Stránka 11 z 12
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 06.11.2017 15:43
od ign
Mam 1.0, 92kW a mozem ti ho len odporucit. Skusal som aj jazdu na 2.0 skyactive od mazdy (cx-3, 88kw, 3x 100kg na palube

a napriek nepriaznivym hodnotam v zrychleni oproti mazde (ecoboost z 0-100 - 11.2, mazda 9s) som rozdiel nepostrehol a urcite by som nemenil (samozrejme bol to nezabehnuty motor, takze aj to treba brat do uvahy). Mazdacky skyactiv spominam pretoze ho povazuju za alternativu k turbo motorom, v pripade ze turba sa bojis (dosahuje max. krutak celkom nizko na atmo motory -204nm/2800ot).
Co sa tyka spolahlivosti, ak ho beries od nova, nic neriskujes s tym motorom niesu zatial (5rokov v ponuke fordu) ziadne problemy. Na spolahlivost som sa pytal kamaratov pracujucich priamo vo forde a nemali este ani jednu reklamaciu, tusim tam bola len jedna zvolavacka na tento motor.
Tu 1.6tku by som asi este raz zvazil na tvojom mieste, najlepsie bude ak sa v oboch autach prevezies, myslim, ze budes prijemne prekvapeny s tym trojvalcom.
PS: urcite neskusaj 1.5 ecoboost, potom sa vykasles aj na 1.0

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 09.11.2017 18:41
od Jarous
Já se včera také svezl tou 1.0 92kw a prijemne prekvapen:) Jen se zeptam, kdyz takhle pocitate s novym autem je ta aktualni nabidka Fordu opravdu to nej nebo pujde jeste prodejce stahnout o par kc?
Uvazuju o trend plus v kombiku za tech 390 tis, je to ok cena?
Díky
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 09.11.2017 19:02
od ZaQik
OT - je to sekce motor, ne rady na koupi

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 11.11.2017 18:13
od commanderwar
Cenu už jsem zkoušel šponovat a dolu už nechtějí jít, a dokonce v prosinci mají jít cenově nahoru zase.
Porad to doma řešíme....on to není moc velký rozdíl mezi 1,6 za cca 320k a nebo 1,0 92kw za 360k.
Ale z pohledu toho zda jít do nového nebo starého i těch 320k je obrovská částka.
je mi jasný, že 1,0 92kw je jasná volba nejspíše.
Já se jen musím rozhodnout zda koupit nový za 360k a nebo ojetý za cca 250 - 280k
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 17.01.2018 15:19
od commanderwar
Jen pro zajímavost jsem se podíval a něměcký ford a 1.6 tam dokonce prodávají pouze 63 kw
a ke všemu o cca 80 000 draž.. Když němcům stačí 63kw..proč nám nestačí 77??:)
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 05.11.2018 18:53
od focusek99
Ahoj, nechci zakládat nové téma, tak to dávám sem. Chtěl bych se zeptat jestli chvíli zahříváte motor 1.6 Ti-VCT na volnoběh než vyjedete. Na internetu někteří odborníci doporučují vyčkat alespoň 1 minutu než se vyjede, druzí zase ihned vyjet - že se motor dříve zahřeje a olej se dostane dříve tam kam má. Co je dobré pro tento motor? Jak to děláte vy?
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 06.11.2018 08:00
od Sagic
Nevim zda to ma nejaky motor extra odlisne nez ostatni, nicmene ja tedy nastartuju a vetsinou za par vterin couvam ven ze stani, pak zavru branu a sedam a klidnou jizdou jedu. Priklanim se k nazoru ze klidnou jizdou se lepe prohreje cely motor a prevodovka nez stanim na miste kdy je motor ohraty nerovnomerne.
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 06.11.2018 08:12
od petulak
při nastartování se olej dostává nahoru cca 10 - 20 vteřin.
takže, obecně: nastartovat , 30 vteřin počkat .
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 10.01.2020 18:28
od xmedeko
Nemáte někdo takhle po letech zkušenosti, jak je to s tou výdrží EcoBoost 1.0 po 150-200 tis. km? Samozřejmě záleží, jak se k tomo kdo chová, ale tak v průměru jestli je to znatelně horší než 1.6 Ti-VCT nebo srovnatelné?
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 11.01.2020 08:11
od ZaQik
1.6 Ti-VCT snese "drsnejsi" zachazeni
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 11.01.2020 10:22
od xmedeko
Co jsem koukal na sauto.cz, tak EcoBoost 1.0 se tam nabízejí i okolo 150 tis. km, kdežto 1.6 Ti-VCT tam mají i 250 tis. km i více. (Rekordman je 339 379 km
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford ... oFrom=list 
)
Krátký průzkum na mobile.de - jsou tam i EcoBoost 1.0 okolo 200 tis. km, ale podle mé chabé němčiny mají všichni nějaký motor problem (píšou to v detailu, ach ti poctiví Němci).
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... mln:150000
Sice je tady 1.0 Ecoboost kratší dobu, ale řekl bych, že takový držák to nebude.
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 31.01.2020 20:36
od Ma.rt
Hlavne pripadna go 1.6ky bude za cenu, ktera dava ekonomicky smysl a prodlouzi zivotnost o dalsich treba 200tkm. Resit EB za 70 tycek s tim, ze priste se muze vysrat treba uz po 50tkm, je trochu loterie. Ale jak vzdycky dodávám, většině se asi zadny pruser nestane

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 31.01.2020 22:56
od Stanley_vy
Ale kdo bude chtít jezdit 400 tis. km s 1.6? Kdo jezdí málo, tak toho přežije téměř jakýkoliv motor (nebo má prostě smulu) a kdo jezdí víc, tak auta točí, a hlavně by z lenive 1.6 v mk3 zesilel.
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 01.02.2020 08:51
od Karel2
No majitel ST-RS bude mit stejny nazor o lenivosti 1,5EB

, na lepsi(vykonejsi) se rychle zvyka, opacne je to o moc horsi. Ten kdo si vybral do FFIII 1,6 atmo k tomu ma urcite jine duvody jak vykon motoru a myslim, ze cenove to vyslo na +- stejno. Staci to i tady na foru vyhledat, majitel(le) to popsali a kdyz jde obycejna 1,6 poladit na +10%, tak i ta s Ti-VCT pujde taky a se zachovanim vlastnosti typu motoru.
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Napsal: 01.02.2020 14:59
od Ma.rt
Proc by nekdo silel z 1.6ky? Pro vetsinu lidi je to dostatecne. A vykon auta rozhodne neni jedine kriterium, ktere clovek, ktery ma rad rizeni, resi. Me osobne charakteristika turbomotoru spis s.re, nez by mi to dalo nejaky ridicsky zážitek navic. Ono to dole sice jede hezky, ale nahore to dokaze najednou umrit v dost nevhodny moment.