Vadne turbo FF 1,6 TDCi
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
To moje bolo zo Ziliny - TurboServis (http://www.turba.sk), cena vo februari 2010 - 842€
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.05.2011 11:57
- Bydliště: Olomouc
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ahoj všem,
dnes jsem byl v servisu Ford (motomorava Olomouc),páč se mi nelíbilo "zašpinění motoru" od oleje.Mechanik mi tvrdil,že je to díky turbu,které to bude mít brzy za sebou.Já si ale nejsem jistý, zda-li to je turbem.Mechanik odšrouboval hadici vedoucí od turba k sání, kde bylo trošku oleje,ale hlavní problém je (vizuelně) na druhé straně motoru (viz.foto).Můžete mi poradit z vlastních zkušeností,zda-li to je opravdu tím turbem??Po zjištění ceny za opravu mě totiž docela jímá hrůza.
Díky
dnes jsem byl v servisu Ford (motomorava Olomouc),páč se mi nelíbilo "zašpinění motoru" od oleje.Mechanik mi tvrdil,že je to díky turbu,které to bude mít brzy za sebou.Já si ale nejsem jistý, zda-li to je turbem.Mechanik odšrouboval hadici vedoucí od turba k sání, kde bylo trošku oleje,ale hlavní problém je (vizuelně) na druhé straně motoru (viz.foto).Můžete mi poradit z vlastních zkušeností,zda-li to je opravdu tím turbem??Po zjištění ceny za opravu mě totiž docela jímá hrůza.
Díky
Bylo:Ford Focus 2006 1,6 TDCi 66kw, Peugeot 406 2001 2.2i 16v 116kw Škoda Felicia 1998 1.3i 40kw, BMW 318Ci cabrio 2001 2.0i 105kw
Je: Ford S-max 2010 2.0i, Ford Fiesta 2007 1.3i 51kw LPG
Je: Ford S-max 2010 2.0i, Ford Fiesta 2007 1.3i 51kw LPG
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Vydava to turbo kvilive zvuky v podobe sireny sanitky ? Ak ano, vymena ta neminie. Je iba otazne, ci hned alebo az po par tisicoch kilometrov. Ak nie, treba problem hladat inde.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.05.2011 11:57
- Bydliště: Olomouc
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Právě že žádné nepříjemné zvuky nevydavá.Není ani poznat nějaké subjektivní snížení výkonu.Jen je to prostě zasviněný a v autě je takový podivný, ropný smrad....Při pročítání fóra mě ještě napadlo,zda-li mi nepodfoukává vstřikovač č.1.Pod ním je také nasviněno,ale myslím si, že je to spíš hadicí na foto č.1 a dále by asi nebyl tak zasraný agregát (nevím co to je,nejsem mechanik) na fotu č. 2.
Bylo:Ford Focus 2006 1,6 TDCi 66kw, Peugeot 406 2001 2.2i 16v 116kw Škoda Felicia 1998 1.3i 40kw, BMW 318Ci cabrio 2001 2.0i 105kw
Je: Ford S-max 2010 2.0i, Ford Fiesta 2007 1.3i 51kw LPG
Je: Ford S-max 2010 2.0i, Ford Fiesta 2007 1.3i 51kw LPG
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Má to tam špinavý hodne lidí. Někde jsem psal, že to může být i tím, že do turba na vstup kompresoru jde olejova mlha z odvetrani klikové hridele (mala hadice napojena na velkou před kompresorem turba). Je možné, že se to dostává pře IC až tam jak jsi to vyfotil. Ale pravda je, že to máš celkem dost. Kolik oleje to žere?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ked je to ropny smrad, moze byt podfuknuty vstrekovac. Tuto zavadu treba opravit co najskor, pretoze v postihnutom valci sa vplyvom nekvalitneho spalovania tvoria velke mnozstva karbonu, ktore zasvinia olej. A vsetci dobre vieme, ake citlive su turba na zabozrutoch - staci malo a uz spieva pohrebnu pesnicku.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.05.2011 11:57
- Bydliště: Olomouc
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Olej to vůbec nežere.Resp. podle měrky není únik,když ale nastartuju motor, vyletí modrý dým.Poté už to nekouří.
No snad to nebudou obě závady naráz.
Největší poblém je v tom, že ani nemám pořádného mechanika,kterému bych věřil že opravu udělá pořádně a že mě neodrbe...
No snad to nebudou obě závady naráz.
Největší poblém je v tom, že ani nemám pořádného mechanika,kterému bych věřil že opravu udělá pořádně a že mě neodrbe...
Bylo:Ford Focus 2006 1,6 TDCi 66kw, Peugeot 406 2001 2.2i 16v 116kw Škoda Felicia 1998 1.3i 40kw, BMW 318Ci cabrio 2001 2.0i 105kw
Je: Ford S-max 2010 2.0i, Ford Fiesta 2007 1.3i 51kw LPG
Je: Ford S-max 2010 2.0i, Ford Fiesta 2007 1.3i 51kw LPG
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Otvor kapotu, daj dole kryt motora a natoc to. Potom sleduj motor a cuchaj okolo c.1, ci to nesmrdi po spalinach.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ahoj Fofáci, tak před 14-ti dny mi vikviklo turbo. Šlo to vcelku rychle, začlo hvízdat a po čtyřiceti km bylo po něm, auto bez tahu, kamiony do mírného kopečka ujížděly, spotřeba stoupala, kouřivost vzrůstala a nálada klesala! Mechoš mi pak říkal, že osa turba byla zlomená-totálně zaseklá turbinka. Prý výrobní vada, celkem bych tomu věřil, ale po 126 tis.
(auto mám coby 1. majitel). Fordem doporučovaný, poctivě měněný olej Formula 5w30 tam šel (k mému překvapení mi řekl, že tohle tam vůbec nemám nalévat, tak pak si vyberte). Dali to i na diagnostiku, ale ukázalo to jen chybu plnícího systému. Nakonec tam teda dali repas, vyměnili snad to, co se vyměnit má a auto zatím jezdí, otázka je, jak dlouho že? Denně nalítám tak 150 km, tož si říkám, že se případný problém projeví dřív než padne záruka na ten repas.

Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Urobili to v zaruke ? Alebo si cvakal ?
K tomu oleju : Ked som Formulu F priniesol mechosovi na ponakupny servis (rozvody, naplne) tak sa ma zrovna spytal, ci chcem menit motor
a vyhodil ma s nim. A tak od vymeny turba pouzivam Castrol Edge TurboDiesel 5W-40.
K tomu oleju : Ked som Formulu F priniesol mechosovi na ponakupny servis (rozvody, naplne) tak sa ma zrovna spytal, ci chcem menit motor

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
No to víš, že proběhlo ,,oslíčku otřes se"! Turbo bylo původní a záruka po 4,5 letech fuč. Ten olej 5w40 mi taky doporučovali (v neautorizáku samozřejmě), plus nejakou přísadu, která se dává do motorů s větším náběhem km. Člověk kolem toho lítá, mění v dobré víře výrobcem doporučovaný olej (5w30) dle předepsaných intervalů (20000 km.) a pak se stejně dozví: všechno špatně, jak olej tak interval. Věřím, že jsem si to turbo popravil sám tím, že jsem dal na doporučení Fordu. Možná to dělají schválně, protože mají spočítáno (i když si koupíš jejich prodlouženou záruku), že to bez problému vydrží těch 5 let nebo 100000 km. podle toho, co nastane dříve a pak se to začne sypat
. Já se nestačil po stovce divit: vstřik, altík, turbo. Nejraději bych se toho zbavil, ale Fofo je pro mě už tak nějak srdeční záležitost a nevím, zda-li bych si s jinou značkou pomohl. Prý je to s těmi novými auty stejné- ,,chceš jezdit" ok ,,budeš lepit"- výborná politika. Když k tomu přidám kvalitu phm, tak mi vychází sebedestruktivní výsledek! 


Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Udrziavat diesel po 150k km je docela drahy sport. Ked ma tolkoto km, treba ho rychlo predat niekomu nepoucenemu a kupit benzinak. Pochybujem, ze po takychto skusenostiach niekto opat kupi diesel.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Moje řeč, já už bych taky do diesla nešel. Do budoucna plánuji koupit nějaký benzíňák a vzhledem k tomu, že denně najedu vcelku hodně, tak bych ho nechal předělat na plyn. Diesel se totiž nevyplatí, sice ušetřím na naftě, ale jak se vyskytne problém, tak už se penízky zase pěkně kutálejí z kapsičky ven a náklady pak spolehlivě převýší úspory za palivo. Jojo, kdybych to byl býval před 5-ti lety veděl.....



Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
aspon su rád, že neodchází jen Honeywell turba (pracuju v Honeywellu - ne na turbu nastesti) ale i Mitsubishi - to bys tam mel mit ty... Asi se Ti zacpala trubka oleja - viz forum, jako se to většinou děje. Snad už to bude dobrý!
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tak to pevně doufám, protože není nic horšího, než když se role auta a majitele vymění- místo toho, aby sloužilo ono Tobě, tak Ty sloužíš jemu! Lítáš do práce jak pako, živíš ho a ono vyžaduje větší a větší investice. Už chápu, proč se jich na západě po pěti letech zbavujou a kupujou nový. Ony ty náklady na měsíční investice -leasing kontra údržba- se pak skoro vyrovnávají. Jak mě ještě párkrát nakrkne, tak potahne z domu nevděčník jeden
! Srdce-nesrdce.

Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host