Stránka 2 z 4
Napsal: 10.10.2007 16:10
od Hugo72
Podľa môjho laického názoru na geometriu majú vplyv aj silentbloky v náprave!!! Ďalej ak sú staré, vypadané, voľné a unavené nečuduj sa, že po založení širších pneu a elektrónov, ktoré menia rozmer ET /to je niečo čo mení šírku náprav - zjednodušene/ pôsobí na ne väčšia páka a prejaví sa to v spojení s vymlátenými tlmičmi /čo je podľa mňa menšie zlo/ ako neudržateľné auto hlavne po nabehnutí na nerovnosť.
Vo vlastnom záujme si daj skontrolovať nápravu. To vieš zlá geometria = rýchle opotrebenie pneu.
No možno sa vo všetkom mýlim.
A teraz budem čakať ako sa ozve nejaký skúsený mechanik a potvrdí to čo som tu napísal.

Napsal: 10.10.2007 17:40
od Boban
Máš naprostou pravdu, jak píšeš o tom ET a pneumatikách, je to všeobecně všechno se vším, já měl ET38 a právě když máš širší pneu a vyšší profil sou ty síly několikanásobně větší, fyzika je neoblobná.

Napsal: 10.10.2007 18:52
od Hugo72
Boban píše:Máš naprostou pravdu, jak píšeš o tom ET a pneumatikách, je to všeobecně všechno se vším, já měl ET38 a právě když máš širší pneu a vyšší profil sou ty síly několikanásobně větší, fyzika je neoblobná.

Vďaka za podporu.
Píšem, a som o tom presvedčený, pretože /aj keď sa to nedá s FoFom celkom porovnávať ale princíp je ten samý/ s tým mám vlastnú skúsenosť ešte keď som mal Š-Rapid

Napsal: 10.10.2007 19:01
od chmelko
ET 38 pri zachovani spravneho rozmeru pneumatik je ešte ok..
Napsal: 10.10.2007 19:08
od Hugo72
chmelko píše:ET 38 pri zachovani spravneho rozmeru pneumatik je ešte ok..
Sorry, možno som prehliadol, ale Fuks tu ET neuvádza /kto vie či vie o čom ten rozmer je.../ s tým ET 38 súhlasím to je ešte v pohode. Mám to samé.

Napsal: 10.10.2007 21:19
od Broňa
Chlapi děkuju moc za vaše názory a udělám to tak to ,v pondělí jdu na geometrii, a to bude první výsledek pak se s vámi o něj podělím a uvidíme co dál. Díky moc všem.

Napsal: 10.10.2007 21:27
od Hugo72
To Ander
Schvaľujem postup. Pri tej geometrii si však nezabudni dať skontrolovať tú zadnú nápravu /spomínané silentbloky/. A možno ešte jedna vec nahoď rozmer ráfku/kolies tak ako je predpísané.
Držím palec a som zvedavý na výsledok. Určite napíš.
Zdar.
Napsal: 10.10.2007 21:31
od Broňa
No když jsem to měl naposled zvednuté tak se mi nepozdával silentblok na levé zadní straně, mám dojem ,že je načatý!!!Takže jak tam budu tak se na to mrknu, určitě dám pak vědět jak to dopadlo ,třeba to pak někomu pomůže. mějte se ahojky.
Napsal: 11.10.2007 08:31
od Fuks
Hugo72 píše:chmelko píše:ET 38 pri zachovani spravneho rozmeru pneumatik je ešte ok..
Sorry, možno som prehliadol, ale Fuks tu ET neuvádza /kto vie či vie o čom ten rozmer je.../ s tým ET 38 súhlasím to je ešte v pohode. Mám to samé.

Jenže Ander píše:
"Jsem si toho vědom,že tam nemají co dělat kvůli tomu jsem tam zkusil dát ty 15" a dělalo to taky a ty byli rozměrově v pohodě. A dneska jsem jel na těch 14" co tam mám a vyjížděl jsem dlouhou táhlou pravotočivou zatáčku a auto se semnou málem převrátilo a to jsem tam neměl moc jen kolem 70-80km-h, tak su z teho jeleň!!! "
Takže mu to dělá i s orig kolama co jsou předepsaný. Proto jsem sem ani ET-čko netahal. Jinak vím o co jde co se týká ET. Sám mám ráfky 7,5 x 16 ET 35 a všechno je v pohodě, proto se přikláním k tomu co jsem psal už dřív.

Napsal: 11.10.2007 08:47
od Boban
No enže i to ET má přece vliv na páku k tlumičům a silentgumám

já bych to fakt hledal v tlumičích a v uložení nápravy, silenguma a tak.Jen je fakt čím větší guma a širší,tak jízdní vlastnosti se mění, přesouváš geometrii zatížení na nápravě a proto to dělá když je něco KO takovou rutyku. Hugo72 má zkušenost s Rapidem, protože měl už jinou nápravu než klasika škodná a tam se to projevovalo stejně! já měl nápravu v zádu rozšířenou o 4cm a odešla, právě proto, že se přesunulo těžiště působení sil.
Napsal: 11.10.2007 10:13
od Fuks
Bobane, vždyť ale já tady o ničem jiným nepíšu - geometrie, tlumiče, uložení ramen, silenbloky

Samo, že ET-čko, šíře a profil gumy mají vliv na jízdní vlastnosti, ale to bych řešil až bych měl jistotu, že to předchozí mám v pořádku. Jinak jsem měl taky Š 136 Rapid na podložkách, tak vím jak se chová.

Napsal: 11.10.2007 10:21
od chmelko
podložky som nikdy neuznával a to z dovodov ktore popisujete
Napsal: 11.10.2007 10:24
od Boban
Napsal: 11.10.2007 10:32
od Fuks
chmelko píše:podložky som nikdy neuznával a to z dovodov ktore popisujete
Já už teď taky ne, když se to dá dohnat ET-čkem, ale co bylo jinýho - dostupnýho v roce 1989 na Škůdku

Napsal: 11.10.2007 13:38
od Hugo72
Nazdar,
nebudem sa vracať k problému a riešeniu čo za tým "plávaním" auta môže byť. Vyslovil som názor o ktorom som ja osobne presvedčený, ale pozor nemusím mať pravdu

Aj ten kôň je len človek, ako povedali v Radošínskom naivnom divadle a tak podobne je to i so mnou. V každom prípade by ma potešilo potvrdenie mojej hypotézy no na druhú stranu si nemyslím, že to poteší Andera.

Nemám ani len predstavu koľko by taká generálka a výmena tých silentblokov stála. V tomto mu držím palec, aby oprava bola čo najbanálnejšia a lacná. Tak môžme písať ďalej ako to asi dopadne, ale ja osobne počkám do pondelka a prečítam si čo bolo príčinou a na čo prišli skúsení mechanici od Forda.
Pekný deň všetkým.