmi malá. Tyhle pumpy nejedou na zisk z paliv, tak jako ostatní. Tyhle pumpy mají nákupní cenu paliv navýšenou jen o příslušnou daň a takovou marži, která pokryje nutný provoz této stanice a náklady na údržbu a plat obsluhy. Tyhle pumpy neživí jednoho či dva majitele a jejichž krédem je být co nejdříve za vodou. Jsou provozovány za účelem získání co největšího počtu zákazníků do vlastního obchodního centra, kdy jste nuceni koupit zboží v určité hodnotě, abyste pak dostali příslušnou slevu na palivu. Tohle velké množství paliva pak musí kupovat stejně jen u důvěryhodného zdroje, protože jinak by ztratilů celý jejich obchodní řetězec kredit.
Jet je Conoco. Conoco,Agip a Shell jsou akcionáři České rafinérské.
Tihle tři berou jen u České rafinérské nebo u dalších drobných výrobců v rámci skupiny Unipetrol, kam patří i Česká rafinérská. Do Unipetrolu patří i Paramo a Koramo(jinak dnes již také Paramo).
Aral bere stejného dodavatele jako výše jmenovaní.
OMV také tak nebo případně vozí palivo přímo z Německa, ale rovněž min. stejně kvalitní - nicméně dnes se jim vyplatí brát palivo u nás, což také dělají. Benzina bere výhradně u České rafinérské - je také ve skupině Unipetrol. Palivo od Slovnaftu je totožné s naším.
Můžete celkem bez obav tankovat i u čerpacích noname stanic, ale jen u takových, kde víte, že je vysoká výtočnost.
Nejvíce opatrní ale buďte hlavně v zimě - týká se dieselu - pokud máte pochyby, protože cena se vám zdá nízká, pak chtějte po obsluze, aby vám dala do ruky doklad o tom, jaké palivo expeduje.
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host