Kolísání otáček a zhasnutí motoru
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
a co dělá při těch 2500 otáčkách směs? Není někam ustřelená adaptace? Na klapku si se díval jestli nekmitá?-nastartoval bez hadice sání...
(jinak podle mě to nikdo zkoušet nemusí, tohle by z fabriky snad nevylezlo, vždyť to by byl absolutní fail)
(jinak podle mě to nikdo zkoušet nemusí, tohle by z fabriky snad nevylezlo, vždyť to by byl absolutní fail)
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
No takhle, s 1.8 se tady řeší hromadně ledacos vtipnýho, co by z fabriky samozřejmě vylézt nemělo. Na klapku jsem se kdysi díval a nekmitala, podívám se znova, tenkrát mě to zajímalo hlavně kolem volnoběhu. Jestli je ustřelená adaptace netuším, jak bych to poznal?
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
jakákoliv obdII čtečka za 30 korun + torque zdarma např., nebo na uložto je PRO verze.
pozoruj LTFT, tzn dlouhodobá adaptace směsy, je to 2D tabulka otáčky motoru vs. zatížení. Měl by si být tak do 10%, více jak 15 už je na pováženou... 0 je tovární nastavení z automobilky.
Takhle vypadá ta tabulka

STFT by měla oscilovat kolem nuly v closed loop režimu (zahřátý, mírné až střední zatížení)
Tato hodnota vychází z okamžité korekce směsy díky lambdasondě, pokud se někam začne dlouhodobě vychylovat, ECU provede korekci v dlouhodobé adaptaci a tím se STFT zase srovná kolem nuly.

pozoruj LTFT, tzn dlouhodobá adaptace směsy, je to 2D tabulka otáčky motoru vs. zatížení. Měl by si být tak do 10%, více jak 15 už je na pováženou... 0 je tovární nastavení z automobilky.
Takhle vypadá ta tabulka

STFT by měla oscilovat kolem nuly v closed loop režimu (zahřátý, mírné až střední zatížení)
Tato hodnota vychází z okamžité korekce směsy díky lambdasondě, pokud se někam začne dlouhodobě vychylovat, ECU provede korekci v dlouhodobé adaptaci a tím se STFT zase srovná kolem nuly.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
LTFT se mi v Torque lite nedaří najít. Určitě to není jen ve verzi Pro?
STFT bez problémů do 5 procent.
Co ovšem ukazuje zajímavý věci je O2 Volts Bank 1 Senzor 1 a 2. Nemělo by to být cca v souladu?
STFT bez problémů do 5 procent.
Co ovšem ukazuje zajímavý věci je O2 Volts Bank 1 Senzor 1 a 2. Nemělo by to být cca v souladu?
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Dlouhodobý směšovací poměř - bank1
Lambda O1 a O2 nemohou být stejné, nejsou stejné ani kdyby byli bez katíku.
Je jiná, protože v katalyzátoru dochází k dohořívání, tím pádem tvůj funguje...
Ještě ta druhá věc, mezi sondami je vždy citlivostní rozdíl a pásmo korekce je velmi úzké, ale to se mi nechce rozebírat, je to zanedbatelé.. je to hlavně kvůli katíku..
Popiš ty obrázky, první je ok, druhý ok, ale třetí mě moc dobrý nepřijde.. je to na první pohled, jak kdyby vynechával válec (zapalování, vstřik, špatná komprese apod..), ale přavděpodobně to dělá vzorkovací frekvence toho BT OBD, chtělo by to možná osciloskop, nebo indikátor lambdy..
Každopádně mě tohle nedělá, benzín jede na lambdě krásně, lpg taky jen má lehké opoždění a víc zakmitává.. ale takové pohoří jak ty, to jsem neviděl..
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... ahHYkcCTuA
Lambda O1 a O2 nemohou být stejné, nejsou stejné ani kdyby byli bez katíku.
Je jiná, protože v katalyzátoru dochází k dohořívání, tím pádem tvůj funguje...
Ještě ta druhá věc, mezi sondami je vždy citlivostní rozdíl a pásmo korekce je velmi úzké, ale to se mi nechce rozebírat, je to zanedbatelé.. je to hlavně kvůli katíku..
Popiš ty obrázky, první je ok, druhý ok, ale třetí mě moc dobrý nepřijde.. je to na první pohled, jak kdyby vynechával válec (zapalování, vstřik, špatná komprese apod..), ale přavděpodobně to dělá vzorkovací frekvence toho BT OBD, chtělo by to možná osciloskop, nebo indikátor lambdy..
Každopádně mě tohle nedělá, benzín jede na lambdě krásně, lpg taky jen má lehké opoždění a víc zakmitává.. ale takové pohoří jak ty, to jsem neviděl..
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... ahHYkcCTuA
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
První volnoběh (ale ne během stání, ale během jízdy), u druhýho ubrání plynu a trojku už si nepamatuju
Respektive asi trochu zrychlování.

- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
tak ukaž při těch problémových otáčkách (cukání) dlouhodobou adaptaci LTFT + O1
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Je normální, že signál z lambdy je cca prvních 15 vteřin po studeném startu úplně nulovej?
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
ano, je to termočlánek vyrábějící napětí...
začne vyrábět až po dosažení určité teploty, provozní je kolem 700st.
Je vyhřívaná drátkem uvnitř, který zároveň služí i jako termostat (se zahřátím zvyšuje vodivost) takže nezáleží moc na tom jestli motor zatížíš, nebo necháš na volnoběhu.. ohřeje se sama.
Po 2-3 minutách od startu už musí valit.
Druhá se přidá o minutku později díky delší vzdálenosti od místa činu
začne vyrábět až po dosažení určité teploty, provozní je kolem 700st.
Je vyhřívaná drátkem uvnitř, který zároveň služí i jako termostat (se zahřátím zvyšuje vodivost) takže nezáleží moc na tom jestli motor zatížíš, nebo necháš na volnoběhu.. ohřeje se sama.
Po 2-3 minutách od startu už musí valit.
Druhá se přidá o minutku později díky delší vzdálenosti od místa činu

FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Včera výlet asi 200km po dálnici, vyřadil jsem během jízd z kopce minimálně 10x a volnoběh krásně držel - venku cca 10-15 stupňů.
Dneska cesta do práce, poprvé jsem na dálnici vyřadil a hned se to rozkmitalo a chcíplo - venku cca 3 stupně.
Dneska cesta do práce, poprvé jsem na dálnici vyřadil a hned se to rozkmitalo a chcíplo - venku cca 3 stupně.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Takovej nápad...
Od začátku, co jezdím s touhle 1.8, nadávám na hroznou odezvu od plynového pedálu. Oproti několika motorům 1.6, který jsem měl ve focusech předtím, je to fakt strašný. Plyn se musí přidávat před pouštěním spojky, jinak to chcípne, a musí se pouštět dřív než vypínám spojku, jinak otáčky vyletěj.
Nemůže být houpavý volnoběh, který se za jízdy občas slušně rozkmitá, tím, že je právě pomalá odezva na vstupní signál? Že to řídicí jednotka neuřídí právě kvůli tomu, že to reaguje hrozně pozdě?
Řešení nemám, ale říkal jsem si, jestli to třeba někoho nenapadne a neporadí tu správnou příčinu.
Od začátku, co jezdím s touhle 1.8, nadávám na hroznou odezvu od plynového pedálu. Oproti několika motorům 1.6, který jsem měl ve focusech předtím, je to fakt strašný. Plyn se musí přidávat před pouštěním spojky, jinak to chcípne, a musí se pouštět dřív než vypínám spojku, jinak otáčky vyletěj.
Nemůže být houpavý volnoběh, který se za jízdy občas slušně rozkmitá, tím, že je právě pomalá odezva na vstupní signál? Že to řídicí jednotka neuřídí právě kvůli tomu, že to reaguje hrozně pozdě?
Řešení nemám, ale říkal jsem si, jestli to třeba někoho nenapadne a neporadí tu správnou příčinu.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Teď mám pocit, že si vůbec nekoukal na tu klapku, když pochybuješ o její rychlosti. Nevím jak dlouho přesně trvá přechod mezi úplně krajními hodnotami, ale jedná se o zlomek sekundy.. resp. je hodně rychlá.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Nemyslel jsem rychlost pohybu klapky, ale rychlost změny. A to nejsem schopnej okem poznat, obzvlášť, když na ten pedál šlape někdo jinej.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Rovnako sa sprava aj MK1 a tam je klapka ovladana priamo lankom. No RJ otvori volnobezny a otacky vyskocia.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: gecko-x a 2 hosti