Partizane,pak dej vědět jak jsi s tou kombinací toho aditiva a Diesel topQ od benziny dopadl. jezdím na tom stejném a přemýšlím o aditivu. Tak by se mi tvůj postřeh hodil. DíkyPartizan píše:Musím říct,že ať jsem natankoval Shell diesel extra,nebo v power diesel tak jsem nic nepoznal.Ale po natankování Diesel topQ u benziny jsem poznal rozdíl hned.Auto jelo lépe,klima není vůbec poznat.takže moje volba je jasná.Takže žádnou spešl naftu netankuju,ale teď ještě přidávám aditivum po vzoru pelena a též je to poznat.spotřeba jde hodně dolů.Momentálně 5,5 l
s klimou.
![]()
![]()
Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- mansart
- Zkušený
- Příspěvky: 1051
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Poddvorov
- mansart
- Zkušený
- Příspěvky: 1051
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Poddvorov
- fplisek
- Zkušený
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem zase učinil nedávno zajímavej objev
, jde o bionaftu. Minulý týden jsem chvátal ráno do práce, palivoměr skoro na nule, tak jsem zajel u nás na benzínku ADW, všechny stojany na naftu byly obsazené, jen jeden volný s bionaftou, sice jsem se ji vždycky bránil, ale chvátal jsem, tak jsem vzal za dvě kila bionaftu, jaké bylo překvapení, když jsem jel práce, auto jelo mnohem líp, jak s obyčejnou naftou, skvěle šlo do otáček a co mě překvapilo nejvíc, tak že kouřivost bylo nulová, a to mi auto kouří teda fest, ADW vyrábí svou bionaftu a přidávají do toho nějaká aditiva, sice na bio nechci jezdit, ale zkušenost dobrá, navíc to bio stojí 23,10kč/l 


Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie


- Tad
- Zkušený
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 3D u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
- martinsk
- Pokročilý
- Příspěvky: 554
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko
Ja od začiatku ako som kúpil fofa tankujem diesel extra a pridávam aditívum - http://www.interhouse.sk/bishops/default.htm
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja jazdim v podstate vyhradne na v-power diesel. ked nudza pritlaci, tak natankujem diesel extra a raz sa mi stalo, ze som bral asi 5 litrov nafty od slovnaftu (ale to uz som fakt siel na vypary)....
Zatial spokojnost, len neviem posudit ziadny rozdiel, pretoze 95% casu tam mam v-power diesel a nemam ho ako porovnavat...
Zatial spokojnost, len neviem posudit ziadny rozdiel, pretoze 95% casu tam mam v-power diesel a nemam ho ako porovnavat...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
tusim, ze v navodu uplne vzadu je napsano, ze se do TDDi motoru nesmi tankovat bionaftafplisek píše:Já jsem zase učinil nedávno zajímavej objev, jde o bionaftu. Minulý týden jsem chvátal ráno do práce, palivoměr skoro na nule, tak jsem zajel u nás na benzínku ADW, všechny stojany na naftu byly obsazené, jen jeden volný s bionaftou, sice jsem se ji vždycky bránil, ale chvátal jsem, tak jsem vzal za dvě kila bionaftu, jaké bylo překvapení, když jsem jel práce, auto jelo mnohem líp, jak s obyčejnou naftou, skvěle šlo do otáček a co mě překvapilo nejvíc, tak že kouřivost bylo nulová, a to mi auto kouří teda fest, ADW vyrábí svou bionaftu a přidávají do toho nějaká aditiva, sice na bio nechci jezdit, ale zkušenost dobrá, navíc to bio stojí 23,10kč/l

-
- Nováček
- Příspěvky: 99
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Krompachy
na bionaftu musi byt motor stavany inak nastanu problemy!
to omik: neviem ako diesel, ale benzin pre shell robi slovnaft, postavili spec. aditivacne zariadenie pre v-power paliva, takisto pre omv a dalsie. Takze slovnaftackych cerpaciek by som sa nebal. (teda aspon na slovensku)
to omik: neviem ako diesel, ale benzin pre shell robi slovnaft, postavili spec. aditivacne zariadenie pre v-power paliva, takisto pre omv a dalsie. Takze slovnaftackych cerpaciek by som sa nebal. (teda aspon na slovensku)
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Jistota to taky uplne neni, v lepsim pripade tam treba aditiva nebudou nebo tam muzou primichavat nejake sracky, tak jak to delavaji mensi odberatele.powermax píše:na bionaftu musi byt motor stavany inak nastanu problemy!
to omik: neviem ako diesel, ale benzin pre shell robi slovnaft, postavili spec. aditivacne zariadenie pre v-power paliva, takisto pre omv a dalsie. Takze slovnaftackych cerpaciek by som sa nebal. (teda aspon na slovensku)
- kasi
- Test driver
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Domažlice(CZ)
- Kontaktovat uživatele:
od doby co mám fofo dávám naftu jen na shellu a to shell diesel extra a po městě co jezdím pak do práce je to tišší a lépe se vytáčí.jinak se vejdu do 5.5l/100km spokojený
ještě nevím jak v zimě ale asi žádné problémy nebudou dofám
.aditiva sem nezkoušel ani tabletky.


je Ford Focus 1.8L Zetec-E EFI r.v.00,Sedan,Pacific Green Metallic,Ghia
byl Ford Focus 1.8L Endura TDdi r.v.99,Hatchback,Moondust Silver Metallic,Ghia

byl Ford Focus 1.8L Endura TDdi r.v.99,Hatchback,Moondust Silver Metallic,Ghia

- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Partizan
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)
Tohle je odpověď z diskusního fóra na serveru oleje.cz na otázku jestli přidávat aditiva nebo ne.Myslím,že ten chlápek se v tom docela vyzná.
Jednoznačně platí, že všechny nafty ve všech druzích a kvalitách, jsou dnes aditivivány přímo od výrobce - je to standard, který nařizuje i norma.
Jednak se dává cetanový zlepšovač, přísada pro zvýšení mazivosti a přísada pro snížení TVP (pro potlačení teplotního bodu pro vylučování parafínů).
K probíranému tématu zda přidávat ještě další přísady do paliv - jednoznačně ano. Vždy se vyplatí koupit aditivum, které zvyšuje cetanové číslo (osvědčí se zejména v zimních měsících), dále které zvyšuje mazivost a čistí palivový systém - hlavně vstřikovací trysky a čerpadlo. Při dlouhodobém používání je přínos těchto aditiv jednoznačně znát.
Samozřejmě, že jsou odběratelé paliv, kteří si odebrané palivo ještě navíc aditivují - někteří (těch je ale velmi málo) aditivaci provádějí na svých pumpách, ale mnohem více se dodatečná aditivace provádí přímo u výrobce paliv a to tak, že odběratel má u výrobce (např. Česká rafinérská) svůj malý zásobník s aditivy a při plnění do autocisterny je mu k odebíranému množství současně dávkováno i jeho aditivum.
Nemyslím si však, že se vyplatí takto aditivované palivo kupovat - myslím si, že přínos neodpovídá vloženým nákladům. Je rozhodně lepší si příslušné aditivum koupit a dávkovat sám. Velmi přehledný leták k aditivům má myslím f.STP, ale mohou být i jiné firmy a já nechci nikomu radit nic konkrétního - to musí každý spotřebitel zkusit sám, co mu vyhovuje - cena/přínos.
Kde tankovat: nebojte se tankovat i u firemních čerpacích stanic - Makro, HyperNova atp. Tyhle stanice mají velmi vysokou výtočnost, tzn. že jsou denně zaváženy novým palivem. Jejich stavba je nového data a tudíž musí i splňovat požadavky příslušných norem na skladování, odvětrávání a systém rekuperace odsávaných par. Pravděpodobnost výskytu vody je velmi malá. Tyhle pumpy nejedou na zisk z paliv, tak jako ostatní. Tyhle pumpy mají nákupní cenu paliv navýšenou jen o příslušnou daň a takovou marži, která pokryje nutný provoz této stanice a náklady na údržbu a plat obsluhy. Tyhle pumpy neživí jednoho či dva majitele a jejichž krédem je být co nejdříve za vodou. Jsou provozovány za účelem získání co největšího počtu zákazníků do vlastního obchodního centra, kdy jste nuceni koupit zboží v určité hodnotě, abyste pak dostali příslušnou slevu na palivu. Tohle velké množství paliva pak musí kupovat stejně jen u důvěryhodného zdroje, protože jinak by ztratilů celý jejich obchodní řetězec kredit.
Jet je Conoco. Conoco,Agip a Shell jsou akcionáři České rafinérské.
Tihle tři berou jen u České rafinérské nebo u dalších drobných výrobců v rámci skupiny Unipetrol, kam patří i Česká rafinérská. Do Unipetrolu patří i Paramo a Koramo(jinak dnes již také Paramo).
Aral bere stejného dodavatele jako výše jmenovaní.
OMV také tak nebo případně vozí palivo přímo z Německa, ale rovněž min. stejně kvalitní - nicméně dnes se jim vyplatí brát palivo u nás, což také dělají. Benzina bere výhradně u České rafinérské - je také ve skupině Unipetrol. Palivo od Slovnaftu je totožné s naším.
Můžete celkem bez obav tankovat i u čerpacích noname stanic, ale jen u takových, kde víte, že je vysoká výtočnost.
Nejvíce opatrní ale buďte hlavně v zimě - týká se dieselu - pokud máte pochyby, protože cena se vám zdá nízká, pak chtějte po obsluze, aby vám dala do ruky doklad o tom, jaké palivo expeduje.
Jednoznačně platí, že všechny nafty ve všech druzích a kvalitách, jsou dnes aditivivány přímo od výrobce - je to standard, který nařizuje i norma.
Jednak se dává cetanový zlepšovač, přísada pro zvýšení mazivosti a přísada pro snížení TVP (pro potlačení teplotního bodu pro vylučování parafínů).
K probíranému tématu zda přidávat ještě další přísady do paliv - jednoznačně ano. Vždy se vyplatí koupit aditivum, které zvyšuje cetanové číslo (osvědčí se zejména v zimních měsících), dále které zvyšuje mazivost a čistí palivový systém - hlavně vstřikovací trysky a čerpadlo. Při dlouhodobém používání je přínos těchto aditiv jednoznačně znát.
Samozřejmě, že jsou odběratelé paliv, kteří si odebrané palivo ještě navíc aditivují - někteří (těch je ale velmi málo) aditivaci provádějí na svých pumpách, ale mnohem více se dodatečná aditivace provádí přímo u výrobce paliv a to tak, že odběratel má u výrobce (např. Česká rafinérská) svůj malý zásobník s aditivy a při plnění do autocisterny je mu k odebíranému množství současně dávkováno i jeho aditivum.
Nemyslím si však, že se vyplatí takto aditivované palivo kupovat - myslím si, že přínos neodpovídá vloženým nákladům. Je rozhodně lepší si příslušné aditivum koupit a dávkovat sám. Velmi přehledný leták k aditivům má myslím f.STP, ale mohou být i jiné firmy a já nechci nikomu radit nic konkrétního - to musí každý spotřebitel zkusit sám, co mu vyhovuje - cena/přínos.
Kde tankovat: nebojte se tankovat i u firemních čerpacích stanic - Makro, HyperNova atp. Tyhle stanice mají velmi vysokou výtočnost, tzn. že jsou denně zaváženy novým palivem. Jejich stavba je nového data a tudíž musí i splňovat požadavky příslušných norem na skladování, odvětrávání a systém rekuperace odsávaných par. Pravděpodobnost výskytu vody je velmi malá. Tyhle pumpy nejedou na zisk z paliv, tak jako ostatní. Tyhle pumpy mají nákupní cenu paliv navýšenou jen o příslušnou daň a takovou marži, která pokryje nutný provoz této stanice a náklady na údržbu a plat obsluhy. Tyhle pumpy neživí jednoho či dva majitele a jejichž krédem je být co nejdříve za vodou. Jsou provozovány za účelem získání co největšího počtu zákazníků do vlastního obchodního centra, kdy jste nuceni koupit zboží v určité hodnotě, abyste pak dostali příslušnou slevu na palivu. Tohle velké množství paliva pak musí kupovat stejně jen u důvěryhodného zdroje, protože jinak by ztratilů celý jejich obchodní řetězec kredit.
Jet je Conoco. Conoco,Agip a Shell jsou akcionáři České rafinérské.
Tihle tři berou jen u České rafinérské nebo u dalších drobných výrobců v rámci skupiny Unipetrol, kam patří i Česká rafinérská. Do Unipetrolu patří i Paramo a Koramo(jinak dnes již také Paramo).
Aral bere stejného dodavatele jako výše jmenovaní.
OMV také tak nebo případně vozí palivo přímo z Německa, ale rovněž min. stejně kvalitní - nicméně dnes se jim vyplatí brát palivo u nás, což také dělají. Benzina bere výhradně u České rafinérské - je také ve skupině Unipetrol. Palivo od Slovnaftu je totožné s naším.
Můžete celkem bez obav tankovat i u čerpacích noname stanic, ale jen u takových, kde víte, že je vysoká výtočnost.
Nejvíce opatrní ale buďte hlavně v zimě - týká se dieselu - pokud máte pochyby, protože cena se vám zdá nízká, pak chtějte po obsluze, aby vám dala do ruky doklad o tom, jaké palivo expeduje.
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host