1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 04.04.2022 16:01
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
ahoj vsem mam prosbu o radu kdyz za studena nastartuji tak je vse vporadku ale po 3km se mi najednou zacne dusit motor a to vse jen za studena kdyz je motor zahraty tak vse funguje nevim si rady v servisu jsem ho mel ale dela to porad tak nechci vyhazovat penize jen tak aby my rekli ze na diagnostice nic neni dekuji.
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Ahoj a vítej na fóru,
Přečti si nejprve od začátku tohle vlákno, zejména zde, na téma staré verze PCM z roku 2011, jestli se tě to může týkat:
viewtopic.php?f=241&t=50769&start=78
Přečti si nejprve od začátku tohle vlákno, zejména zde, na téma staré verze PCM z roku 2011, jestli se tě to může týkat:
viewtopic.php?f=241&t=50769&start=78
Naposledy upravil(a) Marlosk dne 04.04.2022 16:38, celkem upraveno 2 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 04.04.2022 16:01
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
a vzdy musim zhasnout motor po tom co se to stane a pak uz to nedela
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 04.04.2022 16:01
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
dekuji zkusim to cele precist
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 04.04.2022 16:01
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
super moc dekuji Techron Concentrate Plus uz jsem objednal tak snad to pomuze a dam vedet zatim se mejte
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
No a k tomu hlavně nech přehrát ten PCM software, jestli je potřeba
. Jako doplněk pravidelně VIF pro benzínové motory. Víc sám neporadím, zkušenosti má např. Sclerry.
Ať se daří, ozvi se pak pro ostatní, jak to dopadlo.

Ať se daří, ozvi se pak pro ostatní, jak to dopadlo.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Volal mě někdo?
Jojo, s řešením problematického chodu za studena jsem u tohoto motoru strávil hodně času. Jak už ti psal Marlosk - určitě bych se odpíchl od toho, že si zjistíš, jakou máš na autě nahranou kalibraci PCM a jestli je to jedna z těch zasažených (viz první odkaz od Marloska). Vyloučíš nebo potvrdíš tím jednu z hlavních možných příčin a ušetříš dost peněz a ještě víc času. Doporučoval bych následující postup:
1) Zjisti si, jakou máš v autě tu verzi kalibrace PCM - pokud je zasažená, tak:
2) Nech ji určitě přehrát (jakýkoliv autorizák by to měl zvládnout)
3) Přidej ten přípravek od Techronu do nádrže (já tu nádrž s ním pro umocnění efektu vyjel trochu "po italsku", to ale asi uplně nezbytné není
), před jeho případnou aplikací si přečti návod, co je na něm
I pokud není zasažená, tak mám několik tipů, co bych doporučoval vyzkoušet:
a) Správné svíčky v dobrém stavu - zkoušel jsem Bosch, Denso a Motorcraft - za mě jednoznačně nejlepší Motorcraft.
b) Čistá škrtící klapka - nezanáší se nijak extra, ale sem - tam ji pročistit určitě ničemu neublíží
c) VIF - doporučuju ze začátku aditivovat třeba každou nádrž (já teď dávám cca ob nádrž)
Určitě dej vědět, jak se ti to daří řešit. Držím pěsti, jinak je to totiž docela jednoduchý a na údržbu nenáročný motor (aspoň teda za mých cca 60tis km, co s ním mám
)

1) Zjisti si, jakou máš v autě tu verzi kalibrace PCM - pokud je zasažená, tak:
2) Nech ji určitě přehrát (jakýkoliv autorizák by to měl zvládnout)
3) Přidej ten přípravek od Techronu do nádrže (já tu nádrž s ním pro umocnění efektu vyjel trochu "po italsku", to ale asi uplně nezbytné není

I pokud není zasažená, tak mám několik tipů, co bych doporučoval vyzkoušet:
a) Správné svíčky v dobrém stavu - zkoušel jsem Bosch, Denso a Motorcraft - za mě jednoznačně nejlepší Motorcraft.
b) Čistá škrtící klapka - nezanáší se nijak extra, ale sem - tam ji pročistit určitě ničemu neublíží
c) VIF - doporučuju ze začátku aditivovat třeba každou nádrž (já teď dávám cca ob nádrž)
Určitě dej vědět, jak se ti to daří řešit. Držím pěsti, jinak je to totiž docela jednoduchý a na údržbu nenáročný motor (aspoň teda za mých cca 60tis km, co s ním mám

- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Já mám naštěstí "lepší ročník" se správnou PCM, ale i tomu vyčištění klapky, filtru a váhy vzduchu, svíčky Motorcraft (nebo FoMoCo, prostě Ford originál, číslo 2050957, https://www.motora.cz/originalni-dily/o ... 550653.htm) a VIF pomohly.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
UPDATE k řešení škubání při sundání nohy z plynu / přidání plynu:
Poslední zásach v podobě výměny všech 3 silentbloků jsem provedl cca před 5 měsíci (viz zde). Silentblok vlevo dole u převodovky má u sebe však ještě jeden "předřazený" uchycený přímo k převodovce. Na ten jsem při nákupu nějak pozapomněl (očekával jsem "klasicky" 3), takže tento malý silentblok byl u mě poslední nevyměněnou částí tlumící rázy / vibrace od motoru. Jak je vidět na fotce, tento konkrétní silenblok byl u mě už evidentně za zenitem, čemuž u něj zřejmě dopomohl i olej prosakující od převodovky. Bohužel ale musím říct, že škubání nevyřešila ani výměna veškerého uložení motoru. Škubání přetrvává, pouze už se díky nové "gumě" nepřenáší do karoserie takové rázy a tedy subjektivně z pohledu posádky jsou rázy více utlumené. Stále však někdy při sundání nohy z plynu nastane po chvilkové prodlevě škubnutí vzad, někdy pak po sebejemnějším přiložení nohy na plyn s prodlevou škubnutí vpřed. Nenapadá někoho, čím by to mohlo být? Já už jsem poměrně bezradný. Napadlo mě zkusit vyměnit zapalovací modul, kabely a svíčky, případně vyměnit rovnou škrtící klapku. Moc se mi ale nechce měnit to takto náhodně, když nemám žádné konkrétní vodítko, které by na některou z těchto komponent ukazovalo jako na možného viníka. Za jakoukoliv radu předem děkuji.
Poslední zásach v podobě výměny všech 3 silentbloků jsem provedl cca před 5 měsíci (viz zde). Silentblok vlevo dole u převodovky má u sebe však ještě jeden "předřazený" uchycený přímo k převodovce. Na ten jsem při nákupu nějak pozapomněl (očekával jsem "klasicky" 3), takže tento malý silentblok byl u mě poslední nevyměněnou částí tlumící rázy / vibrace od motoru. Jak je vidět na fotce, tento konkrétní silenblok byl u mě už evidentně za zenitem, čemuž u něj zřejmě dopomohl i olej prosakující od převodovky. Bohužel ale musím říct, že škubání nevyřešila ani výměna veškerého uložení motoru. Škubání přetrvává, pouze už se díky nové "gumě" nepřenáší do karoserie takové rázy a tedy subjektivně z pohledu posádky jsou rázy více utlumené. Stále však někdy při sundání nohy z plynu nastane po chvilkové prodlevě škubnutí vzad, někdy pak po sebejemnějším přiložení nohy na plyn s prodlevou škubnutí vpřed. Nenapadá někoho, čím by to mohlo být? Já už jsem poměrně bezradný. Napadlo mě zkusit vyměnit zapalovací modul, kabely a svíčky, případně vyměnit rovnou škrtící klapku. Moc se mi ale nechce měnit to takto náhodně, když nemám žádné konkrétní vodítko, které by na některou z těchto komponent ukazovalo jako na možného viníka. Za jakoukoliv radu předem děkuji.
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Tak můj příběh s občas nestabilním chodem resp. v mém případě cukáním při prvních rozjezdech se posunul jen částečně. Nechal jsem udělat docela hlubší diagnostiku s tím že se pokusí chytnout to při těch projevech, což se povedlo jen částečně. Výsledek je že téměř vše je fukční - škrtící klapka, přesuvníky se natáčí dle předepsaných hodnot atd... Jediný projev co se ukázal byl, že při tom cuknutí vynechá kliková hřídel, což bylo vidět i z grafu co mi mechanik předal. Tak se vyměnil snímač otáček klikové hřídele. Nicméně pořád je cítít při přechodu přes 2000ot nelineární chod. Někdy výrazněji, někdy méně, nebo vůbec. Ale je to tam. Co se ale zlepšilo je jakoby krouťák, auto v kopci za obcí kde na 4.st při ca 60km/h nebylo schopno se vyhrabat nad 80km/h tak teď je to lepší, nebo o moc ale zlepšení je znát.
Jinak ca půl roku pozoruji další nepříjemnost. Hlavně u zahřátého auta a při zátěži ve městě (hodně řazení a brzdy) začnou jemně vibrovat pedály spojky i brzdy. Stačí o ně opřít nohu a je cítit chvění. Kdy vyšlápnu spojku na doraz cítím takové jakoby pravidelné klepnutí každé ca 2s... u studeného auta to nedělá.
Co by to mohlo znamenat? Asi nejdřív nechám vyměnit hydraulickou kapalinu..
Jinak ca půl roku pozoruji další nepříjemnost. Hlavně u zahřátého auta a při zátěži ve městě (hodně řazení a brzdy) začnou jemně vibrovat pedály spojky i brzdy. Stačí o ně opřít nohu a je cítit chvění. Kdy vyšlápnu spojku na doraz cítím takové jakoby pravidelné klepnutí každé ca 2s... u studeného auta to nedělá.
Co by to mohlo znamenat? Asi nejdřív nechám vyměnit hydraulickou kapalinu..
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 19.11.2022 19:51
Cukání při rozjezdu u FIII - 1.6 Ti-VTC 77 kW
Zdravím, mám Ford Focus 3. generace r.v. 2011, motor 1.6 Ti-VTC 77 kW, najeto 125000 km, právě po výměně svíček (byly NGK, nyní originální) a auto při rozjezdu za studena, občas, na první a druhý převodový stupeň cuká a jakoby se přidušuje. Nejcitelnější je to asi na druhém převodovém stupni, kdy se tomu moc nechce do otáček. Co by to prosím mohlo být? Nějaké tipy, rady, na co se připravit? Děkuji.
EDIT: Jen bych chtěl ujasnit, že se to takto chovalo i před výměnou svíček, proto se měnily.
EDIT: Jen bych chtěl ujasnit, že se to takto chovalo i před výměnou svíček, proto se měnily.
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Ahoj,
Přečti si toto vlákno, např. zde jsou mode odkazy na obvykle úspěšné řešení pro tvůj ročník auta, tj. přehrání jednotky PCM a následné vyčištění motoru aditivem: viewtopic.php?f=241&t=50769&start=90#p1204899
Sclerrymu to zabralo.
Přečti si toto vlákno, např. zde jsou mode odkazy na obvykle úspěšné řešení pro tvůj ročník auta, tj. přehrání jednotky PCM a následné vyčištění motoru aditivem: viewtopic.php?f=241&t=50769&start=90#p1204899
Sclerrymu to zabralo.
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 19.11.2022 19:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Ano, děkuji. Ve chvíli, kdy byl můj příspěvek do tohoto vlákna přesunut, tak jak si spoustu příspěvků přečetl a už bohužel vím, na čem jsem
. Ale děkuji 


- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
proto se ma nejdriv HLEDAT a ne se rovnou ptat 

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host