Klub stocenych kar

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od solfan » 18.04.2011 13:42

a mozem sa opytat na cenu a km (tachometer aj realne)?
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od V12 » 18.04.2011 21:40

Toto zaujima aj mna. Tipujem cca 7k, na tacho 90 tisic km.

croog :

Treba davat bacha na rozvody, ihned vymen remen aj vodnu pumpu (ak si to este neurobil). A priprav si furu prachov, sranda este len zacne, kedze to ma DPF :evil: Vstreky, turbo, dvojhmota. Alebo to rychlo predaj a kup nieco seriozne, pretoze o rok budes skripat zubami ako ja. Ked potencialnemu kupcovi vymenujem, co do auta bude musiet strci, ponukne mi zan 4000 €, ked vsetko zatlciem, riskujem neskorsi pruser. Postoj vykupcov - nie je knizka, zjavne stocene - maximalne 4k a urobime to na 250 tisic km.

Predosly majitel dosiel na to, ze ma stoceny crep, tak sa ho rychlo zbavil. A za to stocenie si mu urcite zaplatil slusny bonus :evil:

Mna bude stat Plechacov rekondicny pobyt na dielni cca 3000€. Blba otazka - kto z vas by do vozu s trhovou hodnotou 5k dal do opravy 3k ? To normalne uvazujem o nenazranom, dychavicnom a lenivom FFII 1.6i Trend 2007 s 55k garantovanymi km, za 7 a pol tisica. Za predpokladu, ze sa mi ten moj podari predat za 5k. A sa predaj nepodari, mam 2 moznosti - bud investovat do opravy a dufat, ze dlho si nebude nic pytat, alebo to zhodit z mosta do Vahu :twisted:

Toto je vysledok kupy ojazdenej kary - aj ked ma zrovna iba 150k km, nie je to ako dokazat, tym padom to nema hodnotu. Celkovy stav je nanic, pozinkovane kasne nehrdzaveju ako stare embecky, cenu vozu robi hlavne agregat, pricom jeho historia je iba jeden velky otaznik.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od solfan » 18.04.2011 22:49

V12:
ja by som predsa len bol trosku opatrnejsi vo vyjadrovani, moc to generalizujes. samozrejme, tiez som toho nazoru, ze jazdeny diesel vie byt niekedy pekna mrcha, ale ty tvrdis, ze je to tak vzdy...kazdopadne ani ty ani ja nemame nejake oficialne udaje o tom, ako su na tom jazdene diesle po styroch - piatich rokoch...
to ze sa toto vsetko vysypalo tebe este neznamena, ze sa to stane na kazdom diesli.
myslim si, ze tu na fore nei sme reprezentativna vzorka, pretoze tychto dieslov jazdi po svete velmi vela ;-)
ja napriklad musim zaklopat, ze vzhladom na to, kolko auto stalo pred dva a pol rokom, kolko som najazdil a co som do neho dal, tak celkom pohoda...ale samozrejme zajtra sa mi moze vsetko vysypat a budem nasraty...
ale nebudem tvrdit, ze kedze ja mam zatial celkom dobre skusenosti, ze jazdeny diesel je pohoda a ze je to super kupit (teraz by som chcel ffIII kombi ecoboost :-D)
edit: este dodam, ze do mojho som co sa tyka motora zatial nepotreboval nasypat ani korunu...takze vsetko co som zatial riesil, by som asi riesil aj na inom aute...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
Croog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 165
Registrován: 27.12.2009 00:39
Bydliště: Praha

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od Croog » 18.04.2011 22:52

No, tak jsem udělal menší analýzu. V12 zklamu, protože následují spekulace, ale zatím se to jeví jako nejpravděpodobnější scénář:

10.2006 - 0km - 1. registrace v DE
12.2008 - 146000km - výměna oleje v DE (dle nalezeného štítku)
4.2009 - 161328 - stočení o 100t, dovoz do ČR, STK již na 61000km
10.2010 - 168739 - moje koupě
nyní 178000km

Tedy v DE to lítalo 6600km / měsíc a v ČR s tím ženská najezdila s dětmi 7500km za 18 měsíců než jsem to koupil já. Cena byla 190t kč, s autem jsem spokojen a jsem připraven do něj dále investovat, pokud bude třeba. Nové by stálo přes 800t (dle konfigurátoru), tak co.

V12: Rizik jsem si vědom, rozhodnutí je zatím neprodávat. Co bych místo toho koupil? Tvého negativismu jsem už přečetl tolik, že už dalším strašením ničemu nepomůžeš. Pokud se vyplní tvé nejčernější obavy, nebude to vpravdě ekonomická koupě.. co taky čekat od nákupu auta.
Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od V12 » 18.04.2011 23:32

solfan :
Mne sa to zatial tiez nevysypalo. Auto jazdi bez problemov. Len ist s nim na kraj globusu by som sa bal, pretoze mu uz neverim tak, ako pred prvym pocutim zvukov skapinajuceho turba. Pri kupe som mal naivnu predstavu, ze 10 rokov na nom pojazdim :oops:
Tu ide o to, ze je uplne jedno, ci to mas stocene, alebo nestocene - diesel s 200k km uvedene problemy mat bude, to je 100% iste. Fakt, ze auto je stocene neznizuje jeho technicky potencial a nezhorsuje jeho stav - takisto mohlo byt 100%-ne servisovane po 20k km, dennodenne krmene vyberovou naftou ochutenou VIF-om (alebo niecim podobnym). Silne to ale znizuje jeho trhovu hodnotu - nie je mozne dokazat, co vsetko sa na nom robilo, ci vobec bolo servisovane atd. Otazkou intervalu vymeny rozvodov, DPF atd. sa zaoberat nemienim, to je jasne kazdemu, kto vie ako funguje motor. A prave trhova hodnota je to, co za auto pri predaji pytas. Co je horsie, moze byt a u stocenky aj je podstatne nizsia, ako technicka hodnota. Cize o rok, dva je to prakticky nepredajne, hlavne ked sa predajom ani nevratia naklady na liecenie jeho choreho diesla. A toto cloveka najviac skrie, ked kupi 2 - rocny voz stoceny z 250k na 100k, zaplati za to ako za voz so 100k, potom pride na to, ze je to stocene a pokial nie je spina, tak to nema sance predat. Preto to radsej opravi a so skripajucimi zubami na nom este jazdi vo viere, ze sa oprava vrati v podobe nizsej spotreby oproti benzinaku, resp. ze oprava + cena stocenky je mensia, nez cena rovnako stareho nestoceneho auta s kilometrami, ake ma stocenka po stoceni.

croog :
Ta analyza je OK, nesklamal si ma. K presne takym istym cislam pre moje auto som sa dopatral aj ja (vid prvy prispevok). O to vacsie bolo moje prekvapenie, ze to malo iba 137 tisic (teraz 153 tisic). No napriek tomu su vstreky chytene a turbo po vymene - frantik jazdil ako zviera a na smejdovu naftu. Stav vstrekov sa po mojich 15k km nezmenil - auto ide uplne rovnako (= ako cert, technicakovych 203 podla tacho z neho na rovine horko tazko vytlacim), zvuk rovnaky, bez problemov chytilo aj pri -18. Nikoho nechcem strasit, iba poukazujem na mozne problemy, ktore skor ci neskor budes musiet riesit. Ty, ja, vsetci, co maju diesle s velkym nabehom. Niekto skor (asi ja), niekto neskor (asi Ty). My dvaja mame iny spolocny problem - pri pokuse o predaj budu nase auta takmer bezcenne. Preto sa ho chcem co najskor a najlepsie zbavit. A tiez riesim problem, ktory si nacrtok - kde za par supov zohnat cosi kvalitne. U Fordu mam 2 kandidatov - oba su FFII 1.6i 74kW Trend 2007 s 55k zmluvne garantovanymi kilometrami. No moj postoj k 1.6i je tu uz legendarny. Ale na kraj globusu by som siel radsej s nim, aj ked by som nadaval po kazdom sliapnuti na plyn a zakazdym, ked by ma v kopci dala dole neRS Fobia (1.2TSI je toho schopna bez vacsej namahy, mam to overene za jej volantom :evil: ).
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od solfan » 18.04.2011 23:35

slusny najazd v de...ale tak to chodi...co uz, poucil si sa a snad sa poucia aj ini...
ten najazd 7500 km vies dolozit? alebo to len tvrdil predajca? kazdopadne zakladne ukony je potrebne spravit - rozvody a pod.
ja mam auto s podobnym relanym najazdom a obavam sa, ze by som ho nepredal ani za 170 000 :-(
kazdopadne to netreba brat ako tragediu, veci sa mozu ale ani nemusia kazit, blbe je, ze sa proste na tom niekto nabalil a to by bolo dobre zarazit, co sa podari, len ak si ludia uvedomia, ze za lacno vela muziky byt nemoze...(tak potom aj vznikaju famy o nekvalitnych znackach a pod...)
kazdopadne prajem vela bezporuchovych km...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od wilder01 » 19.04.2011 08:38

Pri nakupe stareho auta je to loteria, pokial ho nemas od znamych. Ked nevies kto s tym jazdil tak ani kupa malo jazdeneho auta nie je zarukou spokojnosti. Cital som na nete pribeh dievciny, ktora kupila Peugeot 308 s ani nie 60 000km a motor bol zniceny, pretoze v nom povodny majitel nemenil olej.
Tak bud treba spravit to co BobTdci, cize kupit noveho diesla bez dpf alebo pri kupe jazdeneho ratat s tym najhorsim. POpripade benzin, ktory je technicky jednoduchsi a tym padom tam nie je moc coho sa obavat. Len otazne ci si zvolit spolahlivost na ukor vyssej spotreby a mensej pruznosti.
Sam som predaval pred 2 rokmi Megane 1,9 dTi so 168 000km, pretoze som chcel nieco spolahlive co mi dlho vydrzi. Jazdil som na nom 4 roky a vobec ho nesetril a nikdy mu nic nebolo. Megane stale jazdi bez investicii a moj Focus so 107 000 km uz potreboval vymenit turbo a odisiel mu modul ESP. Aj ja som premyslal podobne ako V12 nad predajom a kupou benzinaka 1,6 ale kombik 1,6 by zrejme jazdil horsie ako punto 1,2 8V. A hlavne za viac.
Pricom trh u nas je tak zdeformovany ze sa mi to auto jednoducho neoplati predavat, pretoze strata by bola taka velka ako keby som pred tymi 2 rokmi kupil nove auto.
Tak si budem jazdit a opravovat co sa pokazi, to pohodove a usporne jazdenie mi za to riziko stoji.
Naposledy upravil(a) wilder01 dne 19.04.2011 14:53, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od V12 » 19.04.2011 11:02

wilder01 píše:... ale kombik 1,6 by zrejme jazdil horsie ako punto 1,2 8V. A hlavne za viac.
Diiiiky, ze si ma v hodnoteni 1.6i nenechal sameho :hhura:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Croog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 165
Registrován: 27.12.2009 00:39
Bydliště: Praha

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od Croog » 19.04.2011 14:00

Já doufám, že to auto se prostě nemůže najednou vysypat tak, aby bylo zralé pouze na sešrotování.
Neříkejte mi, že kdybych do něj narval dejme tomu dalších 100 litrů, tak neujede dalších 200tisíc. Jako největší riziko vidím v kvalitě práce odvedené techniky při výměně potřebných věcí - právě např. zfušovaná výměna turba může celý motor postupně odepsat.

V12: prodej vozu a koupě nějakého benzínu 1.6 pro mě není alternativa - to je vůz o třídu níž nejen výkonem - obecně v benzínu tak vybavený focus jednoduše není - i do 350 tisíc na mě vyskočilo 0 záznamů a dál jsem nehledal.

solfan: Co to dneska znamená doložit km? Mimojiné mám STK výpis z evidenčky po dovozu.

Jak píše wilder01, zatím mi to za to riziko stojí - bezi rizika je pouze nové auto se zárukou.
Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od tomason » 19.04.2011 15:38

1.6 benzin je hlučný a žravý jen 5kvalt pro dálnice nevhodný,proto máme diesly že :mrgreen:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od V12 » 19.04.2011 18:40

Croog :
Naraz sa to urcite nevysype, to by si musel mat kua smolu. Ked teraz do toho nasypes 100k, aj tak dalsich 200k s tym bez investicie nenajazdis, to Ti garantujem. Auto nema iba motor. Su tu poloosi, homokinetaky, loziska, ramena, tlmice a slavne Focusie zlato - zadny multilink, ktoreho repas je kua drahy pre velke mnozstvo silentblokov, ktore sa obcas nedaju vymenit, takze treba komplet tiahla. Ked spocitas tieto naklady, vyjde to hoodne draho. Ked ale zoberiem benzinak 1.8i / 2.0i tiez so 180 - 200k km, vyssie spomenute musis riesit tiez. Ale neriesis vydavok za turbo, CR cerpadlo, vstreky a dvojhmotu (1.8i), taktiez sa nemusis obavat o rozvod, pretoze je tam retaz. Okrem toho, dvojhmota u 2.0i prakticky neodchadza, pretoze benzinaky maju pokojnejsi chod ako naftaky a tolko "nekopu". Uvedenie diesla s 200k km v kolach do TOP stavu je investicia 100 - 120 tisic, ta v pripade benzinaku jednoducho odpada, co kompenzuje jeho vyssiu spotrebu na mnoho tisic km. To je ale jednoducha matematika pre 8-maka zakladnej skoly.
Mne to za to riziko nestoji, preto stale hladam vhodneho kandidata na vymenu. Ked to nepojde inak, zoberiem prvy slusny bazarovy (neAAA) i30 s dvojlitrovym benzinakom.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od kaminek » 19.04.2011 19:55

V12, ty asi trpíš klaustrofobií ,nemyslím strachem z uzavřených prostor,ale strachem z jetých dieslů :lol: Prostě to vidíš moc černě .Naprostou většinu tady co máme naftu, ty problémy co tady vyjmenováváš nepotká ať je to z důvodu toho, že né všichni máme střepy a nafťák může být taky velice spolehlivý a velký držák a pak že toho jednoho diesla nebudeš mít až do smrti .Tady se to prostě točí kolem pár lidí ,co měli smůlu a koupili špatně .Koupili hezký auto,ale po mechanické stránce totálně vyběhané a ani originální serviska dneska neznamená 100% jistotu :wink: Takovej fiškulín ,který už ví dopředu že to auto bude mít třeba jen 2 nebo 3 roky a má velký roční nájezd najede třeba 50 000 km ročně, tak si je nechá umazat na 20 000 a jede na 1.garanční prohlídku a tak to může dělat každý rok .Serviska orig.řádně vedená a auto jen třeba 80 000 km ... :lol: Pak si ho koupí třeba jiný V12 a nadává na ježděné díesle všude kam přijde ,protože už musel měnit turbo a hlásí se i vstřiky a já nevím co všechno :lol: Já např.od roku 2004 jezdím jenom s dieslem a k benzínu mě to již vůbec netáhne, ikdyž to nejsou špatný motory ,ale prostě jsem si zvykl a jezdí to za pár litříků :wink:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od V12 » 19.04.2011 21:38

kaminek :
Moje vyjadrenia vychadzaju zo skusenosti ako vlastnej (to ma najmensiu vahu), ako skusenosti mnohych ludi z roznych for, nielen fordackych. Statisticke zivotnosti
- vstreky cca 220 tisic km, u nas vdaka "kvalitnej" nafty este menej;
- dvojhmota - ako kto a podla toho, kde auto jazdilo, poznam Mondeo TDCI s 300k km a povodnou dvojhmotou a spojkou, pretoze jazdilo dlhe trasy, no viem o Focuse, kde nova dvojhmota lahla po 120 tisic, pretoze mestska prevadzka. Obvykle je to 160 az 200 tisic, ked sa zacina ozyvat
- hlavna remenica na TDCI FFII - cca 160 tisic
.
.
.
A takto by som mohol pokracovat. Zagoogli a uvidis. To nie je paranoja, ale fakty. Netvrdim, ze to po 200k km musi komplet klaknut, ale pravdepodobnost, ze 250k natoci bez zavady je velmi velmi mala a jedna sa skor o vynimky vzniknute specialnym sposobom prevadzky. Staci si pozriet fora s problemami motorov - bezkonkurencne vedu CR diesle, pricom je jedno, ci su alebo nie su stocene. Proste je to tak. Vyhlasene drziaky su :
1. najstarsie diesle s radovymi mechanickymi cerpadlami a komorovymi hlavami
2. PD diesle VW
3. stare diesle s rotacnymi cerpadlami
CR diesle su na konci rebricka s najvacsimi poctami poruch. Konieckoncov je to aj logicke - vyssie tlaky a viac vstrekov (aj 5) na jeden cyklus.

Ukoncim to otazkou :
Aky rozdiel je medzi nestocenym dieslom s 200k km a stocenym z 200k km na 80k km ?
Ja tvrdim ZIADNY. Jedno olietana hajtra, aj druhe olietana hajtra. Oba budu casom potrebovat peknych par desiatok tisic na revitalizaciu. Revitalizacia benzinaku s normalnou spotrebou oleja bude zlomkom tejto sumy :mrgreen:

EDIT :
Kaminek : prave som si vsimol Tvoj podpis - nemas commonrail, tak nemudruj. Sorry. A na moje slova si spomenies, ked budes menit vstrekovacie cerpadlo, co Ti pri jeho cene neprajem ani vo sne. :nazdravi:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od solfan » 19.04.2011 21:47

z fordaskych dieslov treba kupovat fordacky diesel a to je 1,8 tdci :-D
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Klub stocenych kar

Příspěvek od V12 » 19.04.2011 21:50

... alebo Mondeo s 2.0TDCI 85kW. Smrt zabozrutom roztrhnutim remena !
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host