
Hvízdání v motoru
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17.08.2008 17:22
- Bydliště: Koprivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hvízdání v motoru
tak už mám řemen taky vyměněný a je klid, doufám že to tak dlouho zůstane 

[b:306vr8rw]Focus 1.6 16V ZETEC SE, 3dvéř, r.v.2002, černá metalíza
[img:306vr8rw]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:306vr8rw][/b:306vr8rw]
[img:306vr8rw]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:306vr8rw][/b:306vr8rw]
- reco
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 13.06.2009 15:03
- Bydliště: Košice
Pískanie pri kladke
ahoj focusaci,mam 1.8TDCI 74KW mne pri studenych štartoch začne pískať niekde pri kladke,prejdem 3-4 km potom to stíchne.Je to len klinovy remen alebo už je potrebne meniť rozvody? Najazdenych mam 106 700km a jeto 2003. 

FORD FOCUS combi 1.6 DuratecTi-VCT 77Kw 105k
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Pískanie pri kladke
Presne toto mam aj ja, tak prvych par sekund, kym sa pohnem alebo otocim volantom tam nieco jemne piska...




- Twisster
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 22.03.2008 15:19
- Bydliště: Myjava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hvízdání v motoru
No super, hlasim sa do klubu piskajucich fofo, klasika, piskam za studena pri tych 2100, po zahriati prestane. Zvuk ide od remena, resp. od kladky, tak sa bude menit. Najlepsie asi hned remen aj s kladkami, dufam ze vodna pumpa je ok. Tak keby boli aj nejake klubove nalepky nieco ako Piskajuci srsni alebo tak nieco tak jednu aj pre mna.
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black


- maxo111
- Zkušený
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hvízdání v motoru
Vie niekto aky je postup vymeny drazkoveho remena na 1.6? Staci odkrutit napinaciu kladku (ci vodiacu ... skratka kladku ktora nema drazky a napina remen z vonkajsej strany - vid obrazok), zalozit remen rovnako ako bol ten stary a znova prikrutit kladku ? Alebo je tam nejaky specialny postup ? Vyzera to jednoducho, takze by som si to pripadne vymenil aj sam.
EDIT: Postup som nasiel v Jak na to

EDIT: Postup som nasiel v Jak na to


- Přílohy
-
- VKM 34034.JPG (11.66 KiB) Zobrazeno 3981 x
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
- Rendy
- Nováček
- Příspěvky: 169
- Registrován: 09.12.2009 18:52
- Bydliště: střed moravy
Re: Hvízdání v motoru
maxo111,já si ho měnil na svym autě a pricip bude určo stejnej i u tvyho,15ctkou klíčem ve směru dotahování odehnout(ne povolit) napínací kladku a shodit řemen,při nasazování nového ho nasadit na vše kromě vodní pumpy pak odehnout napínací kladku a řemen jen šupnout na pumpu jde to uplně nádherně,protože řemen jede po pumpě hladkou stranou a nasazení je proto nejednodušší,ale motor 1,6 může mít nějakou odlišnost od mého a tak je to potřeba nejdřív omrknout.
- jirinp
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 23.06.2008 08:57
- Bydliště: Prostějovsko
Re: Hvízdání v motoru
Edit - tak to jemně dělá od devadesáti. Spíš vlivem jízdy na různě zničených vozovkách s různými rychlostními stupni jsem to nepostřehl. Jo a dělá to hlavně na pětku, na čtverku to nevnímám, ale možná je to vyšším hlukem motoru.
Zdar, moje hvízdání - pískání. Mě to hvízdá cca od 120 kmh hodině, jen když je noha na plynu, jinak nepozoruji. Ještě to mělo takový mezistav, když jsme jeli počátkem února na hory v tom mrazu, tak to hvízdalo přesně 2100-2200 otáček jen s plynem. Jak jsem tam dojel, tak druhej den s chlapama jsme šli poslouchat a už nic. Cestou na zpět už to v těch 2100 nic nedělalo. Pak jsem autem vůbec nejezdil po dálnici. Až teď mám bohužel potřebu hodně cestovat, tak to registruji při těch 120kmh 3100 otáčkách.
Ve foru bylo lehce naznačeno něco s výfukem - už dříve jsem registroval smrad spalin v autě při zastavení. Mechanik procházel vedení a nikde si ničeho nevšiml, ale jestli to dělá někde vpředu, mohla by v tom být spojitost?
Dík za reakce.
Zdar, moje hvízdání - pískání. Mě to hvízdá cca od 120 kmh hodině, jen když je noha na plynu, jinak nepozoruji. Ještě to mělo takový mezistav, když jsme jeli počátkem února na hory v tom mrazu, tak to hvízdalo přesně 2100-2200 otáček jen s plynem. Jak jsem tam dojel, tak druhej den s chlapama jsme šli poslouchat a už nic. Cestou na zpět už to v těch 2100 nic nedělalo. Pak jsem autem vůbec nejezdil po dálnici. Až teď mám bohužel potřebu hodně cestovat, tak to registruji při těch 120kmh 3100 otáčkách.
Ve foru bylo lehce naznačeno něco s výfukem - už dříve jsem registroval smrad spalin v autě při zastavení. Mechanik procházel vedení a nikde si ničeho nevšiml, ale jestli to dělá někde vpředu, mohla by v tom být spojitost?
Dík za reakce.
FF Combi 1,6, r.v. 1999, tmavěmodrámetlička
Od 6/2013 Auto s pííp ve znaku, jízda plná zázraků - aneb Fluence. Focus prodán tchánovi, takže se o něj stále starám
Od 6/2013 Auto s pííp ve znaku, jízda plná zázraků - aneb Fluence. Focus prodán tchánovi, takže se o něj stále starám
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 30.12.2011 10:04
Re: Hvízdání v motoru
Mam 1.6 benzin najeto 63000. Začal jsem sledovat ,že motor když se zahřeje tak při volnoběhu mi piska u klinaku. Za studena to neděla a ani za jizdy nic slyšet nejde. Jen při tom volnoběhu a když přidam plyn tak piskání zmizne. Nevíte co by to mohlo byt??
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13424
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Hvízdání v motoru
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 27.04.2009 03:58
Re: Hvízdání v motoru
Tak ja mam stejny problem,mam Fofo 1.8 1999.Pred mesicem jsem si nechaval delat nové rozvody+vodni pumpa,daval se novej vlnovec a menil jsem olel.Ale teprve tedka se pri rozjizdeni a pridani plynu ozve silne piskani,ktera pochvilce prejde,po zahrati prestane piskat.Doufam,ze to nebude nic vazneho,protoze se mi do toho tedka nechce nic vrazet
snad akorat zkusim alespon to mydlo na remen jestli to pomuze,ikdyz nevim protoze je uplne novej 


- Suffel
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 17.04.2011 20:02
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hvízdání v motoru
nechcem zakladat novu temu tak to hodim sem... tiez mam problem s piskanim (cvirikanim) motoru... asi pred 10 000km boli komplet menene rozvody tak isto aj cela "vonkajsia" strana teda kladky aj remen co taha servo, alternator, klimu.. asi 3 mesiace to slo v pohode a ptm sa objavilo toto piskanie prejavuje sa to za studena po zahriati motoru to na volnobehu nieje pocut ale zvysovanim otacok sa to piskanie vracia a cim vacsie otacky tym to viac piska.. tu je aj video: http://www.youtube.com/watch?v=N5wfpPsU4OA&feature
moj typ bol ze to je alternator resp. loziska ale dnes som ho zobral do opravy a alternator je 100% dobry.. takze co by to mohlo byt? kompresor klimy alebo skor nevydrzalo lozisko na niektorej s kladiek? po odpojeni remenu to nerobi.. vopred dakujem za vsetky odpovede
moj typ bol ze to je alternator resp. loziska ale dnes som ho zobral do opravy a alternator je 100% dobry.. takze co by to mohlo byt? kompresor klimy alebo skor nevydrzalo lozisko na niektorej s kladiek? po odpojeni remenu to nerobi.. vopred dakujem za vsetky odpovede
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13424
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Hvízdání v motoru
Předně bych řekl, že baterka už není nic moc- vystřelí ručičky nahoru.
Pak bych řekl, že to šmajdá nějaké ložisko,jenže které, že. Stálo by za pokus zhodit tu horní vodící kladku, odpouzdřit ložisko a kápnout do něj oleje.Pokud se zvuk nezmění, nezmizí, tak totéž opakovat s napínací kladkou. Tyto dvě věci nejčastěji odcházejí. I kompresor klimy by se měl dát nějak promáznout. Stříknout do ložiska WD či něco podobného. Hlavně to dělat postupně, ať zjistíš zdroj, kdyby zvuk náhodou zmizel.

Pak bych řekl, že to šmajdá nějaké ložisko,jenže které, že. Stálo by za pokus zhodit tu horní vodící kladku, odpouzdřit ložisko a kápnout do něj oleje.Pokud se zvuk nezmění, nezmizí, tak totéž opakovat s napínací kladkou. Tyto dvě věci nejčastěji odcházejí. I kompresor klimy by se měl dát nějak promáznout. Stříknout do ložiska WD či něco podobného. Hlavně to dělat postupně, ať zjistíš zdroj, kdyby zvuk náhodou zmizel.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Suffel
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 17.04.2011 20:02
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hvízdání v motoru
hej hej o baterke viem
dal som ju dobit a uz je ok
...
zrejme to bude tak najlepsie aj ked moc tomu nechapem kedze kladky maju cca 10 000km a uz sa asi nejaka rozpadla.. pripadne ten kompresor.. skusim to teda tak a uvidime
zatial dakujem


zrejme to bude tak najlepsie aj ked moc tomu nechapem kedze kladky maju cca 10 000km a uz sa asi nejaka rozpadla.. pripadne ten kompresor.. skusim to teda tak a uvidime

- Suffel
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 17.04.2011 20:02
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hvízdání v motoru
tak nakoniec to bolo rozsypane lozisko na obehovej kladke.. moc toho teda nevydrzalo..
- jerrydjkiki
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 06.06.2012 07:46
- Bydliště: už Libhošť (NJ)
Re: Hvízdání v motoru
Zjistit,co přesně píská,je dost velký problém.Taky jsem se s tímto setkal.Švagr mi chtěl na motoru zjistit zdroj zvuků formou přiložení trubky ke středu hřídelí jednotlivých řemenic a poslechem k této trubce.Nějak to nezvládl,jeden šroub na otáčející se řemenici mu vyrazil trubku z rukou,ta letěla do výšky 5ti metrů....Měl tam před vteřinou hlavu....Mno,nezjistil tedy nic,byl zelený,jak sedma a bylo mu špatně,jak se polekal...
Tak jsem pokračoval sám.Silikonový sprej nastříkat přímo,prodlouženou hadičkou z trysky spreje na řemen.V tu ránu klid.Tak jsem aplikoval asi další půldecku,pro jistotu.Hlavně se nebát,silikonový olej je na gumu lék(i na starší,ztyřelou) .Pomohlo to,ale né na furt.Časem to vyschne,tak znovu.Doporučuji výměnu drážkovaného klínového řemene.Pokud to pískání ani potom nepřestane,problém bude v opotřebení řemenic.To hvízdání způsobuje fakt,že řemen by měl dosedat na řemenici bočníma šikmýma ploškama jednotlivých drážek.Ne však dosedat dnem/špičkou drážky,to způsobuje jemný prokluz a tím i toto pískání..Pokud je řemenice opotřebená a řemenové drážky se prohlodají až na ono dno drážky,řešení je sundat jednotlivé řemenice altíku,serva,klimy a hnací řemenice z klikovky a nechat drážky jemně prohloubit a špičky drážek srazit tak o 0,5mm.Je to jen můj názor nikoho k tomu nenabádám,ale potýkám se s pískáním dost často,tak se asi k tomuto řešení přikloním ze všeho nejdřív.
Jen podotknu,že aplikace silikonového spreje bych prováděl zásadně při nastartovaném motoru,ono by to totiž v jiném případě mohlo prokluzovat
Tak jsem pokračoval sám.Silikonový sprej nastříkat přímo,prodlouženou hadičkou z trysky spreje na řemen.V tu ránu klid.Tak jsem aplikoval asi další půldecku,pro jistotu.Hlavně se nebát,silikonový olej je na gumu lék(i na starší,ztyřelou) .Pomohlo to,ale né na furt.Časem to vyschne,tak znovu.Doporučuji výměnu drážkovaného klínového řemene.Pokud to pískání ani potom nepřestane,problém bude v opotřebení řemenic.To hvízdání způsobuje fakt,že řemen by měl dosedat na řemenici bočníma šikmýma ploškama jednotlivých drážek.Ne však dosedat dnem/špičkou drážky,to způsobuje jemný prokluz a tím i toto pískání..Pokud je řemenice opotřebená a řemenové drážky se prohlodají až na ono dno drážky,řešení je sundat jednotlivé řemenice altíku,serva,klimy a hnací řemenice z klikovky a nechat drážky jemně prohloubit a špičky drážek srazit tak o 0,5mm.Je to jen můj názor nikoho k tomu nenabádám,ale potýkám se s pískáním dost často,tak se asi k tomuto řešení přikloním ze všeho nejdřív.
Jen podotknu,že aplikace silikonového spreje bych prováděl zásadně při nastartovaném motoru,ono by to totiž v jiném případě mohlo prokluzovat
Ford Focus I combi 1.8 TDDi,ENDURA,176 000km najeto,dovoz Italie ,stříbrná metalíza,spotřeba 5,I litříků
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host