Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od vcedula » 11.01.2010 09:42

myslim, ze aj v navode je pisane, ze ak zapadnes pripadne ti silno preklzuju kolesa, je potrebne ESP vypnut. Ja som manzelke radsej nechal zapnute, lebo som musel tlacit a vysvetlovat jej princip prinavosti sa mi nechcelo :D
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

vladacr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 30.07.2009 19:05
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od vladacr » 13.01.2010 08:45

Včera mě potkalo to samé. Snažil jsem se zaparkovat v našich krásně a čistě od sněhu uklizených Českých Budějovicích :? a po blikání ESP se dostavil smrádek v kabině, jako by si někdo upr..., ale v autě jsem byl sám a jsem si jistý, že já jsem to nebyl :-). Obcházel jsem potom auto a očuchával ho zvenčí, ale nic cítit nebylo. Zápach brzd to ale nebyl, ten tnám dobře od doby, kdy jsme s bráchou sjížděli slovinské Alpy ála Loeb (brácha měl v té době C4). Takže asi ta spojka. Trvalo to ani ne minutu, tak snad bude v pořádku.
Ford Focus II Style Combi, Stríbrná Moondust, 1.6/74kW, 11/2007
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od Jiri02 » 13.01.2010 09:40

Nahodou: Maji vozy s benzinovym motorem vubec TCS? IMHO maji pouze ESP a to na vyjizdeni z snehu nema vliv, nebot je na korekci smyku v zatacce. TCS maji, myslim, jen dieselove verze.
Naposledy upravil(a) Jiri02 dne 13.01.2010 16:07, celkem upraveno 1 x.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od Anduril » 13.01.2010 09:58

i benzinove maji TCS :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od killerhammer » 13.01.2010 11:15

TCS je sucastou ESP alebo ABS
na focuse/mondeu je to jednoducha elektronika, ktora na horsom povrchu len pribrzduje predne kolesa :idea:
u mna na 2.5T to fyzicky vyzera, ze uberie plyn aj ked plyn tlacim povedzme na podlahu (prestane na sekundy fungovat) :idea:
na focuse si uz nepamatam ako to fungovalo, ale pri jednoduchych mechanickych plynoch (kde sa neda plyn elektronicky menezovat) sa casto len brzdia kolesa brzdami
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od Anduril » 13.01.2010 12:23

Focus ma ale elektronicky plyn (od druhe generace). Takze by to mohlo byt podobne.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od vcedula » 13.01.2010 12:58

TCS a ESP su jeden system a tak ai funguju, pribrzduju kolesa a uberaju plyn, pri otvorenom sani je to pocut velmi dobre
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od SilverGhost » 18.01.2010 13:28

No musím říci, že by mě to taky zajímalo, jak to vlastně s tím TCS+ESP je. Hlavně zda tedy opravdu funguje jako "elektronická" uzávěrka diferenciálu. Tj. zda přibrzdí to prokluzující kolo. Moje zkušenost je (a za poslední měsíc mnohokrát prověřená :roll: ), že když dám na kluzkém povrchu "plnej", tak to nedovolí vytočit motor, ale "samo si to ubírá". Ovšem zda to pomáhá při prokluzu jen jednoho kola, to těžko z kabiny omrknu 8O A nesmrdí nic :-) Taky by mě tedy zajímalo, zda je např. v případě kluzkého kopce tedy lepší dát plnej a nechat to na softvéru, nebo zda je lepší se snažit tak nějak sám ?? (např. při brždění s ABS se doporučuje to první, pokud vím)

Zpočátku jsem neměl z Focuse+TCS na kluzku moc dobrý pocit. Navíc fakt nevím jistě, jak to TCS opravdu pomáhá (kromě toho evidentního omezení otáček). Také se mi při rozjezdu na špatném povrchu stalo, že to ubralo tak nějak moc, přestalo reagovat (a chcíp...).

Stačilo však sednout do mého staršího benziňáčku bez TCS, lehčí váha na nápravu, pouze 13" kola... a už jsem věděl, že tam je rozdíl :mrgreen: S tím se nedalo ani odjet z parkoviště 8O
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od Anndy » 18.01.2010 20:11

Neskoro asi reagujemi Ale mne sa to tiež správa tak ako sa pýtal človek v prvom príspevku.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od vcedula » 18.01.2010 22:04

ked sa takto na to pozerate, tak TCS ubera plyn a zaroven aj pribrzduje kolesa. Je to krasne vidiet ked zapadnes. Mozes robit co len chces, motor neroztocis do vyssich otacok (ubranie plynu) a stiredavo zaberaju obidve kolesa. Ked som raz zapadol a tlacila manzelka tak to bolo krasne vidiet a dnes sa mi to stalo znova. Jednoducho koleso, ktore sa moze tocit pribrzdi, aby sa zacalo tocit aj to druhe.
Ziadne riadenie diferencialu, ale pribrzdovanie kolies, aby sa zacalo tocit aj to druhe.

Co sa tyka toho rozbehu Anndy, ze sa ti to smyka. Neviem ci aj u Fordu ale napriklad u Hondy maju napisane ze v pripade pokusania sa vyjst so zapadnutym autom je potrebne vypnut ESP + TCS, pretoze to moze poskodit brzdy alebo motorove casti. Na druhej strane, ked kolesa nemaju grip, tak ako ma TCS vyriesit rozbeh ? Ked nemas grip, musis ho nejako zohnat. Na to sa robia snehove retaze a v kufri sa nosia lopaty :mrgreen:

Nase TCS je robene na vypomoc na smyklavej rovnej ceste, nie na rozbeh do kopca alebo rozbiehani zapadnuteho auta.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od Anduril » 18.01.2010 22:34

Presne tak, pokud neni grip ani na jedne strane, je to spise kontraproduktivni. Ve snehu uz jsem ESP/TCS vypinal, jinak bych se nepohnul vubec. Nicmene napr. pri rozjezdu na asfaltu (treba i mokrem) je rozdil poznat. S ESP to jen jemne prohrabne, nez se kolo(a) pribrzdi (je to samozrejme i slyset, jak "busi" brzdy), bez ESP se kola protaceji a rozjizdim se s hvizdanim pneumatik.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od Anndy » 18.01.2010 23:23

Ja viem, ze tcs nie je na vyhrabanie sa zo zapadnutia. Len som reagoval, na prvy prispevok, ze mu to zrejme funguje standardne.

Mno, ja ked som zapadol, tak som sa nevyhrabal nijako (bez ohladu na zapnute, vypnute esp/tcs). Pomohla lopata iba :D.

Ale mam pocit, ze bolo uplne jedno, ci bolo zapnute, vypnute TCS. Proste dal som 1. plyn na podlahu a kolesa predne sa pretacali o 106. A skusal som vypnut aj zapnut ESP, rozdiel ziaden v otackach motora, vobec to nejavilo tendenciu zdochnut. Jedine raz blikala kontrolka a druhy krat svietila (vypnute esp).
Tak isto na suchu. Dam jedna, razantnejsie pustim spojku a pridavam plyn a gumy piskaju a presmykuju sa. Ale mozno to je tak nejako na hranici adhezie. Neviem, neskusam to casto, iba ked potrebujem rychly odpich.

Co mne pomaha na snehu, lade (ak je este nejaka adhezia), je jemnulinka praca so spojkou ,casto aj bez plynu, ci jemnulinkycm pridavanim plynu, cize prirodzene hladat hranice adhezie. A je uplne jedno, ci mam ESP zapnute, alebo vypnute.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od zirafak » 19.01.2010 06:30

Nejde mi do hlavy,preco povazujete uvedene systemy za vyhrabavacie/lopatove/ :?: :mrgreen:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od Anndy » 19.01.2010 08:03

Hneď prva veta ti dáva odpoveď :-),

Zvyšok som písal iba pre to, že nemám pocit, že by ma tcs obmedzovalo pri zapadnutí.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: Prokluzování kol při zapnutém ESP (TCS)

Příspěvek od SilverGhost » 19.01.2010 21:25

Anndy píše: Co mne pomaha na snehu, lade (ak je este nejaka adhezia), je jemnulinka praca so spojkou ,casto aj bez plynu, ci jemnulinkycm pridavanim plynu, cize prirodzene hladat hranice adhezie. ...
Tak to jde s 1.8tdci sakra blbě... :roll:

Jinak mám dost podobné pocity, tj. při menším protáčení na kluzkém povrchu sice kontrolka bliká, ale žádný zásah není poznat. To až při větším protočení mám pocit, že se něco děje. Což je asi úmysl (u Forda člověk nikdy neví... :) ), v každém případě je to vlastnost :lol:

Odpovídá to i na moji řečnickou otázku výše a sice, zda spoléhat na software nebo jemně pracovat. Zdá se, že v případě tohodle TCS to chce spíše jemně pracovat (což je opak vůčí ABS, kde je lepší naplno dupnout na brzdu). Pokud to totiž ještě jede, tak se vyhnu oblasti určité nestability a špatné přilnavosti, která je ještě před zásahem TCS...
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti