
mlžení oken
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
2 Stehnak: Zkus jezdit s poradne povolenou zatkou chladice - jak jsem Ti radil loni - tak, aby v chladicim okruhu nebyl vubec tlak (uvaz si ji dratem, aby Ti neupadla). Podle toho, co pises, si myslim, ze Ti propousti topeni - odmlzuje Ti studeny vzduch rychleji, nez ten ohrivany v topeni., coz by melo byt obracene. Ale ty si asi pri zapnutem topeni navic vzduch nechtene zvlhcujes! 

- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
vsimnul jsem si, ze u standartni jizdy (nad 80 km/h) se mi auto nema sanci zamlzit i kdyz vetraky "stoji". Ale jak vjedu do mesta a couram se, tak se mi zamlzi vsechna okna. Pak prijde na radu vetrak, vnitrni okruh a klima, protoze bez vnitrniho okruhu citim jenom smrad ze spalene nafty (aviatici prede mnou) a s jenom vnitrnim okruhem se to odmlzuje blbe. Tak proto ta klima. Nemas nahodou zaplej vnitrni okruh Stehnaku?
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
nesu preci blbeee... Jedna z prvnich rad byla, vymena filtru a kontrola klapky... tak sem se ji ridil. Filtr mam zase cca mesic novej a klapku... viz dale.
Predni bocni okna (ktera jsou neustale ofukovana temi "trojuhelnikovymi" vyduchy na kraji palubky) se mi nemlzi, kdyz je necham za jizdy cca 2cm potevrene. Zato pres zadni bocni (ktere neotviram) nejni po 15 minutach jizdy nic videt - jsou jakoby polita mlikem. Taky je zajimave ze trebas auto v pondeli vecer na tyden odstavim a chodim ho po ranu jen zkouknout... do patku nemrzne a celni okno je trochu zevnitr mokre tak ho poctive kazde rano utiram s tim, ze se jiz vsechna voda vysrazela... ovsem omyl, kdyz pak z patku na sobotu pres noc mrzne rano je cele predni okno zevnitr pekne rovnomerne prikryte vrstvou ledu.
Klimou si za jizdy uz pomahat nemuzu, bo je u meho auta od cca +5 bloknuta. Tak dokud to jde, jezdim s pootevrenyma oknama... az mi zvenku zamrznou, tak je ani stahnout nebudu moci / nepujdou.
Reseni stale v nedohlednu.
Co se mi nelibi je mokry filc prave za klapkou (predel mezi kabinou a motorem) a taky ten filc v mot. prostoru pod torpedama. Nakonec nemam ulamane ty cudle do kterych se torpedo zacvakava, ale prave ty co jsou na torpedu... Opravit to nijak nejde takze jedine nove. Mam podezreni ze jak mi menili tesne pred prevzetim auta celni okno, ze mohli neco (trebas aj nechtene) doku*vit. Pak je tu ta tlumici vec po celem vnitrku auta. Ptal jsem se kam vsede jit a kouknout se kde jsou vetraci otvory kterymi do auta muze proudit volne vzduch z venku.... bohuzel mi nikdo neodpovedel... Sam sem je nasel na dne kufru, tesne za zadnima sedackama - byly saslepeny tou hmotou, tak sem ji sroubovakem odlamal, aby to vetralo...
Nezbyva nic, nez asi kontaktovat Fokiho a pres leto to proste rozebrat a povymenovat vsechno co je s topenim spojene a nejlepe taky odstanit tu tlumici hmotu. Toto by ale nebyla otazka hodin, ale dnu...
Maximalne me to sere protoze jinak sem s autem celkem spokojenej. I kdybych ho prodal, tak budu mit prodelek jak svina, o spatnem svedomi ani nemluve. Chtel jsem si ho aspon tak 5 let nechat...
Zatku jsem zkousel minulej rok aj letos -> nepomaha to, mlzeni oken je stale stejne. Taky me to vede na nejakou chybu v systemu topeni (obecne)... co me vrta hlavou je, co topeni propousti? Filtr mam novej mesic, po desti sem koukal pod torpedo - filtr je suchej. Chl. kapalina jde pres vymenik stale... kdyby vymenik propoustel chaldici kapalinu, tak by to preci za tech 10.000 km muselo byt znat na poklesu hladiny v nadrzce - kapalina ale vubec neubyva...Jiri02 píše: 2 Stehnak: Zkus jezdit s poradne povolenou zatkou chladice...
Jezdim jen mesto, ale nejsem snad sam... jen jsem sam ktery ma potom do rana led zevnitr na oknech (letos zatim jen prednim). Klapku jsem nechaval kontrolovat a nasledne jsem ji 2x kontroloval sam (je to jednoduche). Fakci dobre a cas od casu ji zkontroluju aj tak, ze pri stani na semaforech (trebas za nejakym smrdicim autem) zapnu vnitrni okruh a vetrak zacne mit jiny zvuk... da se to odposlouchat pri stojicim aute. Jinak sem ji kontroloval tak ze sem odmontoval prihradku, nastartoval auto a zkousel kombinace s topenim, klimou, smery vyfuku a vetrackem. Vali tak jak ma.zewl píše:vsimnul jsem si, ze u standartni jizdy (nad 80 km/h) se mi auto nema sanci zamlzit i kdyz vetraky "stoji". Ale jak vjedu do mesta a couram se, tak se mi zamlzi vsechna okna. Pak prijde na radu vetrak, vnitrni okruh a klima, protoze bez vnitrniho okruhu citim jenom smrad ze spalene nafty (aviatici prede mnou) a s jenom vnitrnim okruhem se to odmlzuje blbe. Tak proto ta klima. Nemas nahodou zaplej vnitrni okruh Stehnaku?
Predni bocni okna (ktera jsou neustale ofukovana temi "trojuhelnikovymi" vyduchy na kraji palubky) se mi nemlzi, kdyz je necham za jizdy cca 2cm potevrene. Zato pres zadni bocni (ktere neotviram) nejni po 15 minutach jizdy nic videt - jsou jakoby polita mlikem. Taky je zajimave ze trebas auto v pondeli vecer na tyden odstavim a chodim ho po ranu jen zkouknout... do patku nemrzne a celni okno je trochu zevnitr mokre tak ho poctive kazde rano utiram s tim, ze se jiz vsechna voda vysrazela... ovsem omyl, kdyz pak z patku na sobotu pres noc mrzne rano je cele predni okno zevnitr pekne rovnomerne prikryte vrstvou ledu.
Klimou si za jizdy uz pomahat nemuzu, bo je u meho auta od cca +5 bloknuta. Tak dokud to jde, jezdim s pootevrenyma oknama... az mi zvenku zamrznou, tak je ani stahnout nebudu moci / nepujdou.
Reseni stale v nedohlednu.
Co se mi nelibi je mokry filc prave za klapkou (predel mezi kabinou a motorem) a taky ten filc v mot. prostoru pod torpedama. Nakonec nemam ulamane ty cudle do kterych se torpedo zacvakava, ale prave ty co jsou na torpedu... Opravit to nijak nejde takze jedine nove. Mam podezreni ze jak mi menili tesne pred prevzetim auta celni okno, ze mohli neco (trebas aj nechtene) doku*vit. Pak je tu ta tlumici vec po celem vnitrku auta. Ptal jsem se kam vsede jit a kouknout se kde jsou vetraci otvory kterymi do auta muze proudit volne vzduch z venku.... bohuzel mi nikdo neodpovedel... Sam sem je nasel na dne kufru, tesne za zadnima sedackama - byly saslepeny tou hmotou, tak sem ji sroubovakem odlamal, aby to vetralo...
Nezbyva nic, nez asi kontaktovat Fokiho a pres leto to proste rozebrat a povymenovat vsechno co je s topenim spojene a nejlepe taky odstanit tu tlumici hmotu. Toto by ale nebyla otazka hodin, ale dnu...
Maximalne me to sere protoze jinak sem s autem celkem spokojenej. I kdybych ho prodal, tak budu mit prodelek jak svina, o spatnem svedomi ani nemluve. Chtel jsem si ho aspon tak 5 let nechat...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Je to samozrejme dobrej napad, ale bylo by to aktualni az v lete... Sam to nemam sanci udelat, ale snad se s Fokim nejak domluvim (termin / cena...). Ja ani nevim co si pod pojmem "topeni" predstavit. Nejlepsi by bylo checknout vse, pocinaje kabinovym filtrem a konce vyduchama do kabiny, ale nevim esli to je vubec technicky mozny...no snad jo. Momentalne este nevim kdy v lete dojedu do CR, takze letosni zimu budu muset opet protrpet
Kdybych to nechal vymenit (vse zkontrolovat)tady v servisu, tak bych se nedoplatil...
p.s.: Diky za snahu mi pomoci / topeni bych od tebe pak asi koupil... Ale pokud ho prodas driv, zlobit se nebudu - vim ze jsi ho sem do sekce prodej jiz soupnul...

p.s.: Diky za snahu mi pomoci / topeni bych od tebe pak asi koupil... Ale pokud ho prodas driv, zlobit se nebudu - vim ze jsi ho sem do sekce prodej jiz soupnul...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
topenie je len v podstate ten kus, čo som ti zvyraznil...
tak daj vediet, keby to pomohlo bol by som len rad, mne ho zatial na nič ine netreba..
ta druhá "krabica"je často spomínaný HVAC modul
edit: červenom zvyraznene sa skrýva v podstate ventilator, ale nie ako ho poznáme z chladiča, ale koleso ,ktoré používali vodne mlýny
modra: vstupy A/C systemu a samotný vyparník, ktorý sa ukazuje cez malinkaty otvor
zelena vstupy a vystupy topenia
tak daj vediet, keby to pomohlo bol by som len rad, mne ho zatial na nič ine netreba..
ta druhá "krabica"je často spomínaný HVAC modul

edit: červenom zvyraznene sa skrýva v podstate ventilator, ale nie ako ho poznáme z chladiča, ale koleso ,ktoré používali vodne mlýny

modra: vstupy A/C systemu a samotný vyparník, ktorý sa ukazuje cez malinkaty otvor

zelena vstupy a vystupy topenia
- Přílohy
-
- dscn2769_111.jpg (55.23 KiB) Zobrazeno 3103 x
Naposledy upravil(a) chmelko dne 13.11.2007 14:58, celkem upraveno 1 x.
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Fakt?? Sak to vypada jako hrdlo nasavani vzduchu z pod kabin. filtru a videt je aj klapku na prepinani venek / vnitrek... Asi uz v tom mam zmatek...
V mem mozgu
je to vymyslene tak:
- vzduch jde bud zkrz kabin filtr nebo z prostoru za splujezdcovou prihradkou ("prepinani" ridi klapka vnitrni cirkulace) do vetrniku
- vetrnik slouzi ke zvyseni prutoku vzduchu dal do systemu (kdyz nestaci samovolne naporove proudeni)
- vzduch jde zkrz vyparnik klimatizace kde se (pokud je klima zapnuta) ochlazuje "o" studena zebrech vyparniku
- "cast" vzduchu (podle nastaveni teploty otocnym "udělátorem") dale vstupuje do HWAC modulu. "Chladicem" v HWAC modulu proudi tepla chladici kapalina motoru a ohri va tim prichazejici vzduch.
- tento vzduch je rozvaden do tech vyduchu kabiny, ktere jsou nastaveny na volici (dalsi to takovy udelator na pristrojovce).
Spletl jsem se nekde?
Je celkem prdel ze kdyz sem bydlel na kolejich s jednim borikem co studoval auta na strojarne, tak sem se ho na to jak priblizne funguje system topeni ptal
a je to tu... v mem aute me stiha takovahla vec. nevim esli se tomu mam smat nebo brecet...
V mem mozgu

- vzduch jde bud zkrz kabin filtr nebo z prostoru za splujezdcovou prihradkou ("prepinani" ridi klapka vnitrni cirkulace) do vetrniku
- vetrnik slouzi ke zvyseni prutoku vzduchu dal do systemu (kdyz nestaci samovolne naporove proudeni)
- vzduch jde zkrz vyparnik klimatizace kde se (pokud je klima zapnuta) ochlazuje "o" studena zebrech vyparniku
- "cast" vzduchu (podle nastaveni teploty otocnym "udělátorem") dale vstupuje do HWAC modulu. "Chladicem" v HWAC modulu proudi tepla chladici kapalina motoru a ohri va tim prichazejici vzduch.
- tento vzduch je rozvaden do tech vyduchu kabiny, ktere jsou nastaveny na volici (dalsi to takovy udelator na pristrojovce).
Spletl jsem se nekde?
Je celkem prdel ze kdyz sem bydlel na kolejich s jednim borikem co studoval auta na strojarne, tak sem se ho na to jak priblizne funguje system topeni ptal

Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Stehnak: v tomto prípade máš pravdu
teraz na to pozerám, že ti bude treba vymenit cely HVAC modul, pretože je v nom ako výmennik, tak topenie..až teraz mi to došlo po tvojom príspevku...
ako si spomenul to čo som označil za topenie je iba v podstate fukar...ale topí HVAC modul..
edit:nechceš ist k nám pracovat??


teraz na to pozerám, že ti bude treba vymenit cely HVAC modul, pretože je v nom ako výmennik, tak topenie..až teraz mi to došlo po tvojom príspevku...
ako si spomenul to čo som označil za topenie je iba v podstate fukar...ale topí HVAC modul..
edit:nechceš ist k nám pracovat??



-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
stale premýšlam, konzultujem s kolegami a naj riešenie by bolo vyhodit starý HVAC a dat tam iny..tam sa niekde to musí niečo diat (kondenzacia, unik) a nasledna vlhkost ti vstupuje do auta..
len tak mimochodom, pri už nefungujucom pylovom filtre sa mlžia ako prve zadne okna ,ktoré nemaju žiadný ofuk...
len tak mimochodom, pri už nefungujucom pylovom filtre sa mlžia ako prve zadne okna ,ktoré nemaju žiadný ofuk...
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Diky za vyjasneni topeni... Uz na tom HVAC modulu vidim aj ty dalsi 2 trubky... (2 jsou s R134a a 2 s chaldici kapalinou).
Edit: Vis kde je presne ten HVAC modul ve Fofo? Pocitam ze asi nejni prdel se k nemu dostat...
OT:
Pracovat... beru na vedomi, ale zatim ne. Moje prace me maximalne bavi... delam na "emailove / telefonicke" zakaznicke podpore pro nase produkty a jednou za 20 (tolik nas tu je) tydnu mi je sverena funkce "moderatora", ktery na dotazy nejen odpovida, ale tridi je,a hlavne muze cas od casu "vynadat" zakaznikovi "read the f****** manual" ... nepripomina Ti nahodou takova prace neco?
konec OT.
Edit: Vis kde je presne ten HVAC modul ve Fofo? Pocitam ze asi nejni prdel se k nemu dostat...
OT:
Pracovat... beru na vedomi, ale zatim ne. Moje prace me maximalne bavi... delam na "emailove / telefonicke" zakaznicke podpore pro nase produkty a jednou za 20 (tolik nas tu je) tydnu mi je sverena funkce "moderatora", ktery na dotazy nejen odpovida, ale tridi je,a hlavne muze cas od casu "vynadat" zakaznikovi "read the f****** manual" ... nepripomina Ti nahodou takova prace neco?

konec OT.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Chmelko pls:
- jaky by mel byt tlak v okruhu klimy? +-12 atmosfer a cca 700 gramu R134a (freon free) že?
- da se to zmerit a popripade take chladivo R134a vypustit tim uzaverem co je na kondenzatoru?
Edit: este jedna vec: od kud vlastne vede ten odkapavaci otvor ktery je v motorovem prostoru - z HVAC modulu?
V jak na to strana 100 je: "Vlhkost zkondenzovana z ochlazeneho vzduchu se pak odvadi mimo vozidlo", je to to same?
Diky.
- jaky by mel byt tlak v okruhu klimy? +-12 atmosfer a cca 700 gramu R134a (freon free) že?
- da se to zmerit a popripade take chladivo R134a vypustit tim uzaverem co je na kondenzatoru?
Edit: este jedna vec: od kud vlastne vede ten odkapavaci otvor ktery je v motorovem prostoru - z HVAC modulu?
V jak na to strana 100 je: "Vlhkost zkondenzovana z ochlazeneho vzduchu se pak odvadi mimo vozidlo", je to to same?
Diky.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
1/tlak v systeme kolíše...ale ako si napísal, 12barov by mal mat system ak je plne naplnený a v kludnom stave...potom kolíše až niekam do kritických hodnot čo je okolo 20barov..
2/určite nič nevypušaj sám, nemá to zmysel a ak ano tak cez servisný ventil
3/ano pre naš focus je 700g optimalne množstvo chladiva....pozor ,každe medium je freon, len čím ej vačšie číslo, tým je šetrnejší k životnemu prostrediu..chladničky maju tuším 30 alebo tak nejako..
4/ ano ten odkapavaci otvor je z HVAC modulu z miesta pred výparníkom a je to to same, čo popisuje ako na to
2/určite nič nevypušaj sám, nemá to zmysel a ak ano tak cez servisný ventil
3/ano pre naš focus je 700g optimalne množstvo chladiva....pozor ,každe medium je freon, len čím ej vačšie číslo, tým je šetrnejší k životnemu prostrediu..chladničky maju tuším 30 alebo tak nejako..
4/ ano ten odkapavaci otvor je z HVAC modulu z miesta pred výparníkom a je to to same, čo popisuje ako na to

- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Diky za odpovedi. Sam se do toho urcite nepohrnu, pojedu za borcem co dela lednicky a aj klimy v autech.
K tomu servisnimu ventilu se da dostat jednoduse, nebo se musi neco rozebirat?
Jde o to abych cca vedel jak dlouho u neho budu. Chci si nechat zmerit tlak v systemu a pokud bude malej -> unik, tak necham R134ku vypustit a znovu jiz neplnit. Snad s tim muzu takhle jezdit... stejne bych ani tech 30 minut mesicne uz asi nemohl dodrzet bo to pres nulu uz moc neleze...
K tomu servisnimu ventilu se da dostat jednoduse, nebo se musi neco rozebirat?
Jde o to abych cca vedel jak dlouho u neho budu. Chci si nechat zmerit tlak v systemu a pokud bude malej -> unik, tak necham R134ku vypustit a znovu jiz neplnit. Snad s tim muzu takhle jezdit... stejne bych ani tech 30 minut mesicne uz asi nemohl dodrzet bo to pres nulu uz moc neleze...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- thomazzz
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Dnes se mi stal podobný problém. Přišel sem k autu cca po týdnu (venkovní teplota - 2 stupně). Jediný můj Focus z celé řady aut měl zamlžená všechna okna zevnitř. Dokonce přední okno bylo zevnitř pokryté námrazou. Taky sem si všiml, že mi přimrzly oba koberečky u spolujezdců k podlaze
Nechápu, zda mi do vozu vniká vlhkost či co? Týden jsem s ním nejel a teď sem seškrabával námrazu zevnitř auta! Rada
Díky




Ford Focus 1.6 16V Zetec 1999, černá metalíza
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti