Stránka 2 z 3

Napsal: 19.11.2007 08:58
od zirafak
Jiri02 píše:Nepouzil bych sice prirovnani z toho prvniho prispevku, ale FoFoII je opravdu hlucny ... Oproti Peugeotu 307 rozhodne. Hodne lidi ma takovy nazor!
Okrem mna :idea: Ja si budem moju FO 2-ku branit do bezvedomia :wink: Opakujem sa uz po 1000 ci krat.Mne moje fofo 2 hlucne nepripada.
Inac skoda zalozenie tohoto noveho prispevku,lebo riesime to uz opat na viacerych miestach naraz :cry:

Napsal: 19.11.2007 08:59
od silverwolf
Souhlas se Vcedulou, už se to tu taky rozebíralo. Letní Bridgestone Turanza mám o hodně hlučnější než nynější zimní Firestone Winterhawky, byť logika říká, že by to mělo být naopak. :roll:

Nové téma

Napsal: 19.11.2007 16:00
od brava
No, původně jsem ani nové téma zakládat nechtěl, ale je to vlastně poprvé, co jsem četl tak ostrou kritiku na Fofo II, a tak jsem s ní chtěl seznámit, co nejvíc lidí, kteří by se třeba na starší téma, věnující se tomuto problému, nekoukli.

Napsal: 19.11.2007 16:51
od petulka
Mezi námi, i Fofo I není zrovna tiché vozidlo. A to nedělají melu jenom pneumatiky. Možná to bude znít hnusně , ale vlezl jsem do Logana 1,4 a to ticho bylo až podezřelé. Když se nastartuje ,tak se musí dívat na otáčkoměr, jestli ten motor fakt běží. Nedělám si prdel, fakt..... :cry:

Napsal: 23.11.2007 10:48
od zirafak
zopar postrehov o hlucnosti FOCUS-a 2 1,6 Ti-VCT z testovania na autorevue.cz...
hluk od motora..

Chování motoru je vcelku kultivované, ale svým trochu rachtavým zvukem v nízkých otáčkách nepatří zrovna do vybrané společnosti. I na přiloženém videu je slyšitelné, že na volnoběh se neprojevuje jako nějaký noblesní kliďas. Toto však odhalíte pouze při poslechu zvenku, ze zmíněného videa je patrné i to, že do interiéru proniká velmi vzdáleně i zvuk startéru, natož pak motoru, který je prakticky neslyšný. S rostoucími otáčkami neklid zmizí, ticho v interiéru zůstává. To se změní až po překročení hranice 5 000 otáček, kdy si v interiéru budete moci užívat poměrně uchulahodícího pilovitého zvuku. Motor je tedy odhlučněn velice dobře, při běžném ježdění je prakticky neslyšný a ozve se až při ostrém ježdění, což myslím není na škodu.
hluk od podvozka,aerodynamicky hluk a audiozariadenie SONY...

V běžné specifikaci je nadmíru komfortním společníkem, který si poradí i s nekvalitními českými silnicemi. O dobrém odhlučnění motoru již byla řeč, stejně dobře je odhlučněn i podvozek, který je v běžném nastavení výborným kompromisem mezi jízdními vlastnostmi a pohodlím.

Mimořádné je pak odstínění interiéru od aerodynamického hluku, konstruktéři místy použili až trojitá těsnění. Výsledkem je subjektivně naprosté ticho i v dálničních rychlostech, ve 140 km/h nevíte o motoru, ani o hluku od pneumatik, natož pak o aerodynamickém svistu, který je v podstatě nulový a i ve 200 km/h je naprosto minimální. Akustická pohoda v interiéru dostává jedničku s hvězdičkou a k tomu dobře pasuje i nečekaně kvalitní audiosystém Sony s osmi reproduktory a schopností přehrávat „empétrojky“, který do zmíněného ticha dokázal vnést velice kvalitní hudební produkci. Sony bych si jinak do auta nikdy nepořídil, ale tento systém mě přesvědčil a vzhledem k velmi malému příplatku za něj – 9 400 Kč – jej mohu i do nižších výbav jedině doporučit.

Velké změny se odehrály po stránce jízdního komfortu, odhlučnění podvozku je na špičkové úrovni a akustická pohoda v interiéru není daleko od té, kterou nabídnou větší a dražší limuzíny. Absolutorium získává odstínění od aerodynamického svistu. Ona pohoda ale netkví v jednotlivostech, akusticky vyladěné je u Focusu takřka vše od dveřních systémů až po zvuk přerušovače blinkrů.



Presne takto to vnimam aj ja.
kompletny test na...
http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/F ... fault.aspx

Napsal: 23.11.2007 10:58
od chmelko
mam uplne rovnaky nazor...ale je to asi fakt len o subjektivnom vnimani..a ostatných o tom nepresvečiš..

Napsal: 23.11.2007 11:04
od vcedula
Presne tak, ako som aj pisal v recenzii svojho auta. Na zaciatku som bol strasne prekvapeny tym, ake je to auto tiche aj pri vyskoych rychlostiach, kde problem robi hlavne obtiekajuci vzduch. To, ze to dobre odhlucnili, je naozaj velka pravda.
Ale predsa len slabinou je nachylnost na kvalitu pneumatik, co sa prejavilo na mojich spalenych letnych. Ale terajsie zimne su uz zasa tiche a nemam co vycitat. A verim tomu, ze lucia, ktori sa stazuju na hlucnost Focusa II maju cely problem prave v tych pneumatikach.

Napsal: 23.11.2007 12:05
od Glip
No priznajte sa, kto z fora pisal tu recenziu? Tolko chvalospevov, az som sa pri citani citil divne :P

Napsal: 23.11.2007 14:33
od omik
no ja teda neviem, ale to ticho z recenzie zase az take nie je. je to napisane, ako keby to bol maybach. mam diesel, takze ten hluk je urcite vacsi ako u 1.6tivct ale rozhodne nemozem suhlasit s pasazou o aerodynamickom hluku, ktory vraj je ledva pocut. Je ho pocut uplne normalne, vyradim rychlost na dialnici a bez nejakeho extremneho sustredenia sa ho pocujem. Nevravim, ze robi kraval, ale pocut ho je. Pneumatiky mam momentalne zimne dunlopy sp wintersport 3d a v lete michelin premacy (myslim), dunlopy su pocut o poznanie viac ako micheliny, ale opat ani s michelinom to nie je uplne totalne ticho (ako sa zda z recenzie). nie je to katastrofalne, ale je ich pocut. PO dalsej sezone ma caka vymena letnych pneu, takze otestujem nieco ine a uvidime.
.
mne skor ako hluk zvonka vadi vrzganie v interieri. Teraz mam 53t km a je uz relativne vyrazne, hlavne z dveri pri prechode nerovnosti alebo na macacich hlavach pocut vcelu dost pazvukov. Mozno je to len tesneniami, skusim ich niekedy osetrit nejakym silikonovym olejom alebo niecim podobnym. Cast zvukov by mohla zmiznut. Ale niektore rozhodne idu z vnutra dveri. Na kvalitnej ceste to nepocut. Myslite, ze to ma zmysel skusit reklamovat? Mam predlzenu zaruku, tak este mam na to pripadne cas....

Napsal: 23.11.2007 16:58
od Shutty
Prispejem svojou troskou, aj ked ma nas fofak zatial len 2tkm...
Najmenej mi vadi hluk motora - ten je skutocne dobre odhlucneny a tyka sa to aj studenych startov. Na diesel je to parada.
Horsie je to s aerodynamickym hlukom - do cca 120kmh vcelku pohoda, potom znacny narast, ktory je konstantny do 180kmh (nezvysuje sa)
A najhorsie je to z hlukom podvozka, resp. hlukom od odvalovania pneu.
Absolvoval som cestu Pha- BA a na D1 na panelovych a starsich asfaltovych usekoch to bolo dost zle, hluk je fakt neprijemny. Akonahle sa ale prejde na kvalitny novy asfalt alebo na nove panelove useky, tak je to uplne ine kafe.
Dalsia vec je, ze som nepostrehol velke rozdiely medzi letnymi Pirelli P7 205/55 R16 a sucasnymi zimnymi Michelin Alpin3 195/65 R15. Ale mozno to bude tym, ze na letnych som moc neodjazdil.

Napsal: 23.11.2007 17:03
od vcedula
omik, prechadzas na Mercedes ? :lol:
Si spravil peknu kritiku 8O :cry:

Napsal: 23.11.2007 21:10
od jamaka
Shutty píše: Absolvoval som cestu Pha- BA a na D1 na panelovych a starsich asfaltovych usekoch to bolo dost zle, hluk je fakt neprijemny.
tak na tejto ceste by hucali asi aj najhupavejsie americke koraby. toto nie je cesta, to je humus. Vzdy ked moze tak to obchadzam a nech si urobim aj 100km obchadzku. Na tejto ceste som uz odrovnal zopar zadnych gum. Akonahle ma Ford na viacprvkovej zadnej naprave nazubkovanu gumu, je hluk velky ako keby boli zle loziska v kolesach. Takze par krat preletiet po super D1 nalozeny a moze sa stazovat kazdy ze mu auto huci.

Napsal: 23.11.2007 21:20
od Jozkablack
vcedula píše:omik, prechadzas na Mercedes ? :lol:
Si spravil peknu kritiku 8O :cry:
Líbí se mi že se tady najdou i lidi který dokážou říct trocha tý kritiky k svýmu miláčkovi a nechrlej jen samou chválu i když to klikrát neni prvda. Nevim jak je na tom f2 s areodinamickym hlukem, nebo vrzánim interieru, ale mohu potvrdit že ve F I si člověk zrovna ticha od palubovky neužije! Na stařičký Fiestě mi tolik nevrže palubovka jak ve Fofu, ale uklidnilo mě když jsem si přečet tady na foru že ne jen mě to dělá.

Napsal: 24.11.2007 00:11
od Shutty
jamaka píše: tak na tejto ceste by hucali asi aj najhupavejsie americke koraby
asi mi nebudes verit, ale obyc fabia so 70tkm bola na tom tankodrome tichsia (celkovo, nielen pneu)...na fabii som tuto trasu absolvoval pravidelne 1x mesacne necele 2 roky.
Ale napriek tomu je plusov u fofika stale viac ako minusov :D

Tichost

Napsal: 25.11.2007 16:27
od brava
Souhlasím s tím, co napsal Shutty. Odhlučnění motoru resp. kabiny je u Focuse na velmi dobré úrovni. Pronikne-li zvuk motoru do kabiny, pak je to většinou při vyšších otáčkách a neřekl bych, že je to na škodu. Patřím mezi řidiče, kteří si potřebují občas zkontrolovat, jak se motor projevuje během jízdy i po stránce zvukové, a tak to jen vítám. Navíc jde o zvuk, alespoň pro mne, příjemný, který rozhodně "imidž" tohoto vozu nepoškozuje.
Určité výhrady bych měl k odtlumení podvozku.Je pravda, že pokud jedete po silnici s horším povrchem ( a nemusí to být zrovna povrch v totálně dezolátním stavu) je hluk od kol, přenášející se podvozkem dovnitř vozu vyšší a absolvování delší jízdy po takovéto cestě není zrovna to pravé. Netroufnu si odhadnout, do jaké míry se na tom podílí kvalita pneumatik popř. jejich rozměr atd. a do jaké míry konstrukce podvozku nebo nějaký jiný faktor, ale asi to bude od každého kousek. Pokud ovšem jedete s Focusem po silnici s dobrým povrchem (doufám, že jich u nás bude přibývat), je jízda tichá .
Tlumení hluku od odletujícího štěrku je také dobré, podběhy jsou podlepené jakýmsi kobercem nebo filcem, který toto, dle mého, tlumí velmi účinně.
Někdo také uvádí, že vyšší modelové verze jsou lépe odhlučněny než verze základní nebo nižší, mně se to moc nezdá. Připadá mi, že jde jen o dohady.Nikdo prozatím neuvedl konkrétní příklad v čem, a nebo kde jsou verze Ghia nebo Titanium lépe odhlučněny než Ambiente nebo Trend.
zirafak, ve svém příspěvku výše, sem dával odkaz na test AR. Já jen doplním, že tamtéž ,v sekci „Video“ ,je záznam jízdy s testovaným Focusem a myslím, že nešlo o nejvyšší verzi, ale o verzi Trend s urč.dovybavením. Jsou tam i záběry z kabiny. I když zvuk. záznam není moc kvalitní, určitou představu o charakteru zvuku, jenž do kabiny proniká dává.Jen pro pořádek uvádím, že se jedná o benzínový motor 1,6 Ti-VCT.
Závěrem si neodpustím citaci z výše zmíněného testu, která je podle mého velmi výstižná a hodí se i k tomuto tématu:
„Nový Focus určitě není po všech stránkách dokonalým vozem a na základě vašich preferencí vám může více sednout jiný kompakt, minimálně řidiči jej ale budou milovat. Patříte-li mezi ty, kteří od auta očekávají něco více než jen přepravu z bodu A do bodu B a nemáte na BMW 1, běžte pro něj, za tyto peníze nic lepšího nedostanete.“